bluecar Quote:
Salut,cunoaste sau lucreza cineva la RAR?ma interesa daca merge recarosata o alfa gt diesel cu o caroserie care a avut motor 2.0 jts benzina.Daca da,ce implica aceasta(acte,pret...)
Multumesc.
Poti intreba direct la RAR, telefonic sau printr-un formular de contact: http://www.rarom.ro/?p=654" onclick="window.open(this.href);return false;
Poti consulta singur Reglementarile RNTR-7 la Ordinul MTCT nr. 2132/2005, mai cu seama Capitolul III.
Extras:
CAPITOLUL III
Condiții privind efectuarea înlocuirii șasiului/caroseriei,
precum și a elementelor de șasiu/caroserie purtătoare
de număr de identificare
1. RAR nu eliberează/modifică CIV pentru un vehicul la care s-a înlocuit șasiul/caroseria sau la care s-a înlocuit numai elementul purtător al numărului de identificare, dacă vehiculul inițial este blocat în sistemul informatic al RAR.
2. Înlocuirea șasiului/caroseriei
2.1. Prin înlocuirea șasiului/caroseriei unui vehicul se înțelege totalitatea operațiunilor determinate de schimbarea șasiului/caroseriei cu un alt șasiu/o altă caroserie compatibil(ă), în condițiile menționate în prezentele reglementări. Conform prevederilor cap. I, subpct. 3.3 din prezentele reglementări, noua configurație a vehiculului se supune omologării. Condițiile constructive aplicabile la omologarea determinată de înlocuirea de șasiu/caroserie sunt cele din prezentele reglementări. Totuși, vehiculele cărora li s-a înlocuit șasiul/caroseria sunt exceptate de la prevederile privind îndeplinirea normelor de poluare și pe cele privind echiparea cu ABS a sistemului de frânare precizate în prezentele reglementări numai dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele cerințe:
2.1.1. Vehiculul inițial deține CIV sau cel puțin este înmatriculat în România;
2.1.2. Noul element de rezistență (șasiul/caroseria) este compatibil cu cel inițial;
2.1.3. În cazul autovehiculelor, s-a păstrat motorul înscris în CIV sau cel puțin în certificatul de înmatriculare.
2.2. În cazurile menționate la pct. 2.1, dacă cel puțin una dintre cerințele de la subpct. 2.1.1, 2.1.2 și 2.1.3 nu este îndeplinită, omologarea vehiculului astfel obținut se face prin raportare în totalitate la condițiile tehnice precizate în prezentele reglementări.
2.3. Se consideră că două caroserii/șasiuri sunt compatibile în sensul subpct. 2.1.2 dacă ele sunt destinate unor vehicule identice cel puțin în ceea ce privește următoarele caracteristici:
2.3.1. Marca, admițându-se ca excepție vehiculele fabricate sub licență;
2.3.2. Tipul desemnat de către constructor în conformitate cu definiția din directiva-cadru specifică (pentru toate categoriile de vehicule);
2.3.3. Tipul caroseriei (numai pentru vehiculele din categoria M);
2.3.4. Numărul de axe (pentru toate categoriile de vehicule).
2.4. Se va proceda la înlocuirea efectivă de șasiu/caroserie numai după obținerea de către solicitant a acceptului de efectuare a acestei operațiuni, eliberat de către RAR inclusiv pe baza identificării vehiculului inițial. Înlocuirea de șasiu/caroserie se efectuează numai în ateliere de reparații autorizate conform legislației în vigoare pentru această activitate.
2.5. Dacă prevederile pct. 2.4 sunt îndeplinite, iar rezultatele verificărilor efectuate în cadrul omologării demonstrează îndeplinirea cerințelor din prezentele reglementări, se eliberează o nouă CIV.
2.6. Omologarea pe baza condițiilor valabile la data precedentei omologări sau, după caz, a celor de la data înmatriculării vehiculului în România se acordă și pentru vehiculele în cazul cărora operațiunea de înlocuire a șasiului/caroseriei s-a derulat anterior datei de intrare în vigoare a prezentelor reglementări, fără respectarea prevederilor de la pct. 2.4, numai dacă:
2.6.1. sunt îndeplinite cerințele prevăzute la pct. 2.1.1-2.1.3;
2.6.2. se atestă prin documente data achiziției șasiului/caroseriei și data efectuării operațiunii de înlocuire (factură/deviz/adeverință atelier privind lucrările efectuate sau declarație pe propria răspundere autentificată notarial, dacă lucrarea a fost efectuată în regie proprie).
2.7. În cazurile menționate la pct. 2.6, dacă cel puțin una dintre condițiile prevăzute la subpct. 2.6.1-2.6.2 nu este îndeplinită, omologarea vehiculului astfel obținut se face prin raportare în totalitate la condițiile tehnice în vigoare pe care trebuie să îndeplinească un vehicul în vederea primei lui înmatriculări în România.
2.8. Caroseriile/șasiurile inițiale ale vehiculelor cărora li s-a înlocuit principalul element al structurii lor de rezistență nu se mai pot folosi pentru echiparea altor vehicule.
2.9. Șasiurile/caroseriile provenite de la vehicule radiate în vederea casării nu se pot folosi pentru echiparea altor vehicule.
3. Înlocuirea elementului de caroserie/șasiu purtător al numărului de identificare
3.1. Prin element de caroserie/șasiu purtător al numărului de identificare se înțelege partea componentă a structurii de rezistență a unui vehicul care constituie suportul numărului de identificare poansonat și pe care constructorul o livrează ca piesă de schimb.
3.2. Pentru un vehicul, RAR acceptă înlocuirea elementului precizat la pct. 3.1 și modifică în consecință CIV numai dacă:
3.2.1. Elementul montat pe vehicul constituie o piesă de schimb nouă;
3.2.2. Reparația s-a efectuat într-un atelier de reparații autorizat conform legislației în vigoare pentru activitatea de intervenție la structura de rezistență;
3.3. Modificarea CIV se poate face și pentru vehiculele la care elementul de șasiu/caroserie purtător al numărului de identificare a fost înlocuit anterior datei de intrare în vigoare a prezentelor reglementări, fără respectarea prevederilor subpct. 3.2.2, numai dacă:
3.3.1. Elementul montat pe vehicul constituie o piesă de schimb nouă;
3.3.2. În absența numărului de identificare poansonat, celelalte indicii regăsite pe vehicul confirmă identitatea acestuia (an fabricație, cod și serie motor, succesiune culori, elemente specifice perioadei de fabricație etc.);
3.3.3. Se atestă prin documente data achiziției piesei de schimb și data efectuării operațiunii de înlocuire (factură/deviz/adeverință atelier privind lucrările efectuate sau declarație pe propria răspundere autentificată notarial, dacă lucrarea a fost efectuată în regie proprie).
3.4. În cazul în care vehiculul nu se încadrează în prevederile subcap. 3.2 sau 3.3, acesta nu va putea beneficia de eliberarea/modificarea CIV.