It is currently 28 Apr 2024, 14:04

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 118 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 13 Oct 2020, 22:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Pe cat de complicata si smechera e puntea spate, pe atat de banala si de kko e aia fata. Din punctul meu de vedere ala e calcaiul lui Ahile al acestei platforme. E ca si cum s-au muncit pentru puntea spate iar cand sa o faca si pe aia fata, s-au plictisit si au trantit mizeria aia de McPherson. (A se nota ca eu nu am condus platforma asta nici macar 100m)

Legat de motor...eu zic sa incerci. Poti face un swap daca sasiul e ok...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2020, 11:44 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
Sunt doar pe jumatate de acord.

Evident, un multi-link pe fata cred ca putea sa ajute la subvirare, dar asta e si nu cred ca e capat de tara. Cred ca era mai rau cu multi-link pe fata si punte pe spate.

Per total, masina mi se pare jucausa ca sa zic asa. O poti face sa supravireze relativ usor, iar daca esti sus in ture se corecteaza usor si scapi astfel de subvirare, cam asta e ce vreau sa incerc pe circuit. Facand-o sa supravireze putin la intrare, o aliniezi deja pe trasa corecta mai rapid si apoi ii dai gaz si ai iesit. Masina are si suspensia stoc cu 0 modificari, dupa un upgrade pe partea de suspensie ar deveni mai rigida si mai mult ca sigur si transferul de greutate s-ar face mai lin si astfel pe langa viteze mai ridicate in curbe, ar deveni mai manevrabila overall.

Problema actuala e data si de franare, cred ca daca nu imi spunea tziv ca franarea pe spate e cam degeaba, nici nu ma prindeam de ce se face transferul de greutate atat de urat fata-spate si ajungi la subvirare atat de usor.

Nu am cea mai mult experienta cu platforma asta, sunt altii care au condus 916 de mai mult timp si mai multi km. Eu dupa 10.000km de condus relaxat (in mare parte), nu am fortat incat sa am o parere definitorie. Am nevoie de cateva ture pe circuit unde sa ies in decor de 2-3 ori ca sa ma prind exact ce si cum. Sper sa mai avem vreme buna anul asta.

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2020, 14:37 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Masina asta a fost conceputa pe la sfaristul anilor '80, finalizata la inceputul anilor '90 si lansata in '95 (chiar daca produsa pana in 2005). Daca e sa o privim in contextul vremii, solutiile tehnice alese au fost destul de potrivite, poate chiar inovative pe alocuri. Ma rog, mai putin daca luam in considerare ca a fost gandita initial pentru a avea puntea motoare pe spate, iar faptul ca au mutat-o pe fata a dus la o distributie foarte dubioasa a maselor..
Altfel, yux, mi se apre fantastic cum emiti astfel de pareri vehemente fara sa fi condus nici macar 100m o astfel de masina :)

Tudy, nu stiu ce tot zici tu acolo de subvirare si supravirare, iar faptul ca vrei sa le testezi pe circuit cu riscul a 2-3 iesiri in decor ma sperie putin (pentru integritatea masinii :) ) Cred ca e bine sa ii stii limitele si sa le accepti, nu zice nimeni sa n-o conduci tare, dar nu inteleg cu ce o sa te ajute sa abordezi un viraj cu 5kmh mai mult pentru ca stii sa ii induci supravirare si sa o controlezi apoi de ex. Sunt masini moderne cu pretentii de sportivitate mai reduse care probabil fac treaba asta mai bine. Nu cred ca vei masura niciodata in cat timp urci Transfagarasanul, conteaza cum te face masina sa te simti atunci cand faci asta.

Legat de suspensie: eu am pus pe GTV arcuri Eibach mai scurte pe amortizoarele stock. Daca ar fi sa fac asta din nou, m-as gandi de doua ori inainte.
Am avut Spiderul cu suspensie stock o buna perioada in paralel. Ambele cu jante 17". Spiderul mi s-a parut intotdeauna mai agreabil la condus, GTVul a devenit mult prea rigid.

Legat de Busso: daca te pasioneaza treaba asta cu schimbul maselor, subvirare si supravirare etc. s-ar putea sa-ti dea mult planurile peste cap; fac si eu ca yux acum, n-am condus 1m, dar citind toate forumurile dedicate platfomei, toata lumea e universal de acord ca tinuta de drum e sensibil mai proasta datorita greutatii sporite care apasa pe puntea fata (un raport si mai gresit de distributie a maselor). Si mie mi-ar placea V6, dar eu sunt impacat ca nu e vreun atlet si mi-ar placea strict pentru sunetul si elasticitatea motorului, nu pentru tinuta de drum (unde un MX-5 contemporan GTVului de ex. va rade intotdeauna de mine pe un drum virajat, chiar daca are doar 115cp).
PS: nu stiu daca urmaresti piata, dar au luat-o razna preturile, din ce in ce mai putin la vanzare, iar fara 8-9k nu scapi pentru un exemplar decent.

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2020, 15:05 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Ege, eu am intotdeauna licenta poetica :lol:
Nu m-am referit nici o secunda la comportamentul masinii, ci la arhitectura suspensiei. Si aici tre sa recunoastem ca mai jos de McPherson e doar un solid axle. Personal am o aversiune pentru McPherson deoarece a venit ca o solutie ieftina pentru o suspensie independenta care nu aduce prea multe imbunatatiri.
Inchipuie-ti cum ar fi fost un double wishbone pe fata. Sunt sigur ca ar fi imbunatatit comportamentul substantial. Nu stiu daca ar fi batut Miata aia de 115cp, dar cu siguranta ar mai fi redus din diferenta...

Total de acord ca un V6 inrautateste comportamentul deoarece aduce mai multa greutate pe fata, la o masina cu tractiune fata...

Pentru vremea respectiva, si in comparatie cu concurenta era pe acolo sau peste overall la capitolul suspensii. Dar masina vine cumva ca o inlocuitoare a seriei 116 (in varianta GTV, nu Spider) si fata de ala e la ani lumina ca arhitectura fata/spate. Am sa trec momentan peste faptul ca 116 avea tractiune spate.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2020, 11:27 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
ALXege Quote:
Tudy, nu stiu ce tot zici tu acolo de subvirare si supravirare, iar faptul ca vrei sa le testezi pe circuit cu riscul a 2-3 iesiri in decor ma sperie putin (pentru integritatea masinii :)
Eh, cand m-am exprimat asa a fost la modul ca nu m-as jena la circuit sa trag mai mult de ea decat o fac pe drumuri publice, pentru ca ar fi cel mai safe loc in care sa o fac. Evident ca nu vreau sa ies in decor, vreau doar un mediu cat mai safe sa testez masina.
ALXege Quote:
Cred ca e bine sa ii stii limitele si sa le accepti, nu zice nimeni sa n-o conduci tare, dar nu inteleg cu ce o sa te ajute sa abordezi un viraj cu 5kmh mai mult pentru ca stii sa ii induci supravirare si sa o controlezi apoi de ex. Nu cred ca vei masura niciodata in cat timp urci Transfagarasanul,
Evident, complet de acord. Simt insa ca masina are o limita mai sus decat ma simt in siguranta sa testez pe drumurile publice. Iar dorinta mea de a testa masina la limita este pentru ca vreau sa stiu cum se comporta la limita. Avand in vedere stilul de condus mai sportiv la volanul masinii, daca se intampla vreodata sa ma trezesc intr-o situatie mai dificila pe sosea, e bine sa stiu la ce sa ma astept si sa fiu cat se poate de pregatit pentru comportamentul masinii in situatia respectiva.
La primul drum mai lung cu masina, cand am fost pana in Grecia, am evitat niste gropi in apropiere de Sofia, tragand destul de agresiv de volan la 70-80km/h. Daca la cealalta masina nu se intampla nimic nici la viteza dubla de deplasare, GTV-ul a supravirat si m-a surprins pe moment. Am avut noroc ca erau 2 benzi si cealalta era goala, incat n-am facut o nefacuta. Masina m-a luat prin surprindere atunci si nu as vrea sa ma mai gasesc in situatii similare.
ALXege Quote:
conteaza cum te face masina sa te simti atunci cand faci asta.
Exact, masina e mega fun to drive. Dar fiind o masina mai veche fara asistari electronice, cred ca e bine sa stiu cu ce am de a face in situatii mai limita.
ALXege Quote:
Legat de suspensie: eu am pus pe GTV arcuri Eibach mai scurte pe amortizoarele stock. Daca ar fi sa fac asta din nou, m-as gandi de doua ori inainte.
Am avut Spiderul cu suspensie stock o buna perioada in paralel. Ambele cu jante 17". Spiderul mi s-a parut intotdeauna mai agreabil la condus, GTVul a devenit mult prea rigid.
Da, am tot citit treaba asta de arcurile Eibach. Arcurile Eibach de regula sunt mai moi decat ce ofera H&R, dar lumea lauda Novitec Stradale ca fiind chiar ok. Ramane de vazut cum se va comporta atunci masina. Upgrade-ul e 100% pe lista si 100% il voi face la primavara. Totusi nu as pune poliuretan care sa ma zgaltaie.
ALXege Quote:
Legat de Busso: daca te pasioneaza treaba asta cu schimbul maselor, subvirare si supravirare etc. s-ar putea sa-ti dea mult planurile peste cap; fac si eu ca yux acum, n-am condus 1m, dar citind toate forumurile dedicate platfomei, toata lumea e universal de acord ca tinuta de drum e sensibil mai proasta datorita greutatii sporite care apasa pe puntea fata (un raport si mai gresit de distributie a maselor).
Da stiu, se plange lumea ca ar fi mai fun to drive TS-ul pe 916. Acum nu stiu ce sa zic, desi nici eu nu am condus GTV cu Busso, ma gandesc ca treci cu vederea unele lucruri, mai aduci niste modificari la suspensie, un LSD, etc si mai scapi de unele probleme. Greu de zis. Sau poate nu e asta cea mai potrivita platforma pentru Busso. Nu stiu, ma gandesc constant la asta de cand am luat masina.
ALXege Quote:
PS: nu stiu daca urmaresti piata, dar au luat-o razna preturile, din ce in ce mai putin la vanzare, iar fara 8-9k nu scapi pentru un exemplar decent.
Am observat, dar asta cred ca se intampla si pentru ca nu mai exista asa multe cazane pe strazi ca acum 5-6-8 ani cand am inceput sa mai urmaresc preturile. La 7-8k cred sincer ca nu as sta foarte mult pe ganduri, asta daca vorbim de un 3.0 inmatriculat la noi si intr-o stare buna.

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 18 Nov 2020, 11:58 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
Ultima excursie pe anul asta a fost zilele trecute, pana la Targu-Jiu. Nu a fost mare scofala pentru masina, a mancat km cu usurinta unei masini fabricate si concepute in secolul asta. In cateva zile e anul de cand am luat-o si desi e a treia masina, cea de drumetii si aventuri, a adunat cei mai multi km in ultimul an.

Tragand linie la un an de relatie, totul e roz cu picatele. Merge fara cusur, trag de ea si nu se supara, nu mananca ulei si nu face figuri. Am mereu un zambet tamp cand sunt la volan.

11.100km de cand e la mine, peste 10k facuti doar de la inceputul lui iunie. Anul viitor sper sa reusim si mai multi km si destinatii si mai indepartate.

Am mai schimbat odata uleiul (88.646km), a treia oara din iunie pana acum :lol:


Attachments:
BFD53032-E76B-47DC-8C04-7C8BCCFB7DE7.jpeg
BFD53032-E76B-47DC-8C04-7C8BCCFB7DE7.jpeg [ 1.95 MiB | Viewed 1781 times ]
29CC54E6-5951-46F3-BCEA-BBB05B584686.jpeg
29CC54E6-5951-46F3-BCEA-BBB05B584686.jpeg [ 985.28 KiB | Viewed 1781 times ]
513C9776-358F-47FA-B64E-B32003DAB499.jpeg
513C9776-358F-47FA-B64E-B32003DAB499.jpeg [ 671.49 KiB | Viewed 1781 times ]
6832BB54-5E5E-4FE6-A360-6E582CE03AB1.jpeg
6832BB54-5E5E-4FE6-A360-6E582CE03AB1.jpeg [ 3.27 MiB | Viewed 1781 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4
Top
   
PostPosted: 04 May 2021, 08:06 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
Asta mica a iesit de la garajul de iarna. A primit o serie de spalari mai zdravene sa isi revina putin culoarea, dar e clar ca asta e anul in care trebuie sa ne ocupam si de partea estetica.

A adunat deja 1000km cu un drum rapid pana la mare si inca o excurise pana la Marasesti.

Ca de obicei, n-a avut nimic de comentat si a mers excelent.

Obiectivul pentru anul asta era sa atingem 100k km, dar cum nebunia pandemiei pare sa continue, nu stiu daca voi reusi. Am ajuns insa la 88888 :D

Urmeaza niste upgrades anul asta, am multe idei de schimbari, bani si timp sa fie.


Attachments:
B6187647-8DF8-42B9-8F48-335D5453DF44.jpeg
B6187647-8DF8-42B9-8F48-335D5453DF44.jpeg [ 540.04 KiB | Viewed 1553 times ]
248BC97C-6487-4F8A-AE7D-271E040971CC.jpeg
248BC97C-6487-4F8A-AE7D-271E040971CC.jpeg [ 2.46 MiB | Viewed 1553 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4
Top
   
PostPosted: 09 Jun 2021, 10:42 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
Roadtrip! 2800km

Nu ne oprim nici anul asta si incercam sa adunam cat mai multi km impreuna. Am dat o tura rapida pana la Atena, iar asta mica s-a simtit in largul ei la drum lung. Am avut insa ghinion dupa ceva km prin Bulgaria, geamul meu a refuzat sa mai urce pana sus, lasand o deschidere de 1cm pana la inchisul complet. Ai zice ca nu e mare lucru, dar la viteze de deplasare mai mari, galagia a fost destul de deranjanta. Adica oricum e o masina galagioasa, acum a fost si mai si :lol:

In fine, am ales o ruta Bucuresti - Kalabaka - Atena urmat apoi de ceva opriri pe la mare. As mentiona ca drumul prin Bulgaria a fost absolut infernal, am mers si cu 20-30km/h in unele portiuni de drum de frica sa nu fac masina zob. E o portiune destul de lunga unde m-au depasit dube si camioane in veselie, pentru ca drumul a fost impracticabil. Pe portiunea asta dau eu vina pentru problema cu geamul, la cat s-a zbenguit masina pe drumurile alea, chiar si la condusul meu foarte prudent, tot s-a dovedit prea mult pentru macaraua mea care oricum avea probleme.

Am facut astfel 2800km cu toata nebunia, ne-am oprit si la mare, am fost pe drumuri foarte frumoase prin Grecia, traversand multe dealuri si munti, pe serpentine cu privelisti pe care le-as pune fara probleme in aceasi conversatie cu Transalpina/Transfagarasan.

In ultimele zile, parea ca vin ploile si ma vedeam incurcat de geamul care nu se inchide cum trebuie. In ultima seara am pus banda adeziva pentru ploaia care urma si a fost ok, n-a intrat apa. Ziua la plecare, am dat banda jos, si am zis ca pana intru la bulgari nu imi bat capul si merg cu crapatura in continuare ca pana acum. Dar, cum la greci platesti autostrada la fiecare 12km, l-am deschis/inchis de inca vreo 10 ori pana in Bulgaria. Dupa controlul de la vama unde am stat cu geamul jos, surpriza! Geamul nu se mai ridica din usa. M-a apucat rasul. Am tras pe dreapta si da-i si apasa pe buton ca poate-poate. Macaraua inca actiona, dar nu il mai ridica. Figuri cu oprit/pornit motor si alte povesti, dar evident ca nu functiona nimic. Am zis oare ca incepuse ploaia? Intr-un final am zis ca fie ce-o fi, mi-am bagat mainile in usa prin santul pe unde iese geamul, sa incerc sa il apuc cumva si sa il trag afara. Dupa lupte seculare care au durat aproape 15min, timp in care ma gandeam deja cum pun un carton in geam si alte povesti de genul, am reusit sa trag sticla putin peste rama usii, iar apoi actionand butonul am ridicat geamul cat de sus s-a putut. Am zis ca am invins, asa ca l-am lasat ridicat, evident cu santul de 1cm, dar am tras o banda adeziva peste iar pana in Romania am iesit tot prin dreapta :lol:

Cam asta a fost, in afara geamului buclucas, n-au fost probleme. Drumul la bulgari este infernal, la intoarcere mi s-a parut si mai rau. Poate si din cauza ploilor si a geamului pe care nici nu mai indrazneam sa il ating. Banda de pe geam am mai schimbat-o de cateva ori pana in Romania, la cum se zgaltaia si zbenguia masina pe off-roadul din Bulgaria, s-a tot dezlipit. Nici ploaia nu a ajutat.


Attachments:
DSC07909.JPG
DSC07909.JPG [ 3.44 MiB | Viewed 1428 times ]
DSC07972.JPG
DSC07972.JPG [ 2.59 MiB | Viewed 1428 times ]
DSC07936.jpg
DSC07936.jpg [ 5.3 MiB | Viewed 1428 times ]
IMG_9032.jpg
IMG_9032.jpg [ 3.16 MiB | Viewed 1428 times ]
DSC08403.JPG
DSC08403.JPG [ 3.06 MiB | Viewed 1428 times ]
IMG_6718.jpg
IMG_6718.jpg [ 3.51 MiB | Viewed 1428 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4
Top
   
PostPosted: 09 Jun 2021, 10:44 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
Si cateva poze pe film.


Attachments:
000052.jpg
000052.jpg [ 1.72 MiB | Viewed 1427 times ]
000065.jpg
000065.jpg [ 1.45 MiB | Viewed 1427 times ]
000058.jpg
000058.jpg [ 1.51 MiB | Viewed 1427 times ]
000023.jpg
000023.jpg [ 1.82 MiB | Viewed 1427 times ]
File comment: Banda adeziva salvatoare, dupa ce am scos geamul inapoi din usa.
000063.jpg
000063.jpg [ 1.46 MiB | Viewed 1427 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4
Top
   
PostPosted: 09 Jun 2021, 10:56 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2013, 19:09
Posts: 399
Car: Giulietta
Location: Brasov
Foarte misto!
Aia cu banda adeziva face toti banii :lol: (specific alfa, ar spune haterii)

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 HP
Ex: Alfa Romeo 156 1.6 TS - Nera

“We are in the realm of sensations, passions, things
that have more to do with the heart than the head.”


Top
   
PostPosted: 09 Jun 2021, 11:09 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Ce misto experienta! Mai putin partea cu geamul, desigur, pacat ca n-ai putut avea liniste (si nu ma refer la zgomotul de rulare aici).
Foarte misto si pozele, DSc7936 am vazut-o pe Insta si chiar am crezut ca e pe Tramsfagarasan!


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 09 Jun 2021, 13:18 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2012, 15:57
Posts: 3582
Car: Stelvio QV
Location: Bucuresti
Frumoasa excursie, ai avut un pic de curaj si ceva rabdare :)

_________________
Stelvio Veloce 280cp - Visconti viewtopic.php?f=91&t=29263

Am avut:
1. 156 GTA viewtopic.php?f=17&t=28029
2. 2xStelvio 2.2 jtdm 210 CP Q4
3. Giulia Veloce viewtopic.php?f=90&t=27090
4. Brera 1.750 TBI viewtopic.php?f=22&t=27532
5. GT 1.9 JTDM http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=18&t=25735
6. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=23381
7. Giulietta QV http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=24393
8. 159 TBi ti 250 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=23&t=22223
9. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=22292
10. 159 2.4 JTDM 200 CP
11. 159 TBi 200 CP

AutoRulateLeasing
https://autorulateleasing.ro


Top
   
PostPosted: 09 Jun 2021, 18:09 
Offline
User avatar

Joined: 07 May 2009, 19:02
Posts: 1224
Car: Alfa 147 1,6 16v
Location: Galati
Te felicit pentru curajul de a pleca cu o batranica la drum. Cat despre geam daca nu cumva e o problema de macara/mecanica atunci posibil sa fie senzorul de pe macara, cel care lasa geamul putin jos cand deschizi usa sau il ridica cand o inchizi. La mine cel din dreapta se lasa de tot cand deschid usa ca mai apoi sa urce insa nu tot timpul face asta. Cateodata nu mai vrea sa urce si atunci iau plusul de la baterie pt cateva sec si il pun la loc si astfel urc geamul din buton.

_________________
Alfa Spider '01
Alfa 159, 1.9jtdm,8v
Ex. Alfa 147, 1.6, 16v


Top
   
PostPosted: 09 Jun 2021, 21:25 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Imi place maxim topicul tau si cum exploatezi masina :)

@82sas, daca ii faci o revizie temeinica din bara in bara la mecanici priceputi, poti pleca oriunde cu o batranica dintrasta si sunt ferm convins ca este dementiala senzatia...

personal, imi aminteste de excursiile cu GT-ul rosu... nimic nu poate inlocui roadtrip-urile lungi :)


Bravo Tudy! Keep up the good work!

Pe ce ruta ai mers la atena? Ai facut tot traseul Bucuresti - Atena dintr-o bucata sau ai facut oprire peste noapte?


Cat mai multe roadtrip-uri la volanul acestei babute ;)

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 09 Jun 2021, 22:50 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
@82sas : din pacate ce spui tu exista doar la masinile din 2001 incoace, iar a mea nu se califica. Nu are geamurile care se ridica/coboara la deschiderea usilor. Se vorbea de retrofit pe forum de curand, dar nu cred ca e fezabil.

@nesquick : treaba cu revizia din bara in bara e clar motivul pentru care plec oriunde fara griji. Anul trecut i-am dat mana libera lui tzivi sa puna tot ce trebuie pe lista de schimbari si am facut absolut tot ce a spus ca e de facut.

Am mers Bucuresti ->Kalabaka(Meteora) ->Atena->doua locatii la mare si apoi inapoi la Bucuresti. Am gresit oricum, ca prostul nu m-am uitat deloc la drumuri si rute, am bagat Waze ca fraierul si m-a dus de la Ruse spre Sofia prin Pleven, trebuia sa o iau spre Veliko si apoi Sofia si era drumul mai bun. Ma rog, am fost prost x2 ca am fost la fel si la intoarcere :lol:

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 09 Jun 2021, 23:00 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7813
Car: GTV 916 2.0 TS
Location: Bucuresti
Foarte misto excursia dar asta chiar e un mare test de articulatii si probabil ai mari sanse sa te alegi cu noi greieri prin masina :)
Cred ca si daca alegeai cealalta ruta tot nu scapai de cateva segmente de drum varza. Dar daca nu ai fi patit toate astea ce mai povesteai acum ? Important e ca te-a dus unde ai vrut si te-a si adus inapoi. Foarte misto si pozele


Top
   
PostPosted: 10 Jun 2021, 07:59 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
N-am avut si nici nu am momentan niciun greier prin masina. Daca aveam, cred ca eram in stare sa schimb juma de masina sa scap de el. Chiar si dupa tura de off-road prin Bulgaria, tot nu se aude nimic pe la interior :D

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2021, 11:24 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
Iata ca am mai parcurs niste km, nu multi de data asta, si doar prin tara. Dupa o scurta iesire la munte care a insumat sub 1000km, a urmat un roadtrip cu #subturat de vreo 1300km. Din pacate, la primul rodtrip masina in sfarsit s-a stricat. Ma rog, stricat poate e mult spus, dar tot asteptam sa se strice ceva la ea la un moment dat, si iata ca a venit momentul :lol:

Avem probleme la bucsele de la cutie, treptele 1-2 sunt mai greu de accesat, locatia lor este destul de vaga si le gasesc doar rareori cu usurinta. La drum lung nu pot spune ca a fost o problema atat de mare, dar in trafic urban sau pe serpentine, s-a dovedit a fi foarte obositor de condus. Problema are o rezolvare, dar nu una usor de remediat, necesita niste improvizatii, astfel ca pana se iveste ocazia interventiei stam si asteptam cu nerabdare. Din pacate s-a nimerit in cel mai inoportun moment, GTV-ul ramanand singura masina din ograda, iar cum comenzile masinilor noi e o mare problema in momentul de fata, ma vad nevoit sa ma bazez pe GTV mult mai mult decat as fi anticipat. Dar cum amanarile tot continua, cred ca vine o iarna mai grea pentru asta mica, ramane de vazut daca o pregatim de iarna sau nu.

Ca sa vin totusi si cu niste updates legat de ce s-a mai facut la masina, sunt putine de mentionat:

- [ ] Revizie ulei la 4800km
- [ ] Macara geam, dupa ultima patanie din Grecia
- [ ] Insonorizare usi
- [ ] Flush la lichidul de frana
- [ ] Prins praguri, unul nu mai statea cum trebuie
- [ ] Bara rigidizare wiechers
- [ ] Eleron Cup
- [ ] Stergatoare OEM de pe alfisti

Toate mai putin eleronul au fost facute inainte de roadtripul #subturat, incat m-am putut bucura de una-alta pe o perioada mai lunga de drum, chit ca treptele 1-2 mi-au pus ceva probleme, m-am bucurat de restul.

Insonorizarea a avut un efect decent, muzica nu mai e distorsionata deloc nici la volum ridicat, dar acum e clar ca boxele Alpine si JVC plus playerul Sony sunt destul de slabe. Joasele nu exista. Macar usa se aude mai bine cand o inchid.

Bara de rigidizare este marea surpriza. Masina e mult mai agila, isi schimba directia mult mai bine si e cea mai buna investitie facuta masinii. Sunt absolut impresionat de felul in care s-a comportat pe Transalpina si Transemenic cu bara asta. M-am trezit in curbe in momente in care stiam ca masina va subvira putin, sa nu o mai faca. Am reusit sa tin pasul cu masini mult mai puternice, mai noi, mai rapide. Poate reuseam si fara bara asta, dar sigur a contribuit si ea. Recomand bara asta oricui.

Iar dupa mai bine de un an de cand am luat eleronul, a ajuns in sfarsit pe masina. Arata foarte bine, la locul lui, stie cam toata lumea ce si cum e cu eleronul asta. Sunt foarte multumit.

Ca planuri viitoare, incercam detailing exterior, evacuare si ceva improvizatii la lumini ca sa vad si eu ceva noaptea. Si sper si problema de la cutie sa se rezolve curand.

Multumiri lui tzv pentru toate, ca de obicei pe ultima clipa, dar altfel unde mai era distractia? :lol:


Attachments:
C027FE82-7127-4181-B395-F8A77C11B2C6.jpeg
C027FE82-7127-4181-B395-F8A77C11B2C6.jpeg [ 729.32 KiB | Viewed 1145 times ]
4CA754CB-069D-4C47-8979-E53676E5D2BB.jpeg
4CA754CB-069D-4C47-8979-E53676E5D2BB.jpeg [ 304.52 KiB | Viewed 1145 times ]
BBA0B655-6C6B-4BA8-AF37-0CCE8E643561.jpeg
BBA0B655-6C6B-4BA8-AF37-0CCE8E643561.jpeg [ 386.31 KiB | Viewed 1145 times ]
DAD0FB51-E494-4B31-959E-F1C9A9E41642.jpeg
DAD0FB51-E494-4B31-959E-F1C9A9E41642.jpeg [ 471.16 KiB | Viewed 1145 times ]
86B53AD7-DDAC-4D33-AA75-D474DEB03D22.jpeg
86B53AD7-DDAC-4D33-AA75-D474DEB03D22.jpeg [ 351.64 KiB | Viewed 1145 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4
Top
   
PostPosted: 11 Oct 2021, 12:20 
Offline
User avatar

Joined: 27 Sep 2018, 13:14
Posts: 114
Car: MiTo QV
Pacat ca e urata masina, altfel ar fi fost bomba :lol:

_________________
'11 Alfa Romeo MiTo QV


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2021, 12:48 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3784
Car: Carla
Location: Tim/Buc
:lol: Da, designul asta al partii frontale nu e deloc unul inspirat si e departe de Ph1 sau Ph2, dar n-as spune ca e urata. Sa zicem doar ca reprezinta o incercare nefericita, o alterare a liniilor masini, dar una usor reversibila.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2021, 16:04 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7813
Car: GTV 916 2.0 TS
Location: Bucuresti
Eu sunt curios daca ati luat si cateii in excursia asta :D


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2021, 18:42 
Offline
User avatar

Joined: 27 Sep 2018, 13:14
Posts: 114
Car: MiTo QV
mugurel Quote:
Eu sunt curios daca ati luat si cateii in excursia asta :D
Nu, am fost doar noi, ca "baetii" :D

Dex al meu nu ar fi apreciat traseul, prea multe viraje :roll:


Attachments:
IMG_4130.jpg
IMG_4130.jpg [ 2.07 MiB | Viewed 1064 times ]

_________________
'11 Alfa Romeo MiTo QV
Top
   
PostPosted: 11 Oct 2021, 21:31 
Offline
User avatar

Joined: 07 May 2009, 19:02
Posts: 1224
Car: Alfa 147 1,6 16v
Location: Galati
Sunt curios ce improvizații vei adopta pentru faruri. Deși am instalație xenon aftermarket tot nu reușesc să văd nimic pe drum noaptea. De vina cred că e lupa și oglinda din interiorul farului mai ales că vb de o mașină de 20jde ani.

_________________
Alfa Spider '01
Alfa 159, 1.9jtdm,8v
Ex. Alfa 147, 1.6, 16v


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2021, 21:31 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1278
Location: Lisbon
Am avut la 156 TS albastru si acum am pus si la GTA, bara Wiechers chiar se simte, tine totul mai inchegat.

P.s: #subturat este un fel de club?

_________________
Alfa Romeo 147 GTA


Top
   
PostPosted: 12 Oct 2021, 08:32 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
mugurel Quote:
Eu sunt curios daca ati luat si cateii in excursia asta :D
A fost primul an cand nu l-am luat si pe fraerica :(
82sas Quote:
Sunt curios ce improvizații vei adopta pentru faruri. Deși am instalație xenon aftermarket tot nu reușesc să văd nimic pe drum noaptea. De vina cred că e lupa și oglinda din interiorul farului mai ales că vb de o mașină de 20jde ani.
Da, e si problema de lupe. Voi cauta o solutie pana o gasesc, sunt prea multe momente noaptea cand nu vezi nimic. Faza lunga se vede precum faza scurta la o masina cu xenon/led, dar deranjeaza clar traficul deci nu poti merge cu ea. De cand am luat masina si am zis ca neaparat vreau drumuri lungi cu ea, am evitat mereu condusul noaptea, dar uneori esti fortat de imprejurari sa mergi si noaptea. Ma mir ca nu ai ars interioarele farurilor dupa ce ai pus xenon, emana multa caldura si am citit cazuri pe alfaowner in care s-au prajit lupele.

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 118 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]