It is currently 13 May 2024, 22:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 619 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 725 Next
Author Message
PostPosted: 25 Jan 2013, 17:56 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15203
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Este foarte corect ceea ce spui, ba mai mult, as adauga si faptul ca nu-i nici o diferenta nici intre 1g de CO2 produs de o masina E2 sau una E4. Ori, cum este o taxa de mediu, doar asta si durata de viata (deci vechimea) ar trebui sa conteze.
Dar realizezi ca esti singurul care ridica problema asta in 4 pagini, nu?

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2013, 18:08 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3174
S-a spus ca nu se mai ia in calcul cilindreea si exact asa este.

o situatie:
- motor 1.9 TDI - 180 g CO2 (euro4, masina din 2008)
- motor 2.2 CDTI (PRTIJTDTDI) - 180 g CO2 (euro4, masina din 2008)

Cu vechea taxa, pentru aceste masini plateai diferentiat, taxa era mai mare pentru motorul cu cilindreea mai mare.
Aplicand noua taxa, pentru ambele masini se va plati aceeasi suma, pentru ca au aceeasi emisie de CO2, aceeasi norma de poluare si "acelasi an de nastere". :P

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2013, 18:23 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15203
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
gresit, prima se va taxa cu 11,6E/gCO2, cea de-a doua cu 15,66E/gCO2.

Iata si anexele (ce lipsesc din lnkul din prima pagina).

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2013, 18:44 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3174
:oops: sa-i ia dracu'! Mi-e prea lene sa stau sa calculez, asa o fii! Niste cretini, una zic, alta fac!

asta cum se calculeaza oare? "D = cilindreea – capacitatea cilindrica;" :scratch:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2013, 19:35 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
antonelcodreanu Quote:
Pe asta de unde ai scos-o?
O vaca se balega mai mult decat o oaie!
Lol. Si care e logica ta?

Evident ca un motor mai mare, consuma mai mult si scoate mai mult co2.

Dar in tabele, se pare ca gramul de Co2 nu este egal intre cele doua masini. Uita-te la ce zice si Ege. Pretul unui gram de co2 este diferit in functie de cilindree.

Kilul de balega de vaca se pare ca e mai scump ca cel de balega de oaie.


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2013, 19:51 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2928
Location: Bucuresti
WLF Quote:
antonelcodreanu Quote:
Pe asta de unde ai scos-o?
O vaca se balega mai mult decat o oaie!
Lol. Si care e logica ta?

Evident ca un motor mai mare, consuma mai mult si scoate mai mult co2.

Dar in tabele, se pare ca gramul de Co2 nu este egal intre cele doua masini. Uita-te la ce zice si Ege. Pretul unui gram de co2 este diferit in functie de cilindree.

Kilul de balega de vaca se pare ca e mai scump ca cel de balega de oaie.
E vorba de cantitate, nu de calitate! Cantitatea de noxe de la un motor de 1.6 e mai mica decat cea de la un motor de aceiasi generatie de 2.0.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2013, 20:03 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
In discutia noastra intra doar Co2. Asa au declarat, ca timbrul de mediu se calculeaza in functie de co2, nu de cilindree.

Exista posibilitatea ca doua masini, una cu un motor de 2.0 benzina sa aiba fix aceasi cantitate de co2 ca o masina cu motor de 3.0 diesel.

Amandoua scot 180 grame de Co2.

Explica-mi de ce gramul e mai scump la cea de 3.0

Pentru ca taxa la una este 1000 euro si la cealalta 1500 euro. Desi amandoua scot 150 de grame.


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2013, 20:15 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2928
Location: Bucuresti
WLF Quote:
In discutia noastra intra doar Co2. Asa au declarat, ca timbrul de mediu se calculeaza in functie de co2, nu de cilindree.

Exista posibilitatea ca doua masini, una cu un motor de 2.0 benzina sa aiba fix aceasi cantitate de co2 ca o masina cu motor de 3.0.

Amandoua scot 150 grame de Co2.

Explica-mi de ce gramul e mai scump la cea de 3.0

Pentru ca taxa la una este 1000 euro si la cealalta 1500 euro. Desi amandoua scot 150 de grame.
Tu te incapatanezi asa, de obicei, sau doar acum???
Daca vorbim de motoare din aceiasi generatie, e asa cum am spus eu: cilindree mica, emisie mica, cilindree mare, emisie mare. Indiferent ca subliniezi tu ca e vorba de CO2, CO2-ul e procentaj din gazele arse, creste direct proportional cu cantitatea de combustibil ars!
Lamureste-te!

CALCULATOR EMISII CO2:
http://www.bursaasigurarilor.ro/taxa-au ... emisii-co2" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2013, 20:20 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
fac o paranteza vis a vis de acest co2.
in urma arderii hidrocarburilor rezulta in principiu co2 si apa.
un motor functioneaza be baza AFR (air to fuel ratio) care este cam acelasi pentru toate motoarele. unele motoare cum ar fi jts au adus inovatia asta "lean burn" si pot avea la aceiasi cilindree data o emisie de co2 mai mica .
faza asta cu co2 ul e o goanga , si oamenii expira co2 .

adevarata poluare provine de la gazele periculoase care se formeaza(particule ,monoxid de carbon, azotati, compusi ai sulfului etc) dar fiindca acestea depind foarte mult de parametrii motorului si starea sistemelor antipoluare ,a evacuarii ,s-a introdus aceasta impozitare pe co2, usor de masurat , un rahat european.
eu vad acesta taxa ca taxa pe respirat.

ce ai prefera sa treaca un ferrari de 6 litri pe langa tine sau o raba care iti poate omora copilul cu emisiile de monoxid si particule.

deci pana la urma totu i un mare rahat in care noi si europenii inotam ca prostii.adevarata poluare si bolile generate de emisiile masinilor nu provin de la co2, co2 ul e cel mai prietenos gaz dintr un esapament...

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 25 Jan 2013, 20:37 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
antonelcodreanu Quote:
WLF Quote:
In discutia noastra intra doar Co2. Asa au declarat, ca timbrul de mediu se calculeaza in functie de co2, nu de cilindree.

Exista posibilitatea ca doua masini, una cu un motor de 2.0 benzina sa aiba fix aceasi cantitate de co2 ca o masina cu motor de 3.0.

Amandoua scot 150 grame de Co2.

Explica-mi de ce gramul e mai scump la cea de 3.0

Pentru ca taxa la una este 1000 euro si la cealalta 1500 euro. Desi amandoua scot 150 de grame.
Tu te incapatanezi asa, de obicei, sau doar acum???
Daca vorbim de motoare din aceiasi generatie, e asa cum am spus eu: cilindree mica, emisie mica, cilindree mare, emisie mare. Indiferent ca subliniezi tu ca e vorba de CO2, CO2-ul e procentaj din gazele arse, creste direct proportional cu cantitatea de combustibil ars!
Lamureste-te!

CALCULATOR EMISII CO2:
http://www.bursaasigurarilor.ro/taxa-au ... emisii-co2" onclick="window.open(this.href);return false;
Bai nene. Doua masini cu motoare de capacitate diferita, una de 3.0 si alta de 2.0, daca amandoua consuma 8%, scot aceasi cantitate de Co2, oricum ai face. Pur si simplu dintr-un litru de benzina ars, iese o cantitate fixa de Co2, oricum ai face tu arderea, poti sa il arzi si la festila daca vrei.

Acum, noi suntem intr-un topic legat de timbrul de mediu 2013. Nu suntem intr-un topic in care discutam fizica nucleara, da?

Luand declaratiile idiotilor nostri de guvernanti, care spun asa, timbrul de mediu se va calcula in functie de Co2, nu de cilindree, pentru ca deja cilindreea este taxata prin impozitul anual.

Cum poti explica diferenta de cost intre gramul de Co2 pentru cilindree diferite? Un gram bai nene, un gram, nu ma mai freca la icre ca una scoate 130 de grame, si alta scoate 300 de grame. Doua masini cu cilindree diferite, aceasi cantitate de Co2.


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2013, 20:59 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7048
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
daca ai mai multi cilindree, esti considerat mai bogat, drept urmare valoarea / g de co2 este mai mare :lol:

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2013, 21:01 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Pai sa ma pis pe ei. Cand au zis domne, o sa se taxeze cantitatea de Co2, era normal sa calculeze sa zicem 2 euro pe gramul de Co2. Scoti 150 de grame, 300 euro taxa, scoti 300 grame, 600 euro taxa, ca si exemplu.

Nu sa ma ia pe mine ca gramul costa 2 euro daca ai motor de 2.0 si 4 euro daca ai motor de 3.0

Pai nu tot dupa cilindree este?


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2013, 21:04 
Offline

Joined: 20 Nov 2010, 21:30
Posts: 37
Car: Alfa Romeo GT 2.0JTS
Location: Bucuresti
Ce misto..pentru GT-ul meu 2.0L JTS Euro 4 din 2005 ar trebui sa plateasca 1347E un posibil viitor propietar..iar un E30 2.5L Non-Euro din '85 costa 1125E :) si ca sa fie treaba, treaba un 3.0L la acelasi model si acelasi an de fabricatie costa doar 1350E.
Nu sunt nici pro, nici contra..Let it be :)
Avantaje si dezavantaje ..de mult imi doream ceva old school cu litraj mare si evident din era Non-Euro ( nu neaparat "bemveu" ), care pana la aceasta noua formula de calcul a taxei de prima inmatriculare/timbru de mediu ( what ever..?! ) nu ar fi fost posibila din cauza "n"-miilor de euro de achitat conform vechilor taxe :). Asa ca de la mine un punct in plus :)


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2013, 21:09 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
M-am gandit si eu la varianta asta. Dar te omoara impozitul anual. Majoritatea masinilor vechi si care sa fie deosebite, vin cu motoare peste 3.0

Ma uitasem la Mercedesuri SEC, la seria 6 etc., toate au motoare foarte mari si impozitul e mai mare ca valoarea masinii.


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2013, 21:20 
Offline

Joined: 20 Nov 2010, 21:30
Posts: 37
Car: Alfa Romeo GT 2.0JTS
Location: Bucuresti
WLF Quote:
M-am gandit si eu la varianta asta. Dar te omoara impozitul anual. Majoritatea masinilor vechi si care sa fie deosebite, vin cu motoare peste 3.0

Ma uitasem la Mercedesuri SEC, la seria 6 etc., toate au motoare foarte mari si impozitul e mai mare ca valoarea masinii.
Pai sa stii ca exista niste "scamatorii" legale pe care le poti face pentru a scapa de impozit si alte taxe ( inclusiv mult prea controversatul timbru de mediu..dar shht..nu mai spuneti la nimeni ;) )

Hint pentru scamatorie : masina sa fie mai veche de 30 de ani sau fix 30 de ani impliniti si sa fie ca la poarta fabricii :)

si daca nu cunosti pe nimeni de acolo de la retro..merge si timbrul asta de mediu :)


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2013, 21:32 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Pai aia e problema, ca nu e nici una ce o vreau, care sa fii iesit din productie de 30 de ani. Stiam asta, intra la categoria retro.

Dar SEC-ul si 6-le s-au fabricat pana in 1989.

Practic trebuie masina scoasa din productie in 1983.


Top
   
PostPosted: 26 Jan 2013, 12:36 
Offline

Joined: 20 Nov 2010, 21:30
Posts: 37
Car: Alfa Romeo GT 2.0JTS
Location: Bucuresti
WLF Quote:
Pai aia e problema, ca nu e nici una ce o vreau, care sa fii iesit din productie de 30 de ani. Stiam asta, intra la categoria retro.

Dar SEC-ul si 6-le s-au fabricat pana in 1989.

Practic trebuie masina scoasa din productie in 1983.
Nu-mi doresc sa ne contrazicem dar trebuie doar sa implineasca 30 de ani de cand a fost masina fabricata, nu de cand s-a oprit productia la modelul respectiv..vezi Dacia 1300 ca si exemplu.. :)


Top
   
PostPosted: 26 Jan 2013, 12:53 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Citisem parca pe site la retromobil, ca trebuie sa fie 30 de ani de cand modelul respectiv a fost scos din productie indiferent de motorizare.

O sa revin cu un link ceva.


Uite aici, direct de pe site-ul Retromobil Romania:

Regimul juridic: http://www.retromobil.ro/docs/Regim_jur ... torice.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Deci 30 de ani de la incetarea fabricatiei modelului respectiv, nu de la anul de fabricatie.

Din cate inteleg, trebuie sa fie aceasi caroserie si aceasi motorizare. Deci este posibil sa zicem, ca un 628csi care a fost scos din productie mai devreme, prin 84 parca, sa fie retro, desi seria 6 s-a fabricat pana in 1989, dar erau 635csi etc.

630cs si 633csi sunt pana in 1980 deci sunt bune:

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_6_Series_%28E24%29" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 26 Jan 2013, 13:08 
Offline

Joined: 20 Nov 2010, 21:30
Posts: 37
Car: Alfa Romeo GT 2.0JTS
Location: Bucuresti
Tocmai voiam sa postez acelasi link cu legislatia si sa-ti dau dreptate :lol:

Acum am citit si eu. pai sa ne luam E24 zic! 630 e suficient :wink:

Dubios cum e Dacia 1300 vehicul istoric..ca aceeasi caroserie si motor s-au folosit pana in 2000 :)) cu mici ajustaje evident :naughty:


Top
   
PostPosted: 26 Jan 2013, 18:45 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jan 2010, 09:48
Posts: 742
Car: 156 JTD/ Giulietta
Location: Londra/Iasi
Virgil Quote:
de ce sa dau eu din buzunar acele mii de euro doar pt a avea masina inmatriculata in tara asta ?
Pentru ca (Doamne fereste) ai sa intri din greseala in unul ca mine, care isi iubeste masina la fel de mult ca tine(parca tu ziceai aici) sau chiar mai mult, care a bagat in masina mult peste cat te-at ajuge pe tine pt 1.6 rahatul asta de taxa, si i-o faci praf. Pai oare ce crezi ca s-ar intampla sa intre unul in mine, si apoi sa imi intinda o asigurare de bulgaria care sunt toate sansele sa nu fie valabila? Crezi ca as lasa de la mine ca saracul si-a luat teapa cu asigurarea si inmatriculatul de la vecinii nostri bulgari, sau m-as gandi ca stia in ce se baga si si-a bagat picioarele pentru cateva sute de euro?


Sent from Tapatalk

_________________
Mercedes E250 coupe
ex: Mercedes CLS 320
ex: Giulietta 2.0 JTDM-2
ex: 156 1.9JTD 8v
ex: 156 1.9JTD 16v
ex: 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 26 Jan 2013, 18:53 
Offline
User avatar

Joined: 19 Aug 2012, 01:05
Posts: 182
Car: 147 1.6
Location: Cluj/Turda
spooky Quote:
Virgil Quote:
de ce sa dau eu din buzunar acele mii de euro doar pt a avea masina inmatriculata in tara asta ?
Pentru ca (Doamne fereste) ai sa intri din greseala in unul ca mine, care isi iubeste masina la fel de mult ca tine(parca tu ziceai aici) sau chiar mai mult, care a bagat in masina mult peste cat te-at ajuge pe tine pt 1.6 rahatul asta de taxa, si i-o faci praf. Pai oare ce crezi ca s-ar intampla sa intre unul in mine, si apoi sa imi intinda o asigurare de bulgaria care sunt toate sansele sa nu fie valabila? Crezi ca as lasa de la mine ca saracul si-a luat teapa cu asigurarea si inmatriculatul de la vecinii nostri bulgari, sau m-as gandi ca stia in ce se baga si si-a bagat picioarele pentru cateva sute de euro?


Sent from Tapatalk
Cu asigurarea iti dau dreptate, e mai nasoala treaba, si cu astea de la noi din tara poti sa iei teapa. Eu am patit-o cu Euroins ca nu au vrut sa despagubeasca,un prieten a patit cu Groupama....Astea fiind cele mai ieftine de pe piata,facute doar ca sa fie ! Am inteles ca se poate face RCA si la noi in tara pt. astea de pe BG,stie cineva ceva ?


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2013, 01:37 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2013, 02:44
Posts: 34
Location: Timisoara
Am si eu o nedumerire, citez: " Vechimea autovehiculului se calculeaza de la data primei inmatriculari sau de la data fabricatiei(in cazul in care nu se stie data primei inmatriculari). "
Acuma intrebarea mea este, daca masina este din Germania spre exemplu, fabricata 2001 si inmatriculata tot atunci in Germania, este adusa in tara si se inmatriculeaza in 2005. Cum se calculeaza vechimea autovehicului? Se ia prima data de inmatriculare din 2001 sau se ia cand a fost inmatriculata in Romania in 2005?


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2013, 01:39 
Offline
User avatar

Joined: 19 Aug 2012, 01:05
Posts: 182
Car: 147 1.6
Location: Cluj/Turda
Ace Quote:
Am si eu o nedumerire, citez: " Vechimea autovehiculului se calculeaza de la data primei inmatriculari sau de la data fabricatiei(in cazul in care nu se stie data primei inmatriculari). "
Acuma intrebarea mea este, daca masina este din Germania spre exemplu, fabricata 2001 si inmatriculata tot atunci in Germania, este adusa in tara si se inmatriculeaza in 2005. Cum se calculeaza vechimea autovehicului? Se ia prima data de inmatriculare din 2001 sau se ia cand a fost inmatriculata in Romania in 2005?
Data primei inmatriculari.In cele mai multe cazuri e aceeasi cu anul fabricatiei.


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2013, 01:43 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Nu neaparat. Masina poate fi fabricata in 2005 sa zicem, si prima inmatriculare 2006, sunt multe care stau in showroom sau pe stoc la dealer.

Chestia e ca in actele de Germania oricum nu scrie decat prima inmatriculare in circulatie a masinii. Data fabricatiei o afli eventual dupa VIN.

Se mai intampla sa apara in actele de Germania si data la care s-a eliberat COC pentru acel tip de masina, dar poate fi de exemplu 2005 ca atunci a intrat in productie modelul, iar ea sa fie fabricata in 2008, multa lume e nedumerita.


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2013, 01:45 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2013, 02:44
Posts: 34
Location: Timisoara
Deci in concluzie se ia data primei inmatriculari a masini indiferent de tara.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 619 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 725 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]