Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Giulietta JTDm - regenedare DPF
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=25616
Page 1 of 1

Author:  ALXege [ 24 Mar 2017, 11:46 ]
Post subject:  Giulietta JTDm - regenedare DPF

Am creat topicul ceva mai general, insa ma intereseaza cum se comporta masina in special pentru motorul 2.0 atunci cand intervine regenerarea.
La 2.4 invatasem: sunet mai gros al motorului, acul de turbo cadea pe 0 pe decelerare, consumul instant incepea sa fluctueze de capul lui indiferent de pozitia pedalei de acceleratie. Dintre toate astea, personal, ma orientam dupa primele 2 simptome, consumul instant nu-l bagam niciodata in seama..

Asadar, pentru posesorii de 2.0JTDm: voi cum identificati regenerarile?
Lucian? :)

Author:  piticu74 [ 24 Mar 2017, 15:37 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

Aceleasi simptome..consum instant mare,turbo putin ridicat,si sunetul motorului schimbat..oricum ai sa auzi diferenta,suna ca si cum ai avea evacuarea libera,vorbesc despre 2.0 jtdm-ul meu de pe 159,asta cand era pe liber,in mers doar din consum vedeam diferenta,sarea peste 20%,dar nu cred ca schimba cu ceva fata de Giulietta.

Author:  ALXege [ 24 Mar 2017, 15:44 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

Pai primul lucru care se schimba e absenta ceasului turbo :)

Author:  Godzzi [ 24 Mar 2017, 16:40 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

pe Dynamic are un ceas electronic in display-ul dintre ceasuri.

Author:  piticu74 [ 24 Mar 2017, 16:52 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

ALXege Quote:
Pai primul lucru care se schimba e absenta ceasului turbo :)
Atunci nu lua in seama turbo.. :lol:

Author:  ALXege [ 24 Mar 2017, 16:59 ]
Post subject:  Giulietta JTDm - regenedare DPF

Sunt familiar cu ceasul electronic, doar ca ma indoiesc ca el simuleaza intocmai comportamentul ceasului mecanic de pe 159, asa ca il ignoram :) consumul instant nu-l urmaresc niciodata si nici n-as vrea sa-mi fac un obicei din asta :) bine de stiut ca si la 2.0 este sesizabil sunetul motorului, eram tentat sa pun asta pe seama celor 5 cilindri la 2.4. Merci!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  piticu74 [ 24 Mar 2017, 17:04 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

Unii spuneau de miros intepator si fum alb la esapament,eu nu am vazut/simtit la mine..poate am eu narile mai infundate.

Author:  lucianm [ 25 Mar 2017, 21:46 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

Ege, iti spun cinstit, in 4 ani (so far...) cat am avut motorul asta, nu am simtit regenerarile, cel putin nu ca cele de pe 2.4 pe 159. Mi se parea uneori ca are un comportament mai sincopat, la turatii mici, si zgomot ceva mai mare al motorului, dar nu era ceva foarte evident si nu pot baga mana in foc.
Oricum, motorul asta de 2.0, jtdm-2, mi se pare excelent pentru oras si suficient de bun in afara orasului. Desi 159le, cu 2.4. imi va ramane forever in inima, overall mi se pare un motor mai OK 2.0 de pe Giulietta.

Author:  DanS [ 26 Mar 2017, 00:00 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

pana acum inca nu m-am prins de faza cu regenerarile, ori am mers foarte putin (distante scurte), ori am mers foarte turat... :scratch:

Author:  ALXege [ 26 Mar 2017, 12:13 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

Lucian, sa inteleg ca n-ai fost niciodata atent la regenerari, deci posibil ca multe dintre ele sa le fi intrerupt? Cati km ai cu fosta? N-ai avut probleme cu DPFul? (Regenerari fortate in service, sau DPF inlocuit in garantie..)
Eu cu Spider-ul am avut noroc de multe drumuri lungi si regenerari facute ca la carte, insa m-a surprins de cateva ori la intrarea in parcare sau la supermarket si de fiecare data mai dadeam 2-3 ture in plus :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  lucianm [ 26 Mar 2017, 14:00 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

ALXege Quote:
Lucian, sa inteleg ca n-ai fost niciodata atent la regenerari, deci posibil ca multe dintre ele sa le fi intrerupt? Cati km ai cu fosta? N-ai avut probleme cu DPFul? (Regenerari fortate in service, sau DPF inlocuit in garantie..)
Eu cu Spider-ul am avut noroc de multe drumuri lungi si regenerari facute ca la carte, insa m-a surprins de cateva ori la intrarea in parcare sau la supermarket si de fiecare data mai dadeam 2-3 ture in plus :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
E posibil sa fi intrerupt unele regenerari. Masina are acum 64.000 km si nu a avut nici o problema cu DPF-ul. Din cei 64.000, cam 1/3 sunt km in afara orasului.

Author:  cristih [ 26 Mar 2017, 15:14 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

Nici la 1.6 nu am simtit regenerarile. In cei ~30k km facuti cu G, nu stiu cand s-au facut. Ce-i drept nu am prea mers pe distante scurte, majoritatea sunt drumuri de mimin 20-25km. Cateodata, foarte rar, am simtit la relanti un zgomot mai pronuntat al motorului dar nu este atat de pronuntat incat sa ma duca cu gandul la regenerare - am pus pe seama "mi se pare ca e mai zgomotos" si la urmatoarea stationare deja nu mai avea acel zgomot. Simptomele de pe 159 nu le-am resimtit in G.

Author:  Godzzi [ 26 Mar 2017, 20:50 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

din cate stiu, de ceva ani incoace se tot aude de un filtru de particule "uscat" care nu foloseste nu stiu ce aditivi iar aceste noi filtre rezista mult mai bine in timp. E posibil ca G sa foloseasca asa ceva?......zic si eu.

Author:  nesquick [ 26 Mar 2017, 20:53 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

Pai si la GT/159 tot uscat tind sa cred ca este... dat fiind ca nu trebuie sa-i pui adblue sau vreun aditiv similar.

Author:  DanS [ 26 Mar 2017, 21:19 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

va spun eu, talpa frate si nu se mai infunda nimic :naughty:

Author:  VladimirG [ 26 Mar 2017, 23:49 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

DanS Quote:
va spun eu, talpa frate si nu se mai infunda nimic :naughty:
:up:

Author:  andrey_r [ 28 Mar 2017, 17:09 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

La mine la 159 regenerarea se simte cu adevărat doar când o face în oraș, ca simptome ar fi relantiul mărit si ușoare fluctuații ale acestuia, consumul instant mărit, motor ușor mai zgomotos (merg ventilatoarele pe turație maxima) și la mine în particular se aude un sunet specific de la evacuări întrucât nu mai am toba finală. În afara orașului nu prea simți nimic decât un oarecare. la accelerație în special în treptele 5 si 6. Nu scoate gram de fum în timpul regenerarii, sincer a fost extrem de greu sa ii explic prietenei mele cum sa își dea seama ca își face masina regenerarea [FACE SAVOURING DELICIOUS FOOD][FACE WITH LOOK OF TRIUMPH]



Trimis de pe al meu LG-H818 folosind Tapatalk

Author:  Valak [ 28 Mar 2017, 17:37 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

Godzzi Quote:
din cate stiu, de ceva ani incoace se tot aude de un filtru de particule "uscat" care nu foloseste nu stiu ce aditivi iar aceste noi filtre rezista mult mai bine in timp. E posibil ca G sa foloseasca asa ceva?......zic si eu.
Atunci cand vine vorba de filtre de particule, exista DPF-ul, pentru a carui regenerare se foloseste postinjectia si exista FAP-ul (folosit mai ales de francezi si cei caror le dau motoare - Peugeot, Citroen, Ford, Mazda, Land Rover, Jaguar, Suzuki, Volvo etc.), pentru regenerarea caruia e nevoie de aditivarea carburantului cu un catalizator de ardere (cel mai cunoscut fiind Eolys-ul).

A nu se confunda DPF-ul cu SCR-ul (care poate fi uscat sau umed), sau aditivarea carburantului (Eolys) cu injectia de solutie de uree in evcuare (AdBlue). DPF-ul retine particulele diesel, in timp ce SCR-ul neutralizeaza oxizii de azot.

Author:  andrey_r [ 28 Mar 2017, 18:08 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

Ca tot vorbim de modul în care se face regenerarea, este adevărat ca este necesara o anumita cantitate minima de carburant? Întreb deoarece mai am un prieten cu un 2.0 jtdm care îmi spune ca lui i-a pornit regenerarea când era pe rezerva.



Trimis de pe al meu LG-H818 folosind Tapatalk

Author:  AlexMito [ 29 Mar 2017, 11:10 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

Regenerarile la generatia MiTo / Giulietta nu se simt deloc (spre deosebire de 159). Acestea nu difera in functie de motorizare (nu are importanta daca vorbim de 2.0 sau 1.6). Indicatorul electronic turbo nu se modifica, sunetul motorului / evacuarea nu se modifica, etc.
Practic singura metoda prin care iti poti da seama ca are loc o regenerare este sa ai in bord setat sa arate tot timpul consumul instant si sa fii atent din cand in cand. In acest fel, eu am observat numeroase regenerari la Giulietta (as putea spune ca in 40% din cazuri am fost constient ca are loc regenerarea).

Spre exemplu la o viteza constanta de 60 km/h in a 4a, observ ca brusc consumul creste dela 4-5 la 7-8. Regenerarea in toate cazurile a durat cam 7-10 minute si in cazul meu se intampla o data la 250 - 350 KM mers strict in oras sau la 400 -500 KM mers strict in afara.

PS: Am avut si 159 si MiTo si Giulietta pentru perioade semnificative de timp.

Author:  cristih [ 29 Mar 2017, 18:07 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

Ma mai uit si eu din cand in cand la consum instant, insa sa vad diferenta de la 5 la 7 litrii si sa asociez cu regenerare mi se pare muuult prea putin ca indiciu.

Author:  andrey_r [ 29 Mar 2017, 18:53 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

Alexmito, eu am pe 159 motorul de 2.0 litrii și exact cum zici și tu fata de generația euro 4 regenerarea abia se simte, dar totuși nu e asa de greu de reperat când se întâmplă odată ce te-ai familiarizat cu mașina. Referitor la consumul instant la mine în timpul regenerarii îmi arata valori mult mai mari fata de normal, în genul 15 % sau mai mult în condițiile în care eu abia ating accelerația. Frecventa regenerarilor e undeva la 350 km, mers 80% în oraș. Pe exterior se mărește intervalul, din păcate nu am atât de multe drumuri externe, și aceste dpf uri au fost gândite în special pentru mersul pe autostrada unde nu simți regenerarea.

Trimis de pe al meu LG-H818 folosind Tapatalk

Author:  dani3lll [ 29 Mar 2017, 21:21 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

la Giulietta mea in 20mii + eu nu am simtit aceasta regenerare...

Author:  ALXege [ 29 Mar 2017, 21:59 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

Merci! Singurul takeaway este relantiul usor fluctuant, pe care l-am sesizat la un moment dat (bine de stiut, ca pe moment ma uitam destul de stramb de ce face asa)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  borodivasile [ 09 Oct 2018, 20:20 ]
Post subject:  Re: Giulietta JTDm - regenedare DPF

AlexMito Quote:

Spre exemplu la o viteza constanta de 60 km/h in a 4a, observ ca brusc consumul creste dela 4-5 la 7-8. Regenerarea in toate cazurile a durat cam 7-10 minute si in cazul meu se intampla o data la 250 - 350 KM mers strict in oras sau la 400 -500 KM mers strict in afara.
Nu-i cam mica viteza pentru a 4a? De obicei, la 60 km/ora sunt cu a3a, daca nu chiar a 2a. Merg eu cu motorul prea turat?

Cat despre consum, o singura data pot sa zic ca am "prins" regenerarea. Eram cu a 3a in coborare, iar cand "duceam piciorul deaspupra pedalei de acceleratie" vedeam consum peste 25-30%.

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/