It is currently 27 Apr 2024, 17:31

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 27 Aug 2020, 21:26 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2018, 17:27
Posts: 370
Car: Giulia Veloce
Deschid acest topic din dorinta de a mai schimba unele informatii constructive cu cei interesati si cu cei care ne pot sprijini cu un sfat util.
Posibil sa fie unul dintre cele mai subiective capitole, dar piata ofera ceva pentru fiecare.
Si bineinteles, ca mai conteaza si MY: parca de la MY 2018 incoace, motoarele E6D au filtru de particule =>reduce zgomotul cu aprox. 30%.

Am facut si un mic research pe forumurile de afara (pentru motorul de 2.0 benzina), pentru a afla parerile celor care au facut deja acest upgrade.
Incep cu cateva concluzii bazate pe feedback-ul lor, bineinteles toate subiective si care nu reprezinta adevarul absolut.

1. Calitate sunet (perceptie utilizatori): nr1. Supersprint, nr2. Ragazzon, nr3. Fiammenghi. Coincidenta sau nu, toti 3 sunt producatori italieni. Si oarecum si eu inclin catre primele 2 pozitii, poate aducand Milltek pe locul 3 in locul Fiammenghi.
2. Probleme: drone, intalnit in diferite ipostaze.
- variantele axle back (Supersprint Sport) in combinatie cu front resonated pipe OEM Alfa, problema rezolvata in proportie de 80% cu adaugarea front pipe resonated Supersprint, respectiv rezolvata 100% cu schimbare tips evacuare cu unele reale. Aici, cu totii recomandau dimensiune de tips outlet 89/90mm, astfel incat sa nu atinga plasticul de la diffuser, care cauzeaza vibratii. Fiind mai mici decat cele fake OEM (cred ca 101/110, usor ovale), mi se par subdimensionate.
Ciudat ca la axle back Supersprint Race nu a semnalat nimeni drone, posibil sa fie probleme punctuale.
- varianta front non resonated pipe, in cazul Ragazzon, in combinatie cu axle back sport
- varianta axle back Remus cu front resonated pipe OEM Alfa
- varianta axle back Fiammenghi cu front resonated pipe OEM Alfa
Posibil sa fie o problema de incompabilitate cu front resonated pipe OEM Alfa.
Foarte multe pareri care recomandau schimbarea tipsurilor de evacuare fake OEM cu AM, pe motiv ca rezoneaza cu diffuserul.

Bineinteles, am luat in calcul doar variantele care mi-au atras atentia. Nu inseamna ca sunt mai bune/rele decat alte variante.
Variante cu valve:
1. Milltek: https://www.youtube.com/watch?v=GjD4hDZ ... L&index=15
2. Fiammenghi https://www.youtube.com/watch?v=K6owgoaM0ac / https://www.youtube.com/watch?v=hrrAUv575AI
3. Ragazzon (Stelvio, dar banuiesc ca suna la fel): https://www.youtube.com/watch?v=sErSbFxl2u0 / https://www.youtube.com/watch?v=YHzD21S ... L&index=11
4. Ulter: https://www.youtube.com/watch?v=7M0LnVEps-U
5. Aspec: https://www.youtube.com/watch?v=3bLc4En ... L&index=16

Variante fara valve:
1. Supersprint Sport (non resonated Front pipe): https://www.youtube.com/watch?v=jlEk0ngFLfA
2. Superprint Race (non resonated Front pipe): https://www.youtube.com/watch?v=fZfhsSeTwAI
La Supersprint se pot adauga si Front resonated pipe in combinatie cu Sport/Race, dar nu am gasit filmari.
3. Ragazzon Sport (resonated Front pipe): https://www.youtube.com/watch?v=XVp-He8 ... WL&index=8
4. Ragazzon Sport (non resonated Front pipe): https://www.youtube.com/watch?v=COf8WP0 ... WL&index=7 / https://www.youtube.com/watch?v=2qPmszK ... WL&index=6

Ca si variante custom made, am luat legatura cu ceva timp in urma cu cei de la Top Gear (Bucuresti), dar se pare ca nu se mai ocupa de variante custom.
Stiu ca Bogdan (tzzivii) avea o evacuare foarte misto pe Veloce, poate ne ajuta cu mai multe informatii referitor la locatia in care a dezvoltat sistemul, respectiv ce model de tipsuri a ales. Fiind flush cu bara, aratau demential dpmdv :)


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 27 Aug 2020, 23:34 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Daca mergi pe o varianta dedicata, nu m-as uita decat la cele cu valve. Din optiunile postate, Ulter mi se pare ca se aude demential (poate e si cel mai bine inregistrata, who knows).

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 28 Aug 2020, 08:32 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2018, 17:27
Posts: 370
Car: Giulia Veloce
La fel mi-am propus și eu, doar variante cu valve. Dar nu am găsit pana acum varianta optima pentru mine.
Ce mi-a plăcut la Ulter e ca in varianta valve on, nivelul de zgomot e la nivel de OEM, deci mașina rămâne foarte plăcută la călătorii lungi. Cu valve off, mi-ar fi plăcut sa aibă un sunet mai pronunțat.
Ce nu mi-a plăcut deloc la Ulter e ca trebuie aduse modificări la montare, lucru pe care sigur nu-l voi face ținând cont ca e in leasing (punctul 7, doc atașament)
https://ulter.com.pl/data/news/attachme ... UCTION.pdf

Milltek mi-ar fi plăcut in special pentru ca au introdus deschiderea/închiderea valvei de pe mobil, forțați de probleme la deschiderea valvelor din buton.
Dar e foarte zgomotos in ambele variante, cel puțin pentru mine. Poate dacă ar adauga un front resonated pipe, ar fi mai aproape de ceea ce îmi doresc.

Fiammenghi nu prea îmi place cum suna, probabil influențat de combinația cu OEM front pipe Alfa. Cu cei cu care am vorbit, se plângeau fie de calitatea sunetului, fie de drone la sub 2k rpm. Unul dintre ei a renunțat și și-a achiziționat ulterior un axle back Ragazzon (fără valve), fiind mult mai mulțumit de calitatea sunetului. La fel tind sa cred și eu, fiind una dintre variantele luate in considerare.

Ar mai fi și varianta custom made, in încercarea de a bifa toți piticii de pe lista.
Vedem ce ne sfătuiește și Bogdan :)


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 28 Aug 2020, 11:19 
Offline
User avatar

Joined: 06 Oct 2018, 11:15
Posts: 405
Car: eGolf
Location: Brasov
Nu o sa reiau discutia pe care am avut-o in privat, o sa spun doar ca sunt foarte multumit de finala Ragazzon si mi se pare foarte potrivita pentru daily.

O sa las si aici linkul cu filmarea, poate mai e cineva interesat.

https://youtu.be/8pnfLRRkOso

_________________
ex: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm Distinctive
ex: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T Q4


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 28 Aug 2020, 12:38 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2018, 17:27
Posts: 370
Car: Giulia Veloce
Merci m3ph0, chiar se aude misto evacuarea :)
Cred ca Giulia ta e fara OPF, prin urmare se aude chiar mai tare si mai bine.

Am ascultat alta Giulia, tot cu axle back Ragazzon si nu se auzea la fel de tare.
Nu-mi dau seama daca e datorita variantei de 200cp benzina, sau prezenta OPF-ului.
https://www.youtube.com/watch?v=zNqg_wK ... dex=2&t=0s


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 28 Aug 2020, 12:45 
Offline
User avatar

Joined: 06 Oct 2018, 11:15
Posts: 405
Car: eGolf
Location: Brasov
Nu toate Giuliile vin cu filtru de particule?

_________________
ex: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm Distinctive
ex: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T Q4


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 28 Aug 2020, 13:05 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2018, 17:27
Posts: 370
Car: Giulia Veloce
Din ceea ce am citit eu doar dupa MY2018, dar nu garantez ca informatia e corecta


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 28 Aug 2020, 23:22 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Daca vrei ceva foarte apropiat de Ulter, vezi Remus. In plus au 3 variante, pe placul tuturor. Eu as alege-o pe cea mai Race :twisted:
https://youtu.be/QEMFC8vSpnM?t=44
https://youtu.be/FhveGEOgD20?t=7
Foto: https://gransport.pl/blog/realizacja-al ... oce-remus/
Shop Remus: https://remus.eu/car.html?vehicleId=1-2-475-1774

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 29 Aug 2020, 08:58 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2018, 17:27
Posts: 370
Car: Giulia Veloce
Merci tomi_alfa, am sa ma uit și pe link-urile trimise.
Am mai discutat cu cineva din afara și se plângea de drone cu Remus, de asta poate ezit in ceea ce ii privește.

In cazul in care nu găsesc varianta dorita la producătorii enumerați anterior, ma voi îndrepta cel mai probabil către ceva custom.
Ideal, as avea nevoie de varianta “valve on” la nivel de sunet OEM.
In “valve off” ceva la nivel de Supersprint/Ragazzon non-resonated Sport, cât sa nu dau motive sa fiu oprit de poliție.

Pe lângă variantele de valve pentru muffler (partea din spate), am găsit și variante de valve pentru front resonator (partea din fata). O sa vorbesc cu un specialist, sa vedem cum se pot îmbina cel mai bine.
https://m.aliexpress.com/item/329634162 ... sitedetail


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 31 Aug 2020, 02:23 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Nu cred a aduce nimic neaparat constructiv postarea/gandul meu, dar nu pot sa nu sesizez neajunsurile unui L4 in ceea ce priveste sunetul in detrimentul unui L/V6 sau 5+ cilindrii, acolo unde sunetul incepe de la motor si nu din ajustarea evacuarii.
Bine, mai sunt si normele de consum, poluare, sunet ca galagie in sine, etc. Ma uitam la videoul ala cu un GT, parca Junior, desi nu bag mana in foc, modificat cu un 2.0 plus o mega restaurare la pret de 200k de coco. Dar se aude efectiv fabulos...

Oricum, sunt curios de deznodamant :D

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 31 Aug 2020, 22:32 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2018, 17:27
Posts: 370
Car: Giulia Veloce
Aici sunt de acord cu tine. Inca nu reusesc sa uit experienta cu Giulia QV de pe circuit, sunetul este incomparabil cu cel de pe Veloce.

Ceea ce ma suprinde insa este ca pentru daily use/drum lung, chiar apreciez cat de tacut e Veloce.
Tinand cont ca 80-90% din timp voi avea nevoie de liniste, as vrea sa pot adauga beneficiul dorit dar fara compromisuri.

Momentan iau in considerare 3 variante, fara a fi presat de timp insa:
1. Front custom valve resonator, montat pe un Ragazzon catback non-resonated sport (am primit deja o confirmare ca e posibil, mai trebuie sa verific intrucat nu am 100% incredere in prima sursa)
2. Vibrant ultra quiet front resonator montat pe un Milltek non resonated catback cu valve control (nu cred sa fie o problema)
3. Ceva custom, poate chiar cu 2 valve (atat la front resonator, cat si la rear muffler), pentru un plus de flexibilitate. Poate singura varianta care sa ofere exact de ceea ce am nevoie.

Intre timp am mai discutat si cu cei de la MGmotorsport din Polonia, dar pretul pentru varianta lor cu valve (catback, fara front pipe) e mult prea mare dpmdv pentru ceea ce ofera (calitate perceputa, bineinteles).


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 01 Sep 2020, 19:28 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2018, 17:27
Posts: 370
Car: Giulia Veloce
Ok, a aparut o mica problema...
Din informatiile primite de la un producator AM de evacuari, OPF-ul s-ar regasi chiar in front silencer.
Asta inseamna ca orice sistem complet presupune eliminarea lui, ceea ce banuiesc ca ar aduce ulterior probleme la capitolul emisii.

Ma poate ajuta cineva cu confirmare/infirmare?
Multumesc!


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 01 Sep 2020, 21:23 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Am citit si eu pe un forum italian unde niste baieti afirma ca pentru a nu invalida garantia poti pune orice dupa catalizator, centrala majorata + finala Ragazzon intr-un exemplu, dar poti pune si altceva, evident.

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 02 Sep 2020, 08:09 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2018, 17:27
Posts: 370
Car: Giulia Veloce
La fel știam și eu, doar ca noua informație cum ca opf-ul e in front silencer, deci după catalizator, îmi limitează posibilitățile de AM, pornind de la premisa ca nu vreau sa modific in vreun fel parametri legali de noxe.
Voi întreba și la reprezentanta pentru a evita eventuale probleme de garantie, sau surprize la primul itp.

Am uitat un detaliu, transmis tot de firma de evacuări AM.
Dacă se îndepărtează front silencer (unde e și opf), e necesară o calibrare a ECU. Deci no go pentru mine.


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 15 Dec 2021, 21:32 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2018, 17:27
Posts: 370
Car: Giulia Veloce
Cu fondurile redirectionate catre alte probleme, evacuarea inca nu si-a gasit loc in bugetul meu.

Fiind un consumator constant de content auto pe YT, am dat de varianta Active Sound de la Thor.
https://thor.ae/#top
https://www.youtube.com/watch?v=RMuA0_D32kQ&t=1533s

Chiar daca pare putin ridicola pentru o masina cu un biet 2.0, vroiam sa va intreb daca ati auzit pe viu un astfel de sistem.
Tinand cont si de slabiciunea Giulia la capitolul baterie auto, ar fi vreun risc cu un astfel de sistem montat?
Thx


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 15 Dec 2021, 23:22 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Salveaza optiunea asta pentru Tesla :) e pacat cat inca scoti gaze sa bagi muzica in boxe..


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 15 Dec 2021, 23:45 
Offline

Joined: 05 Aug 2020, 11:46
Posts: 947
Car: Giulia Veloce 280 Q4
Location: Bucuresti
Eu zic ca sunt o optiune pentru diesel, unde nu iese ce trebuie ca sunet indiferent de esapament, dar la benzina, sigur se gaseste o optiune cu clapete si sunet real pe placul tau. Sunt o instalare facila, scumpe, la bani nu prea merita, se apropie de Ragazzon daca pui sistemul dublu.

_________________
Alfa Romeo. Giulia. Veloce 280 Q4. Rosieeeeee
Stelvio Quadrifoglio Misano Blu MY2020 bestia


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 16 Dec 2021, 08:42 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2018, 17:27
Posts: 370
Car: Giulia Veloce
@ALXege: cu siguranța pe electrice vor fi la mare cautare. :)
Văzusem acum câteva luni ceva AM pe un Model 3, parca de la Milltek Active Sound.
Iar pe Porsche Taycan GTS Sport Turismo cred exista din fabrica opțiunea care simulează sunetele evacuării sport la schimbările de viteze.
Sistemul Thor a fost testat și pe o Tesla locală, dar l-am urmărit pe YT pe sărite si strict pentru sunete.
Trebuie totuși sa îl aud pe viu sa îmi dau seama.

@GiuliaLover:
Dpdv cost, sistemul Thor cu 2 difuzoare e 9k RON + cost instalare.
Din păcate Ragazzon cu valve e pe la 14-15k RON. Pentru un produs pe care îl percep ca fiind de calitate medie, mi se pare prea mult.
Dupa ce aud cum suna Giulia colegului Iftao (pe viu), ne decidem.


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 16 Dec 2021, 12:58 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Eu cred ca e deja jenant ce se intampla....

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 16 Dec 2021, 13:33 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2018, 17:27
Posts: 370
Car: Giulia Veloce
Daca te referi la incercarile companiilor AM/producatorilor de a mai indeparta din neajunsurile electricelor prin a aduce mult doritul sunet al motoarelor termice, eu zic ca era de asteptat.
Cel mai probabil vor urma si alte taxe/penalizari care sa incurajeze masiv trecerea spre electrice in anii urmatori.

Doar cei cu posibilitati financiare isi vor mai putea delecta pe viitor simturile cu motoarele termice de cilindree mare.


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 06 Feb 2022, 14:19 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2018, 17:27
Posts: 370
Car: Giulia Veloce
Cat-back BAQ cu valve, pentru Stelvio si Giulia.
Suna chiar bine, cu toate ca au OPF:
Stelvio: https://www.youtube.com/watch?v=CYosAsi ... WL&index=2
Giulia: https://www.youtube.com/watch?v=BYk4Znk ... WL&index=4

@ALXege: posibil ca aceasta varianta sa se plieze pe ceea ce iti doreai.


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 07 Feb 2022, 09:31 
Offline

Joined: 05 Aug 2020, 11:46
Posts: 947
Car: Giulia Veloce 280 Q4
Location: Bucuresti
La pret, se apropie de Ragazzon ... varianta cu valve si cu pereti dubli e 1800 de Euro fara transport.

_________________
Alfa Romeo. Giulia. Veloce 280 Q4. Rosieeeeee
Stelvio Quadrifoglio Misano Blu MY2020 bestia


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 07 Feb 2022, 10:16 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2018, 17:27
Posts: 370
Car: Giulia Veloce
Trimite-mi te rog link, eu nu am găsit Ragazzon cu valve sub 2.3k.


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 07 Feb 2022, 10:21 
Offline

Joined: 05 Aug 2020, 11:46
Posts: 947
Car: Giulia Veloce 280 Q4
Location: Bucuresti
Eu de BAQ zic ca e 1800 de euro ... Ragazzon e 2300 (mai ieftin doar pe clubalfa.it), totusi fata de Ulter care e sub 1000 si Fiammenghi care e cam 1200 ... BAQ e mai aproape de Ragazzon la pret.

_________________
Alfa Romeo. Giulia. Veloce 280 Q4. Rosieeeeee
Stelvio Quadrifoglio Misano Blu MY2020 bestia


Top
   
 Post subject: Re: Evacuari AM Giulia
PostPosted: 07 Feb 2022, 10:40 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2018, 17:27
Posts: 370
Car: Giulia Veloce
Mi se pare că BAQ e mai bine făcut decât Ragazzon. Și pare că dpdv sunet e exact ce trebuie atât cu valvele închise cât și deschise.
Din câte am studiat problema (YT + discuții pe forum cu cei care au achizițonat), la Ragazzon ai nevoie și de front pipe, preferabil resonated pentru a scăpa de vibrații nedorite si pentru a fi mai apropiat de OEM atunci când ai valvele închise.
Ca și calitate, Fiammenghi mi se pare cel mai bun, singurul dezavantaj fiind sunetul.
Ulter e ok, mai ales dpdv preț. Dar nu m-as încumeta să tai din plasticele interioare pentru a-i face loc. După ce am parcurs manualul de instalare online, am eliminat Ulter de pe listă.

Ne decidem doar după ce aud live evacuarea colegului Iftao :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]