Conceptul vine si cu posibile avantaje pentru companii, respective business-ul de inchiriere sau leasing. Cred ca sunt evidente, le putem detalia si pe asta, daca e.
DPDV client eu vad conceptul ca pe retrofit modern, disponibil la un click distanta. Daca inainte trebuia sa cumperi un modul fizic pe care apoi sa il activezi din soft, acum totul se face printr-un click. Ambele solutii au un cost asociat.
Revenind la suspensia “active”discutata. Evident suspensia exista fizic pe masina si e la fel de clar ca nu se poate modifica remote, ea e aceeasi. Lipseste doar controlerul, modulul care permite comutarea intre Dynamic, normal, sport si ce mai au ei pe acolo.
Ce se intampla !?
Inainte:
A. Plateai la achizitie, te bucurai de ea
B. Retrofit: achizitionai modulul care o active, actualizizare soft etc
C. Nicio actiune, utilizai masina ca si cum nu ar avea posibilitatea de ajustare a parametrilor ( unii nici macar nu stiu ca de fapt au o suspensie de genul pe masina
) Altii nu sunt interesati deloc, mai pragmatici...
Dupa:
- Platesti la achizitie, totul clar
- Feature on demand , Paas– alegi cand vrei sa o activezi si in ce conditii, one time payment, abonament lunar etc
- Nu-ti bati capul….
Cui se adreseaza acest concept? Celor din categoria B si C de mai sus.
B: le facilitezi utilizarea functiilor, mai simplu, mai rapid - la un click distanta (fara comandat piese fizice, asteptat, montare, soft etc etc)
C: in cazul celor nestiutori sau pragmatici, aplici campanii dedicate (finut targetate) de marketing, ii informezi si le oferi o perioada de free trial. Rata de conversie de X %....
Marketingul: Costica si-a luat un BMW seria 5 nou insa nu a configurat-o cu suspensie active. Costica o zguduie prin Bucuresti marea majoritate a timpului, pragmatic de fel a zis ca nu are nevoie.
Doar ca tu, producator, ai informatii reale despre usage-ul lui Costica. Si e un soft care monitorizeaza (masina, nu pe Costica) si in fct de parametrii setati, creaza niste alerte. Cand ai detectat ca Costica (ma scuzati) s-a pus la drum, pare ca se indreapta spre Brasov (ma rog, citing destinatia setata pe Navi stim exact unde vrea sa se duca bagabontul de Costica) , apare si prima oportunitate. Ia sa ii comunicam noi lui Costica ca noi il pretuim si in semn de maxima apreciere ii oferim posibilitatea de a testa/ utiliza suspensia active pentru 48h (o saptamana, nu stiu, irrelevant). Totul elegant, frumos, fara sa te puna sa introduci datele cardului sau prostii, nu ai avea niciun motiv sa nu incerci functia propusa, macar dintr-o minima curiozitate).Practic i-ai aruncat carligul lui Costica, astepti sa muste.
*Trebuie tinut cont si de profilul clientului, vorbim de masini de zeci de mii de euro, nu de Dacia Spring aici). Te lupti cu pragmatismul sau necunoasterea/indiferenta, nu neaparat cu ariciul din buzunar.
Ce e de tinut in minte: si in present exista masini care vin cu hardware instalat chiar daca optiunea nu este configurata/platita la achizitia masinii. Cel mai la indemana exemplu: ACC. Multe masini au hardware instalat si le lipsesc doar comenzile. Cumperi modulul de comenzi, activezi -> fericire. Mentionez asta pt ca mi se pare relevant in a intelege conceptul. Nu neaparat adaugi hardware pe masina special pt implementarea acestui concept. Te folosesti de software pentru a facilita folosirea hardware-lui existent.
Practic, daca in present ai o rata de utilizare (mai exact achizitie) de 70% a functionalitatilor posibile (procentajul e pur aleatory, sa nu avem discutii), sa zicem, provocarea este cum fac isa cresti aceasta rata de utilizare a hardware-ului existent pe masina. 100% nu e fezabil, dar o crestere de la 70 la 75, 80 etc, da. (aceasta este una dintre modalitatile de recuperare e investitiei; pe langa economiile generate de reducerea diversitatii etc).