It is currently 02 May 2024, 18:40

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 04 Jan 2021, 00:44 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6614
Location: Brasov... oarecum.
samd Quote:
...cei de la reprezentanta mi-au spus sa nu imi fac griji.
Experientele mele cu AI au fost in general nefaste. Nu m-as increde prea mult in apusele lor. Evident, depinde mult si de reprezentanta...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2021, 10:36 
Offline

Joined: 30 Dec 2020, 17:12
Posts: 49
Car: Alfa Romeo Giulia QF
Location: Cluj-Napoca
Salutare !
Am depasit 1500 kmin perioada de rulaj si revin cu cateva impresii.
-Consumul, 13,8-14 in conditiile in care am rulat cel mai mult in Cluj-Napoca si cu drumuri de doua ori pe saptamana la munte pe traseuri virajate cu diferente de nivel evidente, doar pe asfalt. Nu stiu daca am atins 4500 de rpm mai mult de 3-4 ori in acest interval. Nu am lasat urme pe asfalt la pornirile de pe loc si nici nu am bagat pedala pana in fund pentru depasiri. Insa masina a fost impinsa pe traseele de munte, in urcare si pe curbe. La coborare nu am folosit sistemul `` hill assist``niciodata, preferand sa cobor usor, uneori folosind masina in modul A. Nu sunt genul care sa menajeze masina cu gandul la consum, asa ca nu a fost prioritatea mea. Nu am incercat sa urmaresc consumul urban si consumul in exterior folosind Trip A si B.
- Cu exceptia penei de cauciuc, nu am intampinat nici o problema. Folosesc si pt iarna tot jante de 20, anvelope Goodyear Ultragrip Performance si masina s-a descurat bine pe drumuri inghetate sau acoperite cu zapada. Normal, o atentie in plus datorita sistemului Q4, care de fapt un Q2 si cand e cazul devine Q4. Insa e o placere sa simti spatele cum aluneca usor si te impinge, iar imediat masina isi recapata aderenta pe toate rotile. Cu Touaregul trebuia sa fortez masina inconstient ca sa o fac sa derapeze sau mai degraba sa blochez toate rotile prin apasarea puternica a franei.
- Cred ca masinii i se potrivesc de minune sosele asfaltate, drumurile virajate cu urcari si coborari, unde simti efectiv ca e ca pestele in apa. Se simte ca e o masina usoara pentru un SUV 4X4 cu 280 CP, iar directia e incredibila. Pot spune ca senzatia e mai placuta decat intr-un Porsche Cayenne.
- Sistemul e climatizare e ok, al Giuliei pare mai `dezmortit`, in sensul ca se incalzeste mai rapid. Comparativ cu cel de pe Touareg care avea 11 ani vechime, e mult in urma. Incalzirea in scaune nu e cea mai iute, insa per total sunt multumit si din acest punct de vedere.
- Urmeaza sa inlocuiesc kit-ul cu spuma cu roata de rezerva clasica si am adaugat pt portbagaj, o tava din cauciuc achizitionata de la reprezentanta.
- Nu vor urma upgrade-uri pentru ca pana la urma masina va fi folosita de sotia mea, cel putin in mediul urban, eu folosind-o mai mult pentru iesirile din oras sau drumuri mai lungi.
Astept momentul cand voi putea folosi masina intr-un mod mult mai apropiat de capacitatile sale.


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2021, 10:54 
Offline

Joined: 30 Dec 2020, 17:12
Posts: 49
Car: Alfa Romeo Giulia QF
Location: Cluj-Napoca
Revin cu cateva detalii legate de consum dupa 7500 km parcursi.
Am facut un drum dus-intors pana in Olanda, ceva peste 4000 de km. Consumul afisat la board este de 11.1 l/100, in conditiile in care am condus aproape tot timpul in modul N, viteza maxima pe autostrada 130-140km/ora.
Km parcursi in total pana acum, sunt peste 7500, din care aproximativ doua treimi sunt in afara sau pe drumuri nationale, consumul mediu fiind de 12,4.
Consumul real insa, pentru folosirea in mod curent a masinii este undeva la 14 l/100km, in modul N.

Cum spuneam si inainte, nimic de reprosat legat de comportamentul masinii in regim de croaziera sau condus sportiv. Cu fiecare zi ce trece, ma bucur tot mai mult de alegerea facuta. Mai mult, la intoarcerea din Olanda, pe traseul Zalau-Cluj-Napoca, am tras de masina destul de tare, doar pe portiunile virajate. Masina sta in curbe exemplar.

Comfortul la drum lung a fost un alt plus, la care nu ma asteptam. Ma gandeam ca datorita sportivitatii sale, Stelvio va suferi la acest capitol, nici vorba insa.

Ce nu mi-a placut:
Faptul ca la viteza de croaziera 120-14okm/ora, dupa o perioada de mers, franele parca nu reactioneaza cum ar trebui. Pedala este tare, frana mai lunga si nu simti nici un feedback. Efectiv parca nu ai avea frane. In Germania m-au trecut fiorii cand un Van a intrat brusc in fata mea, am crezut ca voi fi in el. A trebuit sa apas frana succesiv. Am urmarit acest comportament si am vazut ca se repeta dupa o perioada de rulare constanta, pedala intarita, cursa lunga pana raspunde. Am verificat franele la un service in Olanda, totul pare a fi ok, lichidul a fost verificat in tara la reprezentanta inainte de plecare (la 3000km).
Ulterior, pe drumuri nationale, in oras, in regim de condus start/stop/semafor/frana, etc, nu am avut aceasta senzatie, totul pare ok.
Am sa verific zilele acestea la reprezentanta, poate sunt lucruri pe care nu le stiu. Si nu vorbesc de comportamentul si particularitatile IBS.

Am comparat cu Giulia, la care franarea este impecabila, cu care de asemenea am parcurs de trei ori Romania-Olanda, fara nici o problema.

Poate au mai intampinat si altii aceeasi senzatie.


Attachments:
Trip A.jpeg
Trip A.jpeg [ 80.87 KiB | Viewed 503 times ]
Trip B.jpeg
Trip B.jpeg [ 84.81 KiB | Viewed 503 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]