Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Alfa Romeo in presa (scrisa) auto https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=4&t=511 |
Page 17 of 20 |
Author: | Razvan29 [ 25 Jul 2018, 12:58 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Chiar si asa, nu e motiv de sarbatoare in conditiile in care omul e intr-o situatie extrem de nasoala dpdv medical. Va bucurati de parca vorbiti de vre-un dictator din Djibouti sau whatever... Eu nu stiu care sunt concernele astea de care zici ca viseaza sa aibe istoria AR, cand oricum concurenta e reprezentata de marci stabilite acum prea mult timp ca sa-i mai pese cuiva care a fost primul care nu stiu ce a inventat/castigat/etc. |
Author: | lucianm [ 25 Jul 2018, 13:05 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Pentru partea medicala, nu ne bucuram. Pentru plecarea din functie, insa, da! Toshy are dreptate, cel putin pentru Alfa nu a insemnat vreun castig major, doar o respiratie buson la buson perpetua. Iar strategia lui cu noile modele a fost (judecand acum) pierzatoare. |
Author: | Valak [ 25 Jul 2018, 13:06 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
S-a dus. Pacat ! Stiu ca oricum s-ar fi retras, dar ar fi ramas un consilier extrem de valoros. |
Author: | dand [ 25 Jul 2018, 13:12 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
De asta am zis si eu ca sa-l pui pe Marchionne in aceeasi propozitie cu Ford sau Benz e cam trasa de par, ca sa fiu bland in exprimare Parerea mea de 'chibit' e ca a fost doar un corporate controller care a aplicat reteta traditionala, redus costuri si generat profit (dar nu un profit 'sanatos' provenit din vanzarile unui produs exceptional). Poate singura exceptie, unde a avut fler a fost eliminarea Chryslerului 200 si concentrarea pe SUV-uri pe piata americana, chiar inaintea celorlalti big players. Apropo de SUV-uri, cati ani a pierdut Alfa datorita faptului ca nu a vazut la timp trendul asta... Daca ne uitam la alte grupuri auto, se poate spune ca Marchionne n-a descoperit el apa calda, si PSA au revenit dintr-o situatie si mai dificila si cu profituri mai mari decat FCA desi nu au in spate aceeasi istorie. Insa asta e parerea mea de forumist si e mai infinit mai usor sa o pun intr-un post incoerent decat sa repun pe linia de plutire Fiatul si Chryslerul:) Ramanand in zona legacy-ului lui Marchionne, e interesant de vazut ce se va intampla acum cu planurile ptr AV-uri si electric/hybrid cars, ptr ca aici sunt serios in urma si asta e clar viitorul industriei auto. LE: Valak, presupun ca va reveni ca si consilier sau ceva odata ce starea lui medicala se va imbunatati, nu cred ca a disparut total din peisaj. |
Author: | lucianm [ 25 Jul 2018, 13:18 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Tocmai s-a anuntat: a murit. Nu stiu daca, de acum, vom vorbi de el numai de bine. |
Author: | dand [ 25 Jul 2018, 13:19 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Oh |
Author: | toshy [ 25 Jul 2018, 13:20 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Nu stiu de ce ar trebui sa nu ma bucur. Pentru mine, ca om, n-a insemnat nimic mai mult decat unul din cele 7 miliarde de alti oameni de pe planeta - mor si se nasc oameni in fiecare secunda, imi pasa de cine e apropiat mie si atat. In schimb, a fost cel care, pe parcursul vietii mele, n-a fost in stare sa aduca Alfa la gloria pe care o merita, ba chiar dimpotriva, lucru de care m-a facut nefericit (pe un plan). N-o sa ma schimb acum, de ani de zile zic ca omul a fost un dezastru pentru Fiat. Imi mentin parerea, ma bucur ca s-a dus si ca vor veni altii care sa se ocupe de grup. Poate ca o sa fie mai rau cu cei noi, poate o sa fie mai bine, nu avem cum sa stim acum, dar cu marchionne sigur era spre rau. Edit: referitor la Alfa. A stat pe cur 10 ani de zile fara modele noi, dupa care a iesit cu un 952 grabit peste masura, stiind foarte bine ca principala problema in perceptia publica a Alfelor este fiabilitatea, la care s-a adaugat si marele minus la aceast capitol mostenit de la Chrysler. La fel a facut si cu Maserati, ba chiar mai rau, inundand piata de modele entry-level, cu plastice penibile la interior, doar ca sa castige la vanzari sacrificand numele - cu toate ca nu era nevoie de asa ceva. Ma rog... |
Author: | Valak [ 25 Jul 2018, 13:34 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
"As long as I am CEO of Chrysler and Fiat, Mr. Piech will never have Alfa Romeo." — Marchionne, February 2011 Acum ca nu mai e el, e o chestiune de timp pana cand Alfa va fi vanduta. Va fi mai rau, va fi mai bine, vom vedea. Daca totusi nu va pleca la indieni sau chinezi foarte repede, cred ca tocmai am aflat numele urmatorului model Alfa. |
Author: | goldfinger [ 25 Jul 2018, 13:53 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Valak Quote:
Daca totusi nu va pleca la indieni sau chinezi foarte repede, cred ca tocmai am aflat numele urmatorului model Alfa.
Stinger?
|
Author: | Razvan29 [ 25 Jul 2018, 14:04 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Nu exista nici o certitudine ca vor exista modificari ale planului actual doar ca organizarea dpdv ierarhic se schimba. Sunt totusi planuri facute acum ceva vreme, bani bagati in tooling, r&d, personal, etc. ca orice firma producatoare de bunuri din lumea asta. Nu vorbim de vre-un producator independent din UK care-si face masinile manual... |
Author: | Valak [ 25 Jul 2018, 18:52 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
"The alfisti nation will be forever grateful for what he did for the brand, for the amazing new Alfas, for believing in Alfa's name and bringing it back to Formula 1. I will say now what I've been saying years ago, when we were debating his actions on car forums like it was daily politics: the man was a genius and students will be learning in universities all over the world in the coming years about the miracle he performed when rescuing not one, but two corporations on the brink of faliment. Sergio's unique combination of style, capabilities and personality will likely not be seen in the industry again. Rest in peace Sergio, you will be greatly missed!" www.alfattitude.com Imi permit sa-l citez pe Marius, bucurandu-ma sa vad ca mai sunt si altii, sper eu multi, care nu cred ca e putin lucru sa vezi numele Alfa Romeo din nou in F1, sa ai ca baza de plecare probabil una dintre cele mai avansate platforme create vreodata (Giorgio, dezvoltata de Ferrari) si niste produse in gama (Giulia/Stelvio), care dupa foarte mult timp pot face fata cu mare succes triadei germane, la unele capitole fiind chiar un reper in segment. A facut toate astea in cele mai vitrege conditii, preluand FIAT intr-o situatie financiara catastrofala, incercand sa impace sindicatele, eliminand din incompetenta ridicata la nivel de arta la Torino, supervizand fuziunea cu Chrysler si inzecind valoarea de piata a companiilor pe care le-a condus. In 2004 a fost adus sa incerce sa salveze de la moarte sigura un colos si a reusit, dar cu un mare pret. Ritmul de munca infernal si-a spus cuvantul, se pare. |
Author: | centurion [ 25 Jul 2018, 20:19 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
In primul rand, RIP. Ceea ce lasa fiecare in urma vorbeste despre cine a fost. Cand peste tot s-a scris ca Marchionne a fost salvatorul a doua grupuri mari (nu companii, ci grupuri de companii), Fiat si Chrysler, atunci trebuie sa fii idiot sa spui invers. Omul a fost bun, nu oricine poate fi in pozitia in care el a fost. A fost mai mult contabil decat vizionar? Poate ca a fost mai bine asa. In pozitia in care era Fiat a contat mai mult sa stie sa faca calcule decat sa creada in ceva ce ar putea reusi intr-o zi. Am spus ca 'scot palaria in fata lui' atunci cand a spus ca Alfa nu este de vanzare (catre VW) si l-am contestat maxim atunci cand a spus ca nu va baga niciun euro in vehicule electrice (pentru ca, la nevoie, poate face intr-o luna un vehicul electric - total gresit !!!), respectiv cand pentru Giulia nu a scos si caroserie break. Cred deci ca a scos pe linia de plutire FCA, dar nu reusit sa continue asa cum trebuie. Fiat traieste in continuare doar din modelul 500, Alfa are un drum greu de parcurs, Maserati mai mult schioapata, iar Lancia ..... Doar Ferrari o duce bine. |
Author: | yux_mm [ 27 Jul 2018, 00:53 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Fiat traieste din vehicule utilitare... |
Author: | toshy [ 27 Jul 2018, 01:54 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Fiat inca vinde, dar nu vinde nici jumatate din cat vindea inainte de marchionne. Hai sa vedem cum "marele salvator" a salvat Alfa prin prisma vanzarilor - Code: 2017 86.805 2016 66.155 2015 56.688 2014 58.976 2013 64.285 2012 90.145 2011 131.385 2010 110.654 2009 110.827 2008 102.183 2007 144.404 2006 145.171 2005 130.922Si niste cifre de dinainte lui - Code: 2004 158.195 2003 159.611 2002 169.820 2001 205.431 2000 176.389 1999 180.154 1998 172.675 1997 128.107 1996 117.543 1995 130.358 1994 101.548 1993 114.292 1992 156.184 1991 180.035 1990 203.787E drept ca in 2004-2005 a aparut 159 care a avut un pret semnificativ mai mare decat 156, dar, chiar si asa, cu marele relaunch, comparativ cu vanzarile de dinainte de 2011, de cand 159 nu se mai fabrica, cifrele nu par prea roz. Vanzarile de Giulia au fost de 10k pe jumatatea de 2016, 20k in 2017, iar in 2018 sunt in usor declin. Stelvio s-a vandut in 17k exemplare in 2017, iar in 2018 probabil se vor vinde 25k, iar vanzarile totale probabil ca vor fi tot in jur de 80-85k, MiTo si Giulietta fiind in declin. Cifrele de mai sus sunt din Europa, in state n-a trecut un an de cand noile modele sunt in vanzare, dar cele 10k unitati vandute nu sunt mare lucru. Si, sa nu uitam ca FCA are o politica mizerabila cand e vorba de dealeri (opera lui marchionne), obligandu-i pe multi dintre ei sa cumpere masini si sa le tina pe stoc, doar ca sa arate bine cifrele de vanzari. Comparatia cu trio-ul german, fiecare dintre ei vanzand intre 1.5 si 2 milioane de unitati pe an, nu-si are rostul. |
Author: | Valak [ 27 Jul 2018, 11:14 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Toate volumele alea nu inseamna nimic, daca vinzi in pierdere. E extrem de simplist sa te uiti la o afacere si sa concluzionezi ca cine vinde mai mult vinde si "mai bine". La VAG 90% din profit vine de la 10% din vanzari. Cu alte cuvinte VW, Skoda si Seat fac 90% din vanzari si aduc 10% din profit. |
Author: | adriand78 [ 27 Jul 2018, 11:57 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Era vorba romaneasca, " de morti sa vorbesti numai de bine", asa ca lasati-l pe Sergiu in pace si sa vedem cum vor sta lucrurile in 2019, 2020, 2021... Din pacate pentru grupul FCA, de cativa ani, piata auto cunoaste niste transformari destul de mari si e clar ca revigorarea unor branduri, fie ele foarte valoroase, nu se poate face chiar asa de usor. |
Author: | toshy [ 27 Jul 2018, 12:37 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Valak Quote:
Toate volumele alea nu inseamna nimic, daca vinzi in pierdere. E extrem de simplist sa te uiti la o afacere si sa concluzionezi ca cine vinde mai mult vinde si "mai bine". La VAG 90% din profit vine de la 10% din vanzari. Cu alte cuvinte VW, Skoda si Seat fac 90% din vanzari si aduc 10% din profit.
Mai, Valak... Eu am incercat sa te inteleg la inceput, sa te corectez cand ai gresit, dar tu esti complet pe alta lume, iar cand ti se atrage atentia ai niste raspunsuri sub orice demnitate. La fel ca si cu lucrurile ingineresti, la care *teoretic* ar trebui sa te pricepi, vorbesti niste prostii cat casa poporului de mari. De la diferentiale la Magneti Marelli si acum la asta... De unde le scoti?Deci, uite aici cum stau incasarile diverselor firme auto (cele financiare sunt alta mancare de peste) ale grupului VAG - https://www.statista.com/statistics/275 ... -by-brand/ Da, nu este profit per se, pentru ca se feresc de asta, mai ales ca in ultimul timp au avut probleme cu Dieselgate, este cifra de afaceri, dar profitul e cam intre 10 si 20% pe fiecare companie - probabil si mai mare pentru Seat si Skoda pentru ca VAG it's all about badge engineering, iar oamenii din fabricile lor nu sunt platiti cu salarii nemtesti. In orice caz, VW a avut cam $6 miliarde profit anul trecut, conform a ceea ce ai spus tu, asta inseamna ca Audi+Porsche+Lamborghini+Bentley+maruntisuri trebuiau sa aiba profit $60+ miliarde. Din ce vad eu toata cifra lor de afaceri combinata nu ajunge la $60 miliarde. Iar acum vanzarile. O sa ignor Bentley si Lamborghini pentru ca sunt nesemnificative, 20-25k unitati maxim, dar o sa vedem cum stau Porsche si Audi vs VW, Skoda si Seat. Code: Skoda 2017 693.702 2016 654.562 Seat 2017 397.299 2016 348.138 VW 2017 5.163.849 2016 5.033.710 Audi 2017 1.599.317 2016 1.574.034 Porsche 2017 128.254 2016 123.399La Porsche n-am gasit cifre exacte incluzandu-le pe cele de pe piata chineza, dar e safe sa spunem ca sunt inca 2-300k unitati. Deci, Valak, tata... cum sa spui o asemenea enormitate cu 90% si 10%? Poate ti-a trecut pe la urechi expresia cu 80%-20% candva si ai crezut ca asa e si la VAG, dar puteai macar sa cauti doua minute pe Google sa vezi cum sta treaba. Iar, referitor la Alfa, iarasi e o chestie pe care tu trebuia sa o stii. Dureaza cativa ani buni pana se amortizeaza cheltuielile cu r&d-ul, retooling-ul fabricilor, oameni, etc. Nu poti din vanzari mai mici fara preturi exagerate (care te vor scoate de pe piata) sa ai profit prea mare. Si, mai este un lucru care trebuie luat in seama, poate mai putin la Alfa, dar mai mult la Maserati: profiturile pentru motoare se duc la Ferrari in buzunar, pentru ca ei le fac. Ia-o ca pe o lectie, la fel cum trebuia sa le iei si pe celelalte, cand ti-am explicat cum functioneaza un diferential si cand ti-am explicat ca Magneti Marelli nu este echivalentul Mopar, si, pe viitor, "do some research". |
Author: | Valak [ 27 Jul 2018, 14:05 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Vad ca esti nu doar un foarte bun inginer in automotive, dar ai si cunostinte solide de business, pentru tine Revenue = Profit (nu per se, dar e tot pe-acolo). Poti sa mai faci un efort si sa ne spui daca dupa parerea ta avizata un Operating Profit Margin de 1.8% (cu cat opereaza VW) e de invidiat ? Edit: Daca simti ca te-ai murdarit pe la gura de economie poate te ajuta un coleg. |
Author: | toshy [ 27 Jul 2018, 14:14 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Valak Quote:
Vad ca esti nu doar un foarte bun inginer in automotive, dar ai si cunostinte solide de business, pentru tine Revenue = Profit (nu per se, dar e tot pe-acolo).
Poti sa mai faci un efort si sa ne spui daca dupa parerea ta avizata un Operating Profit Margin de 1.8% (cu cat opereaza VW) e de invidiat ? Edit: Daca simti ca te-ai murdarit pe la gura de economie poate te ajuta un coleg. Trebuie să pun pe lista aia și faptul că nici la citit nu excelezi? toshy Quote:
Da, nu este profit per se, pentru ca se feresc de asta, mai ales ca in ultimul timp au avut probleme cu Dieselgate, este cifra de afaceri, dar profitul e cam intre 10 si 20% pe fiecare companie
|
Author: | Valak [ 27 Jul 2018, 14:29 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Pai iti lipseste logica, eu vorbeam de profit si de cum e el distribuit in grup, fara legatura cu volumele de vanzari acuzate de tine, iar tu faci niste calcule de revenue si vii cu cifre de afaceri. |
Author: | toshy [ 27 Jul 2018, 14:57 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Author: | Valak [ 27 Jul 2018, 15:10 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Cu 80k de unitati vandute in 2017 Alfa are o situatie financiara mult mai buna decat avea in 2004, cand vindea 160k de unitati. Capisci? Si asta e valabil pentru toate marcile din grup. |
Author: | toshy [ 27 Jul 2018, 15:21 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Quote: Cu 80k de unitati vandute in 2017 Alfa are o situatie financiara mult mai buna decat avea in 2004, cand vindea 160k de unitati.
[citation needed]
|
Author: | Valak [ 27 Jul 2018, 16:44 ] | |||
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto | |||
Ai mai jos o sectiune din raportul financiar al FCA din 2017. Auditul e facut de unii de la Ernst & Young Accountants LLP, nu stiu daca iti spun ceva. Da, include costurile de R&D aferente platformei Giorgio si nu, nu include Ferrari.
|
Author: | toshy [ 27 Jul 2018, 22:05 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo in presa (scrisa) auto |
Ce am cerut eu si ce imi dai tu... |
Page 17 of 20 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |