It is currently 27 Apr 2024, 16:34

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 21 May 2010, 20:25 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2006, 16:14
Posts: 192
Car: GT 2.0JTS Selespeed
Location: Bucuresti
Cum incepusem discutia in alt topic (http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php?f=23&t=13800" onclick="window.open(this.href);return false;) revin aici. Se pare ca masinile electrice devin din ce in ce mai performante si mai accesibile. Inca sunt la inceput de drum dar directia este destul de clara. penru exemplificare avem Tesla - toti stiti de roadsterul care il produc si care e cam piperat (84.000€+tva), dar acum au in pregatire un sedan sport (cam ce se vrea si alfa) numit model S care se va lansa in 2011 si care se estimeaza a ajunge pe la 40.000€+tva. La pretul acesta si considerand si performantele masinii incepe sa se apropie de piata consacrata.

Dezavantajul este dat de greutatea mare a masinii datorata acumulatorilor. Incarcarea se poate face in 45 minute, iar autonomia ajunge pana la 480km. Un inceput promitator dupa parerea mea.
http://www.teslamotors.com/models/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 21 May 2010, 21:17 
Offline

Joined: 26 Aug 2008, 13:56
Posts: 52
Location: Bucuresti
Da, nothin wrong with dat !!.... superba masinuta...design, performante, dotari...sa speram ca si pretul va fi acela, desi ma indoiesc :dribble:

_________________
Alfa GT 1,9 Jtd MultiJet 150 Hp


Top
   
PostPosted: 21 May 2010, 21:46 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7813
Car: GTV 916 2.0 TS
Location: Bucuresti
Ma bucur ca ai deschis topicul ... sincer iti spun ca fara sa ezit aleg o Alfa ( GT , Brera ) 3.2 si sigur ma voi simti muuuult mai bine in ea auzind cum tuna evacuarea . Si mai raman si cu bani in buzunar . Insa nu contest ca e o varianta buna pentru cine isi doreste asa ceva . Eu insa vreau sa mai ard niste gaz ... Poate pe la 60 ani o sa vreau sa bazaie motorul ca la periuta de dinti si sa bag masina si mobilu` la incarcat cand vin seara acasa .


Top
   
PostPosted: 21 May 2010, 22:11 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2006, 16:14
Posts: 192
Car: GT 2.0JTS Selespeed
Location: Bucuresti
Idee era ca deja masinile electrice devin concurente serioase pentru cele cu motoare cu combustie. Pana la a se schimba procentul spre ele va mai trece muuuult timp. Eu personal voi avea una in momentul in care imi voi permite si cand va avea o cat de cat fiabilitate testata - mai ales iarna cand performantele acumulatorilor scad dramatic. Si cum masina imi trebuie mai mult pe vreme rea... (in rest 2 roti sunt mai bune decat 4).


Top
   
PostPosted: 21 May 2010, 22:25 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7813
Car: GTV 916 2.0 TS
Location: Bucuresti
la partea cu doua roti sunt de acord ... sper sa revin si eu curand in sa . chiar daca pe ceva mic .


Top
   
PostPosted: 21 May 2010, 22:29 
Offline

Joined: 26 Aug 2008, 13:56
Posts: 52
Location: Bucuresti
@mugurel :
De ce preferi sa 'mai arzi niste gaz' ? trebuie sa ai o explicatie, nu doar 'ca asa vrea muschiu meu'
De ce sa arzi gaz si sa poluezi aerul in jurul tau si sa mai faci si zgomot, cand poti sa mergi in liniste si fara sa poluezi si la doar o mica fractiune din cost? si as putea spune ca 'model s' are si niste performante superioare unui motor v6, comparabile cu v8
Mie unul imi place linistea cand merg, dar daca preferi poluarea fonica, japonezii au facut ceva in sensul asta, au montat niste difuzoare care sa imite urletul motorului.

_________________
Alfa GT 1,9 Jtd MultiJet 150 Hp


Top
   
PostPosted: 22 May 2010, 01:10 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2096
Car: 156 GTA
v6 si v8 poluare fonica, sigur nu esti gay?


in alta ordine de idei:

http://www.youtube.com/watch?v=1AIlmtNpMSU

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 22 May 2010, 02:02 
Offline

Joined: 26 Aug 2008, 13:56
Posts: 52
Location: Bucuresti
seth, nu sunt gay, dar tu ai pm :) ca nu e frumos ce am zis sa apara pe pagina omului

_________________
Alfa GT 1,9 Jtd MultiJet 150 Hp


Top
   
PostPosted: 22 May 2010, 03:04 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Ah, sa inteleg ca pe tine lasitatea ce caracterizeaza in general oamenii mediocri, ca sa nu spun altfel, te impiedica sa injuri pe forum, o faci prin PM, ca de obicei ?
Un gest foarte nobil.....


Top
   
PostPosted: 22 May 2010, 03:19 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3228
Car: Giulietta QV
spiderweb03 Quote:
@mugurel :
De ce preferi sa 'mai arzi niste gaz' ? trebuie sa ai o explicatie, nu doar 'ca asa vrea muschiu meu'
De ce sa arzi gaz si sa poluezi aerul in jurul tau si sa mai faci si zgomot, cand poti sa mergi in liniste si fara sa poluezi si la doar o mica fractiune din cost? si as putea spune ca 'model s' are si niste performante superioare unui motor v6, comparabile cu v8
Mie unul imi place linistea cand merg, dar daca preferi poluarea fonica, japonezii au facut ceva in sensul asta, au montat niste difuzoare care sa imite urletul motorului.
care-i rostul la 500 cv pe masina daca toata viata ta traiesti in desert,singur ,cuc ? fara vecini ? fara bmw? :smart:

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -


Top
   
PostPosted: 22 May 2010, 03:48 
Offline

Joined: 26 Aug 2008, 13:56
Posts: 52
Location: Bucuresti
Alexandrus Quote:
Ah, sa inteleg ca pe tine lasitatea ce caracterizeaza in general oamenii mediocri, ca sa nu spun altfel, te impiedica sa injuri pe forum, o faci prin PM, ca de obicei ?
Un gest foarte nobil.....
Nu prostule, dar nu e frumos sa injuri pe threadul omului, si oricum va fi sters...ai inteles prost pt ca esti prost

_________________
Alfa GT 1,9 Jtd MultiJet 150 Hp


Top
   
PostPosted: 22 May 2010, 04:06 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
spiderweb03 Quote:
Alexandrus Quote:
Ah, sa inteleg ca pe tine lasitatea ce caracterizeaza in general oamenii mediocri, ca sa nu spun altfel, te impiedica sa injuri pe forum, o faci prin PM, ca de obicei ?
Un gest foarte nobil.....
Nu prostule, dar nu e frumos sa injuri pe threadul omului, si oricum va fi sters...ai inteles prost pt ca esti prost
Ne bucuram ca ne-ai vizitat, iti uram calatorie sprancenata. Se vede ca nu te-a faultat nimeni in viata reala pentru tupeul demn de minoritatea conlocuitoare si intelectul sub-par.


Top
   
PostPosted: 22 May 2010, 04:23 
Offline

Joined: 26 Aug 2008, 13:56
Posts: 52
Location: Bucuresti
editat din cauza injuriilor

_________________
Alfa GT 1,9 Jtd MultiJet 150 Hp


Top
   
PostPosted: 22 May 2010, 04:26 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
LOL, pai daca am vreodata neplacerea sa te cunosc si iti vei expune caracterul infect, poti sta linistit ca stiu sa tratez si cu speciile inferioare.
Mai ai si nerusinarea de a fura expresii, dar e in ton cu restul comportamentului rromanes, asa ca nu ma mira deloc.


Top
   
PostPosted: 22 May 2010, 12:05 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2006, 16:14
Posts: 192
Car: GT 2.0JTS Selespeed
Location: Bucuresti
Mda, si eu care ma gandeam ca o sa se scrie despre motoare si cand colo.... dar asta e, cred ca din cauza ploii...


Top
   
PostPosted: 22 May 2010, 13:00 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2007, 01:07
Posts: 664
Car: Alfa Spider '99
Location: Bucuresti
Nu cred ca o sa fie o competitie intre cele doua tipuri pentru mult timp, cel mai probabil cel electric o sa inlocuiasca tehnologia prezenta prin legislatie. Primul pas a fost taxa de poluare, right?

_________________
Alfa Romeo Spider '99


Top
   
PostPosted: 24 May 2010, 04:41 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Nu prea curind sau cel putin nu pina nu se va rezolva problema cu stocarea energiei care sa puna in miscare un asemenea motor (se poate citi si: un mod in care sa jupoate clientii "time and time again" ca acum cu benzina").


Top
   
PostPosted: 24 May 2010, 15:26 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2006, 16:14
Posts: 192
Car: GT 2.0JTS Selespeed
Location: Bucuresti
Mai este si posibilitatea de conversie a unei masini clasice. Se ia una bucata masina SH mai ieftina (mica si usoara), se scoate motorul si se instaleaza un kit electric cu cca 4000$ + bateriile. Ma bate gandul daca o sa am ceva timp si bani sa ma apuc de asa ceva.


Top
   
PostPosted: 24 May 2010, 16:04 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
In primul rand cred ca vor castiga teren in oras prin masini mici de 2 locuri. In tarile nordice sunt tot mai folosite dar acolo si statul iti ofera beneficii in cazul in care cumperi una.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 24 May 2010, 16:28 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7813
Car: GTV 916 2.0 TS
Location: Bucuresti
doamnee , un topic banal a ajuns camp de lupta :shock: ? ce naiba ... ma rog , eu vroiam sa spun ca pana cand o sa se asigure toata gama de servicii ce stau in spatele functionari masinutzelor electrice si vorbesc aici de service-uri , puncte de alimentare ( oare cum or sa se numeasca ? curentarii ? ) probabil ca o sa ies la pensie si ma retrag la o casutza pe malul unui lac ( sper ) si nu voi mai avea nevoie de masina ... eu raman conservator si cum nu ma poate convinge cineva sa trec pe diesel nu cred ca exista cea mai mica sansa sa trec pe acumulatori . nu as putea sa nu mai aud sunetul de v6 ( ma rog , benzina ) si sa ma bucur de o liniste enervanta si ici colo un bazait mai puternic de la o masina mai bengoasa . intelegeti ca nu sunt impotriva fenomenului , fiecare e liber sa aleaga ce vrea dar eu raman pe benzina . asta e alegerea mea .
si apropos , ce faci daca pleci la un drum mai lung ? te opresti 3-4 ore sa alimentezi ? cred totusi ca e o varianta doar pentru deplasarea in oras pentru drumurile uzuale ( piata , servici ) .


Top
   
PostPosted: 24 May 2010, 17:51 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2006, 16:14
Posts: 192
Car: GT 2.0JTS Selespeed
Location: Bucuresti
nu iti trebuie alta transmisie, cuplezi motorul electric la cutia de viteze a masinii; iti trebuie doar o flansa de adaptare ceva.
la partea cu incarcatul intr-adevar trebuie sa ai garaj/curte; din fericire eu am biroul la curte unde vreau sa imi aranjez si casa in viitor, asa ca m-ar tenta asa ceva. ma gandeam la un renault 5 sau ceva de genul ala, ar fi o masinuta de oras doar.


Top
   
PostPosted: 24 May 2010, 18:44 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Cred ca solutia nu e sa incarci acumulatorii la curentarii ci sa ii inlocuiesti. Cam cum se schimbau pe vremuri caii la drum lung.


Top
   
PostPosted: 24 May 2010, 23:04 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2009, 14:20
Posts: 32
Location: Brescia IT
Am avut ocazia sa studiez problema autovehiculelor hibride in Lion (Franta) la un institut de cercetare. Concluzia celor de-acolo era ca e o tampenie autoturismul hibrid, mai degraba autobuze sau autocamioane gen gunoiere care sa mearga pe sistemul hibrid, adica motor electric actionat de baterii si evident incarcate de un motor mic diesel.
Problema la un vehicul e legata de masa in miscare pe care o pierde la franare, accelerare. Avantajul e ca se poate recupera energia la franare de un vehicul electric, si randamentul motorului electric ajuta mult in cazul demarajului. Daca vehiculul respectiv are masa inertiala mare si franeaza si accelereaza frecvent, atunci renteaza un autovehicul hibrid sau electric, in rest nu. Cu alte cuvinte, la drum lung e inutil un autovehicul electric, nu are autonomie si randamentul e mai slab.
Acum, oare ce inseamna randamentul unui autovehicul? pai se calculeaza de la extragerea minereului pana la livrarea clientului, continua cu consumul de carburant, intretinere, pana la procesul de reciclare a materialelor din care este facut. E un intreg bilant care indica energia totala consumata pentru folosirea produsului respectiv.
Acum sa analizam automobilul electric. Are baterii din Litiu-Ion (asteptam varianta Litiu-Gheorge), Litiu care e greu de extras de prelucrat (oxideaza repede), reciclarea bateriilor e un mare semn de intrebare (consumul de energie este enorm). Nici nu vreau sa vorbesc de motorul electric care e cablat din cupru (il gasesti pe marginea drumului).
Cu alte cuvinte, pretul de cost al unui Logan e de 2500 euro, restul taxe....pana la 7000 euro. Pretul de cost al aceluiasi tip de autoturism electric ajunge la 13000 euro si este scutit de taxe. Comparativ nu renteaza deloc masinuta electrica, nici nu va renta. Se vor dezvolta pe viitor motoare biodiesel superperformante.
De ce FIAT e considerat ecologic fara sa produca masini hibride sau electrice?

_________________
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Lancia Delta II
Toyota Avensis


Top
   
PostPosted: 25 May 2010, 07:08 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jun 2007, 12:26
Posts: 481
Car: Alfa Romeo 155
Location: Bucuresti - Braila
Pareri la subiect de la cunoscatori, tot sa citesti.
:clapping:

_________________
The one and only - Alfa Romeo

- 2017 - Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V TS - "2004"
- 2009 - Alfa Romeo 155 1.8 16V TS - "1996"
- 2007 - Alfa Romeo 33 1.7 8V- "1986" - ex.
- 1997 - Alfa Romeo 1750 Berlina - "1968" - ex.


Top
   
PostPosted: 25 May 2010, 08:52 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2006, 16:14
Posts: 192
Car: GT 2.0JTS Selespeed
Location: Bucuresti
Calculat strict la costul actual ai dreptate cu rentabilitatea auto electric. Trebuie sa iei in calcul insa ca pe viitor petrolul va fi din ce in ce mai scump. Iar in metropole (nu vorbesc de romania) poluarea de la gazele de esapament este deja foarte mare. Pana la urma nu doar costul primar conteaza ci si cel ascuns in poluare. Probabil se va incepe cu taxe din ce in ce mai mari pentru circulatia autovehiculelor poluante in interiorul orasului si atunci va deveni din ce in ce mai rentabil sa ai o masinuta electrica pentru deplasari "in city". Vezi ca nu zic nimic de drumurile lungi unde ai perfecta dreptate. Acolo sunt de parere ca solutia va fi o retea de cai ferate bine pusa la punct (cum au Franta si Germania - TGV+ICE) si nu avioanele - mari poluatoare si consumatoare de petrol.
Cat despre biodiesel - ar putea fi o varianta, insa unde mai cultivam si mancare daca toate campurile o sa le avem cu plante tehnice? La consumul actual ar cam fi necesar sa plantam peste tot doar pentru a produce biodiesel.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]