thenuts Quote:
Tu de unde stii ca a fost un fiasco campania cu J.LO ?
Cele de mai jos nu sunt doar "stiute de mine", ci disponibile oricui este interesat, pe diverse canale de informare.
Campania de promovare a Fiat 500 in SUA nu este doar
un fiasco, ci este citata de catre foarte multi analisti ca fiind una din cele mai defectuase campanii publicitare intreprinse vreodata, cu siguranta cel mai mare esec al anului trecut, un viitor exemplu in manualele de marketing despre cum sa NU faci o campanie publicitara.
Totul a inceput atunci cand Fiat a decis sa aloce cate un 500 unor staruri si starlete, printre carte si J.Lo. Nimic nou sub soare, tipul asta de "endorsement" se practica, ne place sau nu, pentru ca ei(vanzatorii) considera ca noi(cumparatorii) nu suntem decat o masa de oi in cautarea unor magari pe care sa-i urmam. Problema a aparut insa cand a iesit la iveala ca Fiat mai facuse un parteneriat, cu TMZ (Click/CanCan/Libertatea/ziar de scandal/tabloid) prin care acesta din urma trebuia sa urmareasca starurile dotate cu 500 primite gratuit si si sa le fotografieze in diferite ipostaze in compania masinilor, pe care mai apoi sa le publice prin reviste, vezi doamne, ca si trend-settere. Opinia publica din State, si in special cea californiana este insa atat de anti-paparazzi incat Fiat nu a reusit decat sa se acopere de jena cu manevra asta. Americanii
nu sunt chiar atat de prosti, nu sunt toti protagonistii emisiunii "My Sweet Sixteen", cu siguranta nu le place atunci cand cineva incearca sa le bage ceva pe gat.
Videoclipul muzical al piesei "Papi" pare in fapt nimic altceva decat o reclama chinuita la Fiat 500. A aparut pe scena premiilor MTV cu 500-le dupa ea... Ok, se stie, e platita pentru asta... dar parca e putin prea mult. Apoi, a urmat o reclama difuzata la canalele de televiziune americane care o infatiseaza pe J.Lo la volanul masinii, inducand impresia ca ar conduce prin Bronx. Doar e Jenny From The Block, nu ? Nimic mai fals, s-a aflat dupa aproximativ o luna ca defapt videoclipul nu a fost filmat in NY, ci in LA, iar in scenele filmate totusi in Bronx este folosita o sosie. Adica cum nu se poate mai rau si mai lipsit de autenticitate. Ah, masina folosit in timpul filmarilor s-a mai si stricat pe durata acestora, fiind suprinsa de paparazzii - aia "adevarati" nu cei angajati de Fiat, cu capota ridicata si doi tehnicieni de surubareau pe acolo. Daca asta nu era indeajuns, s-au mai trezit si niste baieti din astia de mazgalesc cu sprayuri colorate fatadele cladirilor si zidurile de pe marginea strazilor, sa dea in judecata compania Fiat. Se pare ca in timp ce doamna J.Lo era filmata conducand masina prin Los Angeles, pardon Bronx, pe fundal apar operele distinsilor. Si cum ei nu sunt niste golani care defecheaza peisajul urban, ci artisti in toata regula, au considerat ca este ilegal ca rezultatul muncii lor sa apara intr-o reclama difuzata pe intre teritoriul Stalet Unite fara acordul lor. Asocierea dintre Fiat 500 si Jennifer Lopez a facut sa para ca masina se adreseaza exclusiv unei clientele feminine, iar clipurile publicitare, aparitiile in public, videoclipurile muzicale au lasat impresia (subliminala) ca se cauta de fapt revigorarea carierei cantaretei, si nu o reintoarcere cu succes a Fiatului pe piata Nord-Americana.
Datorita acestor balbe si nu numai, brand managerul Fiat USA Laura Soave a fost demis. Firma care se ocupa initial de marketingul pentru Fiat 500 a fost eliberata de obligatii contractuale.
Si vanzarile ? La sfarsitul lui Noiembrie, data la care au fost publicate ultimele statistici, Fiat vanduse nici macar 18.000 de exemplare, fata de cele 50.000 exemplare anticipate initial. Cu siguranta nu este ceea ce s-ar numi un succes.
Dupa cum spuneam, si cu asta imi inchei divagatia, reclama la 500 Abarth in care apare Catrinel Menghia mi se pare geniala, este unanim apreciata de catre publicul de peste ocean si nu numai, pare sa evidentieze exact asa cum trebuie caracterul senzual si dorinta de a o avea pe care ar trebui sa o provoace o masina italiana.