It is currently 13 May 2024, 13:00

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4
Author Message
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 13:18 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Sa ai bafta sa iei unu deja cu gpl , care merge ca ceasul(pa ulei).

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 28 Sep 2012, 14:20 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Cumnatu Quote:
Tupac, un ultim post pe subiectul gpl.
Ipotetic sa zicem ca de la tine de la servici ti se prezinta urmatoarea varianta :
Ai de ales ca masina de servici cu toate consumabilele si impozitele si piesele platite ( mai putin carburantul ) intre doua masini cu motor de 4L, ceva frumos, sa zicem Maserati ( nu stiu daca are motor fix de 4L dar nah, pt exemplu asa ) una pe benzina si una pe benzina si cu instalatie GPL pe ea, evident una performanta. Ce alegi ?
Pai daca imi dau astia la servici sa aleg intre masini de 3-4L capacitate motor in loc de tractorul curent, inseamna ca am devenit cel putin actionar, la dracu! :lol: Caz in care, fuck it, imi permit orice, deci...benzina sa fie! :D
Si ca sa fim mai clar: nu am nimic cu cei care isi pun GPL pe masina, este clar ca o fac din ratiuni financiare. Adica inteleg un gpl pe Logan de ex, pe un Renault, pe ceva mai vechi sau whatever, pe o masina normala. GPL pe masina scumpa insa, imi pare rau, nu voi putea niciodata sa inteleg.
De fazua cu afectatul motorului nu am vrut sa scriu pentru ca desi este inca o chestia pentru "nu", nu pot spune ca detin dovezi. Am atacat subiectul cu diversi taximetristi, mizand pe faptul ca astia sunt poate cel mai in masura sa dea feedback: unii au spus ca n-are nimic masina, altii ca se segmenteaza la nu stiu cate zeci de mii de km dupa ce se pune gpl. Adevarul nu stiu care e..


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 14:54 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7048
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Tatal meu are un fiat, cumparat de la AI in urma cu 4ani cam asa... El facand drumuri lungi, multe dintre ele in afara orasului, a optat pentru motorizarea de 1.4 si GPL pus de AI sau ma rog o firma partenera autorizata ( nu stiu exact scenariul ) si este reglat foarte bine, am fost odata pana la brasov cu masina si m-am jucat ( benzina/gpl ) ... sincer diferenta este foarte mica... si defapt este in ture inalte, gen de la 5000rpm in sus nu prea mai trage la fel ca benzina .

Cert este ca masina actualmente are ~140k km, iar service-ul a fost facut mereu corespunzator ( ulei , distributie, filtre, ambreiaj, etc ) . Motorul are un consum de ulei foarte normal ( 300gr de la schimb la schimb ), iar alte probleme nu au aparut. El este foarte incantat de masina, inainte avand un renaul clio 1.5 dci care de asemenea a fost cumparat nou iar la 170k km au inceput sa pice injectoarele si alte minunatii ...

Deci nu dracu atat de negru si nici GPL-ul atat de prost. Priviti si altfel situatia... pentru o masina aspirata si care o folosesti zilnic in oras si cu care vrei sa-ti faci treaba, ii poti pune un GPL. O exploatezi 200k km sau cat merge si apoi fie o repari fie iti iei alta... Cand iti pui GPL faci un compromis... asta ar trebuii sa stie toti.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 15:01 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15203
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Pai la 1.4 nu prea simti nici o diferenta nici daca-i pui Cola in loc de benzina, daramite GPL :) Iar motorul nu o sa stii in ce masura e uzat pana nu-l desfaci.
A nu se intelege din asta ca sustin teoria cum ca GPLul afecteaza motorul, pur si simplu nu stiu, doar ca asta nu mi se pare un argument.
La fel cum si Clio-ul tatalui tau probabil era ok la 140k km, cat zici ca are acum Albea, pana sa-i pice injectoarele la 170k :wink:

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 15:22 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
eu nu inteleg gpl la un v8

eu nu inteleg gpl la matiz sau la 1.4

eu inteleg doar masina facuta din fabrica CNG sau cum s-o numi ,aia are alt raport de compresie, alt avans al aprinderii , spatiu dedicat pentru amplasat butelia fara sa ia locul bagajelor.

in rest e doar amageala , o gramada de device uri care au toate sansele sa se phoota cand ti e mai rau.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 16:32 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1283
Location: Lisbon
ALXege Quote:
WLF Quote:
In conditiile actuale, cand benzina este 6 lei, merita clar o instalatie GPL.

Suntem in 2012, totul in jurul nostru a progresat enorm, si tot ne mai gandim la GPL ca la niste instalatii rudimentare de acum 10 ani? Ciudat e ca nimeni nu e curios sa vada cat de mult au evoluat instalatiile, toti sunt "cunoscatori", GPL sucks si gata.

Instalatiile astea secventiale Euro 4 sunt cu totul altceva, net superioare si mult mai fiabile.
Si totusi, de ce nu vedem mai multe masini cu GPL din fabrica? Stiut fiind ca toti producatorii se lupta pentru consumuri cat mai mici de combustibil, avand in vedere ca reteaua de alimentare cu GPL este destul de dezvoltata..
GPL este mai ieftin ca si benzina de ce? care este pretul unui litru de benzina si gpl cand iese pe poarta unei rafinarii si cu cat se vinde la peco? de ce?

Din cate am inteles, in RO in acest moment Gpl costa 3.2 iar benzina 6.1; daca ar fi mai multe masini cu Gpl, automat consumul va fi muuult mai mare. Cand asta o sa se intample, consumul de benzina scade automat. Fii sigur ca cei din guvern o sa gaseasca o forma oarecare, vor inventa fel de fel de taxe ca sa compenseze aceasta pierdere si atunci nu va fi avantajos (la buzunar) sa ai o masina Gpl. Evident pretul pentru Gpl creste automat.
In cazul acesta, cine va cumpara multe masini GPL, din fabrica, numai de dragul de a avea GPL? :scratch:

_________________
Alfa Romeo 147 GTA


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 17:32 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
problema principala o constituie timming ul pentru aprindere care la gpl difera fata de benzina deoarece viteza de propagare a flacarii produsa de GPL este cu 30% mai mica fata de viteza de propagare a flacarii vaporilor de benzina si deci "avansul" aprinderii trebuie micsorat la gpl

noile instalatii au injectoare pe gaz nimic de zis dar cand vine vorba de controlul aprinderii apare buba deoarece acea instalatie este una (un fabricant) si este pusa pe numeroase tipuri de ECU (diverse autoturisme) .
practic este posibil sa interfatezi cele 2 ECU dar nu stiu cati sant in stare, cat de compatibile sant in genere cu orice tip de ECU.

am mai vazut la anumite masini(recente) un potentiometru care in momentul in care se trecea pe gaz se actiona si acel potentiometru si se dadea "avans" aprinderii.

daca il uitai asa insa in momentul in care treceai pe benzina ,motorul detona in sarcina si puteai sa zvarli cu pistoane peste gard.

acum sa zicem ca ai nimerit un meserias care reuseste sa iti regleze aprinderea de la un S8 sa se pupe cu timming ul pentru gpl, ai si injectoare de gaz ultimu racnet.

ramane sa vezi unde pui butelia , ramane sa vezi cum faci cu cuplul lipsa si calutii aferenti si sa monitorizezi uzura motorului care este mai mare datorita faptului ca supapele merg "pe uscat"

in acest sens se mai adauga un "VALVE SAVER" ,uite aici instalare pe un TFSI : http://www.youtube.com/watch?v=wLP6CMGF ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

bineinteles, recomandarea mea pentru tine e sa iei o ranca de V6, sa i pui o instalalatie din aia veche si ieftina ca oricum in maxim 2 ani o faci praf, ca daca e sa faci treaba ca la carte iesi mai scump decat benzina sau motorina.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 17:46 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
ALXege Quote:
Pai la 1.4 nu prea simti nici o diferenta nici daca-i pui Cola in loc de benzina, daramite GPL :)
Da-mi voie sa te contrazic, tocmai, la motoarele mici simti diferenta asa cum la motoarele mici ( a se citi cu putini cai ca mai sunt si alea de generatie noua, mici dar cu ceva ponei ) simti orice, pana si o roata putin desumflata, pana si un pasager extra, simti rau de tot daca dai drumu la aer si e dezastru daca pleci cu 4 oameni si bagaje vara la munte si cu aer aproape ca nu mai iesi din a II-a si asta in pante mici.
Sari de 100 cai si nu mai simti ACul, deloc, poate sus in ture unde il taie dar atat.
La un motor de 200-250 cai la 5000 ture nu vei simtii 2 oameni + AC, probata si rasprobata. La frigiderul cu care merg acum se simte si daca e aerul afara rece sau cald.

Comanr tu tot nu vrei sa intelegi ca eu vorbesc pur teoretic despre fenomen ?
Man, am avut motor de 3.5 ce consuma cand ma uitam la el 18-20% si nu l-as fi dat din cauza consumului ci din cauza impozitului ( ajunge undeva peste 50 mil / an acum ).
Aaaa, ca mi-ar fi placut sa nu consume atat, evident, dar nu puteai sa imi stergi ranjetul de pe fata chiar si constient ca de cate ori ma sui in el tre sa ii dau sa bea. Ca a trebuit cand n-am stat bine cu banii sa ma duc la mare cu Tigra ( o iesire de dim pana seara ) ca nu aveam bani pt consumul vaporului, da, am strans si din buci, dar nu, nu l-as fi dat din cauza consumului. Si nu, nu l-am trecut pe GPL desii la mom achizitiei imi permiteam lejer financiar, sa o fac.
Eu am nevoie de feeeling ( ca o mica paralela cu topicul alalalt ) : acum am loganul la scara dar prefer sa ma duc la piata care e la 1 km pe jos pt ca macar daca tot nu ma simt bine sa fac miscare. Cand aveam vaporul mergeam pana la buticul care era la 100 metrii distanta sa imi iau tigari sau ce luam, doar pentru placerea de a il mai conduce putin.


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 17:51 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
barca aia cu motor de care vorbesti tu e chiar patetica.
vrei sa sari de la logan la v6 pentru ca in trecut ai avut o barca ,gata eu sant perfect lamurit!

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 18:03 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
Dragutule nu am avut doar o barca, am mai enumerat undeva ca am condus cam toate tipurile de motoare si tdiuri cu sau fara dsguri, si 3.0 tdi, si v8uri si v6uri si aspirate si turobenzina samd. Daca tu te-ai lamurit e bine. As vrea V6 de la alfa caci a starnit Alfa niste pasiuni in mine si nu vad logica altui motor pe benzina decat V6 sau daca e motorina 1.9.
Si da , barca aia era absolut patetica. Invata limba romana, invata ce inseamna "patetic" in limba romana caci eu nu te contrazic, era foarte patetica.
Si cand esti tot la limba romana invata sa deschizi propozitiile cu litera mare, invata ca exista cratime si ma rog, iti sti tu lipsurile.
OK, e ca tine, totul e ca tine, esti multumit acum ?


Last edited by Cumnatu on 28 Sep 2012, 18:05, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 18:04 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
ideea era sa nu cazi in capcana gpl ului ca o sa te usture ...

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 18:17 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
Pana la GPL cand oi lua ce masina oi lua va trece multa apa pe Dunare sa fie tehnic 100 % sanatoasa si abia apoi voi da atentie cu adevarat eventualului gpl.


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 18:20 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
ok, tu decizi ce vei face cu bugetul tau. eu am incercat doar sa-ti explic ca faza cu" Aaa, are motor mare, il pun pa GPL" e puerila si de obicei habarnista, nimic mai mult.
iti urez succes mai ales ca vrei o alfa.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 23:12 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7048
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
AJUNGEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!

Iar o dam in offtopic?

@alxege, eu astept cu interes sa vad cand incepe sa pice ceva la motor... adica si taicamiu se asteapta la acc lucru... oricum pentru el a fost un test, la modul, sa vada cum este... era constient ca foarte rau nu este... si 1.4 benzina 77 CP era mai ok decat un clio obosit de 1.5 si 60-65CP .

@cumnatu, am inteles cu totii ca ti-ai iubit tare mult 300m-ul si ca inca iti pare rau ca l-ai vandut... Probabil ca ai putea sa te orientezi catre ceva de la mercedes... pentru un comfort asemanator, doar ca ai un motor mai mic. Alfa 156 este o masina mai rigida, nu poti sa dormi in ea cand mergi...

@comanr , am inteles ca tu ai ceva personal cu GPL-ul , dar sunt oameni care folosesc acest tip de combustibil. Eu personal nu am nimic cu ei... ma rog ca si eu ma gandesc uneori sa-l folosesc... adica am un 1.6 TS, nu e mare smecherie de motor.... nu ma zgarii pe ochi daca tre sa-i schimb segmentii in 100k km .

Daca as fi avut un busso, probabil ca nu mi-ar mai fi ars la fel de tare sa fac treaba asta. Iar daca as fi avut un Tbi nu mai avea rost, deja raportul consum/putere era mai mult decat decent.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 29 Sep 2012, 01:22 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1299
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
WLF Quote:
Tupac Quote:
Cumnatu Quote:
Aia cu masini de 3-4-5 L luxoase se bucura de luxul din masina si stand la semafor dar cu consum la jumatate versus benzina.
Nu iti pare a fi ceva putred? Parca....ceva nu se leaga, nu? :)
La naiba, ori suntem luxosi, ori nu mai suntem.
Daca vreodata o sa ajungi foarte bogat, o sa intelegi. Oamenii cu adevarat bogati devin mult mai atenti la felul in care cheltuie banii, nu pentru ca sunt zgarciti, ci pentru ca simt valoarea banului.

Binenteles, ne incadram la vorba: numai in Romania exista conceptia asta. Parvenitul din Romania nu intelege ideea, pentru ca il intereseaza ce cred altii, pai cum sa isi puna el GPL pe X6, ca o sa zica lumea ca nu are bani sa mearga cu el.
Daca tot e inca offtopic :oops:
Nope, e pretutindeni asta. Nu ii banuiam pe nemti ca au umor dar vis-a-vis de intrebarea unuia de vroia sa-si ia Cayenne si sa puna GPL un coleg i-a dat o replica de am cazut pe burta, citez aproximativ: 'E ca si cum nevasta-ta ar vrea un actor porno, say someone cu o scula de 18 inch, dar imediat cum il convinge, ii taie jumatate de scula. Acum 9 inch or fi inca bunicei, dar nu-s 18 inch si poate 9 inch ai si tu cu avantajul ca a ta e intreaga'.
Exista cazuri gen ala de la Ikea de are un Volvo din 80 si ceva, dar money is temporary, class is permanent. Clasa nu vine la pachet cu GPL ptr. ca GPL e ptr. unul de face drumuri multe si are o masina cumparata pe bani putini. Punct.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 29 Sep 2012, 01:28 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15203
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
:clapping:

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 10 Oct 2012, 21:12 
Offline
User avatar

Joined: 18 Jul 2011, 11:20
Posts: 138
Car: Punto 2B/Alfa 145 ts
E dragalas topicul asta despre GPL. Am o curiozitate: si-a montat cineva GPL pe motor TS? Cand lucram la instalari GPL, stiu ca nu montam pe motoare cu compresie peste 10:1, din cauza de rate-uri, iar TS-ul meu are 10,5:1 .


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 10 Oct 2012, 21:49 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
http://www.acl.com.au/web/acl00056.nsf/ ... enDocument" onclick="window.open(this.href);return false;



Interesting Facts about LPG
(From the LPG Association website http://www.alpga.asn.au/home/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;)

There are more than 3,200 LPG outlets across Australia and LPG is now found at about 40% of service stations.

More than 500,000 Australian motorists run their vehicles on LPG. The traditional market has more than 1 million customers and there are approximately 7 million barbecue and camping cylinders in circulation in Australia.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 19 Mar 2014, 14:29 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
Autoblog: Prins Autogas / LPG - how does it work? - mai economic, mai putina poluare si cel putin aceleasi performante
(are subtitrare in engleza)

Alfa 159 2.4JTDm LPG powered

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]