It is currently 07 Jun 2024, 09:57

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Alfa Romeo 155 istoria
PostPosted: 26 Jan 2010, 01:21 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2008, 16:37
Posts: 599
Location: Frascati Italy
Alfa Romeo 155

Prima Serie (1992-1994)
Alfa 155 (numarul de proiect 167),este o berlina produsa de catre Alfa Romeo intre ani 1992 si 1997 in stabilimento Alfa Romeo di Pomigliano d'Arco.Lansata cu intentia de a inlocui deja vechia Alfa 75 (care a ramas in productie cu versiunile "1.6 i.e." si "2.0 TD" pina la sfirsitul anului 1993),alfa 155 abandoneaza schema clasica a modelelor medi Alfa Romeo (motor longitudinal si tractiune spate)pentru a adopta noua configurare tractiune fata,suspensie la patru roti independente,toate soluti pentru a reduce costurile (deja facea parte din grupul Fiat).A fost prima masina de clasa medie Alfa care a abandonat istoricul stabiliment Alfa Romeo di Arese, pentru a fi produsa in stabilimentele Pomigliano d'Arco.Prezentata in avanpremiera la Barcellona in luna Ianuarie si definitiv la Geneva in 1992,Alfa 155 era disponibila in 4 versiuni toate cu motoare pe benzina.Doua erau puse in miscare de 4 cilindri Twin Spark, pe injectie si variator de fase, de 1773 cc (126cv) si 1995 cc (141cv),in schimb celelante doua versiunea "V6", propulsata de clasicul V6 Busso injectie de 2492 cc 163 cv, si "Q4", dotat cu tractiune integrala,echipat cu un 1995 cc turbo 16v de 192 cv derivat de la Lancia Delta Integrale.In 1993 gama vine completata cu versiunea "1.7 Twin Spark" si de doua dieseluri "1.9 Td" si "2.5 Td".Versiunea 1.7 Twin Spark"era diferita de "1.8 Twin Spark"pentru cilindreea mai mica 1749 cc, iar absenta variatorului de fase micsora puterea la 114 cv, spoiler negru si optionale simplificate.Versiunea "1.9 Td"era pusa in miscare de motorul in 4 cilindri turbodiesel Fiat de 1929 cc si 90cv,fiind identica exstern si optional cu "1.7 Twin Spark", in schimb ultima avea un motor 4 cilindri turbo de la VM Motori de 2499 cc si 125 cv si avea acelias dotari cu 2000 benzina.Pina la sfirsitul lansari toate 155 erau dotate cu catalizator,obligatoriu prin lege incepind cu Ianuarie 1993.
Image

Seconda Serie (1995-1997)
In anul 1995 sufera un lejer restyling extern (spoilerele vopsite pe toate versiunile ,"scudetto"cromat ),intern(retusuri). Vechiul 2000 twin spark in 8 valvole,lasa locul noi unitati de 1970 cc ,tot cu dubla bujie si variator de fase,dar in 16 valvole cu o putere de 150 cv.De mentionat ca 2000 16V TS ,avea 4 din cei 5 cilindri de la 2400 20V,in acest mod cilindri,bielele,valvolele,camasile,proveneau de la Fiat,asa treptat s-a putut abandona adevaratele Twin Spark ale Alfa del Portello.Adevaratele inovati vin in anul 1996,cind a fost introduse noile Twin Spark 1570cc (120cv) si 1747 (140cv) ca unitati de 2 litri.Din pacate linea precoce invechita,finiturile depasite in comparatie cu concurenta nemteasca,marea cantitate de componente comune cu alte modele Fiat,au limitat vinzarile.In perioada acelor ani 155 a trebuit sa se confrunte pe piata auto cu modele egale : Audi A4, BMW Serie 3, Citroën Xantia, Ford Mondeo si Mercedes-Benz ClasseC.A iesit din productie in anul 1997,substituita de un model de foarte mare succes AR 156.

Image
Motorizari:
Model .................................Motore..........Cilindrata.......Potenza......Viteza maxima(Km/h)
1.7 Twin spark (1993-1996)... 4 cilindri in linea ...1.748 Cm³... 85 kW (116 CV) ...194
1.8 Twin spark (1992-1996) ...4 cilindri in linea ....1773 Cm³... 93 kW (126 CV) ...200
1.8 Twin spark 16v (1996-1997)... 4 cilindri in linea ...1747 Cm³... 103 kW (140 CV) ... 205
1.6 Twin spark 16v (1996-1997) 4 cilindri in linea ...1598 Cm³ ...88 kW (120 CV) ...195
2.0 Twin spark (1992-1995)... 4 cilindri in linea... 1995 Cm³ ...104 kW (141 CV) ...205
2.0 Twin spark 16v (1995-1997)... 4 cilindri in linea.... 1970 Cm³... 110 kW (150 CV) ...208
2.0 turbo 16v Q4 (1992-1997) ...4 cilindri in linea... 1995 Cm³ ...137 kW (186 CV) ... 225
2.5 v6 (1992-1997).. 6 cilindri a V ...2492 Cm³ ...120 kW (163 CV) ... 215
1.9 Td (1993-1997) ...4 cilindri in linea ...1929 Cm³ ...66 kW (90 CV) ... 180
2.5 Td (1993-1997) ...4 cilindri in linea ...2.500 Cm³ ...92 kW (125 CV)...195

Alfa Romeo 155 in competiti
In anul 1992 vine produsa , in onoarea versiuni Giulia GTA, versiunea155 GTA: tractiune integrala permanenta,motor 2 litri turbo,multivalvole,capabila de 400 CV,intercooler racit cu jet de vapori de apa,cutie in 6 trepte si implant de frine derivat de la Formula 1. Aceasta mecanica era bazata in mare parte pe mecanica de la Lancia Delta Integrale Evoluzione,masina care domina in rally chiar in acel an.Designul a fost incredintat lui Carlo Gaino de la studio Synthesis design.In 1993 s-au schimbat regulamentele si 155 GTA devine inutila pentru Campionato Italiano Superturismo care deabea il invinsese cu Nicola Larini.Asa a fost utilizata ca baza pentru extraordinara 155 V6 TI,corespunzatoare regulamentelor FIA classe D1.Inpinsa de un motor 2.500 V6 care dadea 420 cv la 12.000 giri/min si dotata cu tratiune integrala sofisticata, V6 TI era de fapt un prototip.Alfa Romeo a participat in DTM 1993 cu 4 masini zdruncinind nemtestile Mercedes, Opel si BMW.155 V6 TI a invins o mare parte dintre gare si campionatul constructori,iar Nicola Larini campion piloti.Dupa ce a cistigat citeva gare si in 1994 cu versiunea evoluata de la TI a anului precedent(fara a reusi sa se inpuna in fata lui Mercedes Classe C),Alfa Romeo a pregatit pentru anul 1995,o masina practic noua dotata cu o tehnologie electronica avansata (printre care si sofisticatul sistem ABS).155 V6 TI a impresionat in mare parte nu prin prestatile avute in timpul garelor(rapida in calificari,dar penalizata in gara de propile dotari sofisticate),tot in aceias perioada a trecut de la rosso Alfa Romeo la bianco Martini Racing. In 1996 anul cind DTM s-a transformat in ITC,Alfa 155 V6 TI vine ulterior dotata cu un V6 derivat V8 de la Montreal,cu o putere de 490 CV,abandonind o parte din sofisticata electronica,rateaza victoria in campionatul constructori ,pierzind la o diferenta de numai9 puncte in ultima etapa in fata luiOpel Calibra V6 4x4,o adevarata deziluzie considerind ca Alfa a invins in cele mai multe gare de cit toti in acea stagione (numai 7 cu Alessandro Nannini).Avind experienta din DTM/ITC, Alfa 155 a reusit in anii 90, sa cistige diverse alte competiti pentru masini turism classe D2,conduse de numerosi piloti italieni printre care Fabrizio Giovanardi si Gabriele Tarquini (ultimul cistigind British Touring Car Championship in 1994).

Image

Palmares
1992
Campionato Italiano Superturismo (Nicola Larini)
1993
Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (Nicola Larini)
Vice-Campione del Mondo FIA Touring Car (Nicola Larini)
1994
British Touring Car Championship (Gabriele Tarquini)
Campeonato Espanol Turismos (Adrian Campos)
Auto più vittoriosa nel mondo nelle categorie turismo.
1995
Campeonato Espanol Turismos (Luis Villamil)
1997
Campeonato Espanol Turismos (Fabrizio Giovanardi)
South American Touring Car Championship - Copa de las Naciones (C. Lopez)

curiozitate
In 25 septembrie 1992, pe Bonneville Speedway, o Alfa 155 in versione Q4,modificata pina sa ajuns la o putere de 365 cv,obtine recordul de viteza pe pamint al categoriei.
sursa:wikipedia

_________________
Image
"Ho scelto di guidare italiano...Una scelta che mi ha cambiato la vita
C'è qualcosa che lega ogni pilota alla sua Alfa Romeo
Noi lo chiamiamo:Cuore Sportivo"...


Top
   
PostPosted: 26 Jan 2010, 03:02 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Frumoasa masina. Si cu niste motorizari foarte "capabile" :)


Top
   
PostPosted: 26 Jan 2010, 09:41 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2929
Location: Bucuresti
250 de 155 au ajuns in Japonia... special pentru Japonia!
Acestea erau personalizate cu o placuta pe care scria: "Alfa 155 speciale versione numerata per i Giaoppone XXX/250".
Revin cu poze...

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 26 Jan 2010, 11:35 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jun 2007, 12:26
Posts: 481
Car: Alfa Romeo 155
Location: Bucuresti - Braila
Abia astept pozele.
Succes!

_________________
The one and only - Alfa Romeo

- 2017 - Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V TS - "2004"
- 2009 - Alfa Romeo 155 1.8 16V TS - "1996"
- 2007 - Alfa Romeo 33 1.7 8V- "1986" - ex.
- 1997 - Alfa Romeo 1750 Berlina - "1968" - ex.


Top
   
PostPosted: 26 Jan 2010, 21:45 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2929
Location: Bucuresti
M-am mai documentat: pentru Japonia au fost 250 cu motor 2.5 V6 si 500 cu motor 2.0 TS


Attachments:
2.0 TS 16v resize.jpg
2.0 TS 16v resize.jpg [ 44 KiB | Viewed 3604 times ]

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O
Top
   
PostPosted: 26 Jan 2010, 22:00 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2929
Location: Bucuresti
Si un 2.5 care era de vanzare pe un site in Japonia...


Attachments:
155F-ED_a1 resize.jpg
155F-ED_a1 resize.jpg [ 208.02 KiB | Viewed 3599 times ]
155F-ED_a2 resize.jpg
155F-ED_a2 resize.jpg [ 216.54 KiB | Viewed 3599 times ]
155F-ED_a3 resize.jpg
155F-ED_a3 resize.jpg [ 229.17 KiB | Viewed 3599 times ]
155F-ED_a4 resize.jpg
155F-ED_a4 resize.jpg [ 240.33 KiB | Viewed 3599 times ]

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O
Top
   
PostPosted: 27 Jan 2010, 00:28 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2008, 16:37
Posts: 599
Location: Frascati Italy
Alte victorii din palmaresul versiuni Alfa Romeo 155 :
CIVM - Campionatul Italian Viteza Montana
Campionate cistigate:
1996
Grupa A - Superurcare
Antonino La Vecchia pe Alfa Romeo 155 V6 TI
1997
Grupa A - Superurcare
Antonino La Vecchia pe Alfa Romeo 155 V6 TI
2003
Classe E1-Italia 3000
Marco Gramenzi pe Alfa Romeo 155 V6 TI
2005
Campionate cistigate
Classe E1-Italia+3000
Roberto di Giuseppe pe Alfa Romeo 155 GTA
2008
Classe E1-Italia+3000
Fabrizio Pandolfi pe Alfa Romeo 155 V6 TI
2009
Classe E1-Italia+3000
Roberto di Giuseppe pe Alfa Romeo 155 GTA
Classe E1-Italia 3000
Fabrizio Pandolfi pe Alfa Romeo 155 V6 TI
Classe E1-Italia 2000
Luigi Sambuco pe Alfa Romeo 155 D2

Rally di Monza
1992
1° Clasificati: Larini-Bernacchini pe Alfa Romeo 155 GTA
1994
1° Clasificati: Francia-Bregoli pe Alfa Romeo 155 V6 TI
sursa:wikipedia


Attachments:
(Avico)MB1996LaVecchia.jpg
(Avico)MB1996LaVecchia.jpg [ 114.69 KiB | Viewed 3574 times ]
2A70F743ADAA9F18D720C14DD552E1.jpg
2A70F743ADAA9F18D720C14DD552E1.jpg [ 35.26 KiB | Viewed 3574 times ]

_________________
Image
"Ho scelto di guidare italiano...Una scelta che mi ha cambiato la vita
C'è qualcosa che lega ogni pilota alla sua Alfa Romeo
Noi lo chiamiamo:Cuore Sportivo"...
Top
   
PostPosted: 30 Jan 2010, 13:54 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jun 2007, 12:26
Posts: 481
Car: Alfa Romeo 155
Location: Bucuresti - Braila
Foarte "smechera" masinuta.

_________________
The one and only - Alfa Romeo

- 2017 - Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V TS - "2004"
- 2009 - Alfa Romeo 155 1.8 16V TS - "1996"
- 2007 - Alfa Romeo 33 1.7 8V- "1986" - ex.
- 1997 - Alfa Romeo 1750 Berlina - "1968" - ex.


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2010, 22:30 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2929
Location: Bucuresti
Umbland aiurea pe net, am gasit un top al alfelor 155 (functionale) cu cei mai multi kilometri parcursi, din care le enumar pe cele mai reprezentative:
1. 1.9 TD - fabricatie 08.1995, in 12.2009 avea 538800 km
2. 2.0 16v GPL - fabricatie 07.1996, in 06.2010 avea 417000 km
4. 2.0 16v - fabricatie 01.1996, in 04.2010 avea 372000 km
7. 2.5 v6 - fabricatie 08.1995, in 04.2010 avea 351000 km

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2011, 18:48 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
155 sw...


Attachments:
155 sw3.jpg
155 sw3.jpg [ 70.57 KiB | Viewed 2935 times ]
155 sw2.jpg
155 sw2.jpg [ 69.32 KiB | Viewed 2935 times ]
155 SW.jpg
155 SW.jpg [ 62.4 KiB | Viewed 2935 times ]

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…
Top
   
PostPosted: 11 Apr 2011, 19:00 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2929
Location: Bucuresti
A ramas doar un proiect... hayonul nu e functional, de altfel nici stergator pe spate nu are! In schimb Dedra a scos "dricul" iar Tempra Combi a avut si succes!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2011, 19:32 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2929
Location: Bucuresti
Asta e mult mai ok...


Attachments:
alfa romeo 155.1.JPG
alfa romeo 155.1.JPG [ 58.78 KiB | Viewed 2925 times ]

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O
Top
   
PostPosted: 11 Apr 2011, 19:35 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
:blink: :blink:

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]