Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Quattro vs. X-drive
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=8&t=14967
Page 1 of 1

Author:  georgeg [ 27 Oct 2010, 11:39 ]
Post subject:  Quattro vs. X-drive

Din categoria " cine ar fi crezut " las filmuletul urmator sa vorbeasca de la sine.
http://www.4tuning.tv/Peo9vGeJ0FP/Audi_ ... rivei.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu ma gandesc decat ca si Q4-le are la baza tot sistemul torsen c de la audi. :scratch:

P.S. Se pare ca la fratii mai mari ai modelelor prezentate anterior situatia sta cam tot la fel, diferenta fiind ca aici....Audi se misca pana la urma.
http://www.youtube.com/watch?v=3tMNsEChTwA" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  tzzivii [ 27 Oct 2010, 12:09 ]
Post subject:  Re: Quattro vs. X-drive

eu ma gandesc doar ca in primul clip e un test sponsorizat de bmw or something. deci, nu stiu ce sa zic.

Author:  georgeg [ 27 Oct 2010, 12:12 ]
Post subject:  Re: Quattro vs. X-drive

E vorba intr-adevar de Bmw X-drive Tour.Era oarecum de asteptat sa scoata masinile astfel.

Author:  ALXege [ 27 Oct 2010, 18:07 ]
Post subject:  Re: Quattro vs. X-drive

E ceva ce pe mine ma depaseste: nu se presupune ca atunci cand o roata pierde aderenta transmite cuplul unei roti cu aderenta mai buna? Adica in cazul de fata, nu ar trebui sa traga fata? E ca si cum dimpotriva, in loc sa traga fata, incepe doar spatele sa impinga, in gol :roll:

Author:  tzzivii [ 27 Oct 2010, 19:04 ]
Post subject:  Re: Quattro vs. X-drive

teoretic zici bine, practic nu am incredere in testul lor si in setarile aplicate masinilor.

Author:  ibiza [ 27 Oct 2010, 20:05 ]
Post subject:  Re: Quattro vs. X-drive

acum cativa ani alta era situatia: http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag" onclick="window.open(this.href);return false;
ceva imi spune, ca fiecare sistem are avantaje si dezavantaje. depinde de situatie

PS: eu cred ca ar trebui sa le fie frica de http://www.youtube.com/watch?v=NpzAgM19WmU" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  tzzivii [ 27 Oct 2010, 20:15 ]
Post subject:  Re: Quattro vs. X-drive

dupa o discutie cu un coleg forumist (identitate secreta) se pare ca m-am inselat.
and i quote:
secret man Quote:
What happens when I have a wheel in the air? As mentioned above, the Torsen differential is a torque multiplier. The Torsen requires some type of resistance or friction in the system to function properly. A wheel in the air provides zero torque or friction on the system and as the Torsen multiplies the available torque, zero, by its TBR, the end result is still zero.
secret man Quote:
zi-mi si mie cum dracu quattro nu a reusit sa iasa cand 2 roti aveau aderenta si a putut cand era cu doar 1 roata cu aderenta?

eu am un audi quattro si am iesit pe drum cand aveam fata pe asfalt si spatele in noroi, fara tam tam.

ca sa intelegi si tu mofo de ce quattro pica aceste teste, si anume astea pe role, ii din cauza cum ii facut diferentialu central, torsen-diff:

1. in cazul in care o punte are aderenta care tinde spre zero comparat cu cealalta punte care are maxim de aderenta (adica o punte pe role/gheata sau ceva simiar si cealalta punte pe asfalt) atunci el se comporta ca un diferential clasic-adica da puterea la puntea unde se invarte mai usor.

se poate evita aceasta situatie, daca se aplica usor frana. daca puntea spate ii pe role/gheata, se poate trage usor de frana de mana.

2. in cazu in care ambele punti is pe suprafete cu aderenta cat de cat simiar (nisip-noroi, gheata/zapada, pietris/pamant) atunci puterea o da exact invers ca un diferential obisnuit: acolo unde se invarte mai greu.

iar in cauza ca ii doar un diferential, fara electronica, puterea ii transmisa instantaeu, fata de bmw care trebuie sa patineze cateva fractiuni de secunda ca sa reactioneze ;)
secret man Quote:
q5-ul ala pur si simplu avea asr-ul dezactivat. asa se comporta un torsen
mai multe aici

Author:  adrian.tanasa [ 29 Oct 2010, 11:27 ]
Post subject:  Re: Quattro vs. X-drive

Modularea transmiterii fluxului motor doar la BMW se face de la 0 la 100% pe orice roata. Nu mai exista niciun alt sistem 4x4 care sa faca asta. Apoi, daca anulezi electronica, puterea se distribuie in mod egal celor 4 roti ale masinii indiferent de aderenta fiecareia.
La BMW exista mai multe generatii de x-drive. Primele doua generatii sunt slabute rau. Abia de la X3 facelift (care de fapt e mai mult decat un simplu facelift) si actuala generatie X5 exista versiunea a 3-a de x-drive. Cea care cu adevarat nu se face de rusine in nicio situatie.

Author:  IRBabuin [ 07 Nov 2010, 07:57 ]
Post subject:  Re: Quattro vs. X-drive

Inca o intelegere gresita a fenomenului: 4x4 de la bmw poate trimite 100% spre spate sau 50/50 fata spate. Este un sistem orientat spre strada si performantele pe strada, nu spre namoale. La asemenea sisteme se spune ca hardware-ul e ieftin dar costa softul (timp pentru teste din plin), la Torsen costa diferentialul insa se cunoaste comportarea lui foarte bine.

Author:  KALI [ 24 Dec 2010, 10:28 ]
Post subject:  Re: Quattro vs. X-drive

La ce mai foloseste Quattro... :roll: : VIDEO

Author:  yux_mm [ 24 Dec 2010, 19:06 ]
Post subject:  Re: Quattro vs. X-drive

ce quattro? ce X-drive? nu era mai bun un diferential blocabil central, unul fata si unul spate? si un reductor in 2 sau 3 trepte? :lol: glumesc bineinteles. tema topicului este clara. dar nu m-am putut abtine: quattro/X-drive vs. diferentiale blocabile si reductor este o disputa baietasi vs. barbati :lol:

Author:  centurion [ 28 Apr 2023, 18:18 ]
Post subject:  Re: Quattro vs. X-drive

Pentru ca pana la urma "quattro" este cel care face diferenta in comparativul de mai jos (si pentru a nu deschide alt topic), pun aici un test facut de Fifth Gear intre Audi RS5 si Alfa Romeo Giulia QF:
https://www.youtube.com/watch?v=J-j5yUlqf4c

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/