Buna ziua,
Multe multumiri pentru sfaturi si sugestii. Pentru a-mi face o imagine cat mai completa am postat acelasi topic pe bmwclub si vwforum si indiferent de marca toata lumea m-a sfatuit sa aleg motorizare pe benzina. Cele mai complete explicatii le-am primit pe acest forum. Toata stima!
Concluziile la care am ajuns sunt urmatoarele:
1. Varianta BMW 120d.
BMW-ul are MAREA problema a distributiei. Am auzit ca motoarele N47 fabricate intre anii 2007 si martie 2011 au aceasta problema dar care a fost rezolvata dupa anul 2011. Numai ca posesorii BMW au alta parere:
***********************************************
kenZo - Posted 28 April 2015 - 22:18
520d, 11.2012, 21000 km - la revizie mi-au spus ca trebuie schimbata distributia. Deocamdata scoate un sunet fin, insa, in timp o sa se accentueze si se poate rupe lantul (asta mi-au spus cei de la bavaria). Sincer, eu nu am auzit zgomote ciudate decat imediat dupa revizie, cand mi-au aratat ei. Acum nu le mai aud.
Imi place mult motorul, dar parca e cam aiurea sa apara probleme cu distributia la 21000 km...
Nu prea e clara treaba, daca au remediat problema si daca schimb tot ce e de schimbat, pot sta linistit, ca nu apare iar dupa inca 20-30k km.
Altfel, sunt foarte multumit de masina, este o bijuterie
bazare Posted 28 April 2015 - 23:58
A mea cu N47D20A (sept 2007) a trecut de 200.000km, cu distributia schimbata la 160.000km dar pentru ca sunt eu paranoic. Nu a facut si nu face nici un zgomot suspect. Punand in balanta care e consumul, cum trage mai ales dupa chiptuning si faptul ca in general merg cu ea tare si apasat, pot spune ca e un super motor.
Trage de jos pana in 4500 rpm, consuma putin, nu se face de ras pe langa nici un alt 2.0 diesel, taxe si impozite mici, asigurare mica. Mai conteaza ca in 3 ani am schimbat de 35mil distributia? Inseamna cam cat un set de injectoare la alte marci.
lowlife Posted 13 March 2015 - 14:16
Am postat acum ceva timp un link cu distributii rupte la F-uri. Nu s-a remediat nimic 100%
http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=42277" onclick="window.open(this.href);return false;
Montes Posted 14 March 2015 - 08:57
Mi se pare genial sa se rupă si la F-uri. Adică nu au reușit ei, nemții, crema cremelor de ingineri sa rezolve o problema la un lanț care este montat intr-un loc așa de accesibil, încât ai senzația ca nu ar trebui sa umbli la el toata viața mașinii. Din 2007 pana la lansarea f-urilor sunt 5 ani si practic nucleul motorului e acelaşi de pe vremea lui e90. E un morcov destul de mare cu care trebuie sa te obișnuiești, e distribuția, nu e ca rulmentul de pompa de apa sau ceva mai simplu.
ROBI-MAX - Posted 11 February 2015 - 11:59
Astazi am facut prima revizie in Ro -ulei&filtre la Bmw- 163000km si o mica verificare. Mot-a-mot baietii mi-au spus "Deocamdata se aude doar un zumzait ciclic la lant, dar nu ceva foarte pronuntat. Poate ceda in 500km sau in 50000km. Nu garanteaza nimeni cand cade, dar din experienta noastra credem ca poti sa mai mergi vreo 10-15000km pana sa o schimbi, avand in vedere ca masina a mers preponderent pe autostrada si are reviziile Bmw la zi."
Deci...mergem inainte, Dumnezeu cu mila
Andrei_VUV Posted 06 February 2015 - 21:00
La E91 al meu cu 170k km fabricatie 08.2011 aveam un zgomot specific distributiei care se amplifica de la luna la luna si pana la urma am schimbat-o. Acum nu se mai aude nimic de genul.
****************************************
Sfaturile primite de la posesorii de BMW au fost:
******************************
Mergi pe benzina, e mai intelept daca mergi putin si preponderent urban! atentie la benzina ca avem N43/N46 care nu sunt tocmai cele mai fiabile motoare.oricum ai da-o sa ai niste sute de eur deoparte pentru reparatii,vorbim de masini sh.
Alfa iese din tipar.
Eu nu m-as lua in locul tau motorul M47 de 163 cp decat daca as fi limitat de buget. Gandeste-te ca acel motor a fost proriectat acuma 15 ani....deja exista motoare pe benzina de 1.5 240 HP.....
Motorul n47 este foarte fiabil, nu o sa ai probleme cu el. Singura lui buba este distributia dar dupa cum iti este norocul. Sunt motoare cu 200k km care nu au nici o problema, sunt altele cu 100k la care trebuie schimbata deja distributia.Parerea mea ca este prea mare paranoia cu distributia. + Daca ai ghinionul sa faca galagie o schimbi. Daca iti iei n47 si nu m47, banii de distribuite ii economisesti numai din diferenta de consum la combustibil.Diferenta de consum intre cele doua este 2 litri cel putin...in 30k km facuti ti-ai scos banii de distributie. In rest nu prea o sa ai treaba cu el..
Eu zic ca merita N47. In afara de treaba cu distributia, e un motor foarte fiabil, puternic pentru cilindreea lui si economic.
Benzina e mai misto, dar nu cele in 4 pistoane care nu sunt deloc reusite, mai ales pe E90, E87 etc.
N42, N46 si N43 sunt niste motoare groaznice.
************************************
Concluzie: Nu cred ca voi alege BMW 120d din cauza problemelor cu distributia. Inteleg ca si motoarele pe benzina au destule probleme...
A fost o surpriza pentru mine ca un fan BMW sa-mi recomande Alfa Romeo Giulietta varianta 1.4 - 170cp sau 2.0 JTD - 170cp
2. Varianta Audi A3 2.0 TDI-PD/ CR.
Ce mi-a spus un fan VW :
*****************************************
la motoarele de 2.0 pica urmatoarele:
-la cele in 16 valve din 2004 pina in 2008 pica injectoare,turbina si mai nou pompa de ulei
-la cele in 8 valve pica turbo si pompa de ulei
-la cele dupa 2008 pica turbo si pompa de ulei
acuma preturi piese:
-turbo : 1000 euro
-injector: 800 euro
-pompa ulei: 1100 euro
cine are pompa de ulei pe angrenaj il costa o pompa noua 1100 euro, iar cine are pompa pe lant il costa toata modificarea 2000 si ceva de euro
daca te apuci si tragi linie vezi in timp iti mai cumperi un motor pe bucati.
Daca iti pica senzorul de volanta trebuie sa dai jos cutia de viteze ca sa il poti schimba, iar la senzorul de axa cu came trebuie data jos distributia ca sa il schimbi..
la toate comonrail-urile,pompa de inalta presiune si binenteles injectoarele se infunda de la pilitura,asadar motoare noi=consumabile,inca ceva pompele de ulei de 2l se pot reconditiona,defapt ce se duce la ele este hexagonul de 6mm
recent un prieten cu passat de 140 cp i-a picat pompa de ulei si s-a dus la reprezentanta sa isi ia noua si nu aveau pe stoc nici in ungaria dar pretul era la 4500 lei mi-a zis omul.asa ca el s-a dus in shrot si a cumparat una second cu 500 euro si sia reparat masina
*******************************************
Nici motorizarea pe benzina nu este de laudat:
http://www.autolatest.ro/editorial-auto ... ia-pe-lant" onclick="window.open(this.href);return false;
Sfaturile primite de pe vwforum au fost:
******************************************
Decat astea trei, mai bine un Golf. Poate face absolut tot ce pot astea trei, ba chiar mai bine, e si mai ieftin, se gasesc piese peste tot, nu pierzi (atat de mult) la revanzare, atata doar ca n-are glamour-look. 1.4 TSI de 170 PS cu DSG ar fi alegerea mea personala.
Giulieta : alfele mereu au fost masini frumoase, elegante, care imbina foarte bine eleganta cu sportivitatea ; masini bine dotate…insa sufera la capitolul fiabilitate ; majoritatea alfelor au avut probleme cu electrica / directia / bucsaraia ; probleme vei avea si cu servisurile si piesele scumpe majoritatea disponibile pe comanda ; valoare de revanzare mica si piata mica pt cumparatori ; pe aceasta caroserie as alege motorul 1.4 benzina turbo ; consuma putin si trag foarte bine, l-am avut pe bravo pe cel de 150 cp si era senzatie ; 2.0 tdi pt oras nu as lua in veci ;
Mai adauga ceva pe lista…poate un leon FR 2.0 tdi 170 cp? sau 1.8 TSI 160 cp? Poate un astra H OPC ? Ori un fiat bravo 1.4 t-jet pachet sport ? Daca esti chitit pe una din astea 3, as alege audi si l-as aranja putin ;
Desi am fost multi ani fana Alfa, nu vad ce cauta Giulietta in versusul asta. Materialele sunt ingrozitoare comparandu-le chiar si cu marcile non premium frantuzesti...Nu stiu cum stau la fiabilitate, probabil foarte bine avand in vedere ca sincer nu prea am vazut service-uri Alfa/Fiat
Nu iti recomand alfa decat daca esti mecanic,ai bani de pierdut, ai de unde sa iei piese si ai muuult timp liber sa repari la ea...
Masina are motorul bun, insa partea electrica lasa de dorit si te poti trezi ca nu iti porneste din cauza unui senzor, iar daca stiu bine in Romania nu prea exista oameni experti in partea electrica, unde este mare nevoie. Tot ce inseamna interior + tren de rulare sunt sub orice critica. Pot spune ca sunt masini ok pana in 50.000 sau maxim 60.000 km dupa care incep sa cada totul pe ele in draci. Un compresor la climatizare, un rulment la pompa de apa, bucsile sensibile la drumurile patriei noastre pot constitui probleme reale.. Suspensia este notoriu de scumpa si de complicat de reparat. Combinatia de brate de aluminiu si suruburi de otel, geometria 'de curse', locul stramt din pasajul rotilor toate se combina intr-o 'furtuna perfecta'.
...stai sa vezi cand o sa dai 8 milioane pe un brat superior sau 30 de milioane pe caseta de directie pe care o s-o schimbi imediat dupa 100k. Problema este nu atat ca piesele sunt scumpe cat faptul ca o se le schimbi des...nu uita vei folosi masina preponderent in Bucuresti. Musai mecanic bun si pasionat...
Filtrul de aer se schimba in juma de ora daca stii bine ce faci. Cel de motorina vine mai usor pe jos desi e amplasat in partea de sus. Ca sa schimbi alternatorul trebuie sa cobori TOATA puntea fata o palma. Schimbatul debitmetrului la JTD e o alta poveste lunguta, la benzinare e lejer in schimb. Valva electrovacuumatica ce controleaza palele turbinei, impreuna cu o rezistenta ce controleaza treptele ventilatorului sunt montate pe radiator si se strica de la caldura din 3 in 3 ani....
in cazul de fata as lua giulietta cu ochii inchisi ; cine spera ca la restul nu va repara nimic si ca sunt nemuritoare se insala amarnic…si eu merg pe premisa sa te urci cu drag in masina, sa o privesti si sa-ti spuna ceva…daca este sa o repari macar sa o repari pe cea care iti place…alfa romeo nu au avut niciodata atatea probleme majore cum are vw-ul la motor…dar o dam in diverse…am recomandat A3 pt ca este un compromis mai bun avand in vedere piesele si servisurile…dar daca ar fi sa nu faci compromisuri, as lua 100% alfa ;
*************************************
Verdict Final:
Chiar daca mi se spune ca Alfa Romeo are probleme cu partea electrica, articulatii, etc totusi constat ca problemele de fiabilitate si intretinere sunt de departe cele mai mici.
Deci: Alfa Romeo Giulietta motorizare 1.6 JTD.
Multe multumiri tuturor.