Am avut ocazia sa testez si eu Stelvio. Daca anul trecut spuneam despre Giulia ca, desi mi-a placut mult, nu este (inca) genul meu de masina, ei bine, Stelvio mi-as comanda maine
Posibil ca si motorul sa fi avut partea lui de contributie la impresia cu care am ramas, am testat 2.0T 280cp A8 (comparativ cu 2.2JTDm 180cp A8 pe Giulia), insa nu despre motor este vorba aici, ci mai ales despre tinuta de drum si senzatia pe care ti-o ofera in spatele volanului. Va spun cu mana pe inima ca au existat momente in care efectiv am uitat ca sunt intr-un SUV si nu intr-un hothatch! De fapt, cred ca asta e cea mai potrivita analogie: un oversized hothatch cu o garda marita la sol. Directia, franele, motorul si suspensia fac ca in absolut orice circumstanta, masina sa se simta mai usoara decat e.
Ca tot am amintit de suspensie, citeam cu alta ocazie ca e prea dura; respect opinia, mie insa mi s-a parut.. cum sa-i spunem.. perfecta?
Vorbim totusi de o masina cu pretentii sportive, si nu doar pe hartie! Da, este destul de ferma, deloc suparatoare in viata de zi cu zi, extraordinara la drum lung si mai ales virajat.
Scriam mai sus despre motor: putin atipic pentru o motorizare pe benzina si mai ales pentru o inima sportiva, turele "se termina" repede, la 5500 intra pe rosu. Recunosc ca mi s-a parut aiurea la inceput cand citeam review-urile despre motorul asta, mi-am schimbat insa radical parerea dupa ce am condus-o! E drept ca o mare parte din merit o are si cutia automata, lucrurile se intampla extrem de smooth atunci cand mergi cu ea normal, si extrem de repede daca infunzi pedala de acceleratie in podea. Schimbarile de treapta se fac instant, atat in sus cat si in jos, si cel mai bine sesizezi asta in modul manual, folosind padelele de pe volan. Stiu ca am laudat cutia si mai ales modul manual de functionare si atunci cand am mers cu Giulia, insa in combinatie cu motorizarea asta, lucrurile sunt parca si mai impresionante! Si desi stiu ca o parte din colegi o sa ma contrazica, are si un sunet misto, mai ales pe schimbarile de treapta. Desigur, nu suna ca un Busso sau un Maserati, notele sunt destul de subtile, insa pentru un sofer care stie sa le asculte, iti gadila putin ego-ul
Pe aspectul interior/extrerior nu o sa insist; personal imi place de mor din spate si profil, din fata insa, desi e impresionanta privita in oglinda, reusesc sa ii gasesc unghiuri mai putin potrivite. La interior este o Giulia cu mult mai spatioasa, acelasi stil minimalist, aceleasi instrumente si comenzi la bord. Scaunele, la fel ca si in Giulia, sunt confortabile, insa nu ofera nici un fel de suport lateral.
La capitolul nasoale, dupa >500km facuti inclusiv pe Transfagarasan intr-o zi ploioasa, nu am ce sa-i reprosez!
Senzorii de parcare fata o iau razna din cand in cand (lucru pe care mi-l amintesc si la Giulia si am remarcat ca mai multi se plang de problema asta) si senzorii de ploaie au refuzat sa functioneze, insa sunt singur ca ambele s-ar rezolva cu 1-2 vizite in service si probabil ceva update-uri care sunt sigur ca vor aparea mai devreme sau mai tarziu. Pentru cum e masina in rest, as trece fara regret peste astfel de mici neajunsuri, viata ar fi mult mai trista daca toate ar functiona perfect dar s-ar conduce la jumate din potential.
Sorine, daca citesti asta, sa stii ca ai o super masina, bucura-te de ea si nu mai acorda atata atentie micilor neajunsuri
Attachment:
IMG_5445.jpg [ 1.53 MiB | Viewed 5890 times ]
Attachment:
IMG_5483.jpg [ 1.89 MiB | Viewed 5890 times ]
Attachment:
IMG_5526.jpg [ 1.69 MiB | Viewed 5890 times ]
Attachment:
IMG_5543.jpg [ 1.73 MiB | Viewed 5890 times ]
Attachment:
IMG_5532.jpg [ 1.94 MiB | Viewed 5890 times ]
Pentru ca forumul cam strica pozele la resize, high res/quality photos pe
Alfatographie (any like & share much appreciated
)