Sau… pariul meu cu istoria
N-am facut niciodata un secret din convingerea mea ca seria 916 va ajunge, in timp, o clasica foarte apreciata!
Back in 2006, pe vremea cand intram in posesia primei mele Alfe (147-le) tin minte cum GTV-urile seria 116 (cel putin exemplarele produse in ‘84-’87) se regaseau la vanzare cu sume cuprinse intre 2 si 3k Euro. Astazi, un astfel de exemplar, in stare buna, valoreaza undeva spre 10k! Cam asa intuiesc si evolutia seriei 916, preturile cred ca sunt la un minim istoric, numarul de exemplare disponibile la vanzare este in scadere, majoritatea celor neglijate de-a lungul timpului iau calea dezmembrarilor, supravietuiesc deci din ce in ce mai putine. Sper asadar sa pot s-o tin in viata si in posesie vreme cat mai lunga, visez ca intr-o buna zi sa fie masina clasica pe care mi-o doresc azi, insa nu mi-o permit
Sa vorbim putin si despre masina: mi-am dorit din suflet sa am si eu o data in viata un Busso, n-a fost insa sa fie nici de aceasta data
Printr-o fericita conjunctura, pe 23 decembrie, fosta masina a lui cristialex80, trecuta ulterior prin mainile lui Calin, a ajuns in posesia mea cu motorul frant. Imi facusem foarte bine calculele, masina fiind de fapt un moft, aveam la dispozitie un buget strict si limitat fix la costul de achizitie + costul reparatiei. 5 zile mai tarziu, cheltuiam intreg bugetul alocat reparatiei pe un alt GTV aflat in aceasi situatie, adica cu motor stricat (din aceasi cauza - lipsa ulei), insa un Edizione Sportiva. A, la vremea respectiva, timbrul de mediu era inca in vigoare si nici unul nu il avea platit
Fast forward, in lunile ce-au urmat, motorul a fost refacut de Catalin, tot el mi-a montat si interiorul electric si cusaturi rosii + mocheta rosie, arcurile sport comandate de pe Alfisti si inlocuit o planetara si niste bielete pe spate care faceau o galagie inimaginabila. La sfarsit, Tzivi mi-a vopsit si montat aripile si eleronul de CUP. Pare simplu, dar n-a fost, desi imi propusesem sa facem lucrurile din timp si in liniste, aveam masina in configuratia de la Fest cu doar 1 zi inainte de plecare si cu numai 800km parcursi, asta dupa ce duminca trecuta faceam o vizita inopinata mamei Roxanei, in Constanta, pentru a face mare parte din rodaj
Dupa 4 zile si 2000km parcursi, am pentru moment mixed feelings..
La capitolul pozitive:
- masina este mult mai inchegata decat ma asteptam! a nu se intelege ca-i perfecta sau ca nu exista greieri la bord
- este cu mult mult mai stabila decat ma asteptam si imi aminteam de pe vremea Spiderului 916! de fapt, nu sufera comparatie, semn ca plafonul si plusul de rigiditate schimba radical comportamentul pe viraje. Mi-a placut enorm s-o conduc pe minunatele drumuri intalnite la AlfaFest
La capitolul nasoale:
- motorul nu cred ca e inca 100% in mintile lui
De fapt, motorul, intern, cred ca e, suna foarte frumos, tine relantiul perfect, se tureaza foarte frumos pe loc, insa in sarcina pare cumva gatuit! Am suspectat tot weekend-ul fie un debitmetru defect, fie ceva necurat pe traseul de evacuare. Pe drumul spre casa, banuielile mi s-au adeverit, am scuipat bucati din catalizator pe evacuare si posibil sa nu fie singurele care-au luat-o la vale..
- cealalta planetara m-a chinuit cu zgomote tot weekend-ul
Planurile de viitor se rezuma la a tine masina cat mai originala, si, paradoxal, forma (design-ul) va prima functiei (performantelor). Vreau sa intregesc kit-ul de CUP cu praguri si spoiler, e imperativ necesara o vopsire integrala (care va fi neaparat intr-o nuanta disponibila pe GTV - fie originalul Rosso Alfa, fie ceva mai exoticul Rosso Miro disponibil pe ceva editii speciale), plus orice va fi nevoie sa fac motorul sa mearga ceas!
Needless to say, multumesc enorm in primul rand lui Catalin, pentru rabdarea, munca si preturile excelente (am avut cumva senzatia ca isi doreste ca masina asta sa ajunga la mine), dar si lui Tzivi, care e intotdeauna un real ajutor si plin de cele bune intentii!
To be continued