It is currently 09 May 2024, 05:24

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: 12 Jan 2012, 18:04 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Alfa Romeo 2600(seria 106) a fost lansată în Martie 1962 la Salonul Auto de la Geneva. Modelul Sprint era un coupe cu patru locuri bazat pe 2600 Spider sau Berlina, uşor de recunoscut după fantele de pe capotă. Câteva caroserii au fost create de constructorul italian Zagato pentru modelul 2600, acestea fiind vândute sub denumirea de 2600 SZ.

2600 era propulsat de un motor cu şase cilindri în linie DOHC, carburator triplu Solex(dublu Solex pentru Berlina) cu o capacitate cilindrică de 2.584 cmc ce dezvolta 130cp în varianta Berlina, 145cp în varianta Sprint, Spider şi Berlina DeLuxe respectiv 165cp pentru varianta Sprint Zagato.
Motorul era montat în partea din faţă iar puterea era transmisă roţilor din spate, astfel atingându-se o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 10,4 secunde viteza maximă fiind de aproximativ 200 km/h. Frânarea era asigurată de discuri pentru roţile din faţă şi tamburi la cele din spate. Transmisia standard era reprezentată de o cutie manuală de viteze cu cinci rapoarte.

Varianta Sprint s-a produs până în anul 1966 iar pentru modelul 2600 în general până în 1968. Au ieşit de pe porţile uzinei din Milano un număr de 11.346 unităţi dintre care 2.092 Berlina, 6.999 Sprint, 2.255 Spider, 105 SZ, 54 OSI De Luxe. Câteva din aceste modele şi anume 2600 Berlina au fost asamblate şi fabrica de la East London din Africa de Sud.


Traducere proprie după informaţiile oferite de site-ul http://www.conceptcarz.com" onclick="window.open(this.href);return false; by Daniel Vaughan (http://www.conceptcarz.com/vehicle/z102 ... 00-SZ.aspx) şi Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_2600)


Attachments:
66_alfa_romeo_2600_Sprint_TV_05_Pbl_04.jpg
66_alfa_romeo_2600_Sprint_TV_05_Pbl_04.jpg [ 89.31 KiB | Viewed 2223 times ]
66_alfa_romeo_2600_Sprint_TV_05_Pbl_01.jpg
66_alfa_romeo_2600_Sprint_TV_05_Pbl_01.jpg [ 104.9 KiB | Viewed 2223 times ]
66_Alfa_2600_SZ_TV_05_Pbl_01.jpg
66_Alfa_2600_SZ_TV_05_Pbl_01.jpg [ 115.15 KiB | Viewed 2223 times ]
66_Alfa_2600_SZ_TV_05_Pbl_02.jpg
66_Alfa_2600_SZ_TV_05_Pbl_02.jpg [ 94.43 KiB | Viewed 2223 times ]
66_alfa_romeo_2600_Sprint_TV_05_Pbl_02.jpg
66_alfa_romeo_2600_Sprint_TV_05_Pbl_02.jpg [ 93.83 KiB | Viewed 2223 times ]
66_alfa_romeo_2600_Sprint_TV_05_Pbl_03.jpg
66_alfa_romeo_2600_Sprint_TV_05_Pbl_03.jpg [ 68.59 KiB | Viewed 2223 times ]
66_alfa_romeo_2600_Sprint_TV_05_Pbl_07.jpg
66_alfa_romeo_2600_Sprint_TV_05_Pbl_07.jpg [ 244.44 KiB | Viewed 2223 times ]
66_alfa_romeo_2600_Sprint_TV_05_Pbl_05.jpg
66_alfa_romeo_2600_Sprint_TV_05_Pbl_05.jpg [ 209.38 KiB | Viewed 2223 times ]
66_alfa_romeo_2600_Sprint_TV_05_Pbl_06.jpg
66_alfa_romeo_2600_Sprint_TV_05_Pbl_06.jpg [ 223.54 KiB | Viewed 2223 times ]

_________________
Cuore Sportivo
Top
   
PostPosted: 12 Jan 2012, 18:45 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
:goodpost:
Modelul 2600 Spider e una din Alfele mele preferate din toate timpurile. O mentiune insa vis-a-vis de mesajul tau : toate pozele reprezinta de fapt modelul carosat de Zagato, chiar daca extensiile pozelor nu spun asta.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2012, 20:00 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Da Marius, iniţial am vrut să scriu doar despre SZ însă nu am găsit suficiente informaţii coerente şi am generalizat la 2600.
Topicul meu plecase de la poze, am căutat textul, am găsit mai multe informaţii generale şi în final au rămas doar pozele cu caroseria făcută de Zagato care este superbă dealtfel.
Nişte completări sunt mai mult decât binevenite, poate ne ajută Firestarter care e curatorul acestei rubrici.

S-auzim numai de bine,

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2012, 11:30 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Seria Alfa Romeo 2600 a fost lansată la Salonul Auto de la Geneva în anul 1962, cuprinzând versiunile Berlina, Spider şi Sprint. Suspensia şi trenul de rulare au fost practic preluate de la modelele din seria 2000. Au fost produse de asemenea două versiuni speciale carosate de către OSI (Officine Stampaggi Industriale) şi Zagato, fiind vorba de modelul 2600 De Luxe Berlina şi 2600 Zagato.

Motorul ce însufleţea aceste modele era unul cu 6 cilindri de 2.584cc, un design clasic Alfa Romeo ce avea cămăşile cilindrilor din fontă încastrate în bloc de aluminiu. Era prevăzut cu două axe cu came şi camere de ardere semisferice cu cross flow, alezaj de 83mm şi cursă de 79,6mm. Cu toate că erau echipate din standard cu carburatoare triple Solex 44PHH, era disponibilă şi opţiunea tiplu Weber. La Berlina motorul dezvolta 130cp iar pentru celelalte versiuni compresia a fost mărită de la 8,5:1 la 9:1 ajungându-se la 145cp. Motorul era cuplat la o cutie de viteze manuală cu cinci rapoarte tip Porsche synchromesh (pinioane sincronizate) cu schimbătorul montat în podea cu excepţia Berlinei care avea schimbătorul pe coloana de direcţie.

Suspensia faţă era tip dublu paralelogram (double A-arm) cu arcuri elicoidale şi bară stabilizatoare. Suspensia spate era alcătuită dintr-o punte rigidă cu braţe longitudinale, bară de rigidizare triunghiulară (triangular lateral locator) şi arcuri elicoidale. Roţile aveau dimensiuni neobişnuite: jantă cu diametru de 400mm adică aproximativ 15 inchi şi trei sferturi şi cauciucuri de 165 pe 400mm.

Primele modele 2600 aveau sistem de frânare Girling servo asistat pe disc faţă şi tamburi cu radiator de răcire pe spate. Ultimele modele fabricate erau prevăzute cu sisteme de frânare Girling cu discuri pe toate roţile iar cele din spate aveau suplimentar un mic tambur pentru frâna de mână.

Versiunea 2600 Sprint cântărea 1280Kg, Spider-ul 1220Kg iar performanţele erau foarte apropiate, ambele fiind capabile de o viteza maximă 200km/h. Berlina în schimb avea o masă ceva mai mare, de 1380 Kg iar cu puterea sa mai mică putea atinge o viteză maximă de doar 180Km/h.

Berlina a fost desenată şi produsă de Alfa Romeo în uzinele proprii însă celelalte versiuni au fost proiectate şi fabricate de către terţi (OSI, Zagato). Între 1962 şi 1968 au fost fabricate 2.092 de unităţi Berlina.

Versiunea Sprint era un veritabil Grand Tourer de lux. Finisajele interioare erau de foarte bună calitate, materiale alese, textile sau piele executate cu foarte mare atenţie la detaliu. Portbagajul era generos şi dotările bogate pentru acea vreme printre care geamuri electrice faţă, ştergătoare cu două viteze, dezaburire cu aer cald separată pentru lunetă, lumini de curtoazie sub uşile din faţă. Nu multe maşini din acea vreme erau aşa bine echipate. S-au produs 6999 de modele Sprint între anii 1962 şi 1966 şi cu toate că a fost desenată şi proiectată de Bertone, a fost construită de OSI.

Spider-ul a fost proiectat şi construit de Touring, semăna mult cu vechiul Spider 2000 însă cu linii mai curate iar caroseria era construită din oţel fără vreo urmă de construcţie uşoară Superleggera prin care se caracteriza de obicei Touring. S-au construit doar 2255 de versiuni Spider între 1962 şi 1965 iar multe dintre ele s-au vândut în SUA. Cu toate că a fost proiectat ca un model de 2+2 locuri, Spider-ul s-a materializat cu două locuri şi doar o policioară în spatele scaunelor.

Versiunea SZ construită de Zagato a fost produsă în doar 105 exemplare între 1965 şi 1967. Cu toate că era construită din oţel şi nu din aluminiu, cântărea doar 1143Kg, cu aproape 140Kg mai uşoară decât Sprint iar puterea motorului era marita la 165cp(SAE).

De Luxe Berlina fabricată de OSI era mult mai atractivă decât Berlina construită de Alfa însă au ieşit doar 54 de astfel de modele pe porţile fabricii Officine Stampaggi Industriale.

Manevrabilitate tuturor modelelor 2600 era tipică erei aceleia, manevrabilitate greoaie şi tendinţe supra-viratoare la viteze mici. La viteze mari însă, 2600 era o altă maşină direcţia devenea mai uşoară iar stabilitatea se îmbunătăţea. Berlina era silenţioasă şi oferea destul spaţiu pentru a călători patru persoane şi multe bagaje în siguranţă şi confort.

Spider
Attachment:
Spider4.jpg
Spider4.jpg [ 219.5 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
Spider3.jpg
Spider3.jpg [ 454.87 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
Spider2.JPG
Spider2.JPG [ 211.51 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
Spider5.jpg
Spider5.jpg [ 90.28 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
Spider6.jpg
Spider6.jpg [ 557.88 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
Spider7.jpg
Spider7.jpg [ 570.94 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
File comment: Motorul straight six de 2.6L si 145cp
Spider_engine.jpg
Spider_engine.jpg [ 261.83 KiB | Viewed 2132 times ]
Sprint
Attachment:
Sprint5.jpg
Sprint5.jpg [ 578.63 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
Sprint2.jpg
Sprint2.jpg [ 321.41 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
Sprint4.jpg
Sprint4.jpg [ 580.79 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
Sprint3.jpg
Sprint3.jpg [ 558.75 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
sprint1.jpg
sprint1.jpg [ 21.86 KiB | Viewed 2132 times ]
Sprint Zagato
Attachment:
SZ2.jpg
SZ2.jpg [ 259.32 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
SZ1.jpg
SZ1.jpg [ 219.68 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
SZ3.jpg
SZ3.jpg [ 202.23 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
SZ4.jpg
SZ4.jpg [ 198.96 KiB | Viewed 2132 times ]
Berlina De Luxe OSI
Attachment:
OSI4.jpg
OSI4.jpg [ 393.97 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
OSI5.jpg
OSI5.jpg [ 441.94 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
OSI6.jpg
OSI6.jpg [ 107.17 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
OSI3.jpg
OSI3.jpg [ 18 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
OSI2.jpg
OSI2.jpg [ 35.4 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
OSI1.jpg
OSI1.jpg [ 38.71 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
OSI0.jpg
OSI0.jpg [ 29.36 KiB | Viewed 2132 times ]
Berlina
Attachment:
Berlina3.jpg
Berlina3.jpg [ 356.51 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
berlina2.jpg
berlina2.jpg [ 115 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
File comment: Interior Berlina 1
Berlina4.JPG
Berlina4.JPG [ 84.95 KiB | Viewed 2132 times ]
Attachment:
File comment: Interior Berlina 2
Berlina5.JPG
Berlina5.JPG [ 108.13 KiB | Viewed 2132 times ]

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2012, 16:16 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Galerie foto cu 2600 Sprint Zagato.

Prototipul 2600 SZ din 1962:
Attachment:
1962_Zagato_Alfa-Romeo_2600_SZ_prototipo_04.jpg
1962_Zagato_Alfa-Romeo_2600_SZ_prototipo_04.jpg [ 17.85 KiB | Viewed 2083 times ]
Attachment:
1962_Zagato_Alfa-Romeo_2600_SZ_prototipo_02.jpg
1962_Zagato_Alfa-Romeo_2600_SZ_prototipo_02.jpg [ 25.13 KiB | Viewed 2083 times ]
Attachment:
1962_Zagato_Alfa-Romeo_2600_SZ_prototipo_05.jpg
1962_Zagato_Alfa-Romeo_2600_SZ_prototipo_05.jpg [ 26.58 KiB | Viewed 2083 times ]
Attachment:
1962_Zagato_Alfa-Romeo_2600_SZ_prototipo_03.jpg
1962_Zagato_Alfa-Romeo_2600_SZ_prototipo_03.jpg [ 20.63 KiB | Viewed 2083 times ]
Galeria: http://www.carstyling.ru/en/car/1965_al ... ges/19633/

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 06 Feb 2012, 12:07 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Machetă 1:43: Alfa Romeo 2600 Sprint #76 Tour de France 1963.

http://www.racingmodels.com/alfa-romeo- ... 2177-p.asp


Attachments:
untitled.JPG
untitled.JPG [ 21.95 KiB | Viewed 2030 times ]

_________________
Cuore Sportivo
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]