It is currently 27 Apr 2024, 16:35

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 524 posts ]  Go to page 1 2 3 4 521 Next
Author Message
 Post subject: diesel vs benzina
PostPosted: 22 Mar 2006, 14:40 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2005, 00:12
Posts: 45
Location: cluj
nu pot sa intelg de ce majoritatea au ramas cu conceptia dieselul nu este un motor din care poti obtine performante sportive :lol: :lol:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Mar 2006, 15:38 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
:twisted: :twisted: :twisted: Pentru ca nu scoti multe 'giri' :twisted: :twisted: :twisted:
Simplu...

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Mar 2006, 16:03 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 15:53
Posts: 91
Location: Bucuresti
corect, da' nici dintr-un benzinar nu scotzi cuplul pe care-l scotzi dintr-un diesel....
cred ca de fapt si de drept problema e de sunet...orice-ai face dieselu' nu toarce ca benzinaru' :naughty:

_________________
147/ 1.6 TS 120cp


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Mar 2006, 16:54 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2005, 00:12
Posts: 45
Location: cluj
degeaba giri degeaba sunet cand mai ales la alfa nu este motor pe benzina turbo si performantele lasa de dorit,
asa ca exemplu
alfa 147 motor 1.9ts de 150ps alfa 147 motor 2.0 jtdm 150ps
Velocità Massima (Km/h) 208 208
Accelerazione 0-100 Km/h (sec) 9,3 8,8
Accelerazione 0-1000 m (sec) 30,2 30
Consumo Urbano (l/100Km) 12,1 8,0
Consumo Extraurbano (l/100Km) 7 4,8
Consumo Combinato (l/100Km) 8,9 5,9
sa nu vb ca dif de pret dintre ele este de doar 1200 euro,si ca un 1.9jtdm se duce usor la 180 (aprox 300euro) pe cand 2.0 ts trebuie investit upic sa ajungi la 180 cai


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Mar 2006, 20:36 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Nu de mult ma intrebam cat oare va mai dura pana cand cineva va deschide acest subiect clasic: Diesel vs Benzina.
Ei, se pare ca a venit momentul cand a sosit clipa :)
Eu m-am abtinut sa deschid un astfel de subiect deoarece stiu din proprie experienta ca in ciuda faptului ca se va scrie mult pe aceasta tema este imposibil sa se ajunga la un consens.

Am sa incerc sa-mi exprim, in linii mari, parerea mea despre cele doua tipuri de motoare (sper sa nu jignesc pe nimeni deoarece nu aceasta este intentia mea)

Legat de motoarele diesel ,personal le consider superioare motoarelor OTTO doar din punctul de vedere al consumului de combustibul si asta deoarece au un randament superior fata de motoarele otto (fizica de clasa a 9-a).
Pe de alta parte este foarte adevarat ca dieselurile au progresat enorm in ultima vreme (in principal din considerente economice) si au devenint mult mai rafinate decat dieselurile de acum 15-20 de ani ca si cele de pe mercedes "cobra", Golf II, Audi 80, etc

In schimb s-a creat in "popor" o idee preconceputa cum ca motoarele diesel sunt mai usor de tunat. gresit.
In prima faza este adevarat deoarece majoritatea motoarelor diesel sunt dotate cu TURBO ceea ce le face sa raspunda mai bine in cazul unui chip tuning decat un motor pe benzina aspirat. Evident un Turbo Benzina raspunde cel putin la fel de bine ca si turbo dieselul in cazul unui chip (insa Alfa pentru moment nu are in oferta un asemenea motor).

Sa luam cazul expus de doru, 147 1.9 JTD de 150 CP care cu ajutorul unui chip tuning poate fi urcat in jurul valorii de 180 CP pe cand 147 2.0 TS in cazul unui chip tuning ajunge la 160 CP. Insa desi turbo-diselul este mai usor de tunat in prima faza, pe urma este foarte greu sa mai obtii ceva CP. Adica mai poate fi schimbata turbina cu una mai mare (este nevoie si de un nou ecu remap), se poate schimba intercoolerul cu unul mai mare, traseul de evacuare, si cam atat ... modificari care sa spunem ca imping masina undeva in jurul a 200-210 CP. De aici in colo nu prea mai ai ce sa-i faci. Cuplul creste si el evident insa prea mult cuplu nu-ti doresti pe un circuit in cazul unui FWD.

In timp ce 2.0 TS poate fi dus mult, mult mai departe deoarece exista o multime de componente aftermarket. Nu este nici o problema sa il duci la +200 CP astfel incat sa ramana in continuare aspirat (aici fiind adevarata arta in materie de tuning). Insa cine vrea mai mult poate monta un turbo kit sau s/c si sare lejer de 300 CP. In acest sens pot sa va spun ca am o cunostinta in Iralnda si-a dus 1.6-le la +300 CP si inca este loc de mai bine. Evident alte sunt costurile, insa si performantele sunt pe masura ca sa nu mai vorbesc de senzatia care ti-o da un motor pe benzina capabil de 7-8.000 rpm.

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Mar 2006, 21:06 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2005, 00:12
Posts: 45
Location: cluj
ceaa ce spui in legatura cu motorul de 1.6 pe benzina cu turbo este foarte adevarat dar care este costul financiar al acestei transformarii?
in schimb problema pe care am vrut eu sa o evidentiez este faptul ca si un mot turbo diesel este capabil in ultiva vreme de niste perfomante bunicele in acelasi timp pastrandu-si rentabilitatea consumului scazut de carburant;
in cazul comparatiei facuta mai sus jtd chiar la 200ps nu sare peste un consum mediu de 11 litri de mot pe cand 2.0ts la 200 are un consum umpic cam ridicat si performante aproape egale
daca alfa romeo ar fi avut un motor pe benzina cu turbo poate m-as fi gandit de doua ori inainte sa iau un jtd(de care inca sunt foarte multumit si ca performante si consum)

:twisted:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Mar 2006, 21:59 
Offline

Joined: 10 Nov 2005, 02:26
Posts: 303
Location: Cluj
Concluzia?
Daca nu ai bani si vrei ceva performanta iti iei moto si o chipuiesti.
Iar daca vrei sport adevarat iti iei aspirat si bagi bani in el !:)

_________________
159 2.4 neagra
ex 147 1.6T.S. 120CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Mar 2006, 22:17 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Tipul din Irlanda activeaza si pe forumul de Alfa145 (cred ca el este..), Paddy isi spune (cel putin acolo) :) Spune pe undeva pe forum ( http://forum.alfa145.com/index.php?showtopic=4511&hl= ) ca numia in motor a bagat 42.000E :shock: , asa ca va imaginati ca in toata masina a bagat cam 60.000E ca popa :)
Mai nou Paddy are un nou proiect in vedere, obtinerea a 400+ CP dintr-un 2.0 JTS din 2005 cu 4.000 mile la bord :), mai exact el doreste 380-400CP pentru strazi in mod normal si 450+ pt pista/drag la nevoie :shock: :lol: Cine este interesat poate vedea aici detalii:
http://forum.alfa145.com/index.php?show ... 6&hl=Turbo
Problema este ca da benzinarele se tuneaza in draci, dar si costa. La bani putini insa (cateva sute de E), un diesel sta excelent insa ca si cresteri de putere. Si benzinara turbo la fel.
Ca si masina cu motor aspirat, Civic Type-R este sublima :oops:


Top
   
 Post subject: diesel vs benzina
PostPosted: 26 Apr 2006, 02:22 
Offline
User avatar

Joined: 25 Apr 2006, 13:38
Posts: 276
Location: BUCURESTI
doru Quote:
degeaba giri degeaba sunet cand mai ales la alfa nu este motor pe benzina turbo si performantele lasa de dorit,
asa ca exemplu
alfa 147 motor 1.9ts de 150ps alfa 147 motor 2.0 jtdm 150ps
Velocità Massima (Km/h) 208 208
Accelerazione 0-100 Km/h (sec) 9,3 8,8
Accelerazione 0-1000 m (sec) 30,2 30
Consumo Urbano (l/100Km) 12,1 8,0
Consumo Extraurbano (l/100Km) 7 4,8
Consumo Combinato (l/100Km) 8,9 5,9
sa nu vb ca dif de pret dintre ele este de doar 1200 euro,si ca un 1.9jtdm se duce usor la 180 (aprox 300euro) pe cand 2.0 ts trebuie investit upic sa ajungi la 180 cai
Ce spui taica? Alfa nu are turbo benzina? pai atunci inseamna ca ala de mi-a vandut masina si toate informatiile mele sunt fase. Ai auzit de 155 Q4? Are 1998 cmc, ghici cum? BENZINA. iAR MOTOARELE DIESEL SUNT CEL MAI GREU DE TUNAT. Sunt foarte limitate, fiabile nimic de zis, dar foarte limitate. Diesel e bun in oras ca mananca putin dar afara ............e alta poveste.

Imi cer scuze anticipat daca am ofensat pe cineva.

_________________
IL CUORE HA SEMPRE RAGGIONE. TRACTOR CUORE SPORTIVO.
Lancia Kappa Coupe 2.4, 20v
Nissan Patrol a.k.a Patrocle 2.8


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2006, 09:12 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nu ai ofensat pe nimeni!
La ora asta se gasesc si Alfa 166 2.0TB (care au motor V6 2000cmc si turbo).
Vrei sa mai enumar? Sunt muuuulte modele de alfa scoase cu motor pe benzina turbo!
Ce vroia sa sublinieze omul e ca sunt mai multe motoare diesel ce au deja turbo pe ele decat benzinare, de accea sunt mai la indemana a fi tunate. Atata tot!

Adminul.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject: Re: diesel vs benzina
PostPosted: 26 Apr 2006, 13:57 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2005, 00:12
Posts: 45
Location: cluj
wolff Quote:
doru Quote:
degeaba giri degeaba sunet cand mai ales la alfa nu este motor pe benzina turbo si performantele lasa de dorit,
asa ca exemplu
alfa 147 motor 1.9ts de 150ps alfa 147 motor 2.0 jtdm 150ps
Velocità Massima (Km/h) 208 208
Accelerazione 0-100 Km/h (sec) 9,3 8,8
Accelerazione 0-1000 m (sec) 30,2 30
Consumo Urbano (l/100Km) 12,1 8,0
Consumo Extraurbano (l/100Km) 7 4,8
Consumo Combinato (l/100Km) 8,9 5,9
sa nu vb ca dif de pret dintre ele este de doar 1200 euro,si ca un 1.9jtdm se duce usor la 180 (aprox 300euro) pe cand 2.0 ts trebuie investit upic sa ajungi la 180 cai
Ce spui taica? Alfa nu are turbo benzina? pai atunci inseamna ca ala de mi-a vandut masina si toate informatiile mele sunt fase. Ai auzit de 155 Q4? Are 1998 cmc, ghici cum? BENZINA. iAR MOTOARELE DIESEL SUNT CEL MAI GREU DE TUNAT. Sunt foarte limitate, fiabile nimic de zis, dar foarte limitate. Diesel e bun in oras ca mananca putin dar afara ............e alta poveste.

Imi cer scuze anticipat daca am ofensat pe cineva.
nu ai ofensat pe nimeni; de aia este un topic versus
diesel greu tunat ? ciudat


Top
   
 Post subject: diesel vs. benzina
PostPosted: 26 Apr 2006, 18:54 
Offline
User avatar

Joined: 25 Apr 2006, 13:38
Posts: 276
Location: BUCURESTI
Crede-ma ca sunt bolnav din cauza dieselurilor. Am avut si nu mai vreau masina mica diesel. Am acum un Patrol care, fiind tractor, are o scuza. Dar marea problema a dieselurilor este cuplul, pe care il dezvolta la turatii joase. Adica avantajul care s-a transformat in dezavantaj. Evident cu noile tehnologii mai merge, dar trebuie sa te gandesti ce principiu de functionare are dieselul si la ce presiuni lucreaza. Cat de gros sa fie materialul pentru a fi destul de rezistent si de IEFTIN?!?!?!? La mine motorul lucreaza cu 26 de bari. La benzina nu am auzit de mai mult de 13.6 iar la motorele turbo benzina presiunea este si mai mica, fiind de notorietate faptul ca sunt motoare decomprimate. Nu si al meu :lol: care are 11,8 bar / cilindru compresie. Cert este ca in oras castiga dieselul datorita economiei( care o mai fi si aia ca deja motorina costa cat benzina), dar la drum lung........e alta poveste.

_________________
IL CUORE HA SEMPRE RAGGIONE. TRACTOR CUORE SPORTIVO.
Lancia Kappa Coupe 2.4, 20v
Nissan Patrol a.k.a Patrocle 2.8


Top
   
 Post subject: Re: diesel vs. benzina
PostPosted: 27 Apr 2006, 01:20 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
wolff Quote:
... la motorele turbo benzina presiunea este si mai mica, fiind de notorietate faptul ca sunt motoare decomprimate. Nu si al meu :lol: care are 11,8 bar / cilindru compresie....
Phraaaaate, ce uzina nucleara ai nene sub capota? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Cand imi arati ce poate un Q4 ca nu am fost niciodata!!! Am auzit ca e fabrica de orgasme! :twisted:

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 May 2006, 14:41 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
Scriu aici pt a-mi varsa amarul de pe alt topic.
diesel vs benzina.
Am sa incerc sa fiu obiectiv, deshi sunt convins k n-am sa reusesc. Toate afirmatziile de mai jos vor fi facute presupunand ca masinile sunt conduse pe strada, nu pe pista, conduse de catre oameni cu un venit lunar fiX.
In primul rand sunt ferm convins k aceasta rivalitate nu exista, este doar perpetuata prejudecatile oamenilor, aceia care inca nu accepta evolutzia fenomenala a motorului Diesel in ultimul deceniu.
Iata-ne ajunsi azi, anno domini 2006, intr-o europa unde raportul intre motoarele diesel si benzina este de 50/50. Egal! Eforturile inginerilor care au vazut potentzialul motorului diesel sunt in sfarsit rasplatite. Diferentza de putere intre motoarele cu aceeashi cilindree nu mai exista, poate balantza se inclina akum putzin in favoarea dieselurilor.
Cat despre vibratziile si zgomotul de la relanti sau vibratzia schimbatorului de viteze....... cred k stadiul acela s-a depashit de la VW golf 2.
Fiabilitate: no coment... se stie f bine durata de viatza medie a unui diesel.
Resale price: vezi mai sus.
Intr-o tzara in care 80% din locuitori traiesc in saracie, am sa risc putzin cand lansez afirmatzia: consumul si pretzul carburantului conteaza al draq de mult ! ! ... asta chiar daka diderentza de pretz intre cele doua este relativ mica (motorina este inka 33.000-rompetrol).
Conteaza al draq de mult daka ai o singura masina si esti nevoit sa fac enspemii de drumuri zilnic prin orash si poate la sfarsit de saptamana poate te tenteaza un munte...... diferentza e k la motorina muntele e din partea casei :P .
Argumentele celor care perpetueaza discutzia au ramas plaja turatzie si sunetul motorului........ pai sa vedem ce facem si cu astea:
-turatziile: da, benzina de duce pana la 6000-7000 rpm-uri.... dar adevarata putere a motorului incepe de la 4000 rpm.....hmmmm! Pe cand la diesel cuplul net superior impinge masina de la 2000 pana la 4500 rpm. Dupa un calcul elementar obtzinem aceeashi palaja de turatzii. Atunci, care-i avantajul?
- sunetul motorului. Aici nu stiu ce sa spun... unora le plac manelele, altora rockul. E f subiectiva treaba, este vorba despre conceptzia (obisnuitza) intiparita in subsidiar de generatzii incoace. Timpul sigur va rezolva si problema asta.... ne vom obisnui. Personal, de multe ori opresc muzica CD-ului ca sa ma incante alta: un faaasaaait minunat... si anume turbo.

Inka o data, am vorbit numai despre masini uzitate la modul cotidian.... in lumea in care traim. Si daka drumul pe care il efectuatzi zilnic pana la servici se deruleaza pe o strada normala, cu aglomeratzia normala, cu injuraturile normale..... si nu pe o pista de curse,,, eu tot nu reusesc sa gasesc avantajele benzinei.
Cat despre placerea de condus..... va invit pe totzi la o tura cu tantza (poate o stitzi). Va garantez k poate si un diesel, chiar si unul stock!

Akum cand ma uit mai sus vad k dizertatzia mea este putzin acida, nu vreau sa persiflez calitatzile motorului pe benzina sau sa le reneg. NU. Aici decat m-am axat pe calitatzile motorului diesel ( a fost saracul neaparat aici), motor cu un viitor si mai mare in fatza (pt asta tre sa-i multzumitzi lipsei globale de petrol si pietzei de automobile care momentan se axeaza pe eficientizarea folosirii resurselor de petrol ramase-->>iar dupa industria automobilistica, raspunsul este dieseulul... asta pana kand vor pune ei la punct motoarele pe apa, vant si parul soacrei.)
Pe circuit benzina inka ramane nr1, dar deja motorina a inceput sa apara si akolo k "solutzia imorala" (vezi Audi, in curand Alfa).
Din pacate nu suntem pe circuit, iar pt multzi dintre noi este dureroasa vizita la pompa de alimentare.


Acesta a fost un pamflet si trebuie tratat k atare... orice asemanare cu realitatea este pur intamplatoare!



ps: alexmirica....... nu-mi da BAN te rog. :oops:

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 May 2006, 15:01 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Alexx, Alexx....Tantza e criminala, stim...dar...
Acum nu inseamna ca diesel rulez si benzina nu prea, sau ca motorul diesel dainuieste o viata, iar benzinarul moare la 100.000Km :D
Parerea mea este in continuare ca benzina este superioara dieselului ca si performante. Deci daca banii nu ar fi nici o problema, cu siguranta alegerea mea ar fi benzina.
Sound? Sa-mi fie cu iertare, dar dintre motoarele cat de cat pamantesti, singurele care suna intr-adevar minunat pentru urechi sunt Boxerul si V6-le...In rest, no ofence, dar nu rup gura targului. Still, orice benzinara, va suna mai bine decat un diesel.
Fiabilitate? Hmm....dieselul are o reptutatie buna, dar nici benzinarele nu as spune ca sunt mai prejos..Masina mea - ma uit la ea, are 132.000Km si nu scoate pic de fum, nu mananca pic de ulei si inca trage al naibii de bine. Deci, cred ca ambele categorii, intretinute, ar trebui sa tina destul de mult...
Chestia cu consumul si economia de bani la diesel...depinde, daca tinem cont ca atunci cand cumparam un diesel vom plati pe el cu cel putin 1000E mai mult decat o masina asemanatoare pe benzina. Deci...de banii aia am putea sa bagam benzina nu? :) E relativa chestia...depinde de fiecare ce vrea, cat merge, etc..Nu exista masina si ieftina si sa consume putin.
Ma opresc aici, ca nu are rost sa facem polemici :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 May 2006, 15:09 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
Am zis si mai sus.... postul meu a fost unul in favoarea dieselului doar pt k era 10-0 pt benzina. nu sunt emisarul dieselului.... sincer.
Coneptzia despre diesel cum k ar fi copilul din flori, mic, negru si urat al industriei automobilistice ar trebui sa inceteze. La fel k si comparatzia asta.
Doar i-am enumerat avantajele. Nimic mai mult.

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 May 2006, 15:36 
Offline
User avatar

Joined: 05 May 2006, 17:44
Posts: 11
Location: Timisoara
RaduAlfa Quote:
Concluzia?
Daca nu ai bani si vrei ceva performanta iti iei moto si o chipuiesti.
Iar daca vrei sport adevarat iti iei aspirat si bagi bani in el !:)
subscriu ! clar si la obiect

sa zicem asa :
ai 10k euro si vrei o masina care sa fie si relativ sportiva si sa consume decent ...Vw passat ( un exemplu doar ) 131 cai + chip ajungi la 170 fara a risca prea mult si tot odata ramai la un consum decent ...pe cand acelasi passat dar pe benzina , ca sa mearga la fel trebuie sa fie macar tot pe la puterea aia caci cuplul mai mic il trage in spate oleaca ( deci ceva apropiat de vr6 ) care ar costa clar mai mult ( ma refer la pretul masinii ) si ar fii o diferenta notabila la benzinarie - si de aici romanul ( si nu numai ) face un fel de compomis ...care nu intodeauna este prea rentabil :wink:


conceptia asta cu '' dintr-un motor diesel se scot mai multi cai decat dintr-unul benzinar '' e o prostie , lumea vorbeste fara a fii informata .
Luati ca exemplu un SDI , are vreun cuplu sau vreo putere deosebita ?

Singurul fapt pt. care masina lui Doru sa zicem este mai '' tunabila '' decat a lui Aicu este pentru ca are turbo ( cum zicea si el ) ceea ce il ajuta destul ca sa scoata un plus de putere cu putini bani ( chip , intercooler si mai cateva chestii ) ...si cam atat , pe cand la un benzinar lista se poate prelungii atata timp cat te tine buzunarul ( am vazut si motoare duse la 400 de cai , stock avand 200 , dar sa nu intram in subiectul asta ca nu are sens )

parerea mea este ca un T diesel se preteaza cel mai bine la o masina mare , grea ....fara pretenii de spotiva , unde primeaza confortul , deoarece este ajutata mult de cuplul imens ceea ce e bine pt o masina grea si tot odata un consum decent

Daca a-ti fii avut venitul de 3 ori mai mare ca si acuma , ati conduce tot un diesel dopat sau un 3.2 GTA ? ( Doru and co. )

sper ca nam jignit pe nime' , in mare parte pe cei care au un diesel :roll:
nu am o parere proasta deloc despre diesel , dar menirea lor este cam alta decat la curse
Tupac Quote:
Chestia cu consumul si economia de bani la diesel...depinde, daca tinem cont ca atunci cand cumparam un diesel vom plati pe el cu cel putin 1000E mai mult decat o masina asemanatoare pe benzina. Deci...de banii aia am putea sa bagam benzina nu? :)
mmm , cei 1k euro ti cam iei inapoi cand revinzi masina , deci aici nu poti zice ca pierzi ( mam gandit si eu la asta :D )

_________________
http://www.hondashowoff.com/profile.php?id=5662 - one point six liter vtec engine


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 May 2006, 19:30 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
O fi consumul mai mic, dar pune si tu in balanta faptul ca la diesel intervalul de revizie e de 7500km versus 10,000km la benzinara (33% mai des!).
Nu mai vorbim de filtrul de combustibil, care la benzinare nu exista! :shock: :twisted:
O revizie la benzinara costa fix 232RON + manopera 55RON = 287RON
O revizie la diesel costa fix 261RON + manopera 90RON = 351RON

Dupa ce ca revizia e mai deasa cu 33,33%, mai este si mai scumpa cu 22,23%!

Total: E MAI SCUMPA CU FIX 63%!!!!
Or, raportat la un raport de consumuri de 12,3% versus 7% care reprezinta fix 75%, e discutabil avantajul dieselului care e de fix 12%, care se "rade" usoor spre 0% daca mai punem la socoteala diferenta de cost de achizitie 1000oiro, care se amortizeaza practic abia DUPA 50-70,000km parcursi!!!

So, benzinara r00lz!!!

:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

Nu mai are rost sa va spun care este raportul de uzura dintre piesele dintr-un diesel versus benzinara ca p-orma risc sa fiu blestemat de dieselari!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 May 2006, 19:35 
Offline
User avatar

Joined: 05 May 2006, 17:44
Posts: 11
Location: Timisoara
alexmirica Quote:
Nu mai vorbim de filtrul de combustibil, care la benzinare nu exista! :shock: :twisted:
aoleo
am ramas eu in urma cu tehnologia sau tu ? :D

te referi la modelele mai noi de alfa , sau ?

_________________
http://www.hondashowoff.com/profile.php?id=5662 - one point six liter vtec engine


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 May 2006, 20:32 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
Referitor la ce spunea Cioli:
"nu am o parere proasta deloc despre diesel , dar menirea lor este cam alta decat la curse". Cata dreptate potzi sa ai aici, intradevar , dieselul nu se preteaza la curse..... el se preteaza.... pt strada!
Iar in leg cu tuningul.... aceleashi modificari care poate suferi motorul pe benzina le poate suferi si dieselul.... numai k nu exista multe exemple... pt k " menirea lor este cam alta decat la curse ". F adevarat.


Si akuma daka tot e sa intram in cifre si numere, alex, am facut si eu un calcul:
am folosit k informatzii datele de pe alte topicuri scrise de voi ( am ignorat consumurile de 15-16)
dieselul consuma in orash in medie 7 l/100 km.
benzina ------------------------------- 12l /100km.

1l diesel= 33.000 rol
1l benzin= 36.000 rol. Preturi orientative.. sper sa nu ma insel... oricum am fost f indulgent si la consum si la pretz benzina.

Dupa un calcul f simplu reiese ceva in genu:
o benzinara mananca in 10k km 46.800.000 ROL
un dizel --------------------------- 23.100.000 ROL

Reiese un consum de bani mai mult decat dublu. Personal in 6 luni de cand ma masina am facut 10k km cu ea. Intr-un an estimez astfel k am sa fac 20k km .
Astfel consider k am economisit in sase luni 11.850.00 ROL, iar de acum inkolo am sa economisesc anual 23.700.000 ROL. Astfel cu banii astia economisitzi imi permit sa platesc diferentza de 1.000.000 ROL la revizie. Si mai ies si la bere. Fac comparatzia gandindu-ma k ash avea un motor pe benzina.

Sincer nu sunt adeptul dizelului, stiu k nu pot ramane obiectiv, si nici la matematica nu sunt bun..... Spun doar k suntem mai bogatzi (sufleteste) cei cu motoare dizel.
Am plecat la bere. N-o sa mai postez aici... promit!

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 May 2006, 22:02 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Hehe, v-am spus ca o sa se incinga spiritele :)

Din cate observ se face o greseala, adica se compara motoare pe benzina aspirate cu motoare turbo diesel. Corect din punct de vedere tehnologic ar fi benzina aspirat vs diesel aspirat sau turbo diesel vs turbo benzina.

Adica un diesel aspirat de la VW 2.0 are vreo 70 CP pe cand un motor pe benzina aspirat de 2.0 ajunge pana la 200 CP, ca sa nu mai pomenesc de cel de pe s2000 de 240 CP (deci 120 CP/ litru fara turbo).

Daca punem variantele turbo, ajungem tot acolo. La VW cel mai puternic diesel 2.0 are 170 CP pe cand un turbo benzina a ajuns sa scoata din 2.0 400 CP (Mitsubishi EVO VIII FQ400- deci 200 CP /l)

Pe de alta parte, motoarele pe benzina pot avea la fel de mare cuplu ca si cele pe motorina. Adica SL 65 AMG de la Mercedes are 612 CP si 1000 NM (o mie) si astia au fost limitati deoarece nu suporta mai mult cutia. De asemenea noul motor BMW 3.0 cu doua turbine mici dezvolta cu ceva peste 300 CP si un cuplu de 400 Nm constant intre 1.500 si 5.800 rpm !!!

Din punct de vedere al tuningului iar nu are rost sa discutam atata timp cat unele motoare pe benzina de sub 2.000 cmc ajung la puteri ametiotare de peste 600 CP, unele BMW M3 la +1000 CP sau unele Nissan Skyline pana la 1600 CP.

Deci oricum le-am suci si intoarce, motoarele pe benzina sunt superioare la toate capitolele (performanta, rafinament, tuning, etc) mai putin la un lucru: consumul care este si va fi avantajul de necontestat al motoarelor diesel.

Asta nu inseamna ca trebuie sa hulim motoarele diesel, ele oferind un compromis foarte bun intre performanta si eficienta. Eu unul le apreciez din acest punct de vedere.

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 May 2006, 23:00 
Offline
User avatar

Joined: 05 May 2006, 17:44
Posts: 11
Location: Timisoara
eu tot sunt de parere ca totul se rezuma la bani ...partea cu 'fan diesel' e cam :thumbdown:

parerea mea 8)

_________________
http://www.hondashowoff.com/profile.php?id=5662 - one point six liter vtec engine


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 May 2006, 16:14 
Offline
User avatar

Joined: 21 May 2006, 22:14
Posts: 129
Location: ORADEA
aveti perfecta dreptate cu benzina.am fost si sunt un ,,fan,, al adrenalinei ridicate si tot timpul mi-au placut masinile pe benzina dar din pacate schimbandu-le din 2 in 2 ani le-am vandut foarte greu si am pierdut la pret.ganditi-va ca-i aproape ,,pleonasm,, sa vinzi un vw sau audi pe benzina cand e plin de dieseluri!de aceea am acceptat alfa 147 diesel,sa imbin sportivitatea cu ,,moda,,!ps.sa -mi dreg adrenalina mi-am cumparat o motocicleta care numai pe benzina functioneaza!daca-r fi mai ,,puternic,, motorul diesel si motocicletele ar avea de ales dar din pacate trebuie sa recunoastem!!!!!!asta este.


Attachments:
11111111139589394-11907-1089116150.jpg
11111111139589394-11907-1089116150.jpg [ 19.88 KiB | Viewed 6371 times ]
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Jun 2006, 20:50 
Offline
User avatar

Joined: 02 Apr 2006, 22:37
Posts: 141
Location: timisoara
Alegorie la subiect
" Inlocuieste motorul Otto cu un cal si cel Diesel cu un magar. Primul, daca ii acorzi ingrijire si afectiune, te poate face castigator de curse. Cu al doilea o faci in zadar, cand nu vrea el nu merge nimic. La primul poti sa experimentezi, sa incrucisezi rase, sa obtii exemplare de colectie, pe cand la al doilea trebuie sa-i dai doar "apa, paie si bataie" si va face tot cum vrea incapatanarea sa. Primul este salbatic, trebuie strunit si apoi calarit, pe cand despre al doilea se poate spune doar ca are extremitatile mari, dar asta nu-i ajuta la nimic, mai mult il incurca, la mers. Din aceste motive, primul este cel mai vechi prieten al omului, iar al doilea a ramas doar animal de povara. "

PS nu am vrut sa-i "atac" pe diesel-isti oricum citatul nu-mi apartine dar comparatiile sunt interesante :lol: :lol:

_________________
alfa 33 1,5 TI,alfa 33 1,7 IE 8V,alfa 33 1,5 4x4,
alfa 156TS 2,0, alfa 156 sw M-jet 140 CP+
alfa 147 JTD 115 CP +


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Jun 2006, 21:03 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
cred ca o sa mor benzinar....dar tre sa recunosc faptul ca intr o ROMANIE plina de probleme financiare un compromis financiar este si va ramane diselul,iar vis a vis de tunat motoare avantajul dieselul;ui este ca i mult mai ieftin de modificat pe cand la benzina COSTA si chiar in draci :evil: .....
oricum.....benzinari sau motorinari ,ramane intr un final...VERO CUORE SPORTIVO,CONTEAZA CE NE PLACE NU CUM NE PLACE :P

_________________
0751314197


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 524 posts ]  Go to page 1 2 3 4 521 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]