It is currently 27 Apr 2024, 22:26

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 
Author Message
PostPosted: 05 Oct 2017, 20:54 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cazul meu , masina inmatriculata in Bulgaria cu gazul trecut in cartea mare ,la ei scrie ca masina are si gaz ,nu este trecut tipul reductorului si butelia ca la noi .
La noi cei de la RAR verifica in special butelia de gaz si reductorul , la butelie ii intereseaza sa fie in termenul de valabilitate ,capacitatea si seria buteliei iar la reductor (plaman) ii intereseaza in primul rand sa il poata identifica , deci trebuie sa aiba eticheta cu firma si modelul reductorului sau aiba ștanțate aceste lucruri.

De exemplu eu aveam dezlipita eticheta cu firma si modelul reductorului si cei de la RAR nu l-au putut identifica ca sa verifice numarul de omologare.
Neputand sa identifice reductorul nu sa putut elibera Cartea de Identificare a Vehiculului daca vreau sa o inmatriculez cu GPL-ul pe ea , pana la urma am gasit eticheta reductorului , am dat-o la RAR dar nu stiu daca se poate face ceva ,aici pot sa faca doar o poza dupa eticheta si sa o trimita la centru ,si doar cei de la Bucuresti pot da un raspuns ,daca raspunsul este bun cei de aici pot elibera CIV-ul cu gpl-ul omologat ,daca cei de la Bucuresti considera ca nu este ok ,trebuie sa cumpar un alt reductor care sa se pupe cu instalatia si sa aiba datele de identificare vizibile. Si nu am fost singur la RAR ,am fost cu cineva care ii cunoaste foarte bine si tot nu a putut face ceva.
La GPL sunt mai stricti , cand este vorba de de masini pe benzina sau motorina lucrurile sunt mult mai simple.

Oricum ,este bine sa verificati instalatia de gaz la o firma care se ocupa de instalatii GPL inainte de a ajunge cu ea la RAR ca să fiti sigur ca sunt vizibile toate datele cerute de RAR si sa mearga treaba ca pe roate , eventual daca este vre-o problema sa o rezolvati inainte de RAR ,ca sa nu stati ca mine cateva zile in plus asteptand eliberarea CIV-ului


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2017, 20:35 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
In urma cu aproximativ 3-4 ani am montat pe 147 Facelift GPL. Am făcut operațiunea la un service specializat in București. După montaj mi-au eliberat factura + actele privind instalația.

Am mers la RAR in următoarea săptămâna, au verificat instalația+actele și cam atât. Am așteptat aprox 1h Pt înscrierile in CIV.

Mi s-au părut F ok inginerii de acolo. Poate suna dubios, însă cei de la RAR își fac treaba, așa cum trebuie făcută.

Nota 10 din partea mea!

O alta întâmplare a fost cu jantele la GT-ul negru.
In CIV erau trecute doar 16, iar când am ajuns acolo, au verificat și spre surprinderea mea, m-au întrebat 'doriți sa va trecem și celelalte dimensiuni compatibile, 17 și 18inch?'



Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2017, 22:29 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Depinde mult si de ingineri ,fiecare cu felul lui , uni sunt mai amabili ,alti incearca sa se lege de orice ,doar sa arate ca sunt importanti.

In mod normal nu se leaga daca nu gasesc motive. La mine instalatia find de 11 ani se dezlipise eticheta dupa plamanul instalatiei ,la modelele mai noi ,numarul de omologare al reductorului de gaz este inscriptionat pe carcasa si pe eticheta lipita de reductor,chiar daca se pierde eticheta ramane ștanțat pe carcasa.

Cei de la RAR se iau dupa plaman sa treaca marca instalatiei , in CIV se trece plamanul instalatiei si butelia de gaz, atat in legatura cu gazul ,daca acestea sunt identificabile si sunt ok ,nu ar trebui sa aiba motive sa nu elibereze CIV-ul.

Inainte eram derutat cand ziceau unele persoane ca au instaltie Tomasetto ,eu credeam ca au toate piesele mai putin butelia facute de aceasta firma, dar de fapt ei aveau decat reductorul si multivalva , calculatorul si injectoarele erau alta marca.

Azi ,in cautarea mea dupa un reductor ,am vorbit cu singura firma din tara autorizata sa monteze marca pe care o am pe masina si persoana cu care am vorbit a zis ca au avut probleme cu RAR-ul din Constanta la unele instalatii noi care nu ar fi trebui sa puna probleme la alte RAR-uri.


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2017, 17:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se pare ca este ceva mai complicat cu instalatile GPL montate in afara tarii si cu ceva ani vechime ,probabli pentru cei care au montat instalatia gpl in tara lucrurile se misca mai repede.

Initial am fost programat la RAR pe 3 octombrie , atunci nu au facut decat autentificarea , din cauza ca nu au identificat reductorul (plamanul de gaz) nu au putut sa imi scoata CIV-ul si ITP-ul ,pe data de 9 oct. am montat alt reductor nou si pe 12 octombrie dimineata cel care se ocupa de partea cu RAR-ul a inmatricularii a reusit sa intre cu masina , iar la acte strict legat de instalatia gpl ,am avut decat declaratia de comformitate data in momentul schimbarii buteliei de gaz, acum cateva luni in Constanta. Am intrebat la firmele care monteaza instalatii gpl din Constanta daca pot elibera si niste hartii pentru o eventuala montare a reductorului Zavoli ,dar cum era de asteptat nici o firma de aici nu este autorizata sa monteze Zavoli ,ei pot da decat o factura atat.
Cei de la SuperGaz Bucuresti sunt singuri autorizati sa monteze Zavoli ,am vorbit cu ei si au zis ca daca se schimba doar reductorul nu mai este nevoie de alte hartii , acum daca cei de la sediul cental al RAR-ului considera ca nu este suficient pentru omologararea instaltiei GPL doar declaratia de comformitate a buteliei de gaz si mai vor ceva asemanator si pentru reductor atunci lucrurile se complică .

Din cate am inteles cei de la RAR au termen de maxim 3 zile lucratoare sa elibereze CIV-ul ,tot la fel este ca să isi dea aceptul pentru o eventuala omologare.
La mine au trecut cele 3 zile si nici un raspuns din partea celor de la Bucuresti legat de o eventuala acceptare sau nu a instalatiei gpl.
Daca nici maine nu primesc un raspuns , o sa vorbesc cu inginerul care se ocupa de gpl sa mai sune la Bucuresti , ma gandesc ca nu ii sta gandul la problema mea ,din partea lor poti sa astepti mult si bine ca nu ii deranjeaza ,iar cei care se ocupa de inmatriculari fiind destul de solicitati nu isi bat capul cu probleme de genul asta , ii intereseaza sa iasa banu că au destui clienti de cand sa scos taxa iar doasarul poate sa stea mult si bine in birou.

Cam asa ar trebui sa arate actele buteliei montate in tara.


Attachments:
butelie1.jpg
butelie1.jpg [ 2.04 MiB | Viewed 3669 times ]
butelie3.jpg
butelie3.jpg [ 2.95 MiB | Viewed 3669 times ]
Top
   
PostPosted: 19 Oct 2017, 20:40 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dupa câteva zile de asteptare a aparut si raspunsul celor de la Bucuresti , nu a fost pe placul meu dar a sunat in felul rumator : Trebuie certificat comformitate transfer instalatie.
Nea inginerul de la RAR a zis ca stiu cei care monteaza GPL ce inseamna , cu o urma de indoiala am luat la rând toate cele 3 firme care monteaza instalatii gpl in Constanta , si dupa o vizita la fiecare raspunsul a fost negativ , nu sunt autorizati sa acorde certificat de comformitate instalatilor produse de Zavoli ,daca aveam alta fima gen Marini , Lovato se rezolva.
Am vorbit si la Bucuresti cu Supergaz ,singuri autorizati de RAR sa monteze Zavoli si au zis ca nu pot elibera un astfel de act pentru o instalatie care nu a fost montata de ei.
Am revenit la RAR in aceeasi zi cu raspunsul ca nu am de unde sa fac rost de aceea hartie , mi sa promis ca se mai insista si ca sunt sanse sa se rezolve.

Deci atentie mare cand cumparati o masina cu GPL pe ea , nu este necesar doar sa fie scrisa in carte ,trebuie sa aveti si actele de montaj cu cetificatul de comformitate si omologarile necesare pieselor instalate, inclusiv butelia sa fie valabila si sa fie trecuta si ea in actele gpl-ului.
In cazul meu , in cartea mare de Bulgaria aveam trecut doar benzina si gaz , si aveam actele doar de la butelia GPL , nu aveam acte pentru kitul de gpl din fata.
Acum există posibilitatea chiar daca aveti actele gpl-ului ok dar aceea firma nu exista in romania sa fie probleme.

Daca ma deranjeaza ceva este ca nu mi sa zis nimic de la inceput.
Pe 3 Octombrie cei de la RAR puteau sa zica foarte clar ca nu pot omologa instalatia pentru ca nu are acte de montaj pentru kitul fata, nu sa ma puna sa schimb plamanul de gaz degeaba ca dupa aceea sa imi ceara alte acte.

Daca nu se poate face nimic pana la urma exista 2 variante :
1.Sa demontez instalatia la o fimă specializata care imi da o hartie la mana ,după care sa ma prezint cu masina si hartia la RAR ca sa o verifice daca am scos instalatia.
2.Varianta mai simpla , cei de la RAR sa aiba nevoie doar de hartia prin care să specifice ca sa demontat instalatia ,fara sa fie nevoie sa merg cu masina la RAR .
In acest caz ,las instaltia pe masina ,si vorbesc cu respectivi sa imi dea doar hartia la mana .
Indiferent de situatie ma costa inca 250 lei ,tariful de demontat instalatie GPL. + 300 lei schimbat reductorul degeaba + 1650 lei inmatricularea cu asigurare 6 luni + 1000 lei butelie gpl noua = 3200 lei (700 euro),ca sa nu mai zi de cutie ,kit ambreiaj si manopera inca 400 euro investiti aiurea intr-o masina care daca o vand in cel mai bun caz recuperez cei 1100 euro investiti doar in ce am specificat mai sus.

Cel mai bine puneam frana la cheltuielile cu 166 , nu mai faceam nimic la ea ,stangeam bani si cumparam o masina mai putin pretentioasa si care se intretine mai usor pe care o repara orice mecanic mai rasarit.


Top
   
PostPosted: 21 Oct 2017, 07:41 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Gen Opel ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 08 Nov 2017, 20:57 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Au mai trecut 2 saptamani degeaba.
Inginerul care se ocupa de masina cred are probleme cu memoria sau este rau intentionat. Inteleg ca au un volum mai mare de munca de cand sa scos taxa auto ,dar nu mi se pare normal sa rezolve persoane care au venit dupa mine si pe mine sa ma trateze cu durere undeva , el vorbeste frumos dar pare genul care nu se tine de cuvant, cu toate ca nu am venit singur, ci cu un intermediar care ii cunoaste pe toti.

Sambata 4 noiembrie am fost la RAR ,am vorbit cu el si a zis ca luni 6 octombrie imi da un raspuns clar legat de instalatia gpl a masini .
Luni am fost de munca si am trecut marti dimineata ,am vorbit cu el si uitase ca vorbise cu mine ca imi da un raspuns ,a zis sa ii las numarul de telefon si a spus ca ma suna in timpul zilei ,cum era de asteptat nu a sunat marti, a trecut si ziua de mercuri si nici un telefon , maine dimineata trec iarasi pe la RAR sa vorbesc cu inginerul ca poate a notat gresit numarul ,varianta destul de mica pentru ca il stie pe intermediarul cu care am fost si vorbea cu el.

Si asa au trecut pana acum 37 de zile de cand am fost cu masina la RAR pentru scoaterea CIV-ului , ITP-ului si Autentificare , din acestea sa eliberat doar Autentificarea care mai este valabila pana 1 decembrie , find liber si pe 30 Noiembrie (Sfantul Andrei) deci pot folosi autentificarea pana miercuri 29 octombrie , asta este ultima zi in care pot depune dosarul de inmatriculare. ITP-ul se elibereaza doar odata cu Cartea cand se inmatriculeaza prima data.
Mi sar parea aiurea ca dupa ce m-au pus sa schimb plamanul de gaz (300 lei) să nu treaca instalatia in carte.
Acum ma gandesc ca cel mai bine era sa zica de prima data ca nu poate omologa gpl-ul pentru ca nu are acte de montaj pentru kit-ul din fata si stiam ce aveam de facut , dadeam instalatia de la inceput ,veneam a doua zi cu ea la RAR si in 2-3 zile iesea CIV-ul si ITP-ul si nu mai asteptam atat ,iar cu instalatia de gaz o rezolvam eu in urmatoarele luni.

Daca masina are instalatie GPL dar nu are acte de montaj si nu este trecut in carte in mod normal va luati gandul de la CIV cu gpl-ul trecut .
Daca nu sunt acte de montaj (provenienta) dar este trecut in carte atunci sunt ceva sanse de rezolvare , oricum in ambele cazuri ma gandesc ca se rezolva daca se duce la RAR-ul principal din Bucuresti (Grivitei) cu persoana potrivita pentru ca acolo se poate discuta direct cu ingineri care au putere de decizie.
Ingineri locali tot la Bucuresti trebuie sa apeleze cand este vorba de GPL ,iar cei de la centru iau decizia de omologare sau nu a instalatiei GPL , la instalatile noi si masinile inmatriculate in tara in general se rezolva repede cu trecerea in carte, dar la cele montate in afara tarii si cu ceva ani vechime se pot lega de ele si sa ingreuneze eliberarea CIV-ului.


Top
   
PostPosted: 29 Nov 2017, 20:29 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Revin cu inca o completare , daca masina este inscrisa pe Bulgaria , in cartea mare la combustibil la mine de exemplu scrie din bulgareste in romana echivalentul la Benzina /Gaz dar problema este la traducerea in limba engleza care ar fi cam urmatoarea : Gasoline /Natural Gas , aici este o mica problema pentru ca ingineri de la RAR considera instalatia ca find pe Metan(CNG) cu toate ca daca era asa, Bulgari trebuiau sa scrie in limba lor benzina/metan si se stia o treaba pentru ca din cate am mai intrebat pe cei care lucreaza cu asigurarile bugaresti si stiu bine limba bulgara exista doar 2 variante : benzina/gaz care este echivalentul gpl-ului si benzina/metan , odata ce scrie in carte benzina/gaz inseamna ca este pe GPL , daca nu,era varianta cealalata scria benzina/metan ,dar in cazul meu probabil bulgari cand au scris traducearea gaz-ului din bulgara in engleza au dat-o in bara cu natural gas ,ceea ce nu cred ca este corect ca se confunda pentru cine nu intelege termenul de gaz in bulgara cu metanul daca se uita doar la traducerea in engleza.
Oricum, este diferenta mare la scris in limba bulgara intre газ (gaz ,echivalentul gpl ) si метан (Metan,CNG) ca sa fie confuzii ,dar daca cei de la KAT (RAR-ul Bulgaresc) sunt ”priceputi” la limba engleza atunci ii inteleg ca mai fac si greseli de genul asta ,sa traduca din газ in natural gas.
Deci daca aveti scris in cartea de Bulgaria la fel cum am scris in poza de mai jos , pregatitiva ca cei de la RAR sa considere instalatia pe Metan chiar daca aveti instalatie GPL.


Attachments:
Carte.jpg
Carte.jpg [ 32.97 KiB | Viewed 3281 times ]
Top
   
PostPosted: 25 Jan 2018, 21:52 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pana la urma am reusit sa inmatriculez masia doar pe benzina ,neavand declaratia de conformitate pentru piesele din fata ale instalatiei GPL,cei de la RAR nu au vrut sa treaca GPL in carte.
Azi am avut drum prin Bucuresti si am trecut pe la Supergaz in speranta ca obtin aceea declaratie de conformitate de transfer instalatie gpl ca sa ma pun in regula cu instalatia GPL dar din pacate mi sa zis ca ei nu au licenta pentru calculatoarele Alisei Zavoli , au doar pentru Zavoli . Eu credeam ca au si pentru Alisei Zavoli pentru ca acestea figureaza pe siteul firmei Zavoli.
Acum, ca este adevarat sau nu ,nu am de unde sa stiu pentru ca persoana de la receptie cu care am vorbit nu era incantata de cererea mea, a zis o firma de genul lor nu isi asuma responsabilitatea pentru o instalatie montata de alta firma.
Daca ar fi dupa toti de genul lor , inseamana ca toti cei care au montat instalatile gpl in afara tarii si din diferite motive nu mai actele instalatiei ,trebuie sa isi arunce instalatile care functioneaza bine si sa isi puna instalatie noua de la ei ,sau in caz de se poate face ceva trebuie platit 500 lei ca sa demonteze instalatia si inca 500 sa o monteze la loc , nu ar putea sa ia mai putin doar sa o verifice daca este ok ?
Oricum sunt si cazuri fericite ,in care persoane au venit cu instalatii montate in afara tarii si la noi au gasit sprijin la diferiti montatori care au putut sa ii ajute cu declaratia de conformitate.
Ei zic de riscuri dar pe majoritatea ii intereseaza declaratia de conformitatea doar sa poata omologa gpl-ul la RAR ,dupa ce se trece gazul in CIV ,declaratia de conformitate nu are valoare atat timp cat instalatia nu mai este in garantie.


Top
   
PostPosted: 26 Jan 2018, 08:07 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jun 2007, 12:26
Posts: 481
Car: Alfa Romeo 155
Location: Bucuresti - Braila
Salutare.
Foarte bun topicul tau, pe mine m-a ajutat, fiind in aceeasi situatie. Cred ca cei de la RAR exagereaza.
Dupa ce ai deschis acest topic, am verificat si eu cele mentionate de tine, butelia era expirata. Am mers la un centru service de gas, au inlocuit butelia, supape, furtune, revizie. Am primit acel certificat cu care am mers la RAR. Nu au fost probleme - in carte au trecut instalatie "Prins" cu mentiunea ca butelia este alt producator (cred ca BRC). (butelia initiala era de 66L si am montat una de 55L, nu mai aveau cei de la service de 66L).

_________________
The one and only - Alfa Romeo

- 2017 - Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V TS - "2004"
- 2009 - Alfa Romeo 155 1.8 16V TS - "1996"
- 2007 - Alfa Romeo 33 1.7 8V- "1986" - ex.
- 1997 - Alfa Romeo 1750 Berlina - "1968" - ex.


Top
   
PostPosted: 26 Jan 2018, 09:11 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Fara sa fiu cârcotaș, insa și cei cu service-urile au dreptatea lor. Este destul de greu să-ți asumi responsabilitatea pentru o instalație veche... Pentru ei faptul că tu plătești chiar și până la 100e pt acea declarație de conformitate nu reprezintă mare lucru. Revizia la 5loganuri de taxi și aia sunt banii.

Offtopic: la RAR mi-au cerut declarație de conformitate pentru jante de 17 OEM, pe motiv că la motor de 1.6 nu sunt prevăzute, ci doar la motor de 2.0 :))

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 26 Jan 2018, 22:37 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Alfa Romeo 1750

Probabil ai avut noroc că instaltia Prins avea declaratie de conformitate sau era trecuta in vechea carte si cei de la RAR nu au avut ce comenta ,iar cei care au schimbat butelia noua sunt obligati sa elibereze un certificat de conformitate pentru butelie si eventual multivalva (probabil au schimbat-o si pe aceasta)
Probabil ai o hartie in care scrie ,ce model este calculatorul instaltiei ,modelul reductorului (plamanul gpl) ce model de injectoare sunt + alte cateva piese si numarul de omologare aferent fiecarei piese.


nesquick

Da ,sunt service-uri care nu se complica cu instaltile vechi , daca isi dau silinta pot verifica instalatia foarte bine fara sa o demonteze.
La o declaratie conformitate de transfer instalatie nu cred ca se acorda o garantie ca sa aiba ei de suferit in caz de se intampla ceva , aici ei doar monteaza instalatia sau o verifica si noteaza pe hartie piesele instalatiei de gaz si numarul de omologare al fiecarei piese ca sa vada cei de la RAR ca piesele sunt conforme si nu au probleme.
Din cate stiu multi montatori au si serviciul de transfer instaltie , nu cred ca se refera doar la instaltii relativ noi , pana la urma poate apela oricine doreste acest serviciu.
Sunt si uni carora le merge treaba ceva mai bine si nu se complica decat cu instaltii care au fost montate anterior in service-ul lor.

Daca stiam ce ma asteapta de la inceput , scapam ieftin daca mergeam la Dedeman ,cumparam o instaltie turceasca cu nume italian Fratelli si cu aproximativ 2000 lei se rezolva totul si in rate si garantie 2 ani.

Referitor la anvelope ,daca nu le au trecut in baza de date pentru modelul tau ,sunt ceva mai greu de lamurit cei de la RAR, eu am fost la reprezentanta sa iau o hartie cu toate anvelopele agreate de producator pentru modelul meu si nu au putut sa ma ajute,pana la urma am fost la RAR si am intrebat un inginer si dupa o verificare mi-a zis ca in baza lor de date figureaza ca pot pune 4 tipuri de anvelope.


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2018, 12:10 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Ce am vrut sa evidentiez a fost ca, cei de la RAR nu se incurca nici sa-ti treaca o dimensiune de anvelope agreata de producator fara o declaratie de conformitate (care pare o chestie banala), dar o instalatie GPL fara acte de provenienta / declaratie de conformitate.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2018, 20:14 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
nesquick Quote:
Ce am vrut sa evidentiez a fost ca, cei de la RAR nu se incurca nici sa-ti treaca o dimensiune de anvelope agreata de producator fara o declaratie de conformitate
Ness, poluezi topicul, fără supărare. Cei de la RAR trec fără nicio problemă orice jante/dimensiuni anvelope omologate de producător pt masina/motor, fără nicio declarație de conformitate.

:sig:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2018, 23:14 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pana la urma sunt niste reguli , cei de la RAR nu mai sunt asa de permisivi. Mi sa zis destul de clar ca au ordine de la RAR-ul principal sa nu omologheze instaltii GPL care nu au acte de provenienta.
Sunt persoane care au instalatie GPL si au norocul sa existe in Romania un service care detine un certificat de conformitate valabil pentru instalatia GPL aflata pe masina si inginerul de la service sa nu fie asa de pretentios.
Mai sunt si cazuri in care au instalatii GPL montate afara ,care nu au nici un reprezentanta in tara si atunci ramane la mana RAR-ului daca accepta sau nu.

Pana sa ma fi lovit de problema cu instalatia GPL ,credeam ca orice service poate monta orice instaltie GPL ,dar nu statea treaba cum credeam initial.

In tara sunt mai multi importatori de instaltii GPL , acestia depun documentatia la Organismul Certificare Produse al RAR-ului pentru anumite tipuri de instaltii gpl pe care vor sa le monteze , RAR elibereaza pentru fiecare tip de instaltie dorita un certificat de conformitate , acesta are un numar ,in general 4 cifre si este valabil 2 ani cu posibilitatea de prelungire in fiecare an, in aceea hartie sunt trecute toate piesele principale si optionale care se pot monta. Acesti importatori lucreaza la nivelul tarii cu service-uri partenere si acestea au nevoie de la RAR de acea declaratie de conformitate ca sa poata monta anumite tipuri de instaltie gpl cu toate actele in regula.

Uni dintre importatori ar fii :

1.Supergaz Fuel System au autorizatie pentru: Zenit Pro ,Zavoli, AGC Compact si marca proprie Supergaz
2.Majore international are un proprietar turc si au instaltile : Fratelli ,Logas si Romano ,din cate stiu sunt fabricate tot in Turcia.
3.Proeco Gas System ei sunt cu instaltile Landi Renzo
4.AGR Autogas Group se ocupa cu instaltile AC STAG / Tomasetto
5.Ro Group International vand in tara Lovato si OMVL

Inca un lucru pe care nu il stiam inainte este legat de compatibilitatea buteliei si multivalvei cu restul instaltiei , cei de la service au unele date in care apar compatibilitatile intre piese , chiar daca piesele pot functiona fara probleme intre ele ,daca nu figureaza in baza de date a RAR-ului ca find compatibile pot refuza omologarea instalatiei.

Instalatile GPL montate in afara tarii in general au o vechime ,probabil ca sunt destule fara acte ,nu neaparat ca sau montat la negru dar odata ce proprietarul strain a reusit sa omologheze instalatia la el in tara si garantia a expirat, nu la mai interesat atat de mult actele de montaj odata ce au fost trecute in carte ,mai ales daca a vandut masina ,daca sa inmatriculat in Bulgaria ,pe acestia nu ii interesau prea multe date despre instaltie pentru ca nu scriu mai in detaliat instalatia in carte cu este la noi in tara , nu stiu cum este trecut GPL-ul in cartile din alte tari.


Top
   
PostPosted: 28 Jan 2018, 00:02 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
goldfinger Quote:
nesquick Quote:
Ce am vrut sa evidentiez a fost ca, cei de la RAR nu se incurca nici sa-ti treaca o dimensiune de anvelope agreata de producator fara o declaratie de conformitate
Ness, poluezi topicul, fără supărare. Cei de la RAR trec fără nicio problemă orice jante/dimensiuni anvelope omologate de producător pt masina/motor, fără nicio declarație de conformitate.

:sig:
Cum adica trec?
Daca ii rogi frumos sau cum, ca eu nu am vazut asa ceva si sunt la rar saptamanal.
Scoate si tu talonul sa vedem daca ai 18 mentionat, m-ar mira sa ai si 17.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2018, 21:49 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Are cineva instalatie GPL care este legata si la OBD-ul masini ? Nu stiu daca Alfa Romeo fabricate din perioada 1998-2002 sunt capabile da dea informatii prin OBD calculatorului instalatiei GPL.
De exemplu la calculatoarele Zenith pro OBD ,firele care se leaga la obd trebuie sa ajunga la pini 7 si 15 iar daca exista si fire la pini 6 si 14 se leaga si acolo , la Alfa 166 2.0 TS are fire la pini 7 si 15 iar in dreptul pinilor 6 si 14 este gol.


Top
   
PostPosted: 10 Feb 2018, 23:56 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am pus de cateva zile un kit fata folosit, compus din :

1.ECU GPL Zenit Pro OBD
2.Injectoare Hanna 2001 Gold
3.Reductor Gurtner Black
4.Electovalva Valtek
5.Senzor presiune

La acesta am certificatul de conformitate original ,imi trebuie doar un certificat de transfer.

Deocamdata singura nelămurire este legată de OBD , in sensul ca programul ZENIT PRO 2.10 nu gaseste OBD-ul masinii ,ar fi trebuit să gasească standardul ISOKL aferent pinilor 7 si 15 de care se leaga firele legate de OBD ale calculatorului de gaz Zenit Pro OBD dar nu gaseste nimic , celalate 2 fire ale instaltiei care se oupa de OBD sunt pentru standardul CAN ,aferent pinilor 6 si 14 ,dar 166 2.0TS nu are fire pe acei pini. Am lipit foarte bine firul verde al instalatiei la pinul 7 si firul verde/negru al instalatiei la pinul 15 dar degeaba.
Vroiam sa stiu daca are cineva instaltie de gaz pe masina cu calculatorul de gaz care sa stie sa lucreze cu OBD-ul masini , nu ar fi de mirare ca unele calculatoare de gaz sa nu poata lucra cu obd-ul masinilor ceva mai vechi.
O sa mai intreb pe la montatori de instaltii gpl daca sunt probleme cu recunoasterea OBD-ului la instaltile prevazute cu aceasta optiune pentru masinile ceva mai vechi.


Attachments:
obd.jpg
obd.jpg [ 140.01 KiB | Viewed 2794 times ]
Top
   
PostPosted: 20 Jun 2019, 19:18 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Recomandarea mea este sa se monteze o instalatie noua de la inceput ,sa nu mai existe posibilitatea respingerii omologarii instaltiei GPL , asta in caz de aveti o instaltie gpl montata afara sau in tara , nu este trecuta in carte si nu detineti certificatul de conformitate eliberat de service-ul care a montat instaltia . (Aici depinde si de sucursale , pe la noi sunt mai ciufuti , multi au zis sa ma duc prin judetele limitrofe unde este mai lejer ,probabil aici daca au multe masini sunt mai stresati sau sătui)

In principu cei de la RAR acepta in cazul masinilor care nu au trecuta instalatia GPL in carte doar 2 variante :
1. Instaltie NOUA , cu declaratie de conformitate care sa cuprinda majoritatea componentelor instaltiei GPL
2. Instaltie FOLOSITA ,care este luata dupa alta masina , dar montata intr-un service autorizat pentru acel tip de instaltie , acestia ofera o declaratie de conformitate de transfer instaltie,prin care scriu ca piesle instaltiei GPL care au fost montate pe actuala masina au echipat anterior o alta masina (marca , model, serie sasiu ,Kilowaţi ,numar inmatriculare auto)

In caz de autoturismul are instalatie GPL trecuta in carte si se inlocuieste : butelia gpl ,reductorul cu alt model si calculatorul instaltie cu alt model atunci trebuie :
1. In cazul buteliei , delcaratie de conformitate completata in zona de sus , butelie : marca , model : , amplasare : toroidal interior/exterior ,cilindric , numar omologare ,dupa care mers la RAR
2. In cazul inlocuirii reductorului (plamanului) sau a calculatorului de gaz cu alt model decat cel original , trebuie mers la RAR cu declaratia de conformitate completata de serviceul autorizat in zona reductor/ecu gpl ,unitate comanda sau altfel. In rest se pot inlocui injectoare si alte piese ale instalatie fara sa se mai treaca pe la RAR.

In cazul meu situatia a decurs in felul urmator :
1. Cumparat masina inmatriculata Bulgaria , in cartea de Bulgaria era trecut benzina/gaz , cu acte doar pentru butelia de gaz.
2. Expirat butelie , inlocuit cu alta noua la jumatatea lui 2017 , am zis sa fiu corect, aici putea sa se zica , bai gogule daca nu ai acte pentru piesele din fata ale instaltiei degeaba inlocuiesti butelia, ca RAR-ul nu o sa iti omologheze gazul in caz de vrei sa o inmatriculezi.
3. In 2017 daca sa dat drumul la inmatriculari , am zis sa o inmatriculez pe Romania prin toamna , aici a aparut prima problema care ma lungit 3 luni pana a iesit cartea masinii ,si anume ca nu aveam actele de montaj originale ale instaltie , si in tara nu aveam vre-un reprezentant care putea oferi declaratie de conformitate pentru ECU GPL , deci intr-un final am asteptat 3 luni degeaba , facand RAR-ul inca o data (200 lei) fara se se poata rezolva ceva
4. Am demontat instalatia de GPL , inclusiv butelia ca sa imi dea cartea doar pe benzina , sa scap de ei ca ma saturasem sa ma plimb din 2 in 2 zile pe la ei .
5. in 2018 sa ivit ocazia sa cumpar un kit de fata care venea cu tot cu declaratie de conformitate , pretul de nou era 3300 lei cu tot cu butelie , eu l-am luat cu 350 lei fara butelie pentru ca o aveam .
6. Intr-un final am reusit sa obtin aceea declaratie de conformitate ,pentru kitul de fata cumparat in 2018 , dar din cauza ca respectivul care a completat acea declaratie nu stia foarte bine legislatia in domeniu nu a trecut nimic la butelie .
7. Atat ia trebuit inginerului de la RAR sa vada doua cerificate de conformitate , unul cu butelia cumparata de noua de mine si unul cu kitul de fata , ca sa aprins deodata nici nu ma lasa sa-i explic povestea caprioarei , mi-a zis ca trebuie doar o singura declaratie de conformitate care sa cuprinda toate piesele instaltiei gpl , daca respectivul care a montat-o stia mai bine cum sta treaba la RAR ,trebuia sa treaca si butelia in declaratia de conformitate ,nu sa se ia dupa mine ca am declaratie separata pentru butelie .
8. Intr-un final incercarea de omologare a instaltiei sa dovedit un fiasco total

Oricum nu vreau sa mai am de aface cu persoana care a montat kitul de fata, pentru ca in cele 30 zile in care am avut treaba cu el , in tot acest timp sa dovedit de o neseriozitate foarte mare.

In general , atunci cand te calicesti la unele lucruri ajungi sa dai mai mult intr-un final , asa si cu instaltia gpl folosita , in cazul meu am ajuns sa dau in total 2350 lei pe butelie , diferite piese si ultimul kit fata , din acesti bani am recuperat aproximativ 500 lei din vechiul kit fata .
O sa fac niste calcule si daca tin masina in continuare , o sa pun un kit fata nou, la firma care a montat butelia si acestia sa treaca inclusiv butelia in acel certificat de conformitate , dupa care o sa vand actualul kit de fata , se gasesc persoane pe OLX care au acelasi tip de instaltie si au nevoie de piese de rezerva .

Ca o concluzie : Trebuie sa aveti DOAR O SINGURA DECLARATIE DE CONFORMITATE care sa cuprinda : butelia si restul pieselor.


Top
   
PostPosted: 10 Jul 2019, 18:39 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se pare ca pretul omologarii unei instaltii gpl difera in functie de motor ,eventual cai putere si anul fabricatiei.
Pentru căruța mea cu motor 2.0 TS 155cp a ajuns la 231 lei ,la aceasta suma sa ajuns prin adunarea a 3 operatiuni ,fiecare cu pretul ei :
1.verificare identitate vehicul
2.completare/modificare CIV
3.verificare cond.(conducte ?) speciale ,suplim.(entar?) (Marfa periculoasa)

Revenind la instaltile gpl luate dupa alta masina , nu este o afacere reusita decat daca se cumpara o instaltie buna care duce fara probleme inca 2-3 ani din momentul instarii.
De exemplu o firma serioasa ,care este autorizata sa monteze acel tip de instaltie cere intre 600-900 lei pentru transfer , eu am fost la Bucuresti si au cerut 800 lei ,instaltia era montate pe masina de 10 ani si mergea bine ,dar ei ca sa imi de declaratia de conformitate ,trebuiau neaparat sa de instaltia jos si sa o monteze ei asa cum stiau , am renuntat la ideie ca nu aveau licenta pe calculatorul de gaz ,era prea vechi ,pe langa acest cost se mai adauga pretul instaltiei vechi,care poate diferi de la model la model . Dupa montare mai exista posibilitatea la RAR sa gaseasca inginerul tot felul de motive ,sau chiar sa nu iasa noxele (se poate intampla si la instaltile noi ,daca nu sunt reglate bine ,in caz de noxele ies bine pe benzina)

Eu nu ma complicam cu toata țigănia asta ,dar daca apucasem sa dau 1000 lei pentru butelie noua ,cat inca era pe Bulgaria, nu m-am indurat sa dau butelia degeaba sa cumpar o instalatie noua .

La bulgari nu este atata bataie de cap ca la noi ,ei nu trec in carte tipul reductorului si butelia ca la noi ,trec doar Benzina /Gaz (бензин / газ) ,problema este cu traducerea in engleza , ca au scris in cazul meu Gasoline/Natural Gas fara alte specificatii ,iar luminati ingineri au considerat ca masina era pe metan ,dar in cazul asta bulgari scriu in limba lor бензин/метан ,ceea ce nu era trecut nicaieri in carte .
Pentru ce care vor sa stie mai multe informatii despre legislatia legata de GPL ,le recomand urmatorul link : https://lege5.ro/Gratuit/gqytimrs/regle ... zut-de-con


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]