It is currently 22 May 2024, 09:42

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ulei in debitmetru
PostPosted: 08 Oct 2018, 10:19 
Offline
User avatar

Joined: 23 Nov 2016, 18:19
Posts: 60
Car: Giulietta
Location: Cluj-Napoca
Salutare,

Detin o Giulietta 2.0 140 hp, cutie manuala.
De cateva zile caut solutie pentru problema din subiect. Am verificat Carterul (mecanicul zice ca nu-i problema cu el), am dat jos debitmetrul si l-am curatat, totul a fost ok....vreo 30 de km. Este foarte mult ulei in conducta respectiva, intre turbina si debitmetru. Adica acolo am o mare pierdere. Din aprilie, 206.000 km cand am facut schimbul de ulei, pana acum ~214.000 am completat ~1l-1.3l. Ma intereseaza de ce ajunge atata ulei acolo. Carterul nu-i (cica), debitmetrul e nevinovat aici-cred ca si unul nou ar da eroare dupa vreo 100km cu atata ulei in el, EGR a fost schimmbat(la 181k), capacul EGR l-am schimbat eu dupa ce am achizitionat masina (prin ianuarie), despre filtrul epurator nu stiu ce sa zic...
Urmeaza sa reconditionez turbina...Daca si dupa reconditionare raman cu ulei intre turbina si debitmetru, ce ar mai trebui verificat/schimbat? Aveti vreo idee?

Multumesc anticipat!


Attachments:
WhatsApp Image 2018-10-08 at 10.48.47.jpeg
WhatsApp Image 2018-10-08 at 10.48.47.jpeg [ 268.88 KiB | Viewed 2576 times ]
WhatsApp Image 2018-10-08 at 10.48.48.jpeg
WhatsApp Image 2018-10-08 at 10.48.48.jpeg [ 230.89 KiB | Viewed 2576 times ]

_________________
Do it right or don't do it at all!

viewtopic.php?f=63&t=27234
Top
   
 Post subject: Re: Ulei in debitmetru
PostPosted: 08 Oct 2018, 11:37 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 303
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Nu ai treaba cu turbina. Daca ar fi ulei din turbina pina acum scoteai fum ca un tractor - alb
Problema de la decantorul de vapori de ulei din carter, adica furtunul mai subtire ce intra pe calea de aer chiar inainte de turbina. Acel furtun leaga teava metalica ce duce la decantor iar decantorul este legat si el printr-o bucata de furtun de acea teava metalica. In principiu debitmetrul nu ar trebui sa fie chiar asa afectat. Mai grav este faptul ca uleiul se scurge pe filtrul de aer si impreuna cu praful de acolo reduce proprietatile filtrului.
Tot mai nasol este ca se depune in intercooler si reduce eficenta de racire a acestuia junge la clapeta de aer si imbicseste traseul de aer folosit cind motorul este la relanti.

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Ulei in debitmetru
PostPosted: 08 Oct 2018, 11:59 
Offline
User avatar

Joined: 23 Nov 2016, 18:19
Posts: 60
Car: Giulietta
Location: Cluj-Napoca
Intr-adevar, se vede ulei si pe conducta respectiva, dar nu stiam daca vine pe acolo, sau tot de la turbina ajunge si in furtun/conducta respectiva.

Buun. Filtrul oricum urmeaza sa fie schimbat impreuna cu uleiul si restul filtrelor peste ~2500 km, dar cum opresc uleiul sa mai ajunga acolo. Prin "Problema de la decantorul de vapori de ulei din carter" vrei sa spui ca furtunul/conducta au ceva sau se poate schimba doar decantorul respectiv? Sau ce anume ar trebui sa fac? Poti sa imi dai mai multe detalii?

Multumesc!

_________________
Do it right or don't do it at all!

viewtopic.php?f=63&t=27234


Top
   
 Post subject: Re: Ulei in debitmetru
PostPosted: 08 Oct 2018, 14:45 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 303
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Se schimba piesa sau se curata daca stie careva cum.
Furtunul 3 este cel care intra in teava metalica care duce vaporii la intrarea in turbina.
El se gaseste in partea motorului dinspre parbriz pe la mijloc vizavi de ECU.


Attachments:
ScreenHunter 60.jpg
ScreenHunter 60.jpg [ 152.08 KiB | Viewed 2543 times ]

_________________
DA !
Top
   
 Post subject: Re: Ulei in debitmetru
PostPosted: 09 Oct 2018, 15:06 
Offline
User avatar

Joined: 23 Nov 2016, 18:19
Posts: 60
Car: Giulietta
Location: Cluj-Napoca
Oare este acelasi lucru? L-am gasit dupa filtru epurator si mie imi seamana ca si cum ar fi aceeasi piesa.

Multumesc!


Attachments:
WhatsApp Image 2018-10-05 at 13.33.24.jpeg
WhatsApp Image 2018-10-05 at 13.33.24.jpeg [ 213.52 KiB | Viewed 2490 times ]

_________________
Do it right or don't do it at all!

viewtopic.php?f=63&t=27234
Top
   
 Post subject: Re: Ulei in debitmetru
PostPosted: 17 Oct 2018, 15:29 
Offline
User avatar

Joined: 23 Nov 2016, 18:19
Posts: 60
Car: Giulietta
Location: Cluj-Napoca
Am inlocuit filtrul epurator (Nu stiu daca cineva poate curata chestia aia, nu prea vad cum...) si am curatat toate conductele la care am avut acces. Am gasit destul de ieftin, nou, original 245 lei.
Bineinteles, inainte de asta aveam "Check engine" si cateva erori. Dupa inlocuire mi-a aparut si afisajul presiunii din turbina(in Dynamic), insa a disparut repede. Banuiesc ca de la debitmetru sau de la eroarea P1541, plus mai trebuie sa ii refac plinul de ulei. Urmeaza sa mai studiez acest aspect si sa mai pun testerul peste cateva zile.
Attachment:
IMG_1457.JPG
IMG_1457.JPG [ 1.63 MiB | Viewed 2381 times ]
Attachment:
IMG_1459.JPG
IMG_1459.JPG [ 995.9 KiB | Viewed 2381 times ]
Attachment:
IMG_1461.JPG
IMG_1461.JPG [ 2.97 MiB | Viewed 2381 times ]
Attachment:
IMG_1462.JPG
IMG_1462.JPG [ 1.64 MiB | Viewed 2381 times ]
Attachment:
IMG_1463.JPG
IMG_1463.JPG [ 2.59 MiB | Viewed 2381 times ]

_________________
Do it right or don't do it at all!

viewtopic.php?f=63&t=27234


Top
   
 Post subject: Re: Ulei in debitmetru
PostPosted: 17 Oct 2018, 18:08 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 303
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Da asta este piesa. Cit a durat sa o schimbe si cit a costat manopera daca poti spune ?
Cred ca de acum nu o sa mai ai ulei in carcasa de la filtru de aer si implicit nici pe debitmetru.

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Ulei in debitmetru
PostPosted: 17 Oct 2018, 19:56 
Offline
User avatar

Joined: 23 Nov 2016, 18:19
Posts: 60
Car: Giulietta
Location: Cluj-Napoca
Cam la asta sper, sa nu mai fie ulei unde nu ii e locul.
Oricum o sa schimb si debitmetrul ca sigur nu mai e in "apele lui", dar il mai las doua-trei saptamani sa ma asigur ca nu mai ajunge uleiul la el.
Manopera a fost ceva mai putin decat piesa in sine, 200 lei. A lucrat aproximativ 2 ore. Ii mai dificil decat se vedea. Te cam incurca electromotorul si mai ceva fire/conducte pe acolo. Toata manopera a fost cam asa: ridica masina sa destrangi/strangi un surub sau sa fixezi ceva in partea de jos, lasa masina sa destrangi/strangi un surub sau sa fixezi ceva in partea de sus. Depinde pe unde aveai acces sa "atingi" obiectul tinta.
Asadar, fara lift/groapa nu ai nicio sansa. Parerea mea. ;)

_________________
Do it right or don't do it at all!

viewtopic.php?f=63&t=27234


Top
   
 Post subject: Re: Ulei in debitmetru
PostPosted: 19 Oct 2018, 00:56 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Din experienta iti zic ca l-ai schimbat degeaba. E o greseala de proiectare cu pagube aproape inexistente si deci neremediata. Singura solutie este un oil catch tank.


Le: prin degeaba ma refer strict la problema cu uleiul pe debitmetru si implicit filtru. Probabil ca acum va fi mai putin, dar tot existent. Insa nu ai facut rau ca l-ai schimbat, mai ales ca multa lume il ignora desi prin documentatie e data inlocuirea la 120k (parca), iar infundarea lui poate duce la probleme.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
 Post subject: Re: Ulei in debitmetru
PostPosted: 19 Oct 2018, 17:05 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 303
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Posibil ca vreo 30K km nu o sa ai ulei pe filtru de aer.
La descrierea dispozitivului spune ca are o supapa care trebuie sa se inchida atunci cind suctiunea creata de turbina depaseste un anumit prag. Probabil acea supapa se murdareste si nu-si mai face treaba, zic si eu.
De aceea am zis ca poate este o posibilitate de desfacere a dispozitivului si de a-l curata.
O solutie pe care am sa o incerc este de a da cu un flacon de spray de curatare frina sau carburator in interiorul epuratorului sperind ca acea supapa sa se curete.
Evident , dupa operatiunea asta, schimb imediat uleiul de motor.

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Ulei in debitmetru
PostPosted: 20 Jan 2019, 22:14 
Offline
User avatar

Joined: 23 Nov 2016, 18:19
Posts: 60
Car: Giulietta
Location: Cluj-Napoca
Problema nu era nici de la epurator, nici de la turbina...Motorul era problema. Asadar acesta a fost segmentat:viewtopic.php?f=63&t=27234

Cat despre epurator, nu cred ca se poate curata deoarece pare turnat - o singura piesa - si nu se poate desface. Iar sa incerci sa dai in interior cu ceva solutii de curatat...nu stiu ce sa zic. Nici nu cred ca s-ar curata bine, probabil nici nu s-ar usuca destu. Nu cred ca merita riscul pentru ~250 lei.

_________________
Do it right or don't do it at all!

viewtopic.php?f=63&t=27234


Top
   
 Post subject: Re: Ulei in debitmetru
PostPosted: 21 Jan 2019, 10:11 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 303
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
borodivasile Quote:
Problema nu era nici de la epurator, nici de la turbina...Motorul era problema. Asadar acesta a fost segmentat:viewtopic.php?f=63&t=27234

Cat despre epurator, nu cred ca se poate curata deoarece pare turnat - o singura piesa - si nu se poate desface. Iar sa incerci sa dai in interior cu ceva solutii de curatat...nu stiu ce sa zic. Nici nu cred ca s-ar curata bine, probabil nici nu s-ar usuca destu. Nu cred ca merita riscul pentru ~250 lei.
Pai dupa deviz nu s-a segmentat motorul ci s-au curatat rectificat supapele.

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Ulei in debitmetru
PostPosted: 21 Jan 2019, 12:34 
Offline
User avatar

Joined: 23 Nov 2016, 18:19
Posts: 60
Car: Giulietta
Location: Cluj-Napoca
S-a desfacut, s-a refacut chiulasa, s-au inlocuit toate garniturile si tot ce a necesitat inlocuire (segmenti, semeringuri...etc), inclusiv oringurile de la baia de ulei, respectiv joja. De asemenea, s-a inlocuit kit-ul de distributie si pompa de apa. Ce nu a necesitat inlocuire sau refacere, la fost lasat la fel.
Attachment:
C56B74EA-BC56-4DF5-B96D-049EB312D87E.jpeg
C56B74EA-BC56-4DF5-B96D-049EB312D87E.jpeg [ 2.26 MiB | Viewed 1937 times ]
Attachment:
25810F19-7C7F-43D5-A0F5-E4A37A04E437.jpeg
25810F19-7C7F-43D5-A0F5-E4A37A04E437.jpeg [ 2.09 MiB | Viewed 1937 times ]

_________________
Do it right or don't do it at all!

viewtopic.php?f=63&t=27234


Top
   
 Post subject: Re: Ulei in debitmetru
PostPosted: 21 Jan 2019, 15:11 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 303
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Acu se vede si devizul este pe masura.

_________________
DA !


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]