It is currently 28 Apr 2024, 02:33

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 18 Nov 2008, 18:56 
Offline

Joined: 30 Apr 2007, 21:50
Posts: 28
Location: Bucuresti
Am deschis acest topic intrucat intentionez sa cumpar unul dintre cele 2 modele pentru sotia mea.
Ca fost si actual posesor de masina japoneza, dar si fost posesor de Alfa 156 (insa pentru doar 3-4 luni), am avut norocul ca masinile in cauza sa nu necesite costuri exagerate de intretinere/reparatii. Asa fiind obisnuiti, ne-am dori ca modelul la care ne vom opri sa nu ne puna probleme mari de intretinere si/sau costuri ridicate aferente reparatiilor.
Ar mai fi de mentionat ca, in principal, avem in vedere motorizarile pe benzina, dar nu excludem nici variantele diesel.
Astept(am) cu nerabdare opiniile voastre cu privire la cele 2 modele supuse atentiei.


Top
   
PostPosted: 19 Nov 2008, 20:10 
Offline

Joined: 30 Apr 2007, 21:50
Posts: 28
Location: Bucuresti
Greu mai scot de la voi o opinie! :D


Top
   
PostPosted: 19 Nov 2008, 20:30 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
147 si 156 sub caroserie sunt aceeasi masina, o comparatie nu se poate face. Daca te intereseaza costurile de intretinere si fiabilitatea masinilor o sa gasesti pe forum sute de pagini despre vrute si nevrute. Foloseste cu incredere functia search

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 21 Nov 2008, 14:02 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2006, 12:07
Posts: 1093
Location: Bucuresti
am 147...si din cate am vazut 147/156 au aceleasi probleme in general!:)!As spune ca 147 e mai matur oarecum ca e facut pe o platforma deja existenta( asa ar fi in mod normal dar latinii :)) sunt altfel)! dar dupa 2002 toate in principiu sunt la fel!

Concluzie...ca si ceilalti the same shit! :)!

_________________
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt...so I Am so Clever That Sometimes I Don't Understand a Single Word of What I Am Saying"


Top
   
PostPosted: 21 Nov 2008, 14:57 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 11:33
Posts: 1755
Location: Brasov
occ Quote:
am 147...si din cate am vazut 147/156 au aceleasi probleme in general!:)!As spune ca 147 e mai matur oarecum ca e facut pe o platforma deja existenta( asa ar fi in mod normal dar latinii :)) sunt altfel)! dar dupa 2002 toate in principiu sunt la fel!

Concluzie...ca si ceilalti the same shit! :)!
da, au maturizat-o intr-atat incat la modelele facelift au uitat sa-i faca gaura la haion ca sa sa poti deschide portbagajul... :peace: si apoi s-a gandit giusseppe doua secunde si a zis: "maestre, ii facem in lateral doua tesituri unde sa bage omu' mana"...

_________________
"Live fast, die young, leave behind a nice beautiful body" J.D.


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2008, 10:42 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
nici 156SW nu are gaura la haion, dar nici nu-i simt lipsa....sau poate doat in ipoteza ca port manusi de schi
mai a varianta sa trag de stergatorul spate, cu riscul evident de a-l rupe :lol:
ce vrei ma! asa sunt italienii, mult design si mai putina ergonomie.
:tongue:

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2009, 04:01 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 00:00
Posts: 192
Location: Bucuresti
Si eu zic ca sunt cam la fel la costuri, si deficiente, din cite m-am interesat si documentat aici pe forum si pe unde-am mai gasit tot felul de informatii si feedback-uri.
Si atunci e cazul sa revenim la adevarata problema din subiect: ce are nevoie / ce isi doreste / doamna ta?
Daca e sportiva, go to 156; + spatiu mare in spate.
Daca nu e sportiva (n-am gasit alta rima, na...), go to 147; + o s-o parcheze mai usor.
Anyway, go to diesel; garantez eu pentru sportivitatea motorului; + consuma enorm... de putin. Unii zic ca pe la 200 la ora le arata 5,5... dar mie mi-a fost frica sa ma uit la consum, la viteza asta. Eram pe autostrada, si ploua. :lol:
P.S. Ia-i mai bine ce-ti place tie, nu?! Dupa principiul "ce tie nu-ti place, altuia nu-i face" rescris intr-o maniera pozitiva. Si sa vezi ce-ai sa te bucuri!
La multi kilometri!

_________________
"Eu nu port bijuterii... Eu le conduc!" And beauty is not enough...
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v 150CP+ 310Nm+ 2005 facelift Giugiaro
Image


Top
   
PostPosted: 11 Jan 2009, 02:20 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Nu cred ca sunt diferente notabile intre cele doua. Depinde de tine ce alegi !
P.S. Romeo...5,5 l la 200 km/h ??? Hai sa fim seriosi !

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
PostPosted: 11 Jan 2009, 02:33 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Sunt cam la fel masinile, diferentele sunt minore si nu le vezi decit greu, daca ai ambele masini pentru ceva vreme. Eu prefer 156 ca mi se pare mai jos si imi place design-ul mai mult, dar e de gustibus.

PS. Romeo, daca garantezi tu sportivitatea diesel-ului, gata, vind V6-le si trec pe JTD, ca nu se mai poate ;) Daca mai consuma si putin, deja m-am scos, ca mie acuma imi ia cam 12-13l/100km, prin oras, evident, bara la bara, asa cum le ia si alora 5.5l/100km la viteza de 200km/h, desi poate la vale sau in cadere libera.


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2009, 12:21 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Romeo Quote:
Daca e sportiva, go to 156; + spatiu mare in spate.
Daca nu e sportiva (n-am gasit alta rima, na...), go to 147; + o s-o parcheze mai usor.
N-am inteles pe ce se bazeaza afirmatia ta. De ce 156 e mai sportiva ca 147? :roll: Eu as putea sa iti demonstrez contrariul foarte usor cu 2 argumente:
- la 147 greutatea e ceva mai bine distribuita, neavand "fund" (care din experienta iti spun ca la 156 si GT il simti in curbe)
- 147le (caroseria in 3 usi) este mult mai bine rigidizata, 156le se torsioneaza nepermis de mult

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2009, 12:50 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Uite ca gresesti la ambele afirmatii EGE. Ba chiar prima e ilogica. Neavind fund, are mai multa greutate pe fata, deci distributia este in defavoarea 147.
Torsiunea e fix la fel, ba poate putin mai rea la 147 in 3 usi, motiv pentru care 147 GTA foloseste bara antiruliu spate mai groasa decit 156 GTA ;)
Insa oricum, astea sunt chestii minore, nu prea se simt in condusul de zi cu zi, plus ca nici nu sunt asa mari diferentele, abia sesizabile.


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2009, 13:35 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
La partea cu distributia maselor, nu e chiar asa. Head to head, 147 GTA pierde in fata 156 GTA pe un circuit, dar la limita(or so many people say). Ceea ce inseamna un avantaj pentru 156, datorita faptului ca atit ampatamentul cit si ecartamentul e mai mic la 147. Apoi, un mic oversteer nu e niciodata daunator, mai ales ca la 156 se intimpla foarte rar.


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2009, 15:21 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
mai din cate stiu eu o masina cu fund vs una fara fund, cea cu fund pierde mai usor spatele


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2009, 15:38 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
La masinile de tip hatchback lift-ul aerodinamic e mult mai mare pe puntea din spate decat la masinile in 3 volume (tip sedan), din cauza aparitiei turbulentelor de aer la curgerea aerului de pe plafon. La masinile cu caroserie in 3 volume aerul curge de pe plafon pe luneta si mai departe pe capacul de porbagaj, aparitia turbulentelor fiind redusa. Lift-ul e de obicei anulat de diverse eleroane sau extractoare de aer care creeaza downforce, insa acestea nu prea sunt prezente pe modelele normale sau stock.
Avand in vedere ca 147 si 156 impart platforma tehnica e posibil ca rezistenta la torsiune sa fie mai buna la 147/GT (147 in 3 usi) decat la 156, cu toate nu imi dau seama cum poti sa iti dai seama ca o masina torsiuneaza din interior. De la scartaitul plasticelor din bord??? Aici e vorba doar de finisaje, fiind clar ca la 147 au fost facute mai bine.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2009, 15:40 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Aderenta pe puntea spate se pierde din multe motive. Unul e lipsa de greutate/apasare. Altul e greutatea/apasarea prea mare. Altul este puterea transmisa rotilor spate. Plus infinte combinatii intre astea.
Oricum ar fi, indiferent de situatie, tractiune, etc, distributia maselor e bine sa fie cit mai egala pe cele 2 punti.

PS. Dany, de unde e asa de clar ca la 147 sunt finisajele facute mai bine ? Eu unul intre 156 cu facelift interior si 147 nu am gasit diferente notabile la materialele folosite, la finisaje, la nimic la interior. Toate sunt o apa si un pamint, insa nu neaparat la modul rau, adica mie unul imi plac si materialele si finisajele comparativ cu alte masini din aceeasi perioada.


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2009, 15:51 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
In fine, eu nu am condus prea mult 156 cu facelift interior ca sa pot face o comparatie clara cu a mea, insa intre 156 fara facelift interior si 147 mie mi s-a parut o diferenta destul clara intre calitatea finisajelor interioare.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2009, 16:19 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Da, acolo intr-adevar este, si la materiale si la finisaje.


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2009, 16:57 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
ca sa revin ontopic: diferentele de intretinere/fiabilitate intre 147 si 156 nu exista
diferentele o fac numarul de km pe care-i are masina, cine o conduce, pe unde o conduce, cum o conduce si nu in ultimul rand hazardul.
cu stima, marian melinte

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2009, 17:54 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 00:00
Posts: 192
Location: Bucuresti
ALXege Quote:
N-am inteles pe ce se bazeaza afirmatia ta. De ce 156 e mai sportiva ca 147?
Sa-ti explic: ma refeream la doamna prietenului nostru HMiller, daca e sportiva sau nu, si nu la masina. Simplu!

_________________
"Eu nu port bijuterii... Eu le conduc!" And beauty is not enough...
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v 150CP+ 310Nm+ 2005 facelift Giugiaro
Image


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2009, 23:37 
Offline

Joined: 30 Apr 2007, 21:50
Posts: 28
Location: Bucuresti
M-ai prins, Romeo.:) E adevarat ca masina e pentru sotie, dar, (sper) in mare masura, va fi folosita si de mine.
Ca aspect, mie mi se pare mai interesanta 156 decat 147, insa nu atat de mult incat asta sa fie un impediment in a alege 147. Oricum, sotia are ultimul cuvant (deh!, se zice ca masina ar fi a ei, nu?!) ;)

Oricum, va multumesc tuturor pentru atentia acordata topicului meu si va astept in continuare cu pareri/opinii/sfaturi. :wave:


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2009, 05:54 
Offline
User avatar

Joined: 31 Oct 2008, 11:47
Posts: 801
Car: 156/Brera
Location: Zaragoza/Slatina
si eu sunt de aceeasi parere, ca intretinerea si fiabilitatea, sunt la fel. evident, depinde de conditiile de exploatare. insa, ca fapt divers, 147 a avut un succes fantastic la nivel mondial la capitolul vanzari. cred ca a fost cel mai bine vandut model de cand s-a infiintat Alfa Romeo. Asta e parerea mea, deoarece, pe unde merg, prin Spania, si Franta, fara sa exagerez, dar peste 60% vad numai 147, urmate de 159, apoi 156, fiind urmate de celelalte modele. sincer, nu inteleg de ce s-a vandut atat de bine? plus ca, la prima vedere, 156, e mai placut atat exterior, cat si interior, mai ales varianta facelift, decat 147. parerea mea.

_________________
Alfa Romeo Brera 2,4 JTDM+ (by ILuzoriu)
Alfa 156 1,9 JTDm 150+ (by ILuzoriu)


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2009, 13:05 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
156 a inceput sa-mi placa la nebunie dupa ultimul face-lift pana atunci mi se parea totimpul ca ii lipseste ceva la partea din fata.
dintre 156 fara facelift si 147 fara facelift as alege 147
dintre 156 ultimul facelift si 147 sau 147 facelift as alege 156
cel putin asta e parerea mea


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2009, 18:34 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
N00bs, 156 in forma originala se cheama 156, dupa faceliftul facut de Giugiaro e o strutocamila intre 156 si 159.
Dar ce legatura au astea cu fiabilitatea si costurile....


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2009, 19:25 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
femeile au o gandire un pic(mai mult) diferita fata de a noastra...noi ne uitam la puterea motorului la stabilitate tinuta de drum,consum,cost service,fiabilitate,dotari etc...o femeie se uita la:1.culoare 2.design si atat din aceasta cauza am pus accent un pic si pe design
apropo de asta o intamplare hazlie:cand eram in liceu m-a rugat o colega sa-i configurez un calc si am intrebat-o si eu cam pe unde vrea sa se situeze(performante etc) la care ea mi-a rasp:"vreau sa fie negru" :lol:


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2009, 03:06 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Daca e femeie normal ca vrea sa fie negru....ca doar se stie ;)
Dar tot nu inteleg ce se abereaza pe aici, acum nu mai are legatura nici macar cu Alfa.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]