It is currently 09 May 2024, 20:23

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 20 May 2012, 18:17 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2011, 00:53
Posts: 70
Car: AlfaSud Sprint 1.7
In acest topic as vrea sa va prezint ultima mea achizitie: Un Alfasud Sprint din 1979 cu motor de 1.3, schimbat cu unul de 33 1.7 8v.

Masina a fost restaurata "romaneste" acum 10 ani de vechiul proprietar. Printre piesele inlocuite se enumera un electromotor, alternator, faruri, carcasa si filtru de aer, filtru de ulei si delcou toate piese de origine "Dacia", printre care si alte piese de alte origini (BMW,Ford,etc).

Masina a fost ingrijita tot "romaneste" fiind prezente multe puncte de rugina, imprastiate pe toata suprafata masinii. Majoritatea sunt doar de suprafata, cu unele care necesita inlucuirea metalului. Momentat, la prima inspectie a masinii, pragul pare a fi cel mai mare punct de rugina de pe masina. Ea a fost revopsita in 2003, masina original avand culoarea argintiu. Din nefericirea, vopsirea a fost facuta fara prea mare grij sau atentie la petele de rugina deja existele, care si-au refacut deja aparitia.

Burta, aripile si partea interioara a usilor au fost date cu vaselina care a mai prevenit mult din rugina , am ridicat-o pe rampa si nu parea sa fie probleme , singura gaura fiind la roata de rezerva , in rest masina e curata .

Acum sa trecem la ce-i mai important, problemele mecanice:

-Franele sunt aproape non existente. Placutele pe fata nici nu mai sunt vizibile iar etrierii de pe spate sunt blocati complet;
-De asemena frana de mana la acest model se afla pe rotile din fata, deci nu merge nici asta. Dupa ce inlocuiesc placutele o sa o testez;
-Sistemul de esapament este crapat in minim 3 locuri iar in fata este legat de motor cu sarma;
-Blocul de semnalizare care include si farurile si stergatoarele este defect. Daca faci legatura directa cu firele, sistemele merg;
-Bujiile erau sudate efectiv , le-am pus cu seringa un pic de lichid de frana si au iesit
-Bordul este de pe 33 si barile sunt de pe seria a doua de Sprint dar am si bordul si barile originale pe care o sa le pun

Mochetele le-am aruncat , scaunele si banchetele isi arata varsta dar cele din fata au buretele schimbat , oricum o sa refac tot interiorul cu alcantara si piele la spatele si lateralele scaunelor.
Masina o sa fie revopsita in aceiasi culoare.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Top
   
PostPosted: 20 May 2012, 18:54 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3158
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
O sa ai de munca, ma gandesc ca daca tot o vopsesti fa-o rosie, nu tot culoarea de acum, ar mai fi o idee daca se poate sa renunti la geamurile fumurii.
Succes la restaurare si nervi tari! :peace:

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 20 May 2012, 18:59 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2011, 00:53
Posts: 70
Car: AlfaSud Sprint 1.7
Prea multi au rosu si sincer, chiar mi se pare ca arata bine pe culoarea asta, mai ales cum luceste la soare.

Cu geamurule fumurii, sunt cele originale si nu prea stiu de unde sa iau altele deocamdata, plus am destule piese de cumparat acum.

Dupa ce o termin, daca i-mi par ca strica aspectul masinii, poate o sa consider sa le schimb, deocamdata sunt bune si alea :D


Top
   
PostPosted: 20 May 2012, 19:36 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1602
Car: GTV
Felicitari de achizitie! Spor la munca, o sa iti ia ceva timp si bani sa o faci, dar o sa merite.

Am vazut ca ai sters numerele, masina e inmatriculata pe Romania?

Si eu as zice sa o faci rosie, Rosso Alfa, dar oricum o vei face va arata bine si va atrage priviri.

Bafta!

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 20 May 2012, 19:55 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2011, 00:53
Posts: 70
Car: AlfaSud Sprint 1.7
Este inmatriculata in Romania, motorul este omologat , toate actele sunt inregula. Numere le-am acoperit ca de :D


Top
   
PostPosted: 20 May 2012, 20:15 
Offline
User avatar

Joined: 30 May 2007, 14:14
Posts: 449
Location: Bucuresti
spor la treaba.....

_________________
BMW 530XD
C klase w204



ex :Alfa Romeo 159 ( distinctiv ) - 1.9 JTDm - 175 CP
Alfa Romeo 156-1,9 JTD-148 CP
Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V - 192 CP
BMW 318( E90 LCI ) - 2009
BMW X5 ( E53 ) - 3.0.D - 218 CP
Audi A4 B8 - 2.0 TDI 143 CP
Alfa Romeo MiTo - 1.6 JtdM


Top
   
PostPosted: 20 May 2012, 21:53 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2928
Location: Bucuresti
Bravo, stiu masina de ceva vreme; sper ca ai luat si toate piesele pe care le mai avea proprietarul, e mult de lucru la ea, dar ma gandesc ca nimic nu a fost intamplator in alegerea acestei masini, si ca esti pregatit moral dar si material pentru provocarea restaurarii.
Si daca e vorba de restaurare inseamna mai mult decat o simpla readucere la o anumita conditie.
Daca te ajuta cu ceva iti sugerez sa strangi sutele de poze pe care le gasesti pe net cu modelul AlfaSud Sprint din care sa te inspiri!
Daca te vei impotmoli, nu ezita sa ma contactezi; te voi pune in legatura cu cineva care stie cum se digera cel mai usor astfel de modele!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 21 May 2012, 11:07 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6617
Location: Brasov... oarecum.
sper sa ai nervii si suportul material sa o duci la capat.
in rest, ma bucur pentru intentia de a conserva o masina veche si iti urez succes si spor la treaba.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 21 May 2012, 11:27 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2009, 10:50
Posts: 1190
Car: Alfa 33 16v QV P4
Location: Bucuresti
Superba! Spor la treaba cu masina, am pandit-o si eu o vreme dar mi-am dat seama ca dabea sunt in stare sa intretin 33-ul hehe! Poate ne vedem la Alfa Fest!

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"
Alfa Romeo 33 Boxer 1.7 16V Quadrifoglio Verde "Forza"
Image


Top
   
PostPosted: 21 May 2012, 12:50 
Offline
User avatar

Joined: 29 Nov 2008, 11:01
Posts: 2705
Car: Spider & 156 SW
Location: Timisoara
Grozava masina! Pacat ca a ajuns in stadiul actual, dar iti urez sa ai psihicul si "financiarul" necesare pentru a o readuce la zile mai bune! :peace:

_________________
Alfa Romeo Spider 2.0T.S. Giallo Zoe - 2002
Alfa Romeo 156 SW 1.8 T.S. Nero Metallico - 2003
Fiat Panda 1.2 Rosso - 2008
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTDm Nero Mate - 2004
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 T.S. Grigio Sterling - 2001


Top
   
PostPosted: 21 May 2012, 13:51 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Alex91GTV Quote:
Este inmatriculata in Romania, motorul este omologat , toate actele sunt inregula. Numere le-am acoperit ca de :D
Ca de, sunt multe ca a ta si e posibil ca cineva sa ti-o cloneze. :)
Masina asta era la vanzare prin 2007 undeva in Hunedoara daca nu ma insel, sunasem sa ma interesez de ea, dar cum eram constient ca trebuiesc resurse si cunostinte pentru a restaura complet o masina, nu am facut pasul.
Rosso Alfa este culoarea traditionala, dar e faina si asa albastra. Poate gasesti totusi un cod de culoare original, asta daca vrei sa faci o restaurare ca la carte. Mult succes !

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 21 May 2012, 19:29 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2011, 00:53
Posts: 70
Car: AlfaSud Sprint 1.7
Masina era din Constanta , dar azi am avut fericirea maxima , m-am dus sa ii schimb placutele si de acasa pana la service am o panta de 40 de grade de 3 km si nu am mai avut frane deloc dar deloc am pus pe avarii si am franat cu motorul si s-a oprit , la service am vazut cum curgea lichid de frana direct pe disc , etrierii sunt pa dar oricum ii schimbam pe toti 4 , dar sunt 700 de lei unul , na , macar motorul e tipla , suspensia e ok , si carosieria in afara de pragul stanga si putina rugina e solida solida .Jantele sunt de pe Golf GTI 1 sau 2 dar arata chiar bine pe ea , am incercat sa ma uit de jante de Alfa dar nu am gasit pana acum ceva frumos , daca cineva stie modele de jenti si are poze astept cu placere .


Top
   
PostPosted: 26 May 2012, 14:19 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2011, 00:53
Posts: 70
Car: AlfaSud Sprint 1.7
Azi mi-au venit etrierii noi si surpriza , in loc de SBS erau Lucas si nu se potrivesc de nici un fel


Top
   
PostPosted: 26 May 2012, 21:58 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2928
Location: Bucuresti
De-a lungul timpului masina a suferit modificari, adaptari si readaptari, astfel incat comanda de piese dupa model, an, motorizare, ar trebui exclusa.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 27 May 2012, 12:13 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2011, 00:53
Posts: 70
Car: AlfaSud Sprint 1.7
In primul rand etrierii care i-am primit nu aveau intrare pentru cablu de la frana de mana. In al doiela rand erau mult mai mairi si aveau alte gauri de montare. Eu am comandat pisele bune, dar cred ca le-au incurcat aia de la depozit.


Top
   
PostPosted: 29 May 2012, 23:49 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 22:02
Posts: 1403
Location: IASI
Acum am vazut topicul tau, si ma bucur ca masina a ajuns in sfarsit la un Alfist nu la un simplu posesor de Alfa Romeo.
Stiu masina, am vazut-o in Cernavoda imediat dupa Revelion, recunosc ca m-a batut gandul sa mi-o adjudec si pe asta, dar la primul gand cu voce tare, si-a exprimat consoarta alte o mie de ganduri. un alt lucru care m-a facut sa fiu retinut a fost faptul ca proprietarul mi-a trimis niste poze si masina arata putin diferit in realitate (dar deh era iarna el avea poze din vara)
Masina merge refacuta, e destul de rara dar piese inca se mai gasesc, referitor la culoare eu sincer cred ca-i sta mai bine Azurro Gabiano decat Rosso dar tu decizi.

O sa incerc sa te ajut cu niste piese, pentru ca in Iasi era una la fel lasata in paragina intr-o curte. era completa dar caroseria terminata de rugina, avea jante originale, motorul de 1,5 complet cu cutie cu tot, geamurile toate, doar ca proprietarul era un pic "dus cu vaca" ca nu vrea nici sa o vanda, nici sa o tina, nici s-o dea la fier vechi.
m-am dus de vreo doua ori apoi m-am lasat pagubas (dar tot mai bine decat pagubit)
Ce sa-ti spun? Spor la munca si sa te bucuri cat mai repede de ea!

_________________
SEXY, BUT NOT PORNO!
http://www.gars.ro/


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 21:48 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2011, 00:53
Posts: 70
Car: AlfaSud Sprint 1.7
Da intradevar e cu mult diferita fata de poze dar am platit un pret la care pot sa o reconstruiesc de complet si tot nu ajung la pretul cu care se ofera in strainatate


Top
   
PostPosted: 31 May 2012, 00:27 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2011, 00:53
Posts: 70
Car: AlfaSud Sprint 1.7
Imi trebuie urgent blocul de semnalizare si stergatoare , si apoi incepe distractia , capacul de la volan , faruri , etc


Top
   
PostPosted: 04 Aug 2012, 02:44 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2011, 00:53
Posts: 70
Car: AlfaSud Sprint 1.7
Astazi 4 august am zis sa trag linie sa vad ce am facut in ultimele 2 luni si mai ales cat s-a cheltuit pana la acest moment:

Cauciucuri sh temporare - 300
Echilibrare – 40
Ulei filtru schimb bujii – 250
Placute , garnituri baie , drum – 95
Garnituri etrieri , garnituri pompa frana , burduf – 200
Toba mijloc – 150
Furtun etrier – 120
Diverse – 175
Baterie - 200
Drum – 300
Teavi frana cupru – 70
Mecanic – 270
Acte inmatriculare – 620
Galerie evacuare – 320
Discuri fata – 220
Bord + ceasuri – 460
2xPrag – 460
Manopera – 40+300
2xCarburatoare Weber 36 – 500
Faruri – 50
Solutie curatat carburator – 50
Garnituri carburator – 2x72 – 144

TOTAL = 5334 lei

Daca am gresit la scoruri ma scuzati dar e tarziu si sunt obosit
Din nefericire nu am pus poze pentru ca inca nu am evoluat vizibil , doar am adunat piese si pregatesc masina pentru vopsit.
Masina este inca un cotet de gaini la momentul acesta
Motorul pare ok , merge in temperatura , scoate fum daca il turezi in 5000 de rotatii la rece imediat dupa pornire , dar din ce in ce mai putin , presupun ca s-a eliminat din ce rahaturi mai erau ramase in motor dupa ani de stat.Cutia de viteze se pare ca are sincronul de la treapta 1 dus , as reconstruii cutia daca se gasesc piese .

Franele erau non existente acum am evoluat deja la trecerea la limita a I.T.P-ului , trebuie sa gasesc fie etrieri noi fie pistoane pentru ca am inlocuit deja garniturile si mare lucru nu mai am ce sa fac .
Daca nu gasesc piese o sa mut franele de pe cutia de viteze pe roata folosind un butuc de 33 , si o sa pot monta etrieri noi , discuri ventilate etc .

Caroseria se prezinta destul de solida si subliniez destul , in afara de mici pete de rugina de suprafata si o problema mai mare pe aripa dreapta dar rezolvabila , pragurile sunt singurele elemente care le voi inlocuii cu metal nou , si singurele elemente de caroserie pe care le mai poti cumpara in Romania , saptamana viitoare o sa dau jos toata vopseaua si o sa repar caroseria , in pregatire pentru vopsire care pana la acest moment se va face in aceiasi culoare , nu stiu cum arata in poza dar in realitate arata senzational culoarea aceasta , mi s-a propus sa o fac rosie , neagra etc dar am studiat multe poze cu Sprint-uri in diverse culori si nu am gasit deocamdata ceva mai bun.

Suspensia o sa fie schimbata complet cu arcuri si amortizoare noi , bucse etc.

Interiorul am reusit sa gasesc un bord nou si am dat jos husele de pe scaune si sunt cele originale care le voi tapita in piele neagra , o sa pastrez bucata de plastic din jurul schimbatorului de viteza cu butoanele pentru geamuri electrice pentru ca voi monta un kit de geamuri electrice .

Sincer m-a surprins cat de rezistenta este aceasta masina , pentru ca am mers cu ea cateva sute de kilometrii cu motoru avand consumabilele complet terminate plus multe alte povesti.Cine spune ca o Alfa Romeo e o masina nefiabila nu a mers cu una.

O sa revin cu poze in saptamanile urmatoare cand incep sa fac tinichigeria si apoi vopseaua , pentru cine poate sa ma ajute am nevoie de informatii in legatura cu filtrul de aer , avand 2 weber 36 in serie imi trebuie un filtru care sa se monteze pe ele direct , ce am gasit pana acum sunt niste filtre K&N dar sunt 380 lei bucata , ei se lauda ca te tine filtrul 1.000.000km dar altceva nu se gaseste ca ar fi culmea sa dau mai mult pe filtre decat pe carburatoare si reconstructia lor.


Top
   
PostPosted: 04 Aug 2012, 07:53 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Numai pasiunea adevarata te poate aduce pe astfel de drumuri.
Rabdare si buzunare adanci iti uram!
Spor!


Top
   
PostPosted: 06 Aug 2012, 08:35 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6617
Location: Brasov... oarecum.
o caruta de bani pana acum. insa la final o sa merite. spor la treaba in continuare. :D

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2012, 18:17 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2011, 00:53
Posts: 70
Car: AlfaSud Sprint 1.7
Urmeaza in cateva zile poze si detalii cu motorul refacut


Top
   
PostPosted: 11 Jan 2013, 19:54 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2011, 00:53
Posts: 70
Car: AlfaSud Sprint 1.7
Motorul este 75% gata mai sunt de facut retusuri estetice , vopsit capace etc , pus carburatoare si filtre de aer , ma intereseaza cele de la K&N dar sunt 380 bucata , oare de la alta firma nu sunt?
Cilindrii si pistoanele nu prea aveau uzura , arborele cotit la fel , singurele probleme au fost suruburi rupte sau intepenite
Am facut pana acum :

- Hornuit cilindrii
- Schimbat un ax cu came si un tachet si rectificat , verificat , curatat chiuloasele
- Set garnituri , o ring-uri , semeringuri pentru tot motorul
- Distributie : role Ina si curele Pirelli
- Kit ambreaj Valeo
- Vopsit Bloc cu vopsea termorezistenta
- Spalat tot interiorul


Attachments:
DSCI0377.JPG
DSCI0377.JPG [ 346.5 KiB | Viewed 3158 times ]
DSCI0381.JPG
DSCI0381.JPG [ 343.81 KiB | Viewed 3158 times ]
DSCI0383.JPG
DSCI0383.JPG [ 410.91 KiB | Viewed 3158 times ]
Top
   
PostPosted: 11 Jan 2013, 21:25 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2006, 14:04
Posts: 1432
Car: Gtv V6 tb
Location: Zalau
Felicitari pentru munca depusa si pentru cea viitoare. Sprint-ul e unul din modelele mele favorite, asa ca am sa urmaresc cu interes topicul tau. Mult succes in ceea ce faci!

_________________
Alfa Romeo Gtv 2.0 tb rosso miro

ex: Alfa Romeo 159 1.9 jtd grigio vesuvio
ex: Alfa Romeo 166 Super 2.0 tb grigio chiaro metallizzato
ex: Alfa Romeo 156 1.8 ts rosso proteo


Top
   
PostPosted: 11 Jan 2013, 23:02 
Offline

Joined: 23 Oct 2008, 17:12
Posts: 259
Car: Alfa Romeo 164
Location: Rm. Valcea / Bacau
madkat Quote:
enorm de mult este de munca...

iti urez mult succes in aducerea ei intr-o stare cat mai apropiata de original.
fainute jantele pirelli - insa nu stiam sa fi existat pe vreo alfa...
Pirelli speedline pe 14' am avut si eu pe Alfa 33 din fabrica!


Attachments:
DSC00572.JPG
DSC00572.JPG [ 85.76 KiB | Viewed 2958 times ]

_________________
Alfa Romeo 164 2.5 T.D '89
Alfa Romeo 164 2.0 V6 Turbo '95 - Donatoare
Alfa Romeo 164 2.0 T.S Super '95 - ex
Alfa Romeo 156 1.8T.S '01 - ex
Alfa Romeo 33 1.8T.D '90 - ex
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]