It is currently 28 Apr 2024, 02:49

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: 12 May 2015, 12:46 
Offline
User avatar

Joined: 15 May 2014, 11:19
Posts: 20
Car: Alfa Romeo Brera
Location: Bucuresti
Buna ziua,

Acest topic nu-mi face nici o placere (ca roman vorbesc). Ma gandesc totusi ca ar fi foarte buna o discutie despre calitatea masinilor facute pentru tarile din vest si a celor livrate tarilor din est. Tot am mai auzit si pe la mecanici , am mai citit si pe diverse forumuri ca spre exemplu pentru europa de est se fabrica masini mai slabe fata de europa de vest. Este acesta un mit sau e adevarat ?

Priviti ce spun unii posesori de Opel sau VW:

*********************************************
Tot am mai auzit si pe la altii , am mai citit si pe diverse forumuri ca spre exemplu (astra J ) pt. europa de est se fabrica mai slabe fata de europa de vest (cica motorul e mai greu / antifonarea mai buna , binenteles la cele pt. europa de vest ) , Este acesta un mit ? sau e adevarat ? sunt curios ce argumente aduceti .

Eu am lucrat la o reprezentanta opel 11 ani si nu vorbesc din auzite. Atunci cand vine o masina cu trailerul este acoperita cu un strat de ceara si are pe ea mai multe etichete de la controlul de calitate. Pe fiecare eticheta este scris ce anume a fost verificat. Etichetele contin note de la A la C. Masinile sunt de doua categorii, masini de stoc si masini facute pe comanda. Diferenta intre piata est si vest apare la masinile de stoc in sensul ca cele cu etichete care au nota A merg in vest iar cele cu notele B si C merg in est. Masinile facute pe comanda sunt din start lucrate mai ingrijit si rareori ai sa vezi nota B pe etichete. Ca o paranteza GTS-ul cu Z30DT pentru care am asteptat 3 luni sa se fabrice si sa ajunga in RO avea pe el numai A. Deci in concluzie sunt diferente doar la modul cum impart masinile de stoc. Nu vreau sa supar pe nimeni dar masinile de stoc au motoare din astea banale de 2000, cutii M32 in loc de F40, etrieri coreeni in loc de ATE(vezi insignia si astra j), in general entry level.

Ai dreptate,insa nu pot sa-mi imaginez o linie de montaj a unei fabrici(fie ea Opel,Ford,Audi,BMW,etc) in care lucratorul de la banda se uita pe cartograma masinii la care lucreaza si sorteaza piesele,asta este pentru Vest sau asta este pentru Est.Singura diferenta este intre masinile de serie si cele pe comanda.La cele de comanda piesele vin deja nominalizate.Testele finale fac selectia care masina unde se duce.
Aaah...,din punct de vedere al calitatii fiecarei piese care este montata se pot spune multe.

Apropo de asamblare. Uzina Opel( oricare o fi) are o magazie limitata oarecum, totul se bazeaza pe livrari. Daca au componente bune sau slabe, depinde de furnizori. Ei de asamblat tot asambleaza, numai furnizorii si-i selecteaza. Fiecare suspensie, motor, caroserie, parbriz, cd-dvd, au poate furnizori diferiti si deci preturi diferite. Ati vazut pe National Geografic ca la asamblarea unei masini muncitorul trebuie sa scaneze intai codul de bare al ansamblului, pt ca altfel se opreste toata banda . Ei bine asa se tine evidenta pieselor bune si a celor rele.


Fratele meu aducea masini de la fabrici din Germania in Romania si mi-a zis asa :" era un lot in care toate masinile aveau capota ridicata, si un lot in care erau toate cu capota inchisa. Eu am incarcat din cele in care erau cu capota ridicata, si cand am vrut sa vad cum arata alea cu capota inchisa au zis ca nu am voie."
Intrebarea mea la care sper sa primesc raspuns : de ce neamtul cumpara opel cu 18-25 mii euro, iar romanul cumpara opel cu 10-18 mii euro? De unde aceste diferente? Eu zic ca diferentele alea vin din calitatea materialelor.


Am vazut la un amic neamt care lucra in Roamania si care cand a aparut Peugeot 407 Paladin si in Germania costa 25.00 euro si aici era 20.500 euro si cu un set de cauciucuri de iarna cadou. Asa ca l-a cumparat de aici ca de face economie mare. Dupa 3 luni a avut probleme pe partea de caseta de directie si directie. I-au schimbat aici in Romania de 2 ori o groaza de piese si tot nu era multumit. Apoi a mers la Peugeot in Germania si i-au schimbat aia tot si tot nu mergea chiar cum trebuie si apoi cand a facut plangere oficiala in Germania la firma au luat aia si au pus masina pe stand si avea din constructie (masina nu a avut nici un accident sau altceva in cele 3 luni de utilizare) o mica deviatie la caroserie dar care se incadra in limitele normale. I-au schimbat masina cu totul si aia au bagat-o pe linia de asamblare pentru rezolvarea problemei si probabil ca apoi a ajuns tot in Romania pe la cineva care este super incantat ca probabil a cumparat-o cu 17.000 euro la promotie de dealer...
ASta este din pacate realitatea industriei auto din ziua de azi...

Si ca sa mai dau un exemplu de calitate: m-am "obisnuit" sa cumpar piese "originale" vw prin augsburg, considerand ca ....merita. Am fost nevoit sa-mi cumpar bratul de stergator spate (mi-a fost rupt la o tentativa de furt). Am comandat bratul, a venit dar am fost un pic dezamagit: pe eticheta cu marca VW, Audi, Seat & Skoda ce era lipita pe punga de plastica in care era, scria mare Made in Poland. Si diferenta exista: plasticul ala se vede ca nu e la fel de solid ca originalul (din original in ca mai am bucata care se prindea in surub) iar in plus, aspectul compozitiei materialului este jalnic: e un fel de gri pestrit cu dare albe prin el pe cand cel original era negru mat. Nah, made in Poland...asta e.
Acu sa nu intelegi ca mor de ciuda pentru un brat de stergator "original" care arata cam aiurea. Macar au fost cinstiti si au scris unde e facut. Partea prosta e ca daca la elemente mai importante se vor regasi asemenea diferente....e pacat si...e bataie de joc !

...la fel, am comandat bandou lateral pentru o portiera, am asteptat 7 zile pentru comanda din germania, a venit, scria mare, frumos Made in Germany, s-a potrivit pe masina ca uns ( in sensul nuantei de culoare si aspectul plasticului... era tare sa nu se potriveasca la sistemul de prindere ). Tind sa cred si eu ca exista oarecare diferente de calitate....

Permiteti sa intervin!

A6 3.0 tdi luat din Romania nou.Dau la o parte capacul de la motor.............pompa de injectie made in Hungary(nu tin minte daca era Bosch sau altceva)
A6 3.0 tdi luat sh 3800km din Germania.........pompa de injectie Bosch made in Germany.Nu e un detaliu elocvent dar asa ca fapt divers.Pe de alta parte daca te gindesti ca o pompa Bosch e 1500-2000 de Euro si una facuta de alt producator costa la juma' de pret poti realiza ca este un "save" destul de important pentru un producator la x masini produse.

*************************************


Top
   
PostPosted: 12 May 2015, 13:14 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Tind sa cred ca este vorba de producator. De exemplu Alfa Romeo este acceiasi masina si pentru Germania cat si pentru Romania. Cum de asemenea este si BMW sau Mercedes.

Oricum ar fi, totul este facut pe o linie de productie computerizata. Consider ca daca pe o piesa scrie ca e facuta in Ungaria si nu in Germania, calitatea ei este la fel, deoarece respecta acceleasi standarde, ale acceluiasi producator.

Lucrurile astea cu Germania si lucru nemtesc sunt niste idei preconcepute. Este fix pe principiul de acum 30ani cand luai Dacia pe sub mana si spuneai ca e mai buna decat aia de serie.

Come on people, au trecut 25ani de la revolutie. Wake UP.

Inca o chestie, de ex Fiat, modelul Albea, a fost fabricat exclusiv in Turcia, cum de altfel renault a fabricat clio Symbol exclusiv in Turcia intr-o anumita perioada. Consider ca producatorii care au mai multe fabrici, nu fabrica accelasi model in toate fabricile, ci impart cumva productia.

Inginerul Valak si inginerul Goldfinder poate ne lumineaza putin cum e cu asta cu productia, insa eu tind sa cred ca este o ecluberatie care doar la Opelisti si VAGisti o puteam auzi.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 12 May 2015, 13:31 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7813
Car: GTV 916 2.0 TS
Location: Bucuresti
Nu cred ca e total neadevarat si nu are legatura cu revolutia sau comunisti bla bla . Din cate stiu producatorii tre sa respecte niste cerinte care pot diferi de la o tara la alta ... De exemplu , cum scria cineva mai sus in cazul antifonarii , nivelul de zgomot acceptat de nemti poate difera de cel acceptat in Ro si atunci se antifoneaza mai gros . Legat de calitatea pieselor , aici nici eu nu cred ca exista diferente ...


Top
   
PostPosted: 12 May 2015, 13:49 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
madkat, skoda vs vw e ca si cum ai compara Dacia cu Renault. Sunt sigur ca la partea de antifonare and so on poate exista mici diferente cum spune si mugur, insa la partea de piese tind sa cred ca nu. Trebuie sa respecte niste standarde de calitate si sa se incadreze in niste parametrii. Renault-ul de turcia si ala de Franta au fise technice putin diferite, deoarece turcia nu se afla in UE si merg dupa alte standarde. Cum de asemenea sunt si legumele din turcia care depasesc limitele impuse de tarile europene si de multe ori le gasim doar pe piata europei de est.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 12 May 2015, 14:06 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Pare ca stie ce vorbeste tipul de a scris mesajul reportat aici. Si eu sunt convins ca exista diverse "baremuri" atunci cand se face controlul calitatii. Iar ideea cu trierea stocurilor si atentia marita acordata comenzilor mi se pare evidenta acum ca a fost explicata.
Cat despre Alfe, in Italia, alfistii din generatia trecuta de mai stiu cate ceva vor prefera intotdeauna o Alfa re-importata din America decat una vanduta pe piata italiana.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 12 May 2015, 14:08 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2928
Location: Bucuresti
O sa ne lamureasca @goldfinger!

Exista diferente intre piete, chiar si la acelasi nivel de echipare (exemplu: in tarile nordice aerul conditionat era optional, acum vreo 10 ani am cumparat un 318 full, fara aer, facut pentru Danemarca), probabil nu la toti producatorii, dar exista.

Nu stiu toata povestea, dar concret e ca o prietena si-a cumparat acum vreo 5 ani un GTC facut pentru Ucraina (lotul a ajuns in tara respectiva, dar refuzat, astfel ca la tranzitarea inapoi catre Germania masinile s-au vandut IEFTIN in Romania si Ungaria):
-la vremea respectiva nuanta de vopsea nu exista in paletar pentru Opel Astra H, a aparut ulterior pe Astra J,
-are motor de 1.4 (desi e GTC),
-are scut de tabla,
-are suspensii inaltate (zici ca e Aro 10),
-nu avea radio, cd, nimic, golul din bord era acoperit cu un ornament din plastic, dar avea instalatia audio (cabluri, difuzoare),

Oricum, masina e "strong" pentru Romania, de 5 ani nu a schimbat nimic pe ea, decat uleiul, peste liniile de tramvai trece ca Jeep-ul, am facut Transalpina cand inca mai avea portiuni de se trecea prin noroi si paraiase, fara sa ma gandesc ca raman pe acolo.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 12 May 2015, 14:22 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3784
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Cred ca e suficient sa vizitezi o uzina a unui mare producator ca sa iti devina evident ca vorbim de un mit neverificat de realitate. Eu am fost la Sindelfingen si chiar am intrebat daca se pot diferentia pe piete masinile inca de pe linia de montaj. Raspunsul a fost ca teoretic se poate, dar practic ar sari in aer costurile cu logistica, asa ca nimeni nu si-a pus niciodata problema sa incerce macar sa faca asa ceva. Se fac diferente doar in functie de legislatia tarii respective, sau in functie de clima.

Altfel, trebuie tinut cont de faptul ca fiecare piata face un pronostic al numarului de unitati pe care estimeaza ca le va vinde in anul urmator, pentru fiecare model in parte, in asa fel incat producatorul sa-si dimensioneze productia, sa ajusteze comenzile catre furnizori, sa faca angajari etc. Bun, estimarile astea sunt mai mult sau mai putin precise si sunt frecvente cazurile in care loturi intregi de masini care ar fi trebuit sa ajunga pe o piata sa-si schimbe destinatia.

Apropo de preturi, dotarile standard difera de la o piata la alta, la fel si pachetele de optionale (decise de cei de la marketing, in functie de specificul local, in urma unor studii de piata).

Daca vorbim de serviciile post-vanzare si politica de garantii, aici lucrurile se schimba radical. Nu pentru ca aia din tarile cu apa calda ar fi neaparat mai frumosi sau mai destepti, dar in mod cert fura mai putin si sunt mai informati. In momentul in care nu ai un importator oficial care apere interesele si imaginea unei marci e...greu, ca sa ma exprim elegant. E si mai greu atunci cand vine vorba de garantii. Daca in Romania, in momentul in care ti se cojeste pielea de pe volan la o masina de 60k de euro ti se respinge garantia pe motiv ca ai transpiratia acida, nu mai departe de Ungaria aceeasi cerere de garantie iti e aprobata instantaneu. Dar, asta e o alta poveste, sunt offtopic.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 12 May 2015, 14:49 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
catalin - nu te astepta ca astfel de zvonuri sa circule "la cafea", nici macar printre angajati. Astfel de lucruri, cand se intampla, daca se intampla, sunt "high confidential". Pe principiul: secretul in doi nu mai e secret.

Fiecare uzina foloseste atat componente importate cat si componente luate de la furnizori locali. de exemplu, daca Mercedes are fabrica in Ungaria si are nevoie de "furtune", nu le mai importa din germania si le cauta la un furnizor local. Asta nu inseamna ca furtunul produs in Ungaria este mai slab calitativ - trebuie sa respecte caietul de sarcini. Se practica asta pentru ca este mai eficient din toate punctele de vedere: cost, timp, logistica etc etc

unele diferente sunt logice si cateodata necesare:
- se aduc modificari masinilor ce se duc in desert - radiatoare mai mari, alt sistem de climatizare, geamuri mai groase etc etc
- se aduc modificari masinilor ce merg in Russia - incalzire auziliara, scaune incalzite, volan incalzit, poate si o mai buna antifonare. Poate alte bujii. nu stiu, chestii d-astea
- unii constructori modifica si masinile ce ajung in tarile cu infrastructura proasta: asa-zisul pachetul "drumuri grele" vine standard din fabrica. Asta cred ca e clar pentru toata lumea, o stim p-asta foarte bine.

acum - ca unii fac smecherii, ca exista diferente semnificative (alta platforma :shock: , alta punte spate, alta suspensie - motorizari mai vechi etc) intre un Golf produs in DE si unul produs in "Curitiba", cine ar putea sa confirme asta !? :roll: Cam cat de tampit sa fie cineva astfel incat sa vina si sa spuna: "da, ba, noi ne batem joc de aia din tara X, aia e". Uitati-va la Brazilia si zona aceea - ce ofera constructorii auto acolo si la ce preturi. Plangi, nu alta. este ceva de ne-gandit pentru un european. :ziped:

Sunt lucruri care se spun si lucruri care nu se spun. asta e.

pe scurt: faptul ca doua masini, acelasi model, aceeasi generatie, una are un compresor clima Valeo si alta are un compresor Sachs, nu e un indice ca producatorul face smecherii. Pot fii imbunatatiri, pot fii remedieri ale unor probleme ce au scapat la o prima verificare la introducerea in fabricatie. Poate fii un mic facelift, MY etc etc. De ce o data Valeo si la cateva luni sachs: de la optimizare de costuri (negocierea unui contract mai bun cu sachs intre timp), la logistica samd.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 12 May 2015, 14:54 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Multumesc pentru clarificari domnilor. Eu stiam ca asa e dar nahh... am zis ca voi sunteti cei mai in masura sa spuneti asta :)

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 12 May 2015, 15:09 
Offline
User avatar

Joined: 09 Dec 2012, 20:58
Posts: 316
Car: Alfa Romeo 159 2.4
Location: Pitesti
La Renault, exista 2 tipuri de Megane 3. Unul facut in uzinele din vest si celalalt facut la turci. Cel turcesc e facut de fapt le o platforma de Fluence, cu modificari majore, inclusiv in ceea ce priveste ranforsarile sasiului care reactioneaza diferit la accidente. Deci aici deja nu mai e vorba doar de furtune, stergatoare sau plastice...e vorba de elemente de siguranta pasiva si solutii tehnice mai ieftine. Diferente de genul asta exista si la alti constructori cu fabrici in lumea mai putin dezvoltata, si un exemplu ar fi Ford,numai ca modelele alea nu ajung la noi...

De la un cineva care lucreaza la Peugeot am auzit si eu ca ar fi diferente intre masinile care ajung ca stoc in Romania si cele care sunt comandate direct de client. In sensul ca la noi ar ajunge cele care sunt mai aproape de limita de jos a toleranteloa controlul calitatii. Insa in momentul in care ai dat comanda, atunci cum iese masina, asa o primesti, poate fi ok sau poate veni cu probleme

_________________
2018 Mazda 3
2008 Mazda 2

Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm


Top
   
PostPosted: 13 May 2015, 01:52 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Valak are perfecta dreptate, cheltuielile ca sa diferentiezi batchurile la componente ar fi mult mai mari decat veniturile rezultate din o eventuala segmentare a pietii. La componente nu exista practic posibilitatea sa produci chestii inferioare dpv tehnologic, orice firma ce alege drumul asta e pandita de faliment. Nu numai ca e absolut tampit in ziua de azi sa ai linii dedicate, dar ai si traceability requirement (un fel de Sarbannes Oxley in lumea auto). Eu stiu cum sta treaba in lumea pistoanelor dar imi inchipui ca e acelasi lucru peste tot - toata lumea alearga spre un mixing ratio de 50% in care poti produce un piston pe mai aproape orice linie tehnologica in functie de cerintele pietii. Trebuie subliniat ca furnizorii in industria auto (exceptie facand cei de pe partea electronica) sunt tratati ca furnizorii Tesco adica clientul dicteaza conditiile intr-un mod absolut dictatorial intrucat atunci cand faci componente auto nu ai o mare plaja de alegeri. Ai comenzi mai mult decat capacitatea de productie si orice sistem de Advanced Planning Optimization implementezi se dovedeste inutil daca your sales people sit on their arses fericiti doar ca isi fac planul fara sa le pese de cei ce produc. Ceea ce e cazul probabil peste tot.
Miturile sunt oarecum artificial intretinute, in fabricile de pistoane spre exemplu exista acea linie preferata care are cel mai mic scrap factor si de unde toti angajatii care isi comanda masini noi isi 'aranjeaza' produsele pe banda. De ce spun ca e artificiala e ca daca scrapul apare, oricum iti trebuie un piston nou si nu e nici o garantie ca o linie cu 79% scrap factor produce un piston mai bun decat una cu 68%. Quality control e in general subcontractat, daca se face inca in interiorul fabricii e optical cu laser deci interferenta umana e 0. Ca fapt divers am vazut cum un camion Dacia e incarcat concomitent cu unul VAG, aceeasi calitate doar labeluri diferite. Oh, wait, Dacia plateste la timp deci a plecat primul in vreme ce firma de logistica contractata a incarcat camionul de la Pitesti, apoi a lasat-o mai moale cu ceilalti, daca asta ar conta in vreun fel. De fapt mai conteaza intrucat firma respectiva e mult mai receptiva la schimbari in planning cerute de firma din Pitesti decat omologii lor din Poznan care sunt VAG ptr ca sunt aroganti si nu platesc niciodata la timp :) dar dvp calitate nu pot face nimic (desi poate ar vrea).
Daca pe partea mecanica e foarte putin loc de manevra pe partea electronica insa e game changer. Pot reveni pe subiectul asta insa aici e o diferentiere masiva intre producatori, sau chiar intre modele la acelasi producator.
LE: acum am vazut si postul lui Goldfinger, si el are perfecta drepate dar insa doar in priviinta exceptiilor. Daca firma X din Nurnberg nu poate livra pistonul ca nu are capacitatea de productie si atunci contacteaza joint venture-ul din Izmit Turcia teoretic ar trebui sa fie aceeasi calitate insa posibil sa existe ceva diferente. Insa pistonul ala e destinat celui care l-a comandat fara un market research, oamenii sunt atat de inglodati in comenzi intrucat e absurd sa crezi ca ar avea timp sa discearna intre piete.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
PostPosted: 13 May 2015, 08:45 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Ok, dar omul vorbea si de calitatea produsului finit, nu neaparat de diferentierea furnizorilor. Ce stiu eu, lufturi in caroserie, mai mult coaja de portocala, chestii dintr-astea. :roll:

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 13 May 2015, 10:02 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Pai unde ai putea face o diferentiere si sa obtii un castig mai mare e daca ai folosi componente mai slabe calitativ si ieftine, altfel odata ajunsa pe linia de asamblare cam greu sa mai reduci ceva.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
PostPosted: 13 May 2015, 10:32 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
atat mai zic pe tema asta si ma opresc.

Unei masini ii este atribuita seria de sasiu inainte de a intra in productie. Seria de sasiu cuprinde toate datele importante si in functie de aceasta pe banda sosesc piese care sa corespunda cu ce vrea producatorul, functie de versiune & motorizarea & tara e.t.c.

deci - asa zisa "triere" se face de dinainte de a intra in productie, nu dupa ce masina este asamblata. Iar aceasta triere a pieselor [atentie: vorbim de selectarea pieselor, nu a masinilor finite] se face automat, sunt softuri destul de bine gandite, ca doar nu sta "un negru" sa selecteze piesele: "masian asta merge in Romania, da-i pistoanele astea patrate, un pic ciobite. masina astalalta merge in germania, da-i-le p-alea bune." Cand robotelul aduce piesele "pe banda", in functie de seria de sasiu, el stie la ce raft sa mearga sa ia pistoanele. La raftul "F15" se pot afla pistoane nemtesti sau turcesti, in functie de seria de sasiu. atat de simplu.


mai e o chestie - magariile, daca se fac, nu se fac in aceeasi uzina, de regula. Cand cineva face asa ceva, alege ca produsul "OK" sa fie fabricat intr-o uzina si produsul "mai putin ok" intr-o alta uzina. [...]

Nu stiu cum e la pejeu, ideea cu trierea masinilor post-productie eu nu o cred. Prea mare bataia de cap. :shock:
in fine, ne invartim in jurul cozii. Dupa postul lui andrei nu stiu ce sens mai are sa dezbatem. :sig:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]