It is currently 27 Apr 2024, 22:04

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 19 Feb 2019, 13:50 
Offline

Joined: 01 Oct 2018, 13:00
Posts: 4
Car: Alfa Romeo 147
https://www.motori.news/novita-alfa-rom ... 30098.html


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 14:05 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2498
Location: Bucuresti
Nu stiu de ce, nu prea am incredere in motoarele mai mici, cu puteri mai mari. Intotdeauna mai e ceva ce nu se spune...

_________________
Ford Focus ST3 Ecoblue
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 15:35 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3784
Car: Carla
Location: Tim/Buc
:)) Cred ca iti dai seama ca asa au spus si aia cu V8-uri de 4 litri cand au aparut V6-urile de 3 litri.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 15:44 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2498
Location: Bucuresti
Evident. Asa, si Smart-ul e numit masina...
Dar as vrea sa simt sub fund V8-ul ala de 4 litri! :naughty:

_________________
Ford Focus ST3 Ecoblue
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 16:14 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Si eu V6le ala de 2.9 :evilook:

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 21:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Eu is ok si cu 6-le de 3.2...

In alta ordine de idei, sa ne povesteasca aia cu Giulieta de 1.4 cum se simte mic motorul la viteze mai mari.
La viteze de oras si un cilindru de scuter e ok. No comment.

Si intr-o cu totul alta ordine de idei, cred ca orice motor isi are scopul lui. Pentru fataiala in oras 1.5 e suficient. Daca iesi, nu te du prea departe. Iar daca rei sa faci pasul Stelvio, mai bine stai acasa si te uiti la televizor.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 22:06 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Si Honda are un motor de 1.5 cu putere mare, deci se poate.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 23:46 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Se dorește ca și mașina sa aibă durata de viața egala cu cea a unui telefon mobil... mai exact cât este perioada garanția sau 100k km... acest lucru poate reprezenta doar avantaje pentru producator.


Ca și o paranteza, dacă in urma cu 10-15 ani, toată MASS media lăuda motorul diesel pentru autoturisme ca fiind cel mai bun lucru făcut vreodată, astăzi brusc și subit, acel lucru fantastic de atunci, este doar o mizerie poluanta.
Dacă spuneai acest lucru atunci, erai hater și cel mai probabil îți luai și una după ceafa.


marketing, business, Cloud...

O seara frumoasa!


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 23:54 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3784
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Intre timp benzina a introdus cu mare succes turbina si injectia directa. Daca motorul diesel nu isi mai justifica existenta asta nu e din cauza noxelor, ci datorita performantelor mult imbunatatite ale celui pe benzina.

Cat priveste ciclul de viata mult mai scurt al unui autoturism, el e impus de client, nu de producator. Producatorul urmareste sa aiba un produs cu o depreciere cat mai mica, fiindca sunt multi care se gandesc la valoarea de revanzare atunci cand cumpara o masina. Atat cat o mai cumpara, fiindca mai nou masinile se inchiriaza.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2019, 00:23 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
yux_mm Quote:
In alta ordine de idei, sa ne povesteasca aia cu Giulieta de 1.4 cum se simte mic motorul la viteze mai mari.
Chiar asa, cum se simte? Caci pe MiTo, la viteze de croaziera peste ce se mai poate merge acum prin Vest se simte.. normal :)

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2019, 01:57 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4236
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
ALXege Quote:
[quote=yux_mm post_id=368570 time=<a href="tel:1550601567">1550601567</a> user_id=2409]In alta ordine de idei, sa ne povesteasca aia cu Giulieta de 1.4 cum se simte mic motorul la viteze mai mari.
Chiar asa, cum se simte? Caci pe MiTo, la viteze de croaziera peste ce se mai poate merge acum prin Vest se simte.. normal :)
[/quote]

Iti zic eu yux, se simte mult mai rapid ca un 1.9 pe o caroserie similara, de acum 10 ani. :peace:

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2019, 12:30 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
:lol: :lol: buna asta, mi-a placut.

PS ma scuzati ca intrerup sirul cu offtopicul meu, dar eu nu mai primesc notificari pentru postari noi pe topicuri vechi si noi.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2019, 12:41 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Eu is curios la condus in conditii similare, care motor consuma mai putin in conditii de performante similare. Pentru ca eu cred ca 1.4 turbo inlocuieste 2.0 TS/JTS.
Vorbim de benzina vs benzina, ca 1.9 de pe o caroserie de acum 10 ani bate la cur la consum orice 1.4 turbo, non-turbo, cu kerosen, azot, mamaliga sau iaurt. Deci nu despre diesel vs benzina vorbesc.
Vorbesc despre nou vs vechi. Pentru ca downsizingul a venit ca sa taie din consum, dar eu cred ca e o mare pacaleala in traficul si viata reala. Cel putin prima generatie de motoare din era downsizing.
De aceea nu vad sensul unui motor mic pe steroizi vs unul mai mare.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2019, 13:28 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2013, 19:09
Posts: 399
Car: Giulietta
Location: Brasov
yux_mm Quote:

In alta ordine de idei, sa ne povesteasca aia cu Giulieta de 1.4 cum se simte mic motorul la viteze mai mari.

Iar daca rei sa faci pasul Stelvio, mai bine stai acasa si te uiti la televizor.
Se comporta foarte bine din punctul meu de vedere, e destul de echilibrat si suna si bine.

Aici ai fost rautacios! poti sa-l faci si cu 1.4 dar nu poti sa ai aceleasi pretentii ca la 3.2 :)

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 HP
Ex: Alfa Romeo 156 1.6 TS - Nera

“We are in the realm of sensations, passions, things
that have more to do with the heart than the head.”


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2019, 18:22 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Nu prea inteleg ce vrei de fapt Yux, daca vrei sa compari un 1.4MA cu un 2.0TS/JTS, primul iese castigator indiferent ca vorbim de consum sau performante. Dar e si normal, e o diferenta tehnologica de vreo 20 de ani intre ele!
Downsizing a fost un cuvant la moda acum cativa ani, eu l-as numi mai degraba progres. Cand eram copil, taica-miu avea un Renault 21 cu motor de 2l si 120cp. L-a tinut multa vreme, inca il avea atunci cand mi-am luat eu 147le. Faptul ca eu aveam aceasi putere dintr-un motor de 1.6 cum se numeste, daca nu tot downsing?

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2019, 19:13 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Conteaza si fundalul pe care vine acest "progres". Cand toata lumea a trambitat ca vrem mai putina poluare, deci implicit consum mai putin, toti producatorii au sarit sa micsoreze motoarele, sa infoaie turbinele. Dar progresul real eu nu il vad. Consumul nu prezinta diferente radicale... Si acolo era miza, ala era fundalul.

PS in continuare nu primesc notificarile :(

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2019, 19:53 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Nu il vezi pentru ca nu vrei sa vezi!? Sau doar ai impresia ca nu exista pentru ca ai mers tu cu un motor mic si ti-a consumat cat un motor mare ? 😂🤣

Legat de noxe (Codoi), arunca un ochi pe statistici si ai sa vezi trendul descendent.

O Giulia QV consuma mai putin ca un 156 GTA si are putere dubla. Eh, progres sau nu? Sau si 2.9 asta e mizerie?

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2019, 20:25 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 814
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Alfa Romeo 156 2.0TS 155CP:
http://www.zeperfs.com/en/fiche9-alfa-r ... 2-0-ts.htm

Alfa Romeo Giulietta 1.4 150CP:
http://www.zeperfs.com/en/fiche6924-alf ... ltiair.htm

Diferenta enorma de CO2 intre ele, in favoarea motorului mai mic si supraalimentat.


Comparatie directa la performante:
http://www.zeperfs.com/en/duel9-6924.htm


Exista progres sau nu? :D


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2019, 21:33 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Poate consumul nu a scăzut, însă performanțele cu siguranta au crescut... o giulietta turbo benzen de cea mai mică putere (120cp) consuma cu aprox 30-40% mai puțin ca un 147, 1.6ts. Iar 1.6 ts de 120cp a fost un motor foarte evolutat și reusit pentru vremea lui.

1.9 jtdm vs 1.6 jtdm2 vs 2.0jtdm2 și acolo este o oarecare evoluție, mai mică cei drept, dar exista. Spre ex 2.0jtdm2 vs 1.9jtdm, putere mai mare, consum la fel sau chiar mai mic și motorul mult mai silențios.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2019, 14:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Ma bucur ca mi-ati dat linkuri catre cifrele de fabrica. Pe alea le stiu si eu foarte bine, multumesc. Pe hartie totul e lapte si miere. Sunt insa curios in viata reala de cifre. Daca CO2ul si alte minuni ce ies prin teava de esapament sunt cam greu de evaluat, consumul de benzina e ceva relativ simplu de masurat. Apoi putem determina empiric CO2ul evacuat per litru consumat. Metoda nu e stiintifica, dar ne putem da seama de rezultate.

2.9 ala a facut un real progres fata de ce inlocuieste, Bussoul sau JTSul de 3.2. De exemplu la mers linistit si constant foloseste doar 3 cilindri. Cam ce ziceam eu cu scuterul mai sus. Si asa reuseste o medie buna de CO2.
Insa majoritatea motoarelor sunt doar o sparcaiala a generatiilor precedente. Un progress infim, aproape neglijabil intr-o mare de reale probleme. E ca si cum ai hrani un somalez cu firimituri si ai avea pretentia de halterofil olimpic. Parerea mea e ca e mai mult marketing si vorba multa in industrie decat fapte. De ce? pai motive exista destule dar nu are sens sa le dezbatem acum.

Nesquick, defineste performantele care au crescut, ca pentru mine numarul de cai putere e o chestie relativa si nu este unicul si suficientul exponent al notiunii de performanta...

Centurion: cred ca realul castig al Giuliettei sunt reprizele 80-120 care sunt intr-adevar mult mai bune, si sunt o masura care conteaza in practica de zi cu zi a condusului. Dar cred ca era ceva la ce ne asteptam by default de la un turbo.

P.S.: eu in continuare nu primesc notificari. Si am bifata optiunea de a le primi. Ma ajuta cineva?

P.S.2: mno hai ca iou ma opresc aici cu critica.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2019, 03:37 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Nu era mai simplu sa il detuneze pe el de 2? Alt soft? Decat altecomponente?

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2019, 08:29 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
Pe bune, nici eu nu inteleg de ce nu au facut asta. Adica puteau sa puna 2.9-le in toate masinile si il detunau pana ajungea si la 180cp, ce mare lucru...

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2019, 14:48 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1087
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Sunt la al 3-lea motor made in Italy asa ca pot cat de cat sa fac niste comparatii si sa observ evolutia
- 1.8 Mpi 133cp, este un motor destul de similar cu 1.6ts de la Alfa, ba chiar au si acelasi variator pe axa cu came. Consuma cam 14 in conditii de trafic si extraurban 6.5 mers la consum. Nu ajuta faptul ca are cutie in 5. Performante decente
- 1.9 JTD 150cp eur4, consum bun insa nu excellent. Trace la propriu ca un tractor, foarte fortos
- 1.4 MA 170cp trage foarte bine insa incepe sa sufere la viteze mai mari 160-170. Diferenta de la cer la pamant fata de 1.8 insa destul de similar cu Dieselul 1.9.

Eu sunt pro downsize insa cu o limita. Ca sa poti sa mergi decent cu un motor mai mic de 1.4 ar trebui sa aiba masina maxim 1200kg altfel nu.

_________________
din 06.2021 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
din 11.2019 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2019, 01:15 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Nu-mi vine in minte nici un motor potent de cilindree mai mica de 1.4, dar atata timp cat ar dezvolta putere si cuplu suficient, de ce nu?
Cat despre motoarele de 1.5 super potente, ele nu sunt tocmai o noutate: Ford Kuga 1.5 EcoBoost sau Honda Civic 1.5T VTEC dezvolta 182cp.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2019, 05:29 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
@tudy: un V6 e un motor destul de scump sa il produci, chiar si in variante chioare. Dar 2.0 sau 1.5 e acelasi lucru, un 4 in linie. Posibil sa imparta si acelasi bloc motor, sau 1.5 sa fie o variatiune a celui de 2.0.
Pe de alta parte o sa fie 1.5 de 180cp, 2.0 de 200cp si 280cp iar apoi 2.9 de 500cp. Eu sincer nu prea vad snesul acestei succesiuni de puteri. Sau poate au facut ei mama researchului sa concluzioneze ca astea se vand cel mai bine...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]