It is currently 28 Apr 2024, 08:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 
Author Message
PostPosted: 12 May 2022, 08:23 
Offline

Joined: 12 May 2022, 08:17
Posts: 12
Salutare tuturor!

Poate suna ciudat, dar mers de zi cu zi (doar eu și un pasager, fără bagaje) mi se pare că motorul trage destul de bine mai ales cu treptele destul de scurte. Am făcut în schimb un drum cu 4 oameni și bagaje in mașină +AC pornit pe 2-3 trepte. Pe lângă consumul de 9 (200km) mi s-au părut că abia trăgea mașina mai ales când drumul era ușor înclinat.

Am condus benzinare toată viața, ii dădeam 4000 de ture la deal și parcă lipsea ceva.

Scopul threadului e sa vă întreb pe cei cu același motor daca ați observat diferența asta mare intre mașina încărcată și doar cu șoferul sau un pasager.

Un stage 1 pe t-jet nu prea face mare lucru că mașina oricum are cam 130-135 de cai din fabrică deci mare greșeală că nu am luat multi air-ul?




Sent from my MI 9 using Tapatalk



Top
   
PostPosted: 12 May 2022, 09:39 
Offline

Joined: 15 Oct 2019, 10:03
Posts: 138
Car: Alfa GT
Location: Iasi
Asta e riscul de a conduce un benzinar. :) Se tureaza mai greu cu cat mai grea devine masina si consuma pe masura. Sunt "cruisere", pentru carat exista diesel. Si cel de 170 CP s-ar fi chinuit, ce-i drept nu la fel de tare, dar tot s-ar fi simtit greutatea aditionala.
Stage 1 poti face, dar pe Giuletta nu stiu cat de sensibile sunt turbina si ambreiajul. Implicit le vei creste uzura facand asta. Poti scoate, in teorie, vreo 30% putere in plus. Dar trebuie sa faci o diagnoza in prealabil si sa gasesti pe cineva foarte priceput care face soft de la caz la caz, nu incarca un soft prestabilit.


Top
   
PostPosted: 12 May 2022, 09:41 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2020, 09:23
Posts: 114
Car: Giulietta qv
Am avut 1.4 multiair de 170 cp. Se simtea cand era incarcata si era pornit si ac-ul, nu mai tragea chiar asa cum ma asteptam. Nu stiu sper sa ma corecteze cineva daca gresesc, principalul factor ma gandesc ca e cacapcitatea cilindrica mai mica a motorului pe care nu poti sa o compensezi cum te-ai astepta prin turbo/compresor.


Top
   
PostPosted: 12 May 2022, 09:56 
Offline

Joined: 12 May 2022, 08:17
Posts: 12
Clar fiind doar un 1.4 nu am avut așteptări uriașe. Dar după cum am condus doar cu un pasager de când o am (3 luni) m-a surprins diferența.

Multiair-ul de 170 cred că nu ar fi fost cu mult mai zdravăn deoarece au cam același cuplu. Legat de stage 1, motorul pe cât e de mic e destul de rezistent. Pe forumuri și altele zice că duce 250 cu internele stock deci un stage 1 n-ar fi nimic.

Problema e turbina foarte mică pe 120 (IHI VL37) și nu prea merita stage 1 pentru 10 cai in plus. Poate totuși cuplul ar fi câștigul mai mare.

Se găsește greu pe forumuri despre resoftare la cel de 120 sa vad daca merită. Toate ca toate mașina e foarte frumoasa și parcă altfel te simți în ea decât în Skoda familiei :))



Sent from my MI 9 using Tapatalk



Top
   
PostPosted: 12 May 2022, 09:59 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2020, 09:23
Posts: 114
Car: Giulietta qv
1.4 multiair de 170 merge foarte bine cu 1-2 persoane si in zona corecta de cuplu/putere are reprize foarte multumitoare, pe cand o incarci cum am spus se simte ca e doar un 1.4 si despre resoftsre poti sa intrebi pe aiai pe forum la squadra, am vazut ca si la A-team au mai lucrat pe alfe.


Top
   
PostPosted: 12 May 2022, 10:30 
Offline

Joined: 15 Oct 2019, 10:03
Posts: 138
Car: Alfa GT
Location: Iasi
Teoretic, se merita. Se modifica harta de injectie a masinii in asa fel incat sa "muste" mai bine la turatii joase. Prin resoftare poti ajunge la ~150-155 CP si ~270 Nm.
Cele de 170 CP au 229 Nm cuplu stock, deci nu sunt chiar la fel (dar nici diferenta mare nu e :lol: )

Trebuie tinut cont de turbina (creste presiunea) si de ambreiajul actual al masinii, daca ar suporta cuplul aditional, sau risti sa-l faci praf. Nu stiu daca s-ar potrivi unul de pe motorizarile TBi, care au cuplu de diesel. :D


Top
   
PostPosted: 12 May 2022, 10:56 
Offline

Joined: 12 May 2022, 08:17
Posts: 12
Turbina de pică ar fi scuza perfectă să iau un VL36 de pe bravo 150 și unele abarth-uri. Scoate cam 170-180 de cai și e plug and play, nu trebuie schimbat nimic.

Din ce am citit cutia e la fel pe toate modelele C365, inclusiv pe diesel-uri deci duce cuplul ăla sigur. Ambreiajul poate e diferit, asta nu știu sigur.

Oricum apare întrebarea dacă nu e mai bine sa o vând și să iau cea de 170 din start cu praguri, suspensie sport și brembo ar fi mai mult decât doar puterea în plus.

Boala m-a luat din momentul in care m-am urcat prima dată la volan deci acum doar bani sa fie :)))

Sent from my MI 9 using Tapatalk



Top
   
PostPosted: 12 May 2022, 11:27 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2020, 09:23
Posts: 114
Car: Giulietta qv
Daca ai ocazia condu prima data una de 170. Ca si sfat depinde la ce o folosesti daca te gandesti la asa ceva: pe brembo nu incap tare multe jante, pachet sport cu praguri suspensie etc o sa se traduca in mai mari sanse sa freci praguri si confort ceva mai scazut.


Top
   
PostPosted: 12 May 2022, 11:47 
Offline

Joined: 12 May 2022, 08:17
Posts: 12
Foarte greu de găsit una de 170 prin zonă. Aici în Alba nu prea vezi alfa Romeo :)))

E singura giulietta dintr-o raza de 30 de km, asta a fost și motivul pentru care am luat-o. 10 km dus întors până la munca in fiecare zi și câte un drum pe la McDonald's și o cabana poate exagerez cu nevoia asta de putere.

De pe forumurile din afara am citit că Bluespark fac un tuning box foarte bun și e sub 200 de euro ceea ce e foarte tentant. O sa vin cu păreri in cazul in care îl cumpăr.



Sent from my MI 9 using Tapatalk



Top
   
PostPosted: 12 May 2022, 12:16 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
E totusi Giulietta cu motorul de baza, are 200Nm, cred ca ai asteptari gresite. La uzul tau e ce trebuie, daca doar ocazional esti pus in situatia descrisa in primul post, nu cred ca vei avea probleme.

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 12 May 2022, 13:48 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
neo2598 Quote:

Am condus benzinare toată viața, ii dădeam 4000 de ture la deal și parcă lipsea ceva.
Ai văzut curba de cuplu/putere?
Aparent nu se mai întâmplă mare lucru după 4000 rpm, poate folosirea unei treapte superioare ajuta un pic !?
Cu limitările deja menționate, e totusi 1.4 de 120 de cai.


Attachments:
20220512_133954.jpg
20220512_133954.jpg [ 237.46 KiB | Viewed 1145 times ]

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.
Top
   
PostPosted: 12 May 2022, 13:55 
Offline

Joined: 12 May 2022, 08:17
Posts: 12
Am observat că trage mai bine in treapta superioară, doar că nu-mi place să-i dau talpa la turații joase sub 3000. Accelerări moderate da, dar la podea nu.

Toate ca toate e cum ai zis mai sus, pentru 95% din rutele mele e un motor foarte bun. Poate voi face și o prezentare după ce schimb jantele că mi-e rușine cu condiția și dimensiunea lor :)))

Mersi de păreri tuturor!

Sent from my MI 9 using Tapatalk



Top
   
PostPosted: 12 May 2022, 17:23 
Offline

Joined: 13 Feb 2019, 20:45
Posts: 65
Car: Jeep Compass Limited
Location: Finland
Cand ma gandesc ca aproape 9 ani am condus un Stilo cu motorul de 1.6 ,76 kw si 144 cuplu,si mi se parea ca fuge...Pai Giuletta topicului e racheta!
Probabil e normal sa se simta asa...
Daca in alte privinte esti multumit de masina,tine-o,ca nu stii ce altceva cumperi. O sa inveti sa o turezi corect pe prezenta.
Spor!

_________________
Jeep Compass Limited 4Xe
Ex Alfa Romeo 159 SW 3.2 V6 Q4
Ex Alfa Romeo Mito 1.4 TB
Ex Alfa Romeo 159 SW 2.2 JTS
Ex Fiat Croma 2.2 Mpi
Ex Fiat Stilo Coupe 1.6 16v


Top
   
PostPosted: 12 May 2022, 17:37 
Offline

Joined: 12 May 2022, 08:17
Posts: 12
Am luat-o la 138k de km cu un an garanție cam pe toată mașina (motor, cutie, electrice etc) cu un singur proprietar de noua și toate reviziile la reprezentanta la timp.

Chiar nu vreau sa o schimb că cine știe de ce dai. Totuși de pe Matiz la alfa Romeo e ceva :))) O fi pofta de mai mult acum la 23 de ani pe care trebuie sa o stăpânesc :))

Sent from my MI 9 using Tapatalk



Top
   
PostPosted: 13 May 2022, 09:22 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
There is no replacement for displacement :lol:
Cred ca motorul e gandit pentru oras preponderent, cu mult cuplu la turatii joase, un fel de diesel pe benzina. Tine-o in oras mai mult.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 13 May 2022, 09:30 
Offline

Joined: 12 May 2022, 08:17
Posts: 12
Apa ajunge la 90 de grade uimitor de repede și cum ai zis și de trepte și cuplu la turații joase e clar gândit de oraș.

Cum 90% din timp merg prin oraș m-am calmat. Cred că mai mult m-au bulversat comentariile tovarășilor cu TDI-uri de 2 :))) Că doi dintre ei sunt cu turbina picata și 3 fără dpf și injectoare înfundate e alta discuție pe care nu vor să o aibă

Sent from my MI 9 using Tapatalk



Top
   
PostPosted: 13 May 2022, 11:28 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Tedei rulz man, nu stiai? Buletpruf si mai si produc motorina. Se opresc bajetii cu Tedeiuri pe marginea drumului sa mai scoata din motorina din rezervor ca da pe-afara si lasa dâra.

In alta ordine de idei, am condus Giulietta cu 1.6 mjet, tot 120cp dar 320Nm cuplu. 2,5 oameni si bagaje cu AC non stop la 30+ grade nu era vreo racheta. In oras era super ok, in afara...mno, trebuia sa iti calculezi bine depasirile. Avand asta in gand imi imaginez ca la 1.4 de 120cp si 4 oameni cu bagaje deja devine o masina lenta.
Masina e destul de grea ea la origine, 1400+ kg daca e sa o comparam cu modelul precedent, 47 la 1300+ kg.

Deci ce experimentezi tu acolo tind sa cred ca e normal si nu e nimic in neregula cu masina.
Apa ajunge repede in temperatura pentrunca e foarte mic motorul.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 13 May 2022, 11:32 
Offline

Joined: 12 May 2022, 08:17
Posts: 12
Ajunge mai repede decât Matizul de 0.8 și tsi-ul de 1.2.

Deci chiar e destul de impresionant, numa bună de dat o fuga prin oraș fără să stai cu gândul că înfunzi injectoarele sau vreun filtru de particule.



Sent from my MI 9 using Tapatalk



Top
   
PostPosted: 13 May 2022, 22:45 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 760
Car: Giulietta
Location: Bucuresti
La orice masina, indiferent de motorizare se observa (mai mult sau mai putin) diferenta intre "cum trage" cu 2 oameni versus cu 4 oameni + bagaje.
Eu azi am facut ~400 Km cu Giulietta din dotare, 2.0 175hp, cu 4 oameni + 1 caine si vedeam cum urca acul vitezometrului de la 90 la 110 Kmph cu aproximativ acelasi avant cu care urca cand are doar 2 oameni de la 130 la 150 Kmph. Si vorba aia, e diesel. Si mananca tedei-uri de 2.0 pe paine :lol:

_________________
Alfa Romeo Giulietta MY2017 2.0 175 TCT
Ex: Alfa Romeo 147 2003 1.6 Twin Spark
Ex: Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Ex: Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
PostPosted: 13 May 2022, 23:18 
Offline

Joined: 12 May 2022, 08:17
Posts: 12
Cu asta m-ai liniștit. Acum îmi calculam eu de ce nu mi-am luat bestia de jtdm, dar între timp mi-am adus aminte că fac cam 12k de km pe an și m-am calmat

Foarte faină mașina mai ales culoarea. A mea neagra iasă murdara din spălătorie cu toată ceara din lume și quick detailer :)))

Sent from my MI 9 using Tapatalk



Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]