It is currently 27 Apr 2024, 15:09

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
PostPosted: 28 Feb 2010, 21:38 
Offline
User avatar

Joined: 19 Feb 2010, 19:08
Posts: 21
Location: Bucuresti
Salutare tuturor!

Fiind fost posesor de MX5 si de foarte putin timp actual posesor de Spider, m-am gandit sa va impartasesc impresiile produse de cele doua roadstere (versiuni stock, fara modificari).
Compar asadar MX5-ul de 1.6 110 cai si Spider-ul de 2.0 JTS 166 cai.
Este evident ca Alfa este mult mai rapida, avand oficial 8.4 pana la suta comparativ cu 9.6 secunde ale MX5-ului, chiar daca Spider-ul este mult mai greu (1480 kg fata de 1040 kg ale mazdei).
Atentia la detalii, design-ul interior si exterior sunt iarasi atuuri ale italiencei, fata de mult mai pragmatica japoneza.
O diferenta intre cele doua consta si in pozitia la volan, in alfa avand mult mai mult loc atat in laterale cat si la cap cu top-ul ridicat (eu am 1,87 m). Aici nu pot vorbi neaparat de avantaj vs dezavantaj, pur si simplu in alfa se sta mult mai comod insa in mazda aveai lipita consola centrala de partea dreapta a corpului si usa de partea stanga a corpului, rezultand un feed-back impresionant din partea masinii...asadar un feeling extraordinar.
Nu suporta din pacate comparatie sasiul, care la mazda este cu adevarat unic. Senzatia pe curbe precum si stabilitatea sunt fantastice comparabil cu alfa unde simti ca esti intr-o berlina cu suspensie sport (o compar cu noul achizitionat Leon 1.4 TSI al sotiei care are suspensie sport de fabrica).
Din nou de partea MX5-ului este si calitatea executiei, unde nimic nu scartaia...de la 0 la 59.000 km nu am avut parte de nici un greieras.
Tot la Mazda se duce si fiabilitatea, unde in 59.000 km am schimbat doar un bec.
Comparativ, Spider-ul ce tocmai l-am achizitionat are 36.500 km si "x" lucruri de rezolvat...motor ce ticaie (probabil tacheti), inchidere centralizata ce nu merge, buton iluminare interioara cu functionare defectuoasa, decapotare electrica cu personalitate proprie, cric ce se rupe la prima utilizare din partea mea etc...
Mai multe dupa ce vine si caldura cu plimbarile cabrio aferente...

Toata stima posesorilor de Alfe!

_________________
Spider 2.0 JTS
B 666 VCS
Image Stay low, move fast!


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2010, 23:17 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
In ceea ce priveste tacanitu`, asculta motorul s-ar putea sa iti fie galeria de evacuare fisurata, eu am avut noroc.

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2010, 10:57 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
interesant topic.. Cu ceva timp in urma cautam si eu o astfel de jucarie, intr-un buget relativ redus, si desi pornisem chitit pe Spider, intre timp intrase si Mazda MX5 in calcul. Datorita restrictiilor de buget ma orientam catre modele ceva mai vechi, adica '98-'99 (Spiderul MK1 cu facelift interior / MX5 generatia de aici), si evident cu mult mai multi km decat cele experimentate de tine. Cu Spiderul sa zicem ca as fi fost obisnuit, cunosc chichitele specifice Alfei si as fi stiut la ce sa ma astept. la MX5 insa, no ideea cum s-ar comporta dupa mai multi km, 120k sa zicem..

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 16 Mar 2010, 16:07 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Abia acum am vazut subiectul asta.
Interesanta comparatie, o urmaresc pentru ca stiu, in adancul sufletului meu, mancat de recesiuni si crize, ca odata si odata tot voi avea din nou o masina decapotabila, si aceea va fi cel mai probabil un Spider. :)
MX5-ul a devenit masina-cult, si nu degeaba. Bravo lor ca au reusit sa transforme un model de nisa intr-unul main-stream, si mai bravo lor ca stiu sa faca o platforma speciala dedicata unui singur model propulsie, ceea ce Alfa sau mai marii de la Fiat par incapabili sa faca.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 16 Mar 2010, 23:35 
Offline
User avatar

Joined: 19 Feb 2010, 19:08
Posts: 21
Location: Bucuresti
ALXege: in alegerea unui MX5, fiabilitatea va fi punctul forte cu siguranta. Daca masina este corect intretinuta, un rulaj de 120k nu va insemna mare lucru.
Intre cele doua, evident ca vei alege Spider-ul datorita sentimentelor pentru brand, design-ului mai reusit sau nu (depinde de gusturi) etc.
Pentru alte nevoi/pretentii....MX5-ul este alegerea.
Si eu sper sa revin pe MX5 cat mai repede, chiar as da la schimb Spider-ul....

_________________
Spider 2.0 JTS
B 666 VCS
Image Stay low, move fast!


Top
   
PostPosted: 16 Mar 2010, 23:51 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
pai daca-mi iau un MX5 intre timp, te anunt :lol:

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 16 Mar 2010, 23:53 
Offline
User avatar

Joined: 19 Feb 2010, 19:08
Posts: 21
Location: Bucuresti
Perfect!!!...si facem schimb de masini :naughty:

_________________
Spider 2.0 JTS
B 666 VCS
Image Stay low, move fast!


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2010, 15:37 
Offline
User avatar

Joined: 19 Feb 2010, 19:08
Posts: 21
Location: Bucuresti
Incepe sa isi mai spele din pacate :D
Plimbarile cabrio sunt o placere iar senzatia data de pleata in vant la 180 pe autostrada este unica.
Inca nu i-am testat stabilitatea pe curbe, insa directia daca ar fi fost mai ferma!!!... :(
Oricum, este o masina muuult mai confortabila la drumuri lungi comparativ cu MX5-ul.

_________________
Spider 2.0 JTS
B 666 VCS
Image Stay low, move fast!


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2023, 06:24 
Offline

Joined: 04 Apr 2021, 09:51
Posts: 58
Car: Stelvio 2.0 280
Revin putin la topicul asta, tocmai am test drive o mx5 noua. Nu am mai condus asta in trecut deci a fost prima experienta si cu mx5 si cu decapo. Decapo mi a placut, pozitia la volan de asemenea. Nu mi au placut sunetul motorului si lipsa de putere (motorul de 132 cai). Dar ce mi a displacut maxim a fost directia, eu invatat cu directia de Alfa asta mi s-a parut "moarta". Dat fiind renumele masinii, nu ma asteptam, e ceva specific modelelor noi sau sunt eu anormal sau e altceva la mijloc?


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2023, 22:40 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7813
Car: GTV 916 2.0 TS
Location: Bucuresti
Cred ca tot Alex te va lamuri, intre timp a avut un ND de care are doar cuvinte de lauda. Foarte misto masina dealtfel dar s-au dus dreaq preturile, poate si datorita oamenilor foarte multumiti de masina :lol:


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2023, 00:13 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Masina mai viscerala ca aia rar mi-a fost dat sa experimentez. E drept ca am avut versiunea G160 cu motor de 2L, dar nu regasesc absolut nimic din cele descrise de tine. Singurele doua lucruri pe care le pot reprosa sunt ruliul destul de pronuntat al suspensiei (cu care trebuie doar sa te obisnuiesti, caci masina nu sta prost pe drum, dimpotriva), si zgomotul de rulare destul de accentuat (aici intr-adevar nu te intelegi om cu persoana pe autostrada de exemplu).

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2023, 10:14 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2011, 21:47
Posts: 489
Car: GT Vsechs
Location: Düsseldorf
Si eu dupa o plimbare scurta acum cativa ani, probabil prea scurta, am ramas putin dezamagit de ce ofera mazda mx5. Tot ND cu motorul 1.5 varianta RF. Nu mi-a placut motorul, absolut anost maxim, la turatii joase sau ridicate absolut nimic. Apoi si cutia parea a fi o jucaria, notchy dar cumva cu un feeling de 'gol' dubios. Apoi pozitia/spatiul la volan, eu sincer nu am incaput si stateam destul de inghesuit. Una peste alta, pentru mine e motorul cel mai mare factor negativ, o jucarie de genul trebuie sa aiba un motor cu caracter altfel nu merge. Sunt curios daca Fiata rezolva problema asta in varianta abarth.

_________________
“I live my life one Lancer at a time, and for those few moments, as my front wheels spin, I know that I'm free...“ MCM


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2023, 16:05 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Am scris cate ceva despre ND aici (review dupa care a urmat un mariaj de putin peste 3 ani cu una similara)
Pe scurt, ce m-au convins au fost motorul si cutia. O fi diferenta mare intre 1.5 si 2.0, nu stiu (de performante sigur e, ca si caracter unii spun chiar ca motorul de 1.5 suna si se tureaza mai frumos 🤷🏻‍♂️).
Abarth-ul e relevant mai scump (nici nu cred ca se mai produce, dar la momentul in care am luat eu Mazda cu 27k, Abarth-ul iesea pe la 42k). Ca si caracter, un motor turbo e greu sa bata un motor aspirat bine facut, iar ca si performante, e doar marginal mai puternic; intre timp, Mazda a venit oricum cu evolutia motorului de 2L in forma G184 (adica 184cp, deci la randu-i marginal mai puternic decat Abarth-ul).
All in all, ori avem referinte diferite despre masini, ori ar trebui sa incercati si motorul de 2l. Tind sa cred mai degraba a doua varianta, parerea unanima a presei de specialitate coincide destul de mult si cu propria-mi parere: a fost deseori inclusa in topuri cu cele mai fun to drive masini, deseori alaturi de masini cu mult mai puternice sau scumpe.

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2023, 22:59 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Ege, tu ai avut varianta cu directia electrica?
Ca la un moment dat s-a trecut de la hidraulica la electrica si puristii cica au cam strambat din nas. Desi gura presei zice ca e ok si aia. Poate pentru o electrica, habar n-am...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 30 Apr 2023, 13:30 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Da, odata cu generatia ND (ultima generatie to date si cea despre care tot vorbim aici) s-a trecut la directie electrica. Cum dealtfel sunt cam toate masinile din ziua de azi (adica inclusiv Giulia/Stelvio, Maserati, Ferrari, Porsche etc.)

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 10 May 2023, 09:08 
Offline

Joined: 04 Apr 2021, 09:51
Posts: 58
Car: Stelvio 2.0 280
am mers intre timp si cu motorul de 2l, 160cp, tot ND, alta viata. Trage si suna bine.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]