Deci:
nu ma mir ca arborele e nitrat. Mai nou am vazut nitrat si nitrit si pe pulpele de pui congelate
Am dat cerere oferta motor sau bloc cu chiulase pe dez.ro. Mi-au raspuns Sc dezmembrari belciugatele srl (pe undeva langa Bucuresti) si mi-au spus ca au motor complet fara anexe de 166, 24v la 750 euro incl tva si ca s-ar angaja sa mi-l monteze ei pentru inca 1000 lei, chiar daca trebuie sa ia parti din cele 2 motoare, electronica de pe 166, etc. Deci ies intr-o mie de euro, ce v-am spus ca vreau de la inceput. Le-am spus il roage pe inginer sa se documenteze ce presupune fiecare pas, pentru ca am sa le dau masina pe mana doar dupa ce semnam niste acte prin care se angajeaza sa mi-o dea perfect functionala si abia dupa aceea le platesc. Astept sa ma resune.
Intre timp am primit si un mesaj de bine din partea unui utilizator:
"Pentru reparatia motorului: Trebuia sa schimb toate piesele afectate(mai costisitor la bucata decat toate deodata), arbore, axe, etc, si daca Doamne fereste aveam o FISURA sau BLOCUL motor era catusi de putin compromis, o luam de la capat. Si sa adaug asta la faptul ca nu aveam un motorist bun sa refaca motorul XG-ului. Costurile erau sky-high. -- Pentru engine swap: Eu am luat un motor identic de pe o masina xg30 din dezmembrari si a fost cam plug & play. In cazul tau, daca doresti sa schimbi motorul cu unul de 166: Motorul de 166 fata de al tau are alta instalatie electrica ( alta clima inauntru, alte mufe, numar de pini, etc), alt calculator ECU, pompa ta de benzina care poate fi buna sau nu ptr noul motor. Alternatorul probabil oricum il iei cu tot cu motorul de pe 166. Se potriveste si al tau. Instalatia electrica se poate face (se taie mufele si se inlocuiesc cu cele noi- treaba relativ usoara), si ai facut engine swapul. Ca sa te asiguri ca totul e ok, TOATE furtunurile trebuie verificate, garniturile de chiulasa schimbate, probabil si segmentii ca sunt ieftini, verificate toate anexele. Costurile: cam maxim 1000 euro un motor impecabil din afara sau aici, inca 200 euro maruntisuri (antigel, termostat, curele). Ptr manopera, poti vb cu Catalin din Cornetu sau cu Gabi Dima, sau dcmilitaru. Toti sunt mecanici buni. din Bucuresti, la care mi-am mai facut Alfa mea si am fost multumit. Poti merge si la un service din orasul tau, ca swapul nu e mare operatiune cum se zice pe aici"
Cel putin deocamdata, logica ma impinge catre engine swap, daca e posibil. Mult mai putina bataie de cap, mult mai putin timp si mult mai putini bani.
Daca nici anul asta nu ma pot bucura de decapotabila asa cum trebuie....
PS: daca se poate face relativ usor, iau acel 166 3.2 din 2004 cu 1.000 euro, imi pun motorul de pe el si restul de 166 il dezmembrez, ca sa-mi recuperez mai mult de jumate din bani si ca sa nu ramana postarea mea fara macar o asteptata dezmembrare
Imi rezolv problema cu bani marunti, ma aleg cu 50 de cai in plus. Asa se procedeaza inteligent, din punctul meu de vedere.
Daca asta nu ma face alfist, pot trai cu asta. Daca a fi alfist inseamna sa fii sado-masochist cu banii tai, sa cauti cea mai scumpa rezolvare a situatiei si sa bagi comentarii celor care nu gandesc ca si tine, nici nu-mi doresc distinctia asta vreodata. Nu stiu cum va faceti banii, da` unii dintre voi lasati impresia ca lucrati pe 7.000 euro pe luna si din banii aia va faceti capriciile, iar partea cu alfa e doar sa va umpleti timpul. Eu nu sunt angajat. De la 22-23 de ani am tot avut afaceri. Acum am 28. Tot timpul imi gandesc bine miscarile, pentru ca am invatat din propriile greseli. Sunt mana sparta cand vine vorba de mancare, conditii de trai, concedii, dar sunt foarte calculat cand trebuie sa cumpar ceva. Spre exemplu, cand mi-a trebuit o noua placa video, m-am documentat si-am ajuns la o concluzie legata de CE as avea nevoie, apoi am inceput cautarile. Era 14 milioane la emag, dar 3 zile mai tarziu am luat o versiune mai buna de la un tip de pe Olx, cu 650 lei, factura, garantie. Un an mai tarziu, placa mea tot valoreaza mai mult decat am dat pe ea.
Nu-mi place sa pierd. Nu am pierdut in nicio afacere, inafara de cazul in care am dat bani imprumut si nu i-am recuperat, sau in care l-am convins pe tata sa-mi cumpere a doua bicicleta, c-o s-o vand pe prima. Au trecut vreo 16 ani si 4 biciclete de atunci si pot sa trec peste asta, mai ales ca erau banii tatalui meu
Afacerile se fac cu cap. Risipitul banilor nu e o fantezie pentru mine.