O sa las si eu cateva vorbe aici...nu aveam de gand initial mai ales ca la mine nu s-au intamplat lucruri atat de grave ca la ceilalti, dar pe de alta parte m-am gandit ca e corect e sa lasam feedback pentru cei care umbla la masinile noastre, util mai ales pentru cei ca mine, mai noi in lumea Alfa. Pe scurt, dupa ce am luat masina m-am hotarat sa ii fac o revizie ca la carte si am zis sa apelez la colegul jukebox. Schimb de distributie, pompa de apa, kit accesorii, ulei+filtre si ulei CV. Toate consumabilele le-am adus eu, Ricambi, uleiurile Selenia si Tutela, antigel Paraflu. Intamplarea a facut ca sa se rupa fulia de la motor la 200 de metri de service, deci de nevoie am schimbat-o si pe aia. Aici, probabil ca lucrurile au fost ok, cu rezerva ca uleiul era la jumatate pe joja, si fulia aia pe care a pus-o pe masina am observat ulterior ca arata destul de ciudat, in sensul ca avea ceva rugina pe ea...lucru pe care l-am descoperit ulterior. Oricum, o sa detaliez mai jos de ce a trebuit sa reiau o parte din operatiunile facute acolo, ceea ce a insemnat alta cheltuiala.
Inainte de a incepe operatiunile, i-am semnalat lui Dan ca apare eroare de bujie arsa, si am convenit sa comande si sa schimbe toate cele 5 bujii, ca sa eliminam riscul de a pica una cate una. Am convenit ca va pune 5 bujii NGK. A doua zi m-a sunat sa vin sa iau masina (nu am putut sta acolo tot timpul), acasa, la o prima inspectie pareau ok lucrurile (antigelul era sub maxim cand am lasat masina, si apoi la maxim cand am luat-o, interiorul nu se mai aburea, filtrul de aer era schimbat, ce m-am priceput am verificat), cu rezerva ca mesajul de bujie arsa persista. Dan mi-a spus ca a schimbat bujiile, dar din pacate releul este mort si trebuie schimbat. L-am rugat sa comande unul nou, ca sa rezolvam problemele...si de aici a inceput sa se strice treaba. Au trecut 2 sau 3 saptamani in care il sunam si il intrebam de releul ala, el ma tot amana, ba ca nu e pe stoc, ba ca n-a venit cu transportul din ziua respectiva...in fine, la un moment dat mi s-a luat sa il mai caut, am mers la Auto Perugia la constatare si aici...surpriza. Releul era perfect functional, mufele de la 2 bujii erau scoase si colac peste pupaza, bujiile pe care teoretic mi le schimbase nu erau NGK, ci erau de 3 natii diferite (OEM, Bosch si una mai groasa, Beru cred). Bujiile ce-i drept functionau, dar aici mi s-a parut faza ciudata...in sensul ca ori omul m-a tras in piept si a pus cine stie ce bujii, dupa care a incercat sa ma faca de un releu de bujii, ori pur si simplu a mintit cand a zis ca le-a schimbat si nu a verificat nimic la ele, iar mufele alea erau scoase de mai demult, si din nepricepere sau rea-vointa, m-ar fi pus sa schimb aiurea si releul. Nu stiu explicatia, n-am mai insistat sa il mai sun, deci fiecare poate interpreta cum doreste mufele scoase.
Dupa ce am vazut asta, m-am apucat sa verific vizual distributia, am comparat seriile de pe ea...in fine, cei de la service mi-au zis ca a fost schimbata pentru ca se vede ca s-a umblat acolo recent. Dar, uleiul l-am verificat si era la jumatate pe joja, asa ca pentru linistea mea l-am mai schimbat o data, impreuna cu filtrul de ulei si uleiul de CV, si am schimbat si bujiile cu unele noi, originale, pentru ca ce n-am putut verifica am preferat sa il inlocuiesc inca o data, nestiind daca s-a facut treaba ceruta de mine.
Nu am mai vorbit cu Dan dupa descoperirile facute la reprezentanta, am considerat pe de-o parte ca nu merita pentru ca am reusit sa evit o paguba, iar pe de alta parte, nu am vrut sa il acuz neaparat de rele intentii, dar am considerat ca a doua oara nu mai am ce cauta in acel service. A fost o experienta neplacuta, ma asteptam sa fie o alta atitudine, tinand cont ca era vorba de un membru al unei comunitati, membru care in mod normal ar avea tot interesul sa castige clienti, nu sa faca treaba de mantuiala.
Si, ca sa nu termin intr-o nota negativa, si 2 feedback-uri pozitive:
gabidima - am cumparat niste piese de la el, foarte prompt si serios, piese de calitate...totul a decurs foarte ok
tzzivii - nota 10 pana acum, dar sunt convins ca asa va fi si la urmatoarele interventii