Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=28393
Page 4 of 4

Author:  Vlzz [ 12 Sep 2022, 16:17 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

nesquick Quote:
Că o paranteză, la babă (159 facelift, 1.9jtdm 16v), la aceiași viteză medie, pe o distanță de ~800km, consumul a fost de 5.8% (2pers + bagaje). Diferența ar fi că 159le este mai greu cu aprox 300kg fata de giulietta, plus tehnologia mult mai veche.
Giulietta, contrar asteptarilor pe care ti le faci cand o privesti, e o masina foarte grea.
Nu ma uit acum in talon, dar iau de pe autodata: Giulietta 2.0 TCT - 1335 Kg, in timp ce 159 berlina 2.0 - 1490 kg. Nu e chiar 300 kg diferenta. Cat despre coeficientul aerodinamic, sunt varza amandoua, fiind > 0.30.
Sper ca era defect cantarul, dar luna trecuta, cand am mers la ITP, m-a intrebat tipul de acolo de ce ii da aproape 1600kg, doar cu el la volan :lol: :lol:

Author:  nesquick [ 12 Sep 2022, 17:59 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

Vlzz Quote:
nesquick Quote:
Că o paranteză, la babă (159 facelift, 1.9jtdm 16v), la aceiași viteză medie, pe o distanță de ~800km, consumul a fost de 5.8% (2pers + bagaje). Diferența ar fi că 159le este mai greu cu aprox 300kg fata de giulietta, plus tehnologia mult mai veche.
Giulietta, contrar asteptarilor pe care ti le faci cand o privesti, e o masina foarte grea.
Nu ma uit acum in talon, dar iau de pe autodata: Giulietta 2.0 TCT - 1335 Kg, in timp ce 159 berlina 2.0 - 1490 kg. Nu e chiar 300 kg diferenta. Cat despre coeficientul aerodinamic, sunt varza amandoua, fiind > 0.30.
Sper ca era defect cantarul, dar luna trecuta, cand am mers la ITP, m-a intrebat tipul de acolo de ce ii da aproape 1600kg, doar cu el la volan :lol: :lol:
La 1335 kg nu este o masina grea... personal consider ca este greutate optima pentru o mașină de serie. Ca o paranteza, Alfa Romeo GT are o greutate similară (±1350kg) si se simte destul de ușoară.

Conform informațiilor din manualul de utilizare o Giulietta 2.0 JTDm TCT cântărește 1335kg (toate fluidele si rezervorul 90%) exact cum ai spus si tu. Un 159 motorizare 1.9 cât si 2.0jtdm cântărește 1540kg (toate fluidele si rezervorul 90%). Deci, diferența este de 200kg...

Cei de la ITP fie aveau cântarul necalibrat, fie ingirelul era obez :)

Author:  Vlzz [ 31 Oct 2022, 12:48 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

De cateva zile, masina are ambreiaje noi si in sfarsit pot spune ca am scapat de comportamentul neplacut cand ma taraiam cu treapta a doua si de smuciturile la schimbarea in treptele pare, care devenisera un disconfort destul de mare.

S-a facut un sobor ( :lol: ) de 3 mecanici, asadar toata operatiunea a durat mai putin de 10 ore :shock:
Deci, la aproximativ 111 mii km, de la tzzivii citire:
-Ulei cutie partea mecanica
-Ulei robotel
-Set ambreiaje
-Rulment hidraulic
-Rulment priza
-Siguranta rulment priza

Acum masina schimba toate treptele foarte smooth, nu mai exista deloc smucituri sau alte comportamente dubioase. Inca o menajez, pentru ca am facut putini km cu discurile noi, le las o perioada de rodaj, insa sunt extrem de incantat de rezultat :D

Author:  Vlzz [ 11 Jun 2023, 22:38 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

Vlzz Quote:
Acum masina schimba toate treptele foarte smooth, nu mai exista deloc smucituri sau alte comportamente dubioase. Inca o menajez, pentru ca am facut putini km cu discurile noi, le las o perioada de rodaj, insa sunt extrem de incantat de rezultat :D
Referitor la cele spuse mai sus, la 120k+ Km am ramas la aceeasi parere, comportamentul TCT-ului dupa schimbarea discurilor este asa cum trebuie sa fie un dublu ambreiaj.

I-am mai tras un video, daca tot am relansat treaba cu canalul de YouTube (100 Kmph). Sunt niste cadre de "test" puse cap la cap, dar a iesit ceva decent: https://www.youtube.com/watch?v=U29Y8v1 ... el=100Kmph

Am fost la al doilea Fest cu Giulietta (al treilea pentru noi) si abia il asteptam pe urmatorul. Dupa 10 ani de posesor de Alfa Romeo, am reusit sa-mi pun primul sticker cu Alfa Club pe o masina, desi am vreo 10 stickere prin casa :lol:
Attachment:
StickerIF28VLZ.jpg
StickerIF28VLZ.jpg [ 1.2 MiB | Viewed 858 times ]
Attachment:
DSC_0029.JPG
DSC_0029.JPG [ 3.71 MiB | Viewed 858 times ]
Attachment:
FestIF28VLZ.jpg
FestIF28VLZ.jpg [ 2.81 MiB | Viewed 858 times ]

Author:  Vlzz [ 06 Sep 2023, 16:57 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

Dupa Alfa Fest, am mai facut un drum pana in Grecia si unul pana in Bulgaria, la Gusto Alfa.
Tot dupa Fest, incepuse sa arunce cate un check engine aleatoriu cu eroare de pozitie invalida geometrie variabila turbina. S-a dat jos actuatorul geometriei, s-a curatat si gresat, iar pana la bulgari si inapoi a mers absolut bine. Ca referinta, pana in Grecia si inapoi a dat de 2 ori check engine. Sper ca s-a rezolvat forever and ever.
La ultima revizie, care a fost foarte recenta (~126k Km), am mai schimbat si discuri + placute, ca inca mergeam cu cele prajite la Alfa Fest 2022 :lol:
Attachment:
_A730489.jpg
_A730489.jpg [ 2.39 MiB | Viewed 684 times ]

Author:  Vlzz [ 08 Mar 2024, 12:52 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

Am ajuns si la 135.000 Km. Ieri s-au facut urmatoarele:
- revizie;
- distributie + accesorii;
- inlocuit rulment spate-dreapta, care ma scoatea din sarite de cateva saptamani;
- schimbat arcuri stock cu Eibach - m-am reindragostit de masina. In sfarsit nu mai e cea mai inalta Giulietta pe care am vazut-o vreodata :lol:
- geometrie unde, pe langa reglajele necesare dupa inlocuirea arcurilor, i-am zis celui care s-a ocupat ca ma zgarie pe creier faptul ca, de mai bine de 3 ani, de cand am luat-o, volanul nu statea 100% drept cand masina mergea in linie dreapta, dar era o deraglare extrem de fina. S-a rezolvat si asta :D

Comparativ - sus cu arcurile Eibach, jos cu cele stock:
Attachment:
Eibach_Springs_VLZ.jpg
Eibach_Springs_VLZ.jpg [ 2.27 MiB | Viewed 491 times ]

Author:  yux_mm [ 08 Mar 2024, 15:30 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

Nu stiu ce sa zic de strada aia a ta din fata casei... esti sigur ca arcuri mai scurte iti trebuiau? :lol:

Author:  Vlzz [ 08 Mar 2024, 16:06 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

No worries, asfaltul e la 30 de metri de casa mea, iar pe drumul pietruit oricum merg cu 5 km/h, din respect pentru vecini.
Intr-adevar scutul motor mi se pare cam aproape de pamant acum, dar planul este sa trec la jante de 18 inch pentru vara, iar asta ii va mai ridica putin garda la sol. Jantele care sunt acum pe ea sa ramana pentru iarna - anul asta am tinut mai putin de 3 luni rotile de iarna montate si ma astept ca pe viitor sa devina tot mai scurt asa zisul anotimp rece in Romania.

Author:  Kodak [ 08 Mar 2024, 16:15 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

Vlzz Quote:
No worries, asfaltul e la 30 de metri de casa mea, iar pe drumul pietruit oricum merg cu 5 km/h, din respect pentru vecini.
Intr-adevar scutul motor mi se pare cam aproape de pamant acum, dar planul este sa trec la jante de 18 inch pentru vara, iar asta ii va mai ridica putin garda la sol. Jantele care sunt acum pe ea sa ramana pentru iarna - anul asta am tinut mai putin de 3 luni rotile de iarna montate si ma astept ca pe viitor sa devina tot mai scurt asa zisul anotimp rece in Romania.
Nu-ti face sperante prea mari legat de garda la sol, e aproape inexistenta diferenta.

Attachments:
dif 17 to 18 inch.png
dif 17 to 18 inch.png [ 262.84 KiB | Viewed 468 times ]

Author:  yux_mm [ 08 Mar 2024, 16:29 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

Pai tre sa fi in aia 3% (parca atat era) variatie astfel incat vitezometrul inca sa iti indice corect viteza.

Author:  Vlzz [ 08 Mar 2024, 18:15 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

Kodak Quote:
Nu-ti face sperante prea mari legat de garda la sol, e aproape inexistenta diferenta.
Se pare ca va trebui sa ma obisnuiesc cu inaltimea asta atunci. Sunt curios sa o vad acum langa o Giulietta cu suspensii stock (non-QV), sa-mi dau seama daca am trecut de la "foarte inalta" la "foarte joasa" :lol:
Oricum, e departe de a fi o problema modificarea, chiar sunt extrem de incantat de ea, rigiditatea masinii este aceeasi sau, daca s-a modificat, s-a modificat atat de putin incat nu pot sesiza, iar arcurile vechi au ramas la mine, pentru a fi predate urmatorului proprietar, cand va fi cazul :mrgreen:

Author:  danutz bts [ 08 Mar 2024, 21:30 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

Salut!
Ceva mai multe detalii despre arcuri? (de unde le-ai luat, model) Arata foarte, foarte bine lasata asa!! Nu s-au inclinat mai mult rotile pe spate?

Author:  Vlzz [ 08 Mar 2024, 23:04 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

Salut. Multumesc! :D Arcurile sunt astea: https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... :4871.html
Nu stiu despre celelalte, dar oricum Giulietta mea avea dintotdeauna un mic camber negativ pe spate. Dupa schimbarea arcurilor, intr-adevar s-au modificat unghiurile pe acolo, dar intr-un mod gresit. De aia i-am refacut geometria, iar acum camber-ul pare cam la fel ca inainte.

Author:  mugurel [ 10 Mar 2024, 00:43 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

Arata f bine acum, ai ales ce trebuie.

Author:  ALXege [ 10 Mar 2024, 14:38 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

Ai facut primul pas in directia cea buna! Acum iti trebuie jante mai mari :lol:

Author:  Vlzz [ 19 Mar 2024, 20:47 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

Las aici link-ul de mai jos cu scopul de a se vedea cum arata masina cu arcurile noi ( incepand cu secunda 55 din clip sunt cadre trase in mers - rolling shots ). Also like, share, subscribe si tot tacamul :D
Da, niste jante de 18'' vor urma... Candva, nu stiu cand :lol:

https://youtu.be/X5Nyk8pe38w

Author:  tzzivii [ 19 Mar 2024, 22:15 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

- becuri :lol:

Author:  Vlzz [ 21 May 2024, 15:31 ]
Post subject:  Re: VLZ - Giulietta 2.0 175 TCT

Cu putin peste o saptamana pana la Alfa Fest, sunt sigur ca toti va programati masinile la curatat, detailing, ingrijit, s.a.m.d. Va doresc tuturor sa va duceti planurile la capat cu succes, insa tine-ti-mi si mie pumnii, pentru ca pe data de 15 mai, Auto Italia a spus "ne auzim in 2 saptamani sa veniti sa inlocuim bara spate" (crapata destul de tare in urma unui incident in care un taximetrist s-a oprit in mine, la semafor).
Bara e comandata deja de la data respectiva, termenul pt livrare era de 10 zile, dar trebuie si vopsita inainte sa ma cheme sa o monteze pe masina. E la limita, dar poate nu vin la Fest cu bara sparta... :?
Also, imi pun baza in Auto Italia ca nimereste 100% bine culoarea, nu 98% cum au reusit cei de la DAB.

Page 4 of 4 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/