It is currently 28 Mar 2024, 22:36

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: cateva nelamuriri
PostPosted: 09 Sep 2014, 17:53 
Offline

Joined: 09 Sep 2014, 03:42
Posts: 6
Car: Alfa Romeo 145
Salut tutror. Ma numesc Calin, sunt din Zalau si tocmai sunt fericitul posesor al unui Alfa Romeo 145 1.4l 16v ts, din 08.1998, are ca dotari clima, geamuri el., oglinzi el dar ca si orice masina are mici problemute. As avea cateva intrebari la care sper sa ma ajute cineva deoarece este prima mea Alfa, sau mai bine zis prima masina italiana.
1. ce tip de ulei ar trebui sa ii pun - am citit ca Selenia ar fi indicat- dar ?w? avand in vedere ca masina are 230.000km?
2. imi sta aprins in bord becul cu injectorul si cateodata imi sta turata la 1100rpm dar dupa un timp coboara la 800rpm? care este explicatia?
3. cand pun contactul imi porneste si ventilatorul de la incalzire pe prima treapta desi comutatorul treptelor este pe 0 nu pe auto sau pe 1. pe langa aceasta problema, unde ar trebui sa ma uit sa rezolv problema schimbarii gradelor, mai exact pe oricare valoare as pune (low, 16,18...) tot caldura baga ca si cum ar fi pe HI
4. cum se schimba stergatoarele la parbriz, respectiv luneta? doar cu brat cu tot sau se pot schimba lamele de cauciuc doar?
5. unde gasesc bulbul care da comanda la ventilatorul de la radiatorul lichidului de racire deoarece imi ajunge temperatura cu mult peste 80 grade dar ventilatorul nu porneste si mi frica sa nu termin chiulasa sau cazul fericit doar garnitura
6. pana la urma cate bujii are motorul twin spark ca am auzit pe unii zicand ca 8 altii ziceau ca 4? intreb deoarece vreau sa ii schimb toate filtrele, bujiile, uleiul si distributia
Imi cer scuze pentru eventuale greseli.


Top
   
 Post subject: Re: cateva nelamuriri
PostPosted: 09 Sep 2014, 18:50 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2185
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
calicapone22 Quote:
Salut tutror. Ma numesc Calin, sunt din Zalau si tocmai sunt fericitul posesor al unui Alfa Romeo 145 1.4l 16v ts, din 08.1998, are ca dotari clima, geamuri el., oglinzi el dar ca si orice masina are mici problemute. As avea cateva intrebari la care sper sa ma ajute cineva deoarece este prima mea Alfa, sau mai bine zis prima masina italiana.
1. ce tip de ulei ar trebui sa ii pun - am citit ca Selenia ar fi indicat- dar ?w? avand in vedere ca masina are 230.000km?
2. imi sta aprins in bord becul cu injectorul si cateodata imi sta turata la 1100rpm dar dupa un timp coboara la 800rpm? care este explicatia?
3. cand pun contactul imi porneste si ventilatorul de la incalzire pe prima treapta desi comutatorul treptelor este pe 0 nu pe auto sau pe 1. pe langa aceasta problema, unde ar trebui sa ma uit sa rezolv problema schimbarii gradelor, mai exact pe oricare valoare as pune (low, 16,18...) tot caldura baga ca si cum ar fi pe HI
4. cum se schimba stergatoarele la parbriz, respectiv luneta? doar cu brat cu tot sau se pot schimba lamele de cauciuc doar?
5. unde gasesc bulbul care da comanda la ventilatorul de la radiatorul lichidului de racire deoarece imi ajunge temperatura cu mult peste 80 grade dar ventilatorul nu porneste si mi frica sa nu termin chiulasa sau cazul fericit doar garnitura
6. pana la urma cate bujii are motorul twin spark ca am auzit pe unii zicand ca 8 altii ziceau ca 4? intreb deoarece vreau sa ii schimb toate filtrele, bujiile, uleiul si distributia
Imi cer scuze pentru eventuale greseli.
Salut si bine ai venit !

1---- vezi topicul pentru uleiuri. Sint vreo 20 de pagini de citit.
2---- sonda lambda, debitmetru
3----clapeta (motoras)
4----doar bratele cu lamela(nu intreg ansamblul)
5----care bulb ? :scratch:
6----8, twin spark(scinteie dubla)

link: masina ta

pune si tu poze , fa-i o prezentare aici ! :wave:

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
 Post subject: Re: cateva nelamuriri
PostPosted: 09 Sep 2014, 18:51 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jan 2009, 00:32
Posts: 2202
Car: Il Duce
Location: Bucuresti
Salut, Calin! Bine ai venit pe forum! N am idee sa ti răspund, cred, la nicio întrebare. In schimb, de curiozitate, am căutat pe google următorul lucru: alfa romeo 145 user manual. Primul site găsit este chiar asta http://www.alfa-service.com/katalog/english/145-6.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Spor la citit!

_________________
Rolling:
Alfa Romeo GT 3.2 V6 - Instagram

GTA's are very much a 'labour of love'....and a great emptier of our wallets - AO member

Gone:
Alfa Romeo GTV 2.0 TS CUP
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm
Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed


Top
   
 Post subject: Re: cateva nelamuriri
PostPosted: 09 Sep 2014, 19:16 
Offline

Joined: 09 Sep 2014, 03:42
Posts: 6
Car: Alfa Romeo 145
Acel bulb de care zic eu, la vw care l-am avut inainte, se afla pe radiator si ala cupleaza la 86grade ventilatorul de la radiator dar la alfa nu am gasit nimic care sa semene cu acel bulb si de aceea intreb unde se afla ca trebuie sa aiba ceva care sa inchida circuitul sa porneasca termocupla. la mine oricat urca temperatura nu porneste


Top
   
 Post subject: Re: cateva nelamuriri
PostPosted: 09 Sep 2014, 19:25 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jan 2009, 00:32
Posts: 2202
Car: Il Duce
Location: Bucuresti
Ceva de genu asta http://ricambi.alfisti.net/index.php?ca ... ensor.html" onclick="window.open(this.href);return false; ?

L.E. Am dat si peste acest forum, in cazul in care nu știai deja de el.

http://forum.alfa145.com" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
Rolling:
Alfa Romeo GT 3.2 V6 - Instagram

GTA's are very much a 'labour of love'....and a great emptier of our wallets - AO member

Gone:
Alfa Romeo GTV 2.0 TS CUP
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm
Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed


Top
   
 Post subject: Re: cateva nelamuriri
PostPosted: 09 Sep 2014, 19:43 
Offline

Joined: 09 Sep 2014, 03:42
Posts: 6
Car: Alfa Romeo 145
ti-am atasat doua poze. asa era la golful ce l-am avut inainte de alfa. in prima poza este senzorul de temperatura, ca si cel ce mi l-ai aratat tu...acela stiu unde este la alfa (ii cel de pe ansamblul termostatului). in a doua poza este bulbul de care zic ca este situat pe radiator si la o anumita temperatura cupleaza termocupla. la alfa nu imi dau seama unde poate fi acest bulb sau senzor sau ce o fi care da comanda sa porneasca termocupla sau acel senzor de temperatura comanda si pornirea ei? mie nu imi porneste deloc oricat urca apa - aici ma refer de la 80grade in sus


Attachments:
sonda-apa-seat-ibiza-ii-skoda-felicia-vw-golf-iii-d9b8b18f32c184d3f9-150-112-2-95-1.jpg
sonda-apa-seat-ibiza-ii-skoda-felicia-vw-golf-iii-d9b8b18f32c184d3f9-150-112-2-95-1.jpg [ 3.72 KiB | Viewed 2614 times ]
termocupla-radiator.jpg
termocupla-radiator.jpg [ 27.87 KiB | Viewed 2614 times ]
Top
   
 Post subject: Re: cateva nelamuriri
PostPosted: 09 Sep 2014, 21:00 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2185
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
Incearca sa legi ventilatorul pe direct. Daca porneste, e ok. Atunci inseamna ca sonda e problema.

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
 Post subject: Re: cateva nelamuriri
PostPosted: 09 Sep 2014, 21:27 
Offline

Joined: 09 Sep 2014, 03:42
Posts: 6
Car: Alfa Romeo 145
I-am dat un + si un - de la baterie si porneste dar intrebarea mea este ca acel senzor situat in corpul termostatului este responsabil cu pornirea ei?as vrea sa stiu ca daca acela este problema sa il comand o data cu acel corp cu termostat ca nu imi urca temperatura la apa mai mult de 50grade la drum intins


Top
   
 Post subject: Re: cateva nelamuriri
PostPosted: 09 Sep 2014, 22:12 
Offline

Joined: 09 Sep 2014, 03:42
Posts: 6
Car: Alfa Romeo 145
Multumesc pt sfat. o sa caut cu atentie releul si siguranta sa vad daca sunt bune dar oricum maine comand termostatul si atunci voi cumpara si senzorul sa fiu eu linistit ca este nou


Top
   
 Post subject: Re: cateva nelamuriri
PostPosted: 16 Sep 2014, 09:41 
Offline

Joined: 09 Sep 2014, 03:42
Posts: 6
Car: Alfa Romeo 145
Mai am si eu o intrebare:cum ajung la ventilatorul de incalzire, ca l-am gasit sub torpedou dar dupa cate am vazut trebuie sa desfac toata jumatatea inferioara a bordului (aici ma refer pasager+sofer ca am vazut ca este dintr-o bucata) sau este o cale mai simpla? si al doilea lucru unde gasesc clapeta sau ce o fi care trece de pe rece pe cald ca invart de comutatorul de temperatura dar tot ramane cuplata caldura pe maxim?


Top
   
 Post subject: Re: cateva nelamuriri
PostPosted: 17 Sep 2014, 03:14 
Offline
User avatar

Joined: 18 Jul 2011, 11:20
Posts: 138
Car: Punto 2B/Alfa 145 ts
calicapone22 Quote:
2. imi sta aprins in bord becul cu injectorul si cateodata imi sta turata la 1100rpm dar dupa un timp coboara la 800rpm? care este explicatia?
Sonda lambda, am avut aceeasi problema.
calicapone22 Quote:
4. cum se schimba stergatoarele la parbriz, respectiv luneta? doar cu brat cu tot sau se pot schimba lamele de cauciuc doar?
Pe fata au niste cleme, de apasa clema de dedesubt, se trage de spergator spre brat si iese stergatorul - ridica unul si uita-te atent, daca nu te prinzi mergi la benzinarie, un Gigel de acolo te va ajuta. Pentru spate, cumperi un stergator, modelul subtire, ii iei lama de cauciuc si o montezi pe stergatorul Alfei.
calicapone22 Quote:
5. unde gasesc bulbul care da comanda la ventilatorul de la radiatorul lichidului de racire deoarece imi ajunge temperatura cu mult peste 80 grade dar ventilatorul nu porneste si mi frica sa nu termin chiulasa sau cazul fericit doar garnitura
Orice magazin de piese auto, ceri SENDING UNIT cod 7762300.Se afla pe corpul termostat, nu pe radiator. Corpul termostat il gasesti in partea din spate a motorului, spre cutia de viteze, intra mai multe furtune in el. N-ar strica sa-i pui si un termostat nou - cod 60614140 .
calicapone22 Quote:
6. pana la urma cate bujii are motorul twin spark ca am auzit pe unii zicand ca 8 altii ziceau ca 4? intreb deoarece vreau sa ii schimb toate filtrele, bujiile, uleiul si distributia
Are 8 bujii. Te sfatuiesc sa cumperi doar NGK.
Distributia nu se schimba dupa ureche, ca la Logan, trebuie trusa de cale speciala pt acest motor, asa ca ai mare grija ce ciobani iti umbla la motor!
Filtre - contrar mecanicilor de spatele blocului, care sustin ca nu are filtru de benzina, 145 TS are filtru de benzina. Este situat in fata rezervorului, sub masina, acoperit cu un deflector din plastic. Este usor de inlocuit dar trebuie rampa sau elevator.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]