It is currently 27 Apr 2024, 21:06

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 11 Dec 2023, 14:05 
Offline

Joined: 10 Jul 2012, 21:56
Posts: 91
Car: Giulia Veloce rosso
Location: Bucuresti
Dupa 5 ani, cca 32.000 km si un jurnal sarac in informatii, dar o existenta plina de amintiri placute, a venit momentul sa ma despart de AR Giulia.

Exemplarul a beneficiat de toata atentia, reviziile au fost facute doar in reteaua AR.
Prima si a 3-a revizie le-am facut la Mit Motors pe motiv ca sunt foarte aproape de casa si m-am putut programa sambata, ideal pentru mine.
Toate celelalte interventii au fost facute la AI Vest si de masina s-a ocupat Ionut de fiecare data.

Pe garantie a avut o singura interventie datorita unei pierderi de lichid de racire.
In utilizare sau la drum intins oricat de lung ar fi fost, nu pierdea nimic.
Fenomenul se manifesta la rece, adica peste noapte sau lasata cu ziua in parcare.
Pierderile erau mici, dar era necesara completarea si aducerea lichidului la nivel la un interval de cca 1 saptamana cand adaugam cativa ml pentru linistea mea.
Cauza nu a fost radiatorul cum s-a presupus initial, ci unul din capacele gaurilor tehnologice de la chiulasa (de pe lateral, in spatele turbosuflantei).
A fost necesara eliberarea zonei de accesorii, depresarea capacului existent pe langa care supura si presarea unui capac nou, fara alte interventii mai intruzive.
Interventia a fost facuta la Autoitalia si de operatiune s-a ocupat Ionut.

In ceea ce priveste exteriorul, a adunat 3 semne in toata existenta ei, asupra carora nu am intervenit chiar daca puteam deschide dosar de dauna pe CASCO, dar le-am considerat nesemnificative si nici nu-mi doream sa ajunga in atelierul de tinichigerie/ vopsitorie:
1. Pe portierea de la sofer deasupra manerului are o zgarietura fina de cca 3 cm lungime, putin vizibila, dar imi sare in ochi de cate ori ma uit la maner si deschid usa.
Poate fi corectata foarte usor, fara revopsire.
2. Pe ornamentul exterior din plastic care acopera pragul de pe partea dreapta, in zona usii din spate este un punct unde a fost lovit de o piatra si lacul a inceput sa se exfolieze in urma spalarilor repetate.
Ca origine in timp, inainte de Alfafest 2023 nu era vizibil, la prima spalare dupa intoarcerea de la Piatra Neamt deja a devenit vizibila o zona de exfoliere de dimensiunea unei monede de 50 de bani (sau mai mica, dar nu stiu ce alt reper sa dau).
3. Bara spate are in zona superioara o zona de frecare cu muchia capacului de la portbagaj, initial am crezut ca e ceara scursa si intarita, insa provine de la frecarea muchiei capacului de bara, cauza fiind una banala, respectiv dereglarea la un moment dat a tamburusilor distantieri, cel mai probabil tot de la spalatorii cand a fost sters in zona aia fara sa se gandeasca ‘’detailerul’’ ca daca se rotesc cand ii sterg cu sarg se si deregleaza.

Rezumand, 2 imperfectiuni din 3 enumerate sunt datorate vizitelor la spalatorie :lol:
In rest, este ca in prima zi si imi place la fel de mult.

Are un singur dosar de dauna deschis pe CACSO la sfarsitul lunii septembrie 2023 pentru o ciobitura in parbriz, inca nu l-am schimbat, las placerea viitorului proprietar sa il schimbe si sa se bucure de unul nou original.

Acum la final de cariera in posesia mea, las mai jos o insiruire a reviziilor:

Mit Motors MAI 2019, km 7.924:
- schimb ulei + filtre

Autoitalia OCT 2019, km 16.275:
- schimb ulei + filtre

Mit Motors OCT 2020, km 20.181:
- schimb ulei + filtre
- schimb lichid de frana

Autoitalia SEPT 2021, km 24.064:
- schimb ulei + filtre
- am achizitionat de la Autoitalia placute frana fata si spate + lamele stergator parbriz, nu au fost schimbate in cadrul reviziei pentru ca nu a fost nevoie

Autoitalia SEPT 2022 km 26.431:
- schimb ulei + filtre
- inlocuit bujii (pe principiul ca se schimba la 4 ani sau nr de km si criteriul interval de timp fusese atins)
- inlocuit lichid de frana

Autoitalia IUN 2023 km 29.913:
- schimb ulei + filtre
- schimb ulei in cutia de transfer (ultima recomandare este sa fie schimbat la 2 revizii a 15.000 km, l-am schimbat la nr de km desi era a 6-a revizie :D )
- schimb placute frana fata (cele achizitionate in sept 2021 si neschimbate pe motiv ca nu era nevoie)
- placutele date jos mai aveau cca 11-12 mm grosime din 18 mm cat au cele noi, clar ca nici cand le-am schimbat nu era nevoie, dar ma saturasem sa umblu cu ele dupa mine la fiecare revizie ca poate, poate

Autoitalia SEPT 2023 km 31.200:
- schimb ulei + filtre
- schimb placute frana spate (cele achizitionate in sept 2021 si neschimbate pe motiv ca nu era nevoie)
- schimb discuri frana spate
- a fost necesara inlocuirea discurilor spate pentru ca erau ruginite pe interior si pe exterior aveau caneluri pe suprafata de frecare

Dupa nr de 3k-4k km la care am ajuns sa fac reviziile este evident ca distantele anuale parcurse cu Giulia nu justifica sa o tin doar pentru ca-mi place.

Motivul este simplu, pentru +98% din nevoile actuale de mobilitate imi trebuie o citadina mica, eventual full hybrid daca nu hothatch, cu raza mica de bracaj si garda la sol de ‘’buggy’’ urban.

Revin cu un anunt de vanzare.
:wave:

_________________
Actuale:
'18 Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T/ Q4/ 8AT
'22 KIA XCeed 1.5 Turbo MHEV/ FWD/ 6iMT
'10 Mazda 3MPS BL 2.3 DISI Turbo 35x CP/ FWD/ 6MT
'04 Mazda RX8 Revolution 1.3 Renesis/ RWD/ 6MT

Foste:
'16 Renault Megane 3RS MT/275 CP CUP
'15 Nissan Juke 1.6 DIG-T MT/190 CP, Acenta Open Air
'13 Mazda 6 2.0G MT/165 CP Revolution
'06 Mazda RX8 1.3 Renesis 5MT/192 CP Challenge
'02 Alfa Romeo 147 ,1.6 TwinSpark/120 CP


Top
   
PostPosted: 13 Dec 2023, 10:44 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
tipografu Quote:
imi trebuie o citadina mica, eventual full hybrid daca nu hothatch, cu raza mica de bracaj si garda la sol de ‘’buggy’’ urban.
Ce frumos l-ai descris pe Tonale :lol:
Spor la vanzare, nu stiu pretul, imi imaginez ca nu va fi mic, insa cunoscandu-te (si grija ta pentru masini se reflecta foarte bine si in update-ul de mai sus), cel care va lua masina de la tine se va alege cu o masina pe cinste. Vorba aia, SH K9 :lol:

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 13 Dec 2023, 14:43 
Offline
User avatar

Joined: 31 Jul 2021, 00:22
Posts: 99
Car: Stelvio
Ai fi surprins, dar Tonale mhev de 160 cp nu consuma deloc putin in oras. Am avut una la TD si intr-un trafic lejer pt bucuresti + mers relaxat mi-a luat 10%. E mult, e putin...fiecare decide pentru el.

_________________
Stelvio Super 280 Basalto Brown
ex: A4 B9 2.0 tdi quattro Sline/Stronic
ex: Leon 5F 2.0 tdi m6
ex: Jetta 2.0 tdi m6 not stock :twisted:


Top
   
PostPosted: 13 Dec 2023, 14:49 
Offline

Joined: 05 Aug 2020, 11:46
Posts: 947
Car: Giulia Veloce 280 Q4
Location: Bucuresti
Pai Stelvio 280 ia 15+ ca si Giulia Veloce, iar la QV nu arata mai mult de 30 pentru ca nu stie :). Matematica nu minte.

_________________
Alfa Romeo. Giulia. Veloce 280 Q4. Rosieeeeee
Stelvio Quadrifoglio Misano Blu MY2020 bestia


Top
   
PostPosted: 13 Dec 2023, 15:47 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Cristi511 Quote:
Ai fi surprins, dar Tonale mhev de 160 cp nu consuma deloc putin in oras. Am avut una la TD si intr-un trafic lejer pt bucuresti + mers relaxat mi-a luat 10%. E mult, e putin...fiecare decide pentru el.
Marginal mai putin am scos cu Countryman 2.0 176cp (no hybrid garbage). Masinile sunt la aceeasi categorie. Deci downsizing-ul nu prea pare sa functioneze :lol:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 13 Dec 2023, 20:00 
Offline

Joined: 11 May 2009, 12:42
Posts: 1730
Location: Bucuresti
@tipografu, btw, pe distanta ta de acasa in oras (Bucuresti) si retur cat ai consum?
Desigur, depinde de talpa, sunt doar curios cum esti tu pentru ca similar sunt si eu cu distanta si sunt la <12l.

_________________
Giulia Veloce TI
Ex: Giulia 2.2 Nuovo Bianco
Spider 916 ph1 CUP
Spider 916 ph2
Ex: 159 2.4 TI
Ex: Giulietta 1.6 JTDm
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 120+ CP
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 115+ CP MUSTERICA


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2023, 21:41 
Offline

Joined: 10 Jul 2012, 21:56
Posts: 91
Car: Giulia Veloce rosso
Location: Bucuresti
ALXege Quote:
insa cunoscandu-te (si grija ta pentru masini se reflecta foarte bine si in update-ul de mai sus), cel care va lua masina de la tine se va alege cu o masina pe cinste.
@ALXege, multumesc pentru aprecieri :wave:
Cumva, da, e un alt fel de OCD.
cristih Quote:
@tipografu, btw, pe distanta ta de acasa in oras (Bucuresti) si retur cat ai consum?
Desigur, depinde de talpa, sunt doar curios cum esti tu pentru ca similar sunt si eu cu distanta si sunt la <12l.
@cristih, nu mai stau in zona, aka nu mai suntem vecini de vreo 4 ani.
Drumul ala justifica perfect existenta Giuliei, doua poduri in S, tot traseul cu 2 benzi pe sens cu balize pe mijloc, fiecare zi in care plecam de acasa si ma intorceam erau o incantare, fibrilam dupa fiecare sesiune de condus.
Pentru ca fii-mea deja era mare si avea nevoie de socializare, locatia fiind limitata din punctul asta de vedere, la care se adauga si independenta cu mersul la scoala, am cumparat un apartament in oraselul satelit Otopeni si dupa amenajari ne-am mutat fix in seara de Revelion 2019-2010.
Apoi ne-am inchis in casa pentru ca , deh, pandemie.
Vizitele la locatia din mijlocul naturii au devenit sporadice si din ce in ce mai rare.
Intervalul de revizii reflecta perfect cele de mai sus.

Colac peste pupaza, drumul pana la birou din noua locuinta presupune fix 1.8 km, asta pentru ca desi cartierul are deschidere la 2 strazi, doar o iesire e deschisa si asta presupune sa fac un ocol.
Daca ar fi deschisa si poarta din celalalalt capat, as merge lejer prin cartier, as mai avea de traversat o strada si aia e, as mai avea sa ma asez pe scaunul de la birou.
Pot sa merg pe jos cu umbrela agatata de brat ca un tataie, sa-mi iau o bicla cu cos in fata ca o gospodina sau sa merg agale pe jos fluierand la frunze smulse din copacii de la marginea gardurilor.

Pentru ceva cu 4 roti si volan imi e suficient un full hybrid cu buton EV cu care sa parcurg distanta asta infima in mod full electric.
Apoi, pentru rarele incursiuni in capitala in stil de provincial cand ma mai duc pe la un client, poate intra si motorul termic in ecuatie pentru autonomie.

Exclud varianta EV pentru ca nu cred ca am disciplina sa o pun in mod regulat la incarcat, nu exclud insa varianta unui Abarth/ MX5/ Boxster vintage care sa aduca ceva placere in exploatare.

Giulia in contextul asta imi prisoseste si a ajuns sa fie o prezenta statica in garaj.

Revenind la intrebare, consumul mixt care includea trafic de capitala + traseul ala cu mers energic in loc deschis era de 12.8, de parca cifra asta era imprimata pe cadranul de bord, nu calculata.
Acum indica 14.0 L/ 100 km calculat pe ultimii 5k km in Trip B si 15.0 L/ 100 km calculat pe Trip A in ultimii 2k km, cred.
Fac maine o poza daca prezinta interes.

_________________
Actuale:
'18 Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T/ Q4/ 8AT
'22 KIA XCeed 1.5 Turbo MHEV/ FWD/ 6iMT
'10 Mazda 3MPS BL 2.3 DISI Turbo 35x CP/ FWD/ 6MT
'04 Mazda RX8 Revolution 1.3 Renesis/ RWD/ 6MT

Foste:
'16 Renault Megane 3RS MT/275 CP CUP
'15 Nissan Juke 1.6 DIG-T MT/190 CP, Acenta Open Air
'13 Mazda 6 2.0G MT/165 CP Revolution
'06 Mazda RX8 1.3 Renesis 5MT/192 CP Challenge
'02 Alfa Romeo 147 ,1.6 TwinSpark/120 CP


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2023, 12:28 
Offline

Joined: 11 May 2009, 12:42
Posts: 1730
Location: Bucuresti
Chiar ma gandeam la un moment dat ca nu ne-am mai intersectat. :(
Eu am in drum doar un pod in S si da, fac la fel. :D Consumul la mine este cu preponderenta pana in 12 in acest regim de mers, dar am inceput sa il ignor.

Have fun cu noua jucarie la care visezi!

_________________
Giulia Veloce TI
Ex: Giulia 2.2 Nuovo Bianco
Spider 916 ph1 CUP
Spider 916 ph2
Ex: 159 2.4 TI
Ex: Giulietta 1.6 JTDm
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 120+ CP
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 115+ CP MUSTERICA


Top
   
PostPosted: 23 Apr 2024, 21:01 
Offline

Joined: 10 Jul 2012, 21:56
Posts: 91
Car: Giulia Veloce rosso
Location: Bucuresti
Acum la final de cariera in posesia mea, las mai jos o insiruire a reviziilor:

Mit Motors MAI 2019, km 7.924:
- schimb ulei + filtre

Autoitalia OCT 2019, km 16.275:
- schimb ulei + filtre

Mit Motors OCT 2020, km 20.181:
- schimb ulei + filtre
- schimb lichid de frana

Autoitalia SEPT 2021, km 24.064:
- schimb ulei + filtre
- am achizitionat de la Autoitalia placute frana fata si spate + lamele stergator parbriz, nu au fost schimbate in cadrul reviziei pentru ca nu a fost nevoie

Autoitalia SEPT 2022 km 26.431:
- schimb ulei + filtre
- inlocuit bujii (pe principiul ca se schimba la 4 ani sau nr de km si criteriul interval de timp fusese atins)
- inlocuit lichid de frana

Autoitalia IUN 2023 km 29.913:
- schimb ulei + filtre
- schimb ulei in cutia de transfer (ultima recomandare este sa fie schimbat la 2 revizii a 15.000 km, l-am schimbat la nr de km desi era a 6-a revizie :D )
- schimb placute frana fata (cele achizitionate in sept 2021 si neschimbate pe motiv ca nu era nevoie)
- placutele date jos mai aveau cca 11-12 mm grosime din 18 mm cat au cele noi, clar ca nici cand le-am schimbat nu era nevoie, dar ma saturasem sa umblu cu ele dupa mine la fiecare revizie ca poate, poate

Autoitalia SEPT 2023 km 31.200:
- schimb ulei + filtre
- schimb placute frana spate (cele achizitionate in sept 2021 si neschimbate pe motiv ca nu era nevoie)
- schimb discuri frana spate
- a fost necesara inlocuirea discurilor spate pentru ca erau ruginite pe interior si pe exterior aveau caneluri pe suprafata de frecare

:wave:
[/quote]

Masina a stat la vanzare cca 1 luna, timp in care am primit 2 mesaje in care am fost intrebat daca masina e pe PF sau pe PJ si care e ultimul pret:).
Nicio alta intrebare, curiozitate, intentie de vizionare etc.

In acelasi timp, mi-am dat seama ca si daca o vand nu prea am cu ce sa o inlocuiesc, ceva care sa-mi si placa la fel de mult, evident.
Dupa al doilea mesaj am avut o revelatie si din gest reflex am sters anuntul.

Asa ca update, Autoitalia aprilie 2024, km 33.301:
- schimb parbriz, cel inlocuit avea o ciobitura si chiar daca sa zic ca '"mai mergea" l-am considerat uzat, fiind usor sablat, asa ca l-am dat jos si am pus in loc altul imaculat
- stergatoare noi OE am in portbagaj in cutia lor originala, inainte de primul drum le schimb ( astea vechi nu au fost actionate niciodata pe noul parbriz)
- schimb ulei + filtru
- schimb lichid de frana pentru ca se apropia de termenul de 2 ani (ultimul schimb a fost in sept 2022 si cca 26 k km)
Filtru aer si filtru polen fiind schimbate cu componente OE in sept 2023 la 31.200 km, am considerat ca dupa 6-7 luni si cca 2k km e deja risipa sa le mai schimb inca o data in cadrul interventiei asteia.
M-am calicit, stiu, dar ala de aer cica se schimba la 30k km :roll:

Ca planuri de viitor, nu mare lucru, doar o finala de la Kline si cam atat.

Asa ca Giulia ramane in dotare si, chiar daca
nu-i vad utilitatea, ma bucur sa o stiu acolo jos in parcare.

_________________
Actuale:
'18 Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T/ Q4/ 8AT
'22 KIA XCeed 1.5 Turbo MHEV/ FWD/ 6iMT
'10 Mazda 3MPS BL 2.3 DISI Turbo 35x CP/ FWD/ 6MT
'04 Mazda RX8 Revolution 1.3 Renesis/ RWD/ 6MT

Foste:
'16 Renault Megane 3RS MT/275 CP CUP
'15 Nissan Juke 1.6 DIG-T MT/190 CP, Acenta Open Air
'13 Mazda 6 2.0G MT/165 CP Revolution
'06 Mazda RX8 1.3 Renesis 5MT/192 CP Challenge
'02 Alfa Romeo 147 ,1.6 TwinSpark/120 CP


Last edited by tipografu on 23 Apr 2024, 21:26, edited 9 times in total.

Top
   
PostPosted: 23 Apr 2024, 21:21 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jul 2019, 21:10
Posts: 397
Car: Giulia Quadrifoglio
Felicitari pentru decizie, parafrazand o vorba tot a italienilor: "Decat sa ajunga prost acompaniata, mai bine ramane nevanduta". ✌

_________________
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
# Ex: Alfa Romeo Giulia Veloce Blu Montecarlo
# Ex: Seat Leon 5F 2.0 diesel 184 cp
# Ex: Chevrolet Cruze 1.8 mpi, 141 cp
# Ex: Skoda Fabia 1.4 16V 101: o cazatura din pacate
# Ex: Dacia SuperNova 1.4 mpi


Top
   
PostPosted: 23 Apr 2024, 21:45 
Offline

Joined: 10 Jul 2012, 21:56
Posts: 91
Car: Giulia Veloce rosso
Location: Bucuresti
Destepti italienii astia, parca le-am citit gandurile si desi nu le-am citit, fix la fel le-am cam gandit :lol:

_________________
Actuale:
'18 Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T/ Q4/ 8AT
'22 KIA XCeed 1.5 Turbo MHEV/ FWD/ 6iMT
'10 Mazda 3MPS BL 2.3 DISI Turbo 35x CP/ FWD/ 6MT
'04 Mazda RX8 Revolution 1.3 Renesis/ RWD/ 6MT

Foste:
'16 Renault Megane 3RS MT/275 CP CUP
'15 Nissan Juke 1.6 DIG-T MT/190 CP, Acenta Open Air
'13 Mazda 6 2.0G MT/165 CP Revolution
'06 Mazda RX8 1.3 Renesis 5MT/192 CP Challenge
'02 Alfa Romeo 147 ,1.6 TwinSpark/120 CP


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]