It is currently 28 Apr 2024, 02:32

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 222 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 79 Next
Author Message
PostPosted: 04 Jun 2012, 12:31 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1711
Location: Galati
Cam ASA ar trebui sa arate viitorul aliantei...

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
PostPosted: 04 Jun 2012, 15:02 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
n-am inteles de ce mito in 2 usi va trebui sa dispara. de asemenea n-am inteles de ce nu va aparea si o intreaga gama pentru giulietta (2 usi, SW). dar no, astea-s dilemele mele care cel mai probabil vor ramane fara raspuns.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 04 Jun 2012, 16:42 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
Vreti Alfa RWD? Poftiti gip RWD!
Quote:
Liberty (2013)
New-generation midsize SUV, to use modified CUSW platform from Dodge Dart
RWD and AWD, I-4 and V-6
Grand Cherokee (2016)
New-generation full-size SUV
RWD and AWD, V-6 and V-8

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 05 Jun 2012, 00:35 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
yux_mm Quote:
n-am inteles de ce mito in 2 usi va trebui sa dispara.
O surpriza si nu prea, MiTo a aparut cu ceva ani prea tarziu, cand lumea nu prea se mai ingramadeste la 2 usi, decat daca e de fite. Pacat, mie imi place mult MiTo-ul ptr. ca e o masina care ofera exact ceea ce promite. Alfa isi respecta traditia din ultimele decenii de a oferi masini pe care piata in ansamblul ei le astepta cu ceva ani in urma...Probabil scurtarea perioadei de viata a MiTo-ului e un compromis ptr. a reusi sa prinda din urma trendul.
Dar faptul ca nu scot o Giulietta SW e greu de explicat, mai ales ca Alfa momentan nu are alte modele, un SW ar putea cumva mentine iluzia diversitatii. Mai ales intr-o lume care vrea din ce in ce mai mult la aceeasi bani, 'break'-urile sunt atat de populare cel putin in vestul Europei.
Alfa are o dilema enorma oricum, o masina care e doar 'sportiva' va avea niste vanzari sub orice asteptari in climatul actual, publicului ii pasa 0 barat de motorizari si timpi de acceleratie. De unde probabil intarzierile cu urmasa lui 159, insa patience is a virtue.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
PostPosted: 05 Jun 2012, 15:02 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
dand Quote:
patience is a virtue.


Attachments:
why-is-patience-a-virtue-why-cant-hurry-the-fuck-up-be-a-virtue.jpg
why-is-patience-a-virtue-why-cant-hurry-the-fuck-up-be-a-virtue.jpg [ 59.61 KiB | Viewed 2987 times ]

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6
Top
   
PostPosted: 05 Jun 2012, 15:13 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Datorita aliantei eu vad doar ca se renunta la anumite modele din portofoliu, si nu doar la cele europene. Probabil trezindu-se cu atatea marci sub umbrela va incerca sa acopere tot spectrul pietei auto cu toate marcile combinate, niciuna dintre ele nemaivand de acum incolo gama completa.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 05 Jun 2012, 15:32 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
ibiza Quote:
dand Quote:
patience is a virtue.
Eu unul sunt mult prea satul de lucrurile facute in graba. Doar cei capabili de rabdare pot fi acei oameni creativi care ajung sa schimbe lumea. Altfel am trai cu totii in cuiburi identice doar pentru ca nu a mai avut cineva rabdare sa astepte planurile arhitectului.

Si revenind on topic. Am spus asta de multe ori in ultimii ani. Alfa Romeo NU va ajunge la WV. Alfa Romeo va scoate 5-6 modele noi in urmatorii 2 ani. Un model nou in contextul actualei aliante nu poate fi posibil decat dupa finalizarea perioadei de acomodare a tehnologiilor si resurselor celor doua conglomerate. Perioada asta se apopie de punctul in care incepe sa genereze rezultate. Este firesc sa vedem rezultate mai intai peste ocean deoarece strategia FIAT de a asimila Chrysler Group implica anumite conditii impuse de guvernul american. Pe de alta parte este firesc sa vedem mai putine lansari pe piata europeana pentru simplul fapt ca aceasta se afla in recesiune iar tinta FGA este orientarea catre pietele cu dezvoltare economica.

Si inca un aspect pe care imi place sa il repet.
Vrem modele noi la Alfa pentru ca ne place sa discutam pe marginea pozelor si a specificatiilor tehnice sau pentru ca stam cu banii in buzunar sa cumparam ceva nou? Eu am 3 Alfa Romeo dintre care una probabil o voi schimba anul asta. Cum nu este cazul sa imi blochez banii intr-o masina noua (chiar daca Alfa ar avea sa zicem 34 de modele in portofoliu) ma voi orienta catre piata SH unde sunt suficiente 159 care sa imi foloseasca in urmatorii 2 ani ca masina de serviciu (in locul 147-lui, ca sa elimin eventuale speculatii).

Prin 2013-14 vedem ce o mai fi. Poate vom cumpara Alfe noi, poate nu. Deocamdata LEU-ul vorbeste in greceste cu EURO iar asta ne complica viata tuturor suficient de mult incat sa ne fie greu sa anticipam macar cum se va sfarsi anul.

In concluzie, RABDAREA RAMANE O VIRTUTE din ce in ce mai rara alaturi de multe alte virtuti descrise in cuvinte care parca incep sa devina arhaisme pentru unii!

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
PostPosted: 05 Jun 2012, 15:44 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3784
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Foarte corect, ce spui, Razvane ! Numai ca uita-te la Tantza, el ce vina are, ca l-au aruncat italienii in barca bavarezilor ?

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 05 Jun 2012, 16:40 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
Valak Quote:
Foarte corect, ce spui, Razvane ! Numai ca uita-te la Tantza, el ce vina are, ca l-au aruncat italienii in barca bavarezilor ?
Perfect de acord. Tanza este doar un exemplu la indemna insa Alfa pierde clienti pe toate pietele in perioada asta. Pe de alta parte ar fi pierdut foarte multi bani daca ar fi investit in modele doar de dragul de a bifa clasele din care lipseste. Am cateva teorii in sensul asta si cred ca logica mea nu poate fi foarte departe de strategia conducerii FGA.
1. 159/Brera: Cred ca Marchione a preferat sa scoata de pe piata gama 159/Brera pentru ca costurile mentinerii productiei pe componente si platforme din afara grupului (GM) erau mai mari decat veniturile.
2. Lancia: Modelele americane sub sigla Lancia reprezinta un experiment. Au vrut sa vada cu costuri minime reactia pietei europene la platformele americane. I-a costat o sigla si cateva alte maruntisuri fara sa piarda prea mult pe o marca aflata deja in cadere libera. Astfel au cules informatii vitale despre ce trebuie sa schimbe pentru ca Lancia si Chrysler sa poata atinge succesul pe viitor. Lancia nu va muri insa nu va fi altceva decat ce este acum Opel/Buick pentru GM.
3. Mito/Giulietta: In cazul Mito, un model reusit insa fara a putea deveni referinta pietei. O alegere potrivita pentru a avea un astfel de model in portofoliu pe perioada crizei europene si a tranzitiei FIAT/Chrysler dar nu si un proiect sustenabil pe termen lung. Mito are punte rigida pe spate si imparte componente cu Punto pe o platforma aflata la sfarsitul vietii. In prezent sunt sigur ca lucreaza la o platforma superioara acesteia care va genera modele noi pentru mai multe marci din portofoliu, destinate pietei globale. Asadar, nu ma mir sa vad ca MITO va avea o altfel de continuare desi nu cred ca succesorul se va indeparta prea mult de caracterul modelului actual.
Referitor la Giulietta cred ca sunt multe motive similare cu cele la care faceam referire in cazul lui MITO. Totusi sunt si niste mari diferente. C-Evo este o platforma aproape noua care insa a mai suferit niste modificari peste ocean si a devenit CSUW. Platforma derivata este deja prezenta pe Dart/Viaggio si va fi utilizata mai departe pe modele Lancia, Fiat, Chrysler si Jeep in format AWD si FWD. In cazul Alfa insa nu pot astepta o evolutie a vanzarilor din moment ce alte marci europene (din FGA) vor imparti aceiasi platforma. Giulietta 2014 va primi ceva in plus fata de suratele de platforma pentru ca Alfa ramane marca de show off a tehnologiilor FGA pana in liga in care joaca Maserati si Ferrari. Asadar Giulietta 2014 nu va fi o revolutie ci mai degraba o evolutie pronuntata a modelului actual impreuna cu o largire a gamei derivate din versiunea de baza. Ma astept sa vedem pe langa hatch si o berlina, un SW si un Coupe impreuna cu versiuni QV si GTA (odata cu intrarea in productie a propulsorului 1.8 Multiair 300 CP si eventual un Pentastar V6 daca nu chiar acel V6 ce va fi dezvoltat de Ferrari pentru modele de top Alfa sau entry Maserati). In plus, Alfa Giulietta este cam primul model nou in clasa in care intra A3, Seria 1, A Klasse dar si Golf, Astra si altele. In 2014 doar cu un facelift nu vor face fata concurentei. Probabil ca stiu ei foarte bine ce pot aduce in plus pentru ca Giulietta 2014 sa fie relevanta pentru piata.
5. Modelele americane inca sunt fabricate pe platforme mostenite din vechia alianta cu Daimler. Este prioritate zero pentru ei sa vina cu platforme noi pentru toate modelele din protofoliul tuturor marcilor de peste ocean. Nu vor dezvolta decat platforme compatibile cu toate marcile FIAT/Chrysler si care sa fie vandabile pe piata globala.

In cazul Alfa, nu imi fac totusi probleme ca isi va pierde caracterul prin impartirea platformelor. Sunt deja 26 de ani de cand Alfa este sub FIAT, timp in care, odata cu iesirea din productie a 33-ului si a motoarelor Busso a disparut orice legatura cu trecutul. Cu toate astea, putini dintre noi cunosc acele Alfa originale si totusi deosebim clar comportamentul unui 147 fata de un Stilo. Cred ca masura in care Alfele viitorului vor fi diferite de restul marcilor din grup va fi in continuare suficienta cat sa aiba in continuare un caracter diferit.

Iar pe final, cine crede ca Marchione este un simplu papagal care lanseaza cifre doar de dragul PR-ului traieste exclusiv intr-o lume superficiala. Nu imi pot imagina ca persoana de care se leaga destinele a doua grupuri si a zeci de mii de angajati va afirma vreodata ca Alfa poate atinge vanzari de 3-4 ori mai mari fara a stii foare bine despre ce vorbeste. A, ca este posibil ca Alfa sa nu ajunga la 500 000 unitati in 2015 sunt de acord. Exista posibilitatea asta. Insa si daca se inseala cu 100 000 de bucati iar cele 500 000 sunt atinse in 2017 voi considera ca si-a facut treaba cum trebuie. Sa nu uitam ca Alfa nu a depasit vreodata in istoria ei o productie mai mare de vreo 150 000 unitati.

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
PostPosted: 05 Jun 2012, 17:13 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
firestarter Quote:
Sunt deja 26 de ani de cand Alfa este sub FIAT, timp in care, odata cu iesirea din productie a 33-ului si a motoarelor Busso a disparut orice legatura cu trecutul. Cu toate astea, putini dintre noi cunosc acele Alfa originale si totusi deosebim clar comportamentul unui 147 fata de un Stilo. Cred ca masura in care Alfele viitorului vor fi diferite de restul marcilor din grup va fi in continuare suficienta cat sa aiba in continuare un caracter diferit.
Cum se compara comportamentul unui Mito fata de Fiat 500?

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 05 Jun 2012, 17:13 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1711
Location: Galati
firestarter Quote:
Alfa nu a depasit vreodata in istoria ei o productie mai mare de vreo 150 000 unitati.
O mica precizare, s-au atins chiar si 230 000 unitati, dar asta se intampla pe vremea cand existau 6 modele in fabricatie. :wink:
Altfel, ramane de vazut daca in cazul Giuliettei va fi vorba despre un model complet nou sau doar despre un facelift. :scratch:

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
PostPosted: 05 Jun 2012, 17:54 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
@ Ibiza

Cine compara Mito cu 500? Chiar nu au vreo legatura directa cele doua. Eventual Mito cu Punto desi nici aici nu prea exista asemanari in comportament. Poate doar cu Punto Abarth desi nu am avut ocazia sa conduc asa ceva. Am condus in schimb 500 de la varianta de 900 cc pana la Abarth Esseesse si MITO in cam toate variantele de 1.4 TB si Multiair (nu am condus MPI si TCT inca) . Nu au vreo legatura.

@ Kali

Nu mai stiam sigur cifra dar aveam impresia ca era pe la 150 k. Am cautat, am gasit ceva. Nu am gasit o statistica completa dar cel putin pentru perioada 1998-2012 cifra maxim atinsa a fost de 213,638 unitati in 2001. Multzam frumos pentru corectare.

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
PostPosted: 05 Jun 2012, 18:10 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Eu imi dau seama ca macaronarul papagal totusi nu este, insa din punctul meu de vedere nu adopta strategia cea mai buna. Si mai ales nu mi se pare ca adopta strategia cea mai buna pentru viitorul Alfei, ca doar asta ne macina pe noi pe acest forum.
Mie macaronarul imi insufla aceasi impresie ca guvernul nostru in domeniul invatamant, spre exemplu. Adopta strategii de ici de colo sa faca ceva bun si in schimb iese un lucru amestecat care stim doar ca miroase a rahat. Rebadge-uirea unor Chrysleruri in Lancia miroase de la o posta a strategie VW (vezi Exeo) reducerea de costuri si mutarea productiilor dintr-o fabrica in alta sunt alte manevre facute parca pe fuga.

Platforma 159/brera era totusi o platforma noua si din punctul meu de vedere buna. Si daca aruncam o privire in curtea nemtilor de la VW vom vedea golf 6 (un golf 5 restilizat), noul Passat (idem) si cu cifre de vanzari consistente. Privind prin prisma alergaturii producatorilor dupa profituri vedem un 206 restilizat usor si pastrat in productie, un C4, o Skoda Octavia Tour. Asadar, platforma de 59 cu modificari in proportie de 30% ar fi furnizat cu succes un urmas pentru 159. Si, in final, ce e rau sa folosesti o platforma pentru 2 generatii, cu updatarile de rigoare, bineinteles, atata timp cat este o platforma buna din cele mai multe puncte de vedere.
Insa revin continuu la marea mea problema: marketingul, promovarea. Cate reclame pe strada, la TV, in reviste vedem cu Alfa sau cu Fiat sau cu restul marcilor grupului, raportat la concurenta. Deschid orice revista si am sa vad cel putin o reclama la BMW spre exemplu. Ne miram ca scad vanzarile. Pai normal, dupa ce elementul noutate/lansare se consuma trebuie mentinut interesul. Coca Cola, un brand cvazicunoscut. Ai putea crede la un moment dat ca a-si mai face reclama este inutil. Cu toate acestea ei continua in mod constant sa se promoveze. De ce oare?
Este foarte important sa sti sa vinzi, iar la capitolul asta este limpede pentru mine ca macaronarul nu se pricepe de nici o culoare. Poate s-o fi pricepand la optimizarea productiei si a costurilor, insa la vanzari e 0.

Mito, hmm, ai oarecum dreptate, insa pastrarea unei variatei in 2 usi mi se pare necesara. Opel astra in 2 usi a devenit aproape un model de sine statator pe care se grefeaza variantele de top (gen OPC).

Lancia: cred ca experimentele ar fi trebuit sa se faca pe Fiat nu pe Lancia. Clientul tipic de Fiat este mai putin pretentios si inghite cu mai multa usurinta diverse modificari.

Ma uitam zilele trecute la un i30. Vai mama ei de masina. Suspensia aia independenta pe spate ce o mai scoate, in rest o masina extrem de simpla dar care se vinde foarte bine. Si sa nu mi-o dati pe aia ca e din alta clasa ca o servesc si eu pe aia cu seria 1 care si la final de cariera se vinde mai bine decat alfa. dar si la inceput de cariera se vinde la fel de bine. Ideea e sa sti sa vinzi.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 05 Jun 2012, 19:16 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
@ yux_mm: pai ei promoveaza pe bune doar fiat 500... restul e cancan
firestarter Quote:
Cine compara Mito cu 500? Chiar nu au vreo legatura directa cele doua. Eventual Mito cu Punto desi nici aici nu prea exista asemanari in comportament. Poate doar cu Punto Abarth desi nu am avut ocazia sa conduc asa ceva. Am condus in schimb 500 de la varianta de 900 cc pana la Abarth Esseesse si MITO in cam toate variantele de 1.4 TB si Multiair (nu am condus MPI si TCT inca) . Nu au vreo legatura.
Eu compar. Daca tu ziceai ca 147 era mai bun decat Stilo, intreb si eu daca Mito sta mai bine decat 500.

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 05 Jun 2012, 20:32 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
@ yux

Marketing Alfa/Fiat in Romania nu prea ai cum sa vezi. In tari din europa de vest marcile astea sunt mult mai vizibile insa intradevar departe de concurenta. Pe de alta parte nu blamez aspectul acesta tocmai pentru ca inteleg climatul economic si mai mult decat atat, sunt direct implicat in idustria de comunicare astfel incat inteleg perfect mecanismele din spatele bugetelor.

Legat de comparatia cu ceea ce face VW Group, nu prea ai dreptate. In primul rand VW nu se afla in tranzitie tehnologica precum este acum cazul FGA>Chrysler.

Iar despre platforma 159 trebuie inteles ca aceasta este derivata din vechea platforma Epsilon de la GM, adaptata de catre Alfa. In grupul FIAT a fost folosita pe Croma de la jumatatea anilor 2000. Platforma de pe 159 denumita "GM/Fiat Premium platform" a fost dezvoltata de catre FIAT si GM cu scopul de a echipa modele comune atat in Europa cat si in SUA si Australia. Pe la inceputul anilor 2000 a debutat pe conceptele Insignia, Visconti si Brera insa a ajuns in faza de productie mai intai pe gama 159. Intre timp s-a rupt alianta iar GM a renuntat complet la aceasta platforma si a facut una noua denumita Epsilon 2. In final FIAT s-a trezit ca are o platforma care este folosita doar pe 159/Brera si care utilizeaza subansamble ce implica licente GM. Asadar costuri mari de productie pentru 159/Brera si sanse foarte reduse de a dezvolta mai departe aceasta platforma pentru alte marci din grup. Prin 2008 daca nu ma insel, exista intentia de a cumpara complet licentele de la GM dar si platforma Sigma 1 care era deja dezvoltata pentru arhitectura RWD. Vroiau sa produca mai departe Alfa pe aceste platforme si chiar sa le extinda si spre alte marci din gama, inclusiv Maserati. Intre timp, a venit criza iar companiile americane au intrat in colaps, inclusiv GM. Atunci a aparut oportunitea de a cumpara actiuni Chrysler iar de aici mai departe stim cu totii povestea. In consecinta, platforma Premium nu mai putea fi sustinuta pentru ca odata cu preluarea actiunilor Chrysler trebuiau armonizate tehnologiile. Mai mult decat atat, pentru a deveni actionari majoritari aveau obligatia de a lansa un automobil nou in state, pe o platforma noua si care sa respecte anumite standarde de mediu si de consum. Asa a aparut Dodge Dart.

@ Ibiza

Daca ai condus MITO si 500 si gasesti asemanari evidente poate ar fi potrivit sa le exprimi. Eu unul, nu ma consider pilot de teste insa am o oarecare experienta in domeniul auto incat sa vad clar diferentele. Daca vrei sa imi exprim parerea despre cele doua modele, cu detalii, cere-mi asta si o voi face. Nu insa de dragul conversatiei ci doar daca exista cu adevarat aceasta perceptie, exprimata prin argumente.

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
PostPosted: 06 Jun 2012, 02:27 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
firestarter Quote:
@ Ibiza

Daca ai condus MITO si 500 si gasesti asemanari evidente poate ar fi potrivit sa le exprimi. Eu unul, nu ma consider pilot de teste insa am o oarecare experienta in domeniul auto incat sa vad clar diferentele. Daca vrei sa imi exprim parerea despre cele doua modele, cu detalii, cere-mi asta si o voi face. Nu insa de dragul conversatiei ci doar daca exista cu adevarat aceasta perceptie, exprimata prin argumente.
Bine, hai si a 3a oara. Tu afirmai ca Alfa era diferita de fiat chiar si la 15 ani de la achizitie, argumentand ca 147 era diferit (presupun in bine) de Stilo. Pot fi de acord cu acest fapt.
Acum te intreb, mai este Mito superior, mai exclusivist sau macar diferit de fiat 500? Te intreb pentru ca nu am condus aceste masini si observ multe laude la adresa fiat 500 (mai ales abarth) in timp ce lumea este destul de retinuta fata de Mito (pute rigida pe spate, lipsa versiune GTA, etc.).

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 06 Jun 2012, 11:36 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
ibiza Quote:
Acum te intreb, mai este Mito superior, mai exclusivist sau macar diferit de fiat 500?
ibiza, tu glumesti, da !? :sleep:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 06 Jun 2012, 12:37 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2498
Location: Bucuresti
Iar pe final, cine crede ca Marchione este un simplu papagal care lanseaza cifre doar de dragul PR-ului traieste exclusiv intr-o lume superficiala. Nu imi pot imagina ca persoana de care se leaga destinele a doua grupuri si a zeci de mii de angajati va afirma vreodata ca Alfa poate atinge vanzari de 3-4 ori mai mari fara a stii foare bine despre ce vorbeste.
Oameni buni, mai ales Firestarter, hai sa nu ne mai imbatam cu apa rece. Putem specula oricat despre ce credem noi ca gandeste Marchionne si alti sefi de la Fiat, in final raman REZULTATELE. Care se vad si sunt triste... Din an in an, mai triste. Faceti exercitiul, pe care eu l-am facut, sa cititi topicul Planurile Alfa Romeo, din nou. O sa va vina sa radeti sau sa plangeti, mai ales daca va uitati la situatia actuala a Alfei. Criza a fost pentru toti!
Si, ca sa ma leg de citatul de mai sus: eu cred! In aceasta lume reala, au fost n CEO care au umflat cifrele si au lansat cele mai sforaitoare planuri, doar pentru a vinde sau pentru a-si lua si ultimul bonus (niste milioane de euroi, de obicei). Si dupa aia, potopul!
Pana la punerea in practica a vesnic amanatelor planuri ale lui marchionne, eu voi conduce 159-le cu sentimentul ca, conduc un model ce va fi in curand o legenda, daca nu e deja, si ma voi intitula un Nostalgic Alfa nu un Fan Alfa... if you know what I mean! :peace:

_________________
Ford Focus ST3 Ecoblue
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 06 Jun 2012, 13:12 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2011, 10:41
Posts: 1293
Car: Alfa Romeo 156
Location: Bucuresti
@lucian : Tocmai de aceea, rabdarea este o virtute ! si se pare ca din ce in ce mai putini oameni o au :(

Si revenind la partea ''economica'' a problemei, cred ca un proces de restructurare interna, de revenire pe linia de plutire, dureaza destul de mult. Bineinteles ca Marchione putea sa aiba rigoarea germana si sa faca masini precum face grupul VAG, plus alte exemple asemanatoare, dar, trebuie sa de aducem aminte ca grupul Fiat nu a fost niciodata la nivelul altor competitori din piata auto...a trait mai de graba din pasiune, decat din calcule matematice...si poate tocmai de aceea iubim spiritul Alfa Romeo, pentru ca ''masinile noastre'' au si suflet, nu numai piese in miscare.
Intotdeauna vor fi lucruri pe care italienii, in frunte cu Marchione, le puteau face mai bine si mai repede, insa, pina una alta, eu voi ramane mereu fan Alfa Romeo !
:peace:

_________________
Alfa Romeo 156 JTDm


Top
   
PostPosted: 06 Jun 2012, 13:33 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
madkat, te inseli. Cel putin in ultima perioada sunt niste masini chiar bine gandite pentru publicul caruia se adreseaza.
500, Panda, Grande Punto, Bravo, zi-mi te rog ce vezi gresit la aceste masini..

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 06 Jun 2012, 13:35 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
500 cred ca are legaturi cu panda mai mult decat cu punto. sau panda si punto impart la randul lor aceeasi platforma? :scratch:

in alta ordine de idei, cum bine zicea cineva mai sus, criza a fost/este pentru toata lumea. doar ca unii au fost mai abili si au scos in aceasta perioada mai multe modele noi decat altii si astfel au reusit sa faca vanzari si profit. nu au bagat capul la cutie precum macaronarul si au asteptat sa treaca.

nu avem toate datele si intr-adevar speculam si presupunem multe si diverse. dar imaginea proiectata in afara si perceputa de noi nu este deloc imbucuratoare

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Last edited by yux_mm on 06 Jun 2012, 13:43, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 06 Jun 2012, 14:11 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2011, 10:41
Posts: 1293
Car: Alfa Romeo 156
Location: Bucuresti
Criza e clar ca a adancit si mai mult diferentele intre masini, iar cand potentialii cumparatori au devenit din ce in ce mai putin, lupta pentru supravietuire a adus si victime. Din pacate, s-au nimerit sa fie cei din grupul Fiat care au probleme mai mari, ghinionul nostru :(

Ca veni vorba de masini europene, asiatice; eu cred ca Marchione a facut bine ca s-a orientat catre America, unde atacul masinilor asiatice e mai slab resimtit. Daca se incapatana si ramanea in Europa, sigur intra in colaps.
Dupa umila mea parere, Marchione a ales "raul cel mai bun ", ''fugind'' in America si lasand fanii Alfa Romeo suspinand si certandu-se intre ei :lol:
Stia ca nu are nicio sansa sa creasca vanzarile grupului, chiar daca ar fi bagat bani masivi in publicitate, in toata Europa, deoarece este evident ca e o piata in scadere. A ales sa bage bani in uniformizarea platformei/lor de productie ale grupului multibrand. Normal, era bine daca se gandea la platformele astea, acum vreo 5 ani in urma, dar, deh...
Si uite asa am ajuns sa avem 2 modele Alfa Romeo, cateva Fiat, ca de restul nu prea le mai stiu, iar la americane nici nu ma pricep.

_________________
Alfa Romeo 156 JTDm


Top
   
PostPosted: 06 Jun 2012, 14:16 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
lucianm Quote:
In aceasta lume reala, au fost n CEO care au umflat cifrele si au lansat cele mai sforaitoare planuri, doar pentru a vinde sau pentru a-si lua si ultimul bonus (niste milioane de euroi, de obicei). Si dupa aia, potopul!:
Foarte multe lucruri interesante s-au spus in ultima vreme, si fiecare dintre voi are un punct de vedere pertinent. Probabil asa o fi si Alfa acum in cadrul concernului, o problema cu foarte multe fatete. Aleg insa sa te contrazic macar in ceea ce privestre alineatul citat. Eu, desi primul sa il pritic sau sa-i carcotesc alegerile, pana la ultima proba contrarie (faliment/vanzare) voi continua sa il sustin pe Marchionne si sa cred in of-ul lui interior de a relansa Alfa inainte de a se retrage din varful piramidei. Imi pun inca o data sperante in paragraful asta luat din recentul interviu acordat jurnalistului american :
Quote:
We need to reestablish the credibility of Alfa through cars. I need C and D segment [compact and mid-size] cars that will actually compete in their segments as being premium Italian sports cars. I haven't got a hope in hell of selling Alfa against BMW or Audi or any of the premium brands in the United States with something that is not truly Alfa. As you well know, there are limitations associated with front-wheel drive. Part of that has to do with front overhang. We will have to live with slightly longer overhangs, which we need to make up for in terms of performance and weight distribution, but we think we can get there. I'll tell you one thing: I understand that we've been threatening the world with an Alfa comeback now for a long time. So the car needs to be perfect. If it can't be perfect, it can't get launched. And if I can't build the perfect vehicle, I won't make it.
Nu pare deloc discursul sforaitor al unuia care vrea sa linisteasca pe toata lumea !

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 06 Jun 2012, 14:52 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2498
Location: Bucuresti
@marius: nici nu mi-as dori neaparat sa fii de acord cu mine. Ba chiar mi-as dori sa n-am dreptate! Tin la Alfa cum nu as putea tine la nici o alta masina...
Dar din ce spune Marchionne acolo, e clar ca vrea sa faca o Alfa perfecta, asa cum ar trebui sa fie o Alfa care sa relanseze marca. Daca nu poate sa o faca perfecta, nu o face, zice el... :?: Si atunci un gand nu imi da pace: dar daca nu poate...

_________________
Ford Focus ST3 Ecoblue
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 06 Jun 2012, 15:21 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
Un opel, fiat, vw, kia poate fi perfect cu tractiune fata. Alfa nu poate fi perfecta cu traciune fata, iar ei se pare ca inca asteapta Alfa perfecta.

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 222 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 79 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]