Mda, Curtea a declarat inca o taxa ilegala, dar numai sub aspectul formei curente, care discrimineaza oarecum prin modalitatea de stabilire a aplicabilitatii asupra unor subiecti in (de-)favoarea unor cazuri similare anterioare, tratate cu alta unitate de masura, dupa cum dicta legea din fiecare perioada, lege ilegala la randul ei.
Insa Curtea nu stabileste nicio interdictie asupra statului membru de a aplica astfel de masuri la momentul inmatricularii unui autovehicul in parcul national, ba chiar precizeaza ca Statele comunitare pot aplica reglementari in domeniu, inclusiv de ordin financiar, atata timp cat sunt aplicate unitar asupra subiectilor.
Mai pe romaneste, acesta taxa e ilegala dar nu-i nicio problema daca va fi inlocuita cu o alta, cu amendamentul ca urmatoarea sa se refere la absolut tot ce misca, nu ca e 2007, 2008, 2013 sau 1mienouasutetoamna.
Lucru care desigur ca va fi pus in practica de catre guvernanti, sper numai ca de acesta data sa o gandeasca dracului cu capul si nu cu c*rul ca de obicei.
Adica mai da-le dreaq de noxe si de poluare, singura chestie de bun-simt prin care poti taxa ceva de genul este vechimea masinii cu raportare la norma de poluare Euro. Care elemente oricum merg cat de cat mana in mana, cu cat masina e mai noua, cu atat norma Euro este superioara, in principiu. Sa nu o mai labareasca cu noxe si calcule de cacao, sa zica direct: frate pun taxa fiindca vreau ca pe drumurile mele sa circule vehicule cat mai noi, simplu si la obiect. Si de bun simt, as zice eu. Adica, aduci una 2014 platesti X lei, aduci 2007 platesti mai mult, aduci din '97 sa platesti cat sa nu renteze, aduci din '77 iar platesti putin, daca masina respecta reglementarile pentru vehicule istorice. Daca nu, platesti enorm.
Cam asa ar trebui pusa problema... ca mai tare decat fumul pe mine ma deranjeaza aspectul traficului mioritic pe ansamblu: numai table ruginite din care ma mir cum de nu cazi, cu frane si elemente de siguranta vai mama lor, nu gasesti o parcare fara pete de ulei cat cuprinde, etc, etc. Nu mai spun ca de cate ori franez la semafor ma uit in oglinda sa vad ce beemveceu de bulgaria oi avea in spate, analizez, frate pe ala l-o tine pedala sa opreasca sau o las sa curga usurel sa nu se urce boul pe mine...
In fine, asteptam sa vedem ce mai iese, de reglementat sigur va trebui facut intr-un fel, nici nu vreau sa ma gandesc ce ar fi pe sosele daca s-ar da drumul la inmatricularile la liber chiar si 30 de zile, doamne fereste ! Si alta chestie de bun-simt ar fi renuntarea la a se raporta la cilindree, da-o naibii, acolo are cine te arde... adica nu vad ceva aiurea sa platesti taxa de inmatriculare (nu de poluare, ci de inmatriculare, asta e forma si termenul corect) la fel pentru un 1.4 Euro 5 din 2012 cu un 4.2 Euro 5 din acelasi an... de diferenta de cilindree are cine se ocupa, ba chiar se ocupa cu succes domnii de la impozite si taxe locale.
_________________ Q & A: 0767.698.431
Signature: Eu pun degetul mare.
|