It is currently 28 Apr 2024, 08:48

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: Roti in stil 8C
PostPosted: 28 Jan 2009, 20:55 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Am spus ca o data in viata va trebui sa am si rotile astea,se pare ca nu sunt singurul cu pata pusa. 8)


Image

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 28 Jan 2009, 23:07 
Offline
User avatar

Joined: 13 Oct 2008, 18:18
Posts: 186
Location: Brasov
bun, bun... dar ai gasit asa ceva si de cumparat? banuiesc ca macar niste replici tot o sa apara la un moment dat...


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 00:12 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jun 2006, 12:32
Posts: 90
Da Marius, nu esti singurul.... :)


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 00:14 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
cumpara-ti.


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 00:22 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
le-am vazut si eu in Bucuresti pe un GT.

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 02:51 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Nu sunt aceleasi jante. Alea de Brera S din linkul lui Toshy nu au nici o treaba cu alea de 8C, adica arata asemanator, dar in afara de asta...

Apropos, prima poza din topic nu cumva e photoshop ? Nu de alta, dar si cu flanse adaptoare, tot exista marea problema a gasitului jantelor originale, nu mai zic de dimensiuni....


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 03:10 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
din pacate te inseli.
sunt exact la fel, difera culoarea si dimensiunea si din cauza et-ului alea de pe 8c sunt un pic mai "trase" in interior... ca bmw-urile :)
si exista si pe argintiu :)

http://www.carenthusiast.com/alfa/alfa_ ... 08_015.jpg
http://img.scoop.co.nz/stories/images/0 ... b03ec.jpeg
http://farm1.static.flickr.com/254/4440 ... b867b6.jpg


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 04:17 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Faptul ca sunt mai trase in interior nu are treaba cu ET-ul, nu are treaba cu latimea. Alea de 8C originale sunt 8.5J pe fata, daca nu ma insel, si tot sunt mai infundate, pe cind astea de Brera S sunt cu butucul spre exterior. Tot farmecul e in adincimea butucului, dupa parerea mea, ca si la jantele de 156 GTA in versiunea de 18" facuta de japonezi, n-au nici o treaba cu alea de 17" originale de la un detaliu ... ghici care.


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 04:39 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
iar te inseli. are treaba exact cu ET-ul..
ia un 939 si vezi cat de in exterior sunt etrierii. nu ai cum sa pui roti "infundate" cand ai 2mm clearance.
pana una alta, mie mi se par aproape la fel cele de pe fata, inclusiv la "adancimea" butucului.

http://www.caranddriver.com/var/ezwebin ... _large.jpg


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 04:52 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Man, here you go. http://www.mgexperience.net/article/ima ... l_dims.gif
Studiaza bine si iti vei da seama ca ET nu are treaba cu etrierul.
Daca nu ajungi la concluzia asta, cauta un ET pentru jante de Ferrari de exemplu, sau Porsche, te prinzi tu.


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 10:22 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Allex Quote:
le-am vazut si eu in Bucuresti pe un GT.
doubt it, cel mult un model aftermarket care seamana..

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 11:09 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
putem sa ne certam la infinit si poti sa-mi pui cate diagrame vrei, daca nu sti sa le interpretezi, dar tot eu am dreptate.
pacat, chiar imi facuse sperante ca am pe cine sa intreb despre cum sa reglez reboundu' la coilover, dar se pare ca nu.


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 15:40 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Pai tu esti ala care nu stie sa interpreteze o simpla schema, din pacate. O janta poate avea o forma ciudata, un ET mare, si totusi sa accepte un etrier grosolan.
Ca exemplu, BBS LM, o janta urita imho, are, pentru dimensiunea de 8.5x19, ET50 pentru Porsche 911 Turbo 997, aceeasi janta, aceeasi dimeniune, are ET30 pentru Alfa 147 orice motorizare. Deci, vine mai in exterior pe Alfa decit pe Porsche, iar intre astea doua stim care are ertierul mai mare, da ?
Concluzia este ca, vorbind despre masini diferite, nu poti spune ca ET conteaza la "caliper clearance", ca sa folosesc cit mai putine cuvinte. Daca insa vorbim de un anume model de masina, atunci da, conteaza ET-ul diferitelor jante, dar si aici, nu intotdeauna.
Desi, recitind, nu mai imi dau seama ce ai vrut tu initial sa spui cind ai adus vorba de ET, ca sunt mai trase in interior din cauza ET-ului.
Oricum, poti vedea OZ Ultrallegera, arata IDENTIC si cu ET30 si cu ET53, nu sunt mai trase in interior, nu nimic. Arata identic in 8.5x19 si in 11x19.

Anyway, revenind, ca ne pierdem in detalii aiurea, parerea mea e ca jantele alea de 8C originale arata mai bine decit jantele de Brera S, care sunt asemanatoare doar ca mai in exterior. Ca de aici a pornit toata discutia.


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 16:47 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
daca citesti iar ce ai scris in exemplul cu LM-urile pentru 147 si 911 o sa-ti dai seama de ce nu zici bine ce zici :)
in orice caz, cred ca avem amandoi fetish-ul rotilor ca sa stim despre ce e vorba si sa trecem peste mica confuzie.

apropos, pentru cei interesati, partsworld nu trimite nimic overseas, deci daca nu aveti pe cineva in UK, e cam greu sa pui mana pe rotile din linkul meu.


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 16:49 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
care oricum imi par la un pret cam mare..

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 17:22 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
ba deloc. rotile de 19"+ sunt scumpe oricine le-ar face.
la ~1200 de euro sunt decente comparate chiar si cu producatorii "ieftini".


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 20:00 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Exista si alte variante petru rotile alea, ca nu se produc in Anglia ;)

toshy, nu imi dau seama, ce am scris adica gresit ? ET mai mare => roata mai in interior => mai aproape de etrier. Unde e greseala in argumentatie ?


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 20:33 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
avem o problema de semantica. cu cat e mai mare et-ul roata e mai "bombata" si cu cat e mai mic e mai "infundata". probabil ca privim lucrurile din puncte diferite.
problema e ca nu poti face janta sa fie "infundata" pe latimea care e pe 939 cu ce etrieri are.

uite aici ca sa fie cu desene :)


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 21:02 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Problema e de fapt ca tu nu ai citit tot ce ti-am scris eu.
Mai citeste partea cu exemplul OZ Ultraleggera, janta arata IDENTIC si in varianta 11x19 cu ET49 si in varianta 8x19 ET30. La fel de bine exista jante infundate(more or less), indifrent de ET si latime. Evident, exista niste limite, ca deh, e normal, insa nu sunt atit de stricte cum le prezinti tu. Da, o janta 11x19 cu ET52 se poate face sa fie mai infundata decit una 8x19 ET25, asta e cit se poate de clar, insa chiar si asta din urma poate fi turnata in asa fel incit sa fie putin infundata, sa arate intr-un anumit fel.
Tie unul iti plac la fel de mult alea de pe 8C ca si alea de pe Brera S ? Nu ti se pare o diferenta notabila lipsa acelei diferente de nivel intre butuc si buza jantei (ca sa nu mai zis inca o data infundatura ca ma dor degetele ;)) ?

By the way, daca nu ma insel, 8C are 19" pe fata si 20" spate, insa chiar si alea de pe fata sunt putin infundate, deajuns cit sa arate perfect pe un 156 GTA de exemplu :D


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 29 Jan 2009, 21:27 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
ba am citit, dar ultraleggera e "dreapta" si offset-ul il schimba din butuc. oricum n-ai ales bine exemplul asta pentru ca e o janta facuta pentru greutate redusa, nu pentru design - si ca tot suntem la subiect, ma oftic groaznic de tare ca n-o fac pe 20" in 5x110 :(

8c are 8,5x20 pe fata si 10x20 pe spate, 245/35 si 285/35, daca nu ma insel si dupa cum pare din poze are 5x120 (cu toate ca maserati/ferrari au 114).

mie imi plac cat de infundate sunt rotile de bmw, lasand la o parte faptul ca alfa pentru mine inseamna intr-o foarte mare masura roti cu cerculete.


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 30 Jan 2009, 02:26 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Ferrari are 5x108 si 5x114, depinde de model, de fapt si de drept, iar la fel. Ceea ce pune capat discutiei noastre despre jante, ca sa zic asa :P
Deci pina la urma ET se ajusteaza si din butuc, pai exact ce iti ziceam si eu.

8C are 5x114, deci ... oricum nu vei gasi ever de vinzare jante originale, asa ca te poti consola ca nu se potrivesc. Dar daca te gindesti putin, exista flanse adaptoare, poti pune jante de BMW pe Alfa daca vrei neaparat, de orice.
De curiozitate, de ce nu iti mai plac alea de 19 de TI ? Ce hiba au ?

PS. Ce ai bre' cu jante de 20" pe 159, esti blinger ? Wigger ? Nu le vrei si cromate cumva ? Cu spinnere, sa fie mai de efect.


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 30 Jan 2009, 03:33 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
normal ca poti sa-l faci si din butuc, dar atunci nu mai poti sa le faci "infundate". defapt totul e de unde pleaca spitele.

orice se gaseste de vanzare pentru pretu' corect :)
solutiile cu flanse si cu 'wobbly bolts' nu mi se par deloc sigure - asta ii spuneam si lu' marius - poti sa ai super masina vietii, daca ai patit ceva la o roata, ala esti... din pacate si rotile si gumele sunt facute sa reziste cum trebuie si nu ii vedem pe toti inconstientii prin copaci sau facuti afis pe ziduri.

n-am nimic cu jantele de TI exceptand faptul ca sunt 8J si nu incap 255-uri pe ele... si daca tot ma gandeam sa le schimb, incapeau foarte bine si de 20" ca am eu frustrari pe tema asta si-mi place sa parchez langa q7-uri.
mare pacat ca alfele sunt pretentioase si lucrurile care se potrivesc pe ele sunt foarte scumpe, mai mult ca 939-urile au roti de dimensiuni de clasa mare si 20" merg fara sa para exagerate.

si wtf e cu prejudecatile astea la toata lumea de pe aici? ce, daca-ti pui dubs esti automat blinger?
si cu cromu' la fel... vine 159 cu spitatele alea "polishate" care arata la fel ca si cromu' si nimeni nu se ia de ele.


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 30 Jan 2009, 18:14 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
toshy Quote:
putem sa ne certam la infinit si poti sa-mi pui cate diagrame vrei, daca nu sti sa le interpretezi, dar tot eu am dreptate.
pacat, chiar imi facuse sperante ca am pe cine sa intreb despre cum sa reglez reboundu' la coilover, dar se pare ca nu.
rebound-ul la coilover nu-l poti modifica decat desfacand pistonul si modificand valva de rebound. Ce tip de amortizoare ai?

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 30 Jan 2009, 18:28 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
kw v2 :naughty:


Top
   
 Post subject: Re: Roti in stil 8C
PostPosted: 30 Jan 2009, 22:18 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Flanse de adaptare sunt destul de sigure, la fel si suruburile conice, la fel de sigure ca si disantierele de altfel, n-am auzit de nimeni sa ii sara roata de acolo. Bine, e o solutie imperfecta, evident, insa cum nu mergi cu masina in conditii extreme, viteze mari, raliu, etc, desi si acolo se folosesc cu succes, nu vad de ce te-ar speria ideea.

Anyway, faci cum crezi tu, da, 159 are rotile destul de mari, adica 245/35/19 vin OK, mai mari deja...e o ideea proasta imho.

Referitor la coilover, teoretic scrie in manual, practic te joci cu el pina iti place tie, ca daca stai sa citesti ce zic altii....stii cum e, ce place altuia nu iti place neaparat si tie.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]