It is currently 10 May 2024, 10:04

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 09:36 
Offline
User avatar

Joined: 20 Aug 2007, 13:58
Posts: 907
Location: Popesti Leordeni - Bucuresti
Dap, putem sa recunoastem ca BMW baga bani multi in motoare, lucru care ar trebui facut si pe la noi.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 10:55 
Offline

Joined: 05 Jun 2006, 13:17
Posts: 239
Location: Bucuresti
Interesant este ca la majoritatea categoriilor, mai putin 3-4 litri si peste 4 litri motoarele castigatore sunt turbo. Asa ca asteptam JTB-urile.

_________________
AR156MY2002 - Ex ex ride
AR156FL - Ex ride

AR159 2.2 JTS
Subaru Forester 2.0x - Mountain ride
TLC KDJ120 - Ultimate ride


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 11:34 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2006, 12:07
Posts: 1093
Location: Bucuresti
era turbo...incepe :)! Si sincer e bine!

_________________
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt...so I Am so Clever That Sometimes I Don't Understand a Single Word of What I Am Saying"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 11:54 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
Motoarele biturbo celor de la BMW sunt extraordinare, pacat insa ca se monteaza pe masinile gresite :twisted:

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 12:33 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Nu sunt gresite deloc masinile...sa fim seriosi. Nu degeaba Alfa Romeo era numita in trecut "BMW-ul italian".

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 18:03 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Alfa negociaza deja cu BMW pentru motoare, nu este o noutate.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 18:10 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4237
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Sincer unul din motivele pentru care as da inapoi la aceasta ora de la achizitionarea unui 159 este lipsa unor motoare pe benzina demne de luat in calcul.Sa nu imi zica acum cineva ca acel 3.2 V6 este impresionant in vreun fel....pe mine sincer ma lasa nemiscat.Singura optiune in acest moment este 2.4-le Jtdm.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 May 2008, 20:58 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Singura problema a masinii este greutatea, motoarele sint excelente inclusiv V6 3.2 cu injectie directa si dual VVT.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 May 2008, 11:29 
Offline

Joined: 05 Jun 2006, 13:17
Posts: 239
Location: Bucuresti
George,

Te-as contrazice putin. 2.2-ul se misca bine, masina trage de la 1800rpm si urca in 7000. Depasiri poti sa faci fulminant cu treptele 2, 3, 4 insa poti si cu a 6-a la 70km/h. De asemenea e unul din putinele motoare pe benzina (aspirate) cu un cuplu > 100Nm/l. Puterea litrica este mare pentru un aspirat 84cp/l.

Performantele puse pe hartie nu reflecta in tocmai realitatea.
Cutie de viteze este etajata scurt are un raport final mare lucruri care fac sa nu fie rapida la plecari de pe loc (de aici 0-100 in timp destul de mare). De exemplu in treapta a 2-a la 90 se taie alimentarea! Masina rupe lejer aderenta in treapta a 2-a si la trecerea in 3.
Desi are trecuta viteza maxima x22 masina urca fara sa gafaie pana in x40 (pe ac).
Constructiv motorul este avansat tehnic:
- injectie directa
- distributie variabila si pe adminsie si evacuare
- conducte de admisie de lungime variabila (foarte scurte!).

Marea problema in schimb este alta: greutatea. Desi motorul e sprinten, ajutat bine de cutie in depasiri, dar masina se simte grea (mutumiri profunde EURONCAP)!

Intradevar nu e un motor premiant! Tehnologia a evoluat si un aspirat(ce poate fi condus zi de zi) nu se mai poate bate cu un Turbo, decat poate prin placerea de a conduce data de modul lui liniar de a raspunde. Iar dupa pararea mea este peste alte motoare aspirate din clasa lui!

_________________
AR156MY2002 - Ex ex ride
AR156FL - Ex ride

AR159 2.2 JTS
Subaru Forester 2.0x - Mountain ride
TLC KDJ120 - Ultimate ride


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 May 2008, 21:28 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4237
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
E o parere si o respect...insa nu mi-o insusesc catusi de putin.Am avut ocazia sa merg cu 2.2 jts pe 159 si am fost total dezamagit de feelingul oferit nu neaparat de perfomantele dinamice ale masinii in general pentru ca, da, este prea grea, ci pentru ca nu mai este ce au fost odata motoarele de provenienta AR si nu GM cum este cazul acestuia.Ca o completare pot spune ca mie mi se pare un regres fata de 2.0 jts prezent inainte pe 156, motor cu care imi fac treaba zilnic si care pur si simplu e o incantare totala.Eu consider ca daca s-ar fi pornit de la acest 2.0 jts si s-a fi dezvoltat ar fi iesit ceva mult mai bun decat sa il ia pur si simplu de la GM.

Tinand cont ca motorul de 2.0 este unul ce vine din 2002 iar acest 2.2 se vrea sa fie un model mai bun dat fiind ca este nou eu zic ca nu prea este ceva spectaculos nici cuplul de 230 Nm si nici vitezele amintite de tine.La vremea aparitiei acelui 2.0 jts motorul era aproape imbatabil la putere litrica oferita pentru un motor aspirat, doar motorul de pe S2000 fiind undeva mult peste.Cat despre acest 2.2 actual mie nu mi se pare decat ca a ramas un pic in urma.

Spun aceste lucruri din punctul de vedere al unui benzinar convins care, insa, daca va veni momentul schimbarii actualei masini, nu prea am cu ce sa o schimb de la 159 decat cu un 2.4 jtmd.Si nu sunt singurul care ar recurge la acest varianta, colegul GNC deja a facut trecerea de la jts de pe 156 la dieselul de 2.4 de pe 159 tocmai datorita dezamagirii legate de variantele existente la capitolul benzinare in acest moment.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 May 2008, 00:09 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15203
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Tind sa ii dau dreptate lui George, din pacate nu am avut ocazia sa merg cu nici unul din cele 2 JTSuri amintite (de fapt cu george am mers in masina si stiu ca am ramas destul de placut surprins de raspunsul motorului, dar nu am condus), insa pe strada, comparativ, 2.2jts pe 159/brera si 2.0jts pe 156/GT par sa se miste la fel. Poate fi intradevar vina cutiei, a greutatii marite, insa in opinia mea este inadmisibil ca urmasul sa se miste la fel folosind un motor cu cilindree marita, cand trendul in evolutia motoarelor este de a micsora cilindreea. In plus, suntem in era Turbo oameni buni!!

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 May 2008, 22:58 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
2,2 are fix 200kg (enorm) in plus fata de 156, nu are cum sa se simta mai rapida cu doar 20cp in plus. Pe hirtie 2.2 are avantaje incontestabile si anume 2xVVT continuu (fata de doar admisie,2 trepte ca la 2.0), greutate net inferioara (137kg, bloc de aluminiu). Alfa a facut tot ce a putut data fiind baza de la GM: a schimbat chiuluasele, admisiile evacuarile etc. Simpla comparatie intre 2.2 DI Opel 155cp si 2.2JTS ne arata ce stie Alfa, 30cp diferenta e IMENS.

Cutia extra scurta sa ajute motorul, creste consumul, nici aerodinamica nu e e cine stie ce, 0,315...chestii esentiale la care nu au dat mare atentie dar care fac diferenta.

Sau cum ziceam, o masina excelenta cu un imens dezavantaj.

Ar fi interesant sa se diferentieze putin categoriile: T, aspirat si Diesel.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]