It is currently 27 Apr 2024, 21:40

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject: Re: Maserati Grecale
PostPosted: 24 Mar 2022, 20:58 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
lauraplugaru Quote:
Acelasi target pe care il au Porsche Manufaktur, Mercedes Manufaktur, McLaren Special Operations etc

Ce vezi tu promovat in Sociale si in presa ca fiind personalizari Fuoriserie sunt proiectele facute de ei pentru a demonstra ca sky is the limit si ca orice excentricitate este permisa si realizabila. Daca nu ma insel, este singurul producator auto care permite asemenea demențe in house, si nu prin case de tuning. Si la Rolls si ceilalti de mai sus poti personaliza detaliile masinii, dar in limitele marcii.
Si mai vin cu exemplu referinta pentru ce inseamna o personalizare de fabrica pe masini din segmentul de lux si cine sunt clientii lor: un AMG GT Black Series Project One Edition a fost personalizat cu o steluta rosie, reprezentativa pentru Nikki Lauda. Masina este a lui Valtteri Bottas. Legendele urbane mai spun ca inca un Black Series este in curs de personalizare pentru cel mai bogat fost sportiv roman. Cu siguranta poti acum sa intelegi diferenta intre Fuoriserie si Custom Cars.

Vezi tu, Laura, eu chiar sunt foarte legat de comunitatea Maserati, sunt administratorul celui mai mare grup de proprietari (si fani) de pe FB, si pot sa iti spun ca aproapte toti proprietarii se uita crucis la ce fac cei de la Fuoriserie. Repet, PROPRIETARII. Cei carora le-au trecut prin garaj cate trei sau patru masini Maserati in trecut, nu bagatorii de seama de pe strada, cei care stramba din nas cand vad cu cine se asociaza marca pentru promovare si ce fac respectivii.
Iar despre promovarile in "sociale"... pot sa iti zic ca ne-am saturat sa incercam sa ii contactam pe cei de la Maserati sa vina in comunitatea noastra, sa ia pulsul, sa raspunda la intrebari, sa ne prezinte planurile si proiectele lor.

Si nu, nu este singurul producator auto care premite "asemenea demente" in house.
Quote:
Cu siguranta poti acum sa intelegi diferenta intre Fuoriserie si Custom Cars.
Nu am inteles prea bine daca vrei sa ma jignesti sau pur si simplu e o reminiscenta de atitudine autoitalia.


Top
   
 Post subject: Re: Maserati Grecale
PostPosted: 29 Mar 2023, 12:52 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Pentru ca recent le plangea yux de mila pe un alt topic celor care vor sa schimbe Giulia sau Stelvio si n-au cu ce, am zis sa dau o mana de ajutor :) Am testat in weekend un Grecale, in versiunea "de baza", adica GT cu 2.0T L4 MHEV de 300cp. Deci doar 20cp in plus fata de Stelvio din dotare, dar conform fisei tehnice si vreo 200kg (tot in plus). Las aici cateva impresii, raportate fix la experienta mea de proprietar de Stelvio (sa-i zicem Veloce).

Am condus masina in toate modurile posibile, Bucuresti - Constanta si retur in regim de autostrada, fataita prin Constanta in regim urban, dar si pana/prin Mamaia (Nord) in conditii de sa le zicem extraurban, o tura pe Cheile Dobrogei care presupune un drum virajat, dar si o escapada usoara pe un drum neasfaltat pana la Casian. Si ca experienta sa fie completa, am prins si zi, si noapte, si soare, si ploaie, si vant.. zapada si viscolul mi-au lipsit (not!)

Primul lucru care m-a izbit, inca de cand am iesit din curtea showroom-ului, a fost raspunsul pedalei de acceleratie: mult mai prompt, chiar si in modul GT (echivalentul Normal-ului de pe DNA). In combinatie cu o evacuare care stie sa-si faca simtita prezenta, mai ales pe schimbarile de trepte, as fi fost tentat sa zic chiar ca cei 20cp in plus fac o enorma diferenta! Dupa ce-am mers din nou cu Stelvio in seara asta, tind sa fiu putin mai rezervat. Dar overall cred ca trage mai bine (lucru confirmat si de cele 5.4s pana la suta in singura tentativa de masurare a acceleratiei folosind instrumentarul din bord) si cu siguranta are mai mult caracter (in special datorita evacuarii, care e fix cum mi-as fi dorit sa fie pe Stelvio).

Al doilea lucru remarcat, dar de departe cel mai spectaculos, este suspensia :o Este mult mai rafinata, filtreaza denivelarile cu mult mai bine, fara insa a penaliza tinuta de drum. In combinatie cu o mai buna insonorizare, transforma masina intr-un adevarat cruiser, extrem de confortabil la drum lung.

Singurul minus pe care l-am gasit masinii este directia :( Cumva, nu se simte la fel de sharp ca cea din Stelvio.. Lucrurile se corecteaza in modul Sport (echivalentul Dynamic-ului), dar parca nu-ti vine sa tii masina doar in Sport. Don't get me wrong, nu e intr-atat de deranjant (cum de ex. mi s-a parut intr-un Mustang Mach-E, cu care efectiv nu puteam sa merg drept, fiind nevoit sa aplic corectii intr-una), dar parca mi-e ciuda stiind ca se poate mai bine!
Also, asa cum cei 20cp in plus se simt, as tinde sa zic ca se simt si cele 200kg. Desi se comporta in continuare foarte bine pe drum virajat si pe schimbari rapide de directie, parca n-am mai regasit senzatia aia din Stelvio, de a se simti mai usoara decat e.. Franele insa sunt la fel bune!

Interiorul este insa cel mai mare upgrade fata de Stelvio! O combinatie de materiale premium, finisaje de foarte buna calitate, o integrare foarte buna a display-urilor tactile, totul intr-un stil armonios care inspira eleganta, nu opulenta. Scaunele sunt foarte misto, ofera suport lateral cel putin la fel de bun ca in Veloce, dar vin cu mai multe reglaje (inclusiv tilt pe sezut) si coboara parca mai mult. Overall, a fost foarte usor sa-mi gasesc o pozitie placuta la volan. Vine in mod evident cu toate gadget-urile moderne, gen Wireless Carplay, wireless charging, display digital in locul ceasurilor de bord sau al comenzilor de clima, HUD, adaptive cruise control cu active steering si sign recognition etc. Dotari SF pentru un Stelvio MY19, dar nu tocmai straine pentru un MY23..

Cateva observatii, dominate de o doza puternica de subiectivism:
- misto pozitionarea pe volan a selectorului de moduri de condus (echivalentul rotitei DNA); restul comenzile insa (butoanele stanga/dreapta) sunt intr-un mod nenecesar de complexe; mi-a luat ceva pana sa gasesc comenzile sistemului audio si am ramas usor neplacut surprins sa regasesc solutia de la Jeep (pozitionarea pe spatele volanului) - nu ca ar fi ceva rau in sine, dar insasi ideea ca Maserati sa imprumute solutii de Jeep..
- nu prea sunt fan displayului digital in detrimentul ceasurilor de bord, dar recunosc ca mi-a placut mult integrarea; in schimb, desi m-a incantat la prima vedere panoul digital pentru controlul climatizarii, ala e in realitate o porcarie (nu doar la Maserati, pentru ca devine incet-incet un standard in industria auto): e nevoie de atentie sporita unde si cum atingi, ceea ce-ti muta atentia de la condus de fiecare data cand vrei de ex. sa modifici temperatura sau sa actionezi avariile; in schimb, specificul ceas Maserati din dreptul gurilor centrale de ventilatie, acum digital, dar cu face-ul clasic disponibil, mi s-a parut un detaliu excelent!
- comenzile cutiei de viteze mi se par usor din alt film cu restul interiorului; sunt butoane fizice si sunt usor bulky la actionare, plus ca am patit sa nu raspunda intotdeauna (lucru nu foarte placut cand esti in R si aproape te-ai lipit de cel din spate, iar tu crezi ca ai cuplat D-ul); also, pozitionarea franei de mana electrice e cel putin indoielnica (in stanga volanului, pe partea inferioara a plansei de bord), la inceput cuplam centura si apasam acceleratia sa o decuplez, pana sa caut ulterior pe Youtube unde o gasesc :) in schimb, foarte misto amplasarea butoanelor electrice de deschidere a usii din interior, mi se pare atat de nenatural acum sa trebuiasca intai sa caut clanta ca apoi sa pun mana pe maner..
- foarte bun sistemul multimedia (sau cel putin integrarea cu CarPlay, ca pe aia am folosit-o cel mai mult); ecranul generos, touch-ul foarte responsive, destul de intuitiv si meniul
- HUD-ul mi s-a parut deranjant, in special in oras, aveam senzatia ca nu vad gropile din cauza lui; l-am dezactivat la un moment dat, daca e pe lista de optiuni cu siguranta nu l-as bifa vreodata
- geniale farurile LED! am mers toata autostrada cu faza lunga automata, lumina se adapta cumva astfel incat sa-mi lumineze calea, fara a-i deranja pe cei din fata

All in all, o experienta extrem de placuta. Ca sa rezum, e un Stelvio mai posh :)
Ca pret, inteleg ca se situeaza cam pe teritoriu de QV. Din nou o parere extrem de subiectiva, dar nu am simtit tot weekendul nici cel mai mic imbold cum ca as avea nevoie de mai mult de 300cp, as tinde sa dau V6le trifoiului pe confortul, eleganta si rafinamentul tridentului. Cred ca-i de la varsta, nu? :(
Attachment:
IMG_3891.jpg
IMG_3891.jpg [ 1.68 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_3885.jpg
IMG_3885.jpg [ 1.86 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_3895.jpg
IMG_3895.jpg [ 1.51 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_3884.jpg
IMG_3884.jpg [ 1.32 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_3896.jpg
IMG_3896.jpg [ 4.06 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_3945.jpg
IMG_3945.jpg [ 1.78 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_3979.jpg
IMG_3979.jpg [ 1.79 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_3989.jpg
IMG_3989.jpg [ 3.14 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_3995.jpg
IMG_3995.jpg [ 1.99 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_4006.jpg
IMG_4006.jpg [ 1.74 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_4014.jpg
IMG_4014.jpg [ 1.16 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
DJI_0100.jpg
DJI_0100.jpg [ 2.05 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_4059.jpg
IMG_4059.jpg [ 1.45 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_4064.jpg
IMG_4064.jpg [ 1.11 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_4066.jpg
IMG_4066.jpg [ 1.24 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_4070.jpg
IMG_4070.jpg [ 2.15 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_4073.jpg
IMG_4073.jpg [ 1.56 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_4081.jpg
IMG_4081.jpg [ 2 MiB | Viewed 616 times ]
Attachment:
IMG_4053.jpg
IMG_4053.jpg [ 1.57 MiB | Viewed 616 times ]

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Maserati Grecale
PostPosted: 29 Mar 2023, 23:59 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Ti-am zis ca 40-50 e o varsta ciudata😄
Din experienta proprie, e varsta la care nu stii in ce categorie de incadrezi, early40s e de obicei denial, acolo se intampla modificarile majore unde 0-100m se alearga semnificativ mai incet, unde 5k se fac mai greoi, unde halterele sunt mai grele dintr-o data si unde doar cateva zile de chorizo pe paine se simt altfel decat cu un an in urma. Oh, si unde o noapte in club e urmata de 3 zile de odihna, si nu de o alta noapte in club pana la 9am. Si unde o betie se lasa cu cearcane.
Automobilistic vorbind, 40-50 e varsta unde oamenii merg pe extreme. Cei in denial merg pe flashy things, cei in acceptance merg pe comfort. Aia in denial se compara cu cei in their 20s, cei ce merg pe comfort se compara cu cei in their 50s:)
De asta am zis mereu ca cei in categoria 40-50 nu prea se regasesc in oferta Alfa, care nu are nici flashy, nici snobbery. Dar cica odata trecuta bariera 50 devii mai relaxat, ceea ce explica si de ce toate QV-urile vazute de mine erau oameni ori pana in 40, ori trecuti bine de 50. Teoria mea e ca intre 40-50 mergi pe comfort, deci Grecale:)
Odata mers pe comfort e interesant daca te reintorci la sportiv, teoria mea zice iarasi ca vei opta ptr comfort la auto si vei gasi adventure la o barcuta cu panze sau moto, sau un Spider on the side. Acum, pe partea ce te priveste cred ca le ai/avut pe toate, deci sunt interesat cum evolueaza teoria mea, studiez😄

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Maserati Grecale
PostPosted: 30 Mar 2023, 10:25 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 814
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Si totusi, sa ai in gama Levante care arata extraordinar de bine din fata (si nu numai), iar la Grecale sa pui farurile alea de Ford Puma ... de neinteles pentru mine.
dand Quote:
Aia in denial se compara cu cei in their 20s, cei ce merg pe comfort se compara cu cei in their 50s:)
E o vorba: cand ai 20 de ani, consideri ca cei la 40 de ani sunt batrani; cand ajungi la 40 de ani, te consideri egalul celor de 20 de ani.

dand Quote:
Dar cica odata trecuta bariera 50 devii mai relaxat
Adica, devii impacat? :D :)


Top
   
 Post subject: Re: Maserati Grecale
PostPosted: 30 Mar 2023, 10:34 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
Deci PRND este cu butoane capacitive?

Cat despre treaba cu varsta, luati in calcul si situatia financiara la diversele varste. Pentru ca de regula, una iti permiti la 20 de ani, alta iti permiti la 30, esti in alta parte la 40. Si eu imi permit mai multe acum la 30 decat imi permiteam la 25, la 20 cand eram student nici nu visam sa am o masina noua plus doua rable cu care sa ma plimb de placere. Din punctul asta de vedere, si doar din asta, astept 40 de ani :lol:

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
 Post subject: Re: Maserati Grecale
PostPosted: 31 Mar 2023, 00:00 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
ALXege Quote:
suspensia :o Este mult mai rafinata, filtreaza denivelarile cu mult mai bine, fara insa a penaliza tinuta de drum. In combinatie cu o mai buna insonorizare
Singurul minus pe care l-am gasit masinii este directia
dar parca mi-e ciuda stiind ca se poate mai bine!


Pentru ca targetul este altul fata de Alfa. E pentru oameni care vor lucrurile altfel (ca sa nu zic mai batrani) :lol:
Quote:
comenzile sistemului audio si am ramas usor neplacut surprins sa regasesc solutia de la Jeep (pozitionarea pe spatele volanului) - nu ca ar fi ceva rau in sine, dar insasi ideea ca Maserati sa imprumute solutii de Jeep..
Maserati are comenzile audio in spatele volanului de prin 2000 pe toate modelele.


Top
   
 Post subject: Re: Maserati Grecale
PostPosted: 16 May 2023, 00:30 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Am vazut si eu un Grecale. Ceva in neregula, parca e prea cocotat, in special pe fata.
La interior, tablia aia fara butoane fizice nu e pe placul meu...


Attachments:
DSC_0968.JPG
DSC_0968.JPG [ 4.32 MiB | Viewed 261 times ]

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]