It is currently 28 Apr 2024, 00:33

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1267 posts ]  Go to page Previous 147 48 49 50 51 Next
Author Message
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Mar 2024, 16:02 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Bine, divagasem putin cu Norvegia in ideea de o tara cu o adoptie foarte mare de EV, dar fara EV-uri chineze.
Dar tot intrebarea mea este, ce ar trebui sa faca EU sau cu ce baga bete in roate producatorilor? Ca eu vad un singur lucru pe care EU sau orice guvern ar putea sa-l faca - sa preia costurile 'climate change' in loc sa le transfere populatiei. Si aici era si paralela cu NO, adica nu impoziteaza EV (un fel de facilitati fiscale, adica nu-ti da precum in UK* sau alte tari europene, dar nici nu-ti ia).
*ma rog, in UK de fapt e tot un fel de model norvegian, adica nu-ti da, dar iti ia mai putine impozite decat daca ai avea un ICE sau ai merge cu bicicleta/pe jos/cu transportul in comun.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Mar 2024, 16:10 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Acum sunt pe drum. Nu pot sa scriu. Da-mi 24h si propun o solutie eficienta si extrem de amuzanta. :naughty:
Ca pot :lol:

disclaimer: glumesc!

Se promoveaza ideea ca suntem total dependenti si lipsiti de orice solutie. Exista alternativa, dar nu e deloc la nivelul asteptarilor.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Mar 2024, 16:30 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Iti dam 72 ore ca suntem generosi:)

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Mar 2024, 17:40 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Una din cele mai echilibrate si mai rationale pozitii fata de EV-uri vine de la James May, total de acord (chiar daca ma recunosc in segmentul alora care se mint singuri spunand ca la fiecare 200 de mile ti se face foame:)

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Mar 2024, 17:41 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Bine...

Masina mica de oras, segment a, luam ca referinta fiat panda.


Hybdrid:
- ice, tractiune fata (discutabil, poate sa fie si altfel). * ce tip de ice e o discutie in sine. Detaliem, nicio problema, daca e.
- ev, tractiune spate, sau invers fata de ice, practic.

Clasic si banal pana aici. Dar in inginerie exista si acest termen de packinging.

Ev "rotors" integrate in rotile spate, fuzete, solutie extrem de ieftina.
Baterii amplasate diferit: nu in sasiul masinii, nu in podea. Nu sub bancheta spate, solutie ultra folosita la "hybrid".

Pui 2 module de baterii, 10-12 kg fiecare. 120 eur per baterie la un "scale" de 5000 de comenzi pe an. La milioane de masini, pret de tigari!
Baterie pusa in portbagaj, in pqrtea de jos - pt echilibrare dinamica, nu de alta, pe "oalele amortizoarelor", swap/removable.
Avantaje:
- distributia greutatii.
- independenta fata de orice statie ev. Le incarci oriunde. Nu mai cheltuim bani pe care nu ii avem pe statii pe care nu le foloseste mai nimeni. Stiu, se doreste sa existe cat mai multe azi. Dar ca randament ne va ustura, ca nu se auto susțin dpdv bizniz si tot noi vom acoperi cheltuielile de mentenanta. Nu pare win-win deloc treaba cu strategia de dezvoltare statii. E aberanta si existq date care sa arate deja asta!
- range extender: cumperi oricate baterii de genul si le porti cu tine, daca asta e nevoia si/sau plăcerea.

Purgatoriu in cel mai pur sens al cuvantului: Solutie complementara, catalizator, care nu are rolul de a substitui tranzitia la ev. Ne ajuta la depoluare pana deslusim treaba cu ev only. (Politic, resurse, tehnologii de noi de baterii). Cele doua nu se exclude, se potențează reciproc. Momentan

Dezavantaje: imense, mai periculoase decar par la prima vedere.
- client. Visa la ozn-uri, primeste Panda (referinta de masina, se poate numi oricum si arata in ori si chip). Cum sa nu te si superi, pe bune acum!? Industria auto l-a impins chiar ea pe client spre masini mai mari, mai grele. Mergem cu suvuri de 2 tone prin oras, omul si masina. E usor sa te imaginezi in panda sau 500!? Nu prea, te strange.

imagine producator auto (care a promis revolutie dar sfarseste in a livra banalitate), cel putin temporar. Se duc in cap actiunile instant, bășcălie pe internațional. Garantat

E de un amuzament dus la extrem, chiar si pt mine. Dar ai maxim de eficienta. Altceva mai bun, raport cost/eficienta, nu e lq indemana.
- resurse naturale (ma refer in principal la materialele si cantitatile dislocate pt a construi astazi o baterie de ev full). Minim de resurse folosite cu un maxim de efecte positive dpdv emisii.
- emisii. Printr-o adoptie progresiva putem astfel sa visam ca nu mai ajungem la restricii duse la extrem, restrangerea drepturilor de circulatie (geo-fizic, centrul orasului, sau milage, oricare se va intampla)

+ baterii mai putine, dependenta de furnizorii chinezi mai digerabila. Nu o elimini, dar nu mai esti iepure la orice pas.

+ promovarea ice- hybrid temporar, pana la clarificarea situatiei ev-only, e asul din mânecă si cam singurul pe care il avem. De fapt qici vroiam sa ajung. Ce sa faca ue!?

++ ice joaca un rol strategic aici..
Stii despre chinezi ca nu le place sa faca ice la standarde europene! Ii scoate din zona de comfort si castigi timp. Nu vor pleca de aici, dar te ajuta.

nici nu se pot plange ca le restrictionam accesul la piata, ca normativele ice erau in viguare mult inainte de aceasta frenezie ev. Traditional ei aveau o pb cu ice nostru.

Solutii avem. Tampite rau. Dar la vremuri tampite, solutii la fel.

Ps. Scuze pt scrisul neingrijit. Am zis sa ard 72h in cateva minue :)))

Tranzitia in masa la hybrid de oras poate genera efecte pozitive mai mari decat o adoptie ev marginala, volume mici - ca asta e realitatea azi dpdv % total parc auto in uz europa)catre ev, si acea fortata de politici.

L.E. hybridul asta sa fie si cu posibilitate de ev -only, altfel nu are sens prea tare. Crawling la viteza redusa, ca mai mult nu duce soluția tehnologica. Dar e suficient, contează fix unde ai nevoie.

Daca ajungi sa parcurgi mare parte din drumurile urbane in mod ev, despre asta e vorba. Nu ai nevoie de baterie de 1 tone si autonomie de 800km. Incepem de aici...

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Mar 2024, 18:06 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Inca un qrgument stran legat de chineji:

- noi nu prea putem cu baterii
- ei nu prea pot cu ice asta de-ql nostru.

Pai nu acem noi un parteneriat frumos, noi cumparam baterii de la ei si ei la rândul lor ice la noi, punem mana de la mana si oferim o tranzitie eleganta!? Cu beneficii pt ambele parti. De ce nu!? De ce trebuie sa piardă doar europa nu imi e clar, cel putin mie. Poate qre altcineva răspunsul.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Mar 2024, 18:53 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 814
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Norvegia este una dintre cele mai mari exportatoare de petrol (probabil si gaze) din lume. Deci cat de ecologisti sunt ei ... e de discutat. Dar oare in zonele Bodo, Harstad, Tromso or fi vehicule electrice? Sau mai la est, la Kiruna (Suedia), or fi oare? Cred totusi ca in zonele urbane mari din sudul Norvegiei sunt acele procente mari din vanzari. Si chiar si asa, imi aduc aminte ca in aceasta iarna au fost ceva probleme cu flota de autobuze electrice din Oslo.


Ce sa faca UE?
Legat de impunerea vehiculelor electrice prin CO2 = 0, modul in care au facut-o e cam neconvingator. Omul nu este ecologist. Pe om il doar de buzunarul lui, de confortul lui si de-abia apoi de altele. Vehiculele electrice sunt mai scumpe decat cele termice, mai ieftine la intretinere, dar si mai nepractice. Vehiculele electrice:
- sunt mai scumpe decat suratele termice;
- sunt mai ieftine in exploatare;
- impun utilizatorului sa se adapteze la el. NOK!
Deci cand alternativa propusa este mai slaba decat referinta actuala, trebuie convingere pentru a avea succes. Cum spuneam, pe om il doare in principal de buzunar si de confort. Asa ca aceasta "convingere" din partea UE trebuie sa fie financiara. Altfel nu va merge. Si atunci UE ar trebui sa impuna statelor membre sa ofere permanent subventii mari, la acelasi nivel in toate statele (pentru ca si preturile autoturismelor sunt la acelasi nivel in toate statele) astfel incat preturile unui vehicul electric sa fie similare cu cele ale unui vehicul termic din aceeasi clasa. Si atunci altfel sta treaba cand un potential client are in fata cele 2 oferte la acelasi pret. Parca ar trece peste inconvenientele unui vehicul electric (scriam mai sus ca necesita adaptarea utilizatorului la el) stiind ca pretul de utilizare este mult mai mic decat pentru unul termic. Si aici trec catre partea a doua din ceea ce sa faca UE: aceste subventii sa fie oferite doar pentru vehiculele electrice produse in UE sau Europa.

Legat de protectia impotriva chinezilor..... Cum scriam in postul precedent, consider ca piata ar trebui sa se regleze singura. Dar sa spunem ca e bine sa ne protejam la noi acasa. Atunci, asa cum pentru a produce in China trebuie sa fii intr-un parteneriat cu o marca chinezeasca, si UE ar trebuie sa impuna urmatoarea regula: pe teritoriul UE sa fie vandute doar autoturisme produse in UE sau Europa (cu mici exceptii, gen autoturisme de nisa sau volume reduse). Deci cine vrea sa vanda in UE, sa deschida o fabrica in UE sau Europa, sa foloseasca n% componente produse in UE sau Europa, oamenii sa fie platiti conform salariilor din tara unde e fabrica, orele de munca sa fie respectate ca in UE etc. Si mai vedem apoi la ce preturi pot vinde chinezii masinile in Europa si, implicit, mai vedem cine le mai cumpara.
Si ar mai fi exemple, dar prea mult de scris.


PS1: Legenda spune ca Ursula foloseste des avionul, chiar in situatii in care nu s-ar impune. Iar pe strada are un Audi A8L TFSI. Foarte eco.
PS2: Am pe langa bloc 3 masini de Ucraina: 2 Acura si 1 Toyota. Nu le-am dat mare importanta. Intr-o dimineata m-am nimerit in parcare in acelasi timp cu familia care are Toyota LandCruiser. Cand au pornit motorul masinii, am intors capul. Cred ca era un V8. Deci Toyota stie sa faca masini (dar pentru altii) si nu doar cazanele pentru Europa.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Mar 2024, 19:53 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Centurion: pretul nu e deloc ceea ce pare. Pretul sus la ev a fost menținut si artificial sa le ducă in zona de premium, produse accesibile in deosebi celor "culti". Nu fii naiv!

Cauta pe youtube discutiile din parlamentul US despre ev, daca nu le stii deja.

- de ce fortati ev only ?
- pt mediu....

- da, dar noi baterii nu putem sa facem cate avem nevoie si china are monopol azi. Si va avea mult timp inainte pe anumite materiale. Deci, de ce ne puneti intr-o situatie de risc? De ce riscati industria auto americana? Care e beneficiul?

s-a cam lasat liniste. Cuvinte bărbătești pe acolo, nu e pe mindfulness ca pe aciulea.
Interesant e ca toti astia mai răsăriți, except china, au lansat campanii de calmare in adoptia ev. Us, Japonia. Noi inca o ardem aiurea fara niciun argument. Full speed catre un zid de beton, si ne mândrim cu asta!

Mai, sa fie!? Oare suntem noi cei mai destepti din lume sau complet rupti de realitate!?

In orice caz, in spiritul eco: tricicleta roz cu care rulam, de împrumut :naughty: , a cedat :)))) caut bicicleta.

:wave:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Mar 2024, 20:29 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
@Centurion - corect, asta zic si eu, emisii zero nu e o dorinta a cetateanului (sau ma rog, e o dorinta la acelasi nivel cum ne dorim si zile insorite in loc de zile ploioase) deci daca vrei sa realizezi asta, scoate mana din buzunar.

@goldfinger - aparent diferenta de pret e datorata bateriei, dar nu stiu daca asta chiar face 20k sau cat a fost determinata diferenta medie intre un auto la acceasi clasa ICE vs EV. In alta ordine de idei, la EV nu ai multe componente foarte scumpe, deci nu e normal sa pui in calcul doar pretul bateriei. Pe undeva pretul ala e fals, ptr ca altfel nu vad cum ar putea anumite marci sa jongleze cu preturile de o asa maniera (am pus gramezi de screenshoturi cu oferte la BMW si Merc, care le faceau mult mai ieftine decat EV-uri la jumatate de pret sau chiar mai mult). La actualul EQC platesc o rata de leasing cu asigurare cam la nivel de GLA Diesel, la urmatorul (din mai) am o rata si mai mica (la nivel de A Klasse cu motor de 1.5 ).

Referitor la China, de unde vine de fapt 'razboiul' asta economic? Adica e clar ca regimul ala e orice, dar nu credibil, insa pana de curand statele europene il tineau pe Putin in puf si pene ptr gazele si petrolul rusesc. Nu mai vorbesc ca statele exportatoare de petrol nu sunt neaparat exemple de democratii, ba multe dintre ele sustin pe baietii aia de intra cu avioane in zgarie nori sau poarta bombe in rucsac. Ca US nu-si foloseste rezervele de petrol, 'cors. Eu o vad asta cu China mai mult o chestie in care "they need us as much as we need them".
Dar de acord cu faptul ca tranzitia asta spre EV pare un heirupism teribil dublat de virtue signaling. Ca trebuie facuta, probabil ca nu se indoieste nimeni. Ce e chestionabil e durata si cine plateste ptr tranzitie. Si o alta chestie importanta, cam in toate domeniile de activitate ai un As-Is si To-be unde To-Be-ul ala nu se face din mers. Adica cand stii ca trebuie sa construiesti un bloc ai deja arhitectura lui, nu incepi cu fundatia si apoi faci schemele din mers, la EV-uri cam asta pare ca se intampla.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Mar 2024, 20:50 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 814
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
goldfinger Quote:
Centurion: pretul nu e deloc ceea ce pare. Pretul sus la ev a fost menținut si artificial sa le ducă in zona de premium, produse accesibile in deosebi celor "culti". Nu fii naiv!

Cauta pe youtube discutiile din parlamentul US despre ev, daca nu le stii deja.
Am urmarit ceva discutii din senatul american, dar era alt subiect legat de EV-uri.

Legat de pret, sunt de acord ca este artificial in sus, dar nu din cauza de premium pentru oameni deschisi la minte ("culti" cum le zici tu). Este in sus pentru ca niste contabili au stiut ca volumele nu vor fi mari iar banii cheltuiti pentru dezvoltare ar trebui sa se intoarca in companie in timp cat mai scurt. Si evident ca stiau ca vor fi subventii, deci vor vinde ceva. Deci despre asta cred eu ca este vorba.
Daca se mentine politica actuala, scopul este ca vehiculele electrice sa se vanda maselor, deci in volume cat mai mari. Atunci masele trebuie convinse, nu aia "culti".
Si, mai mult, daca se mentine politica actuala de CO2 = 0, atunci benzina va ramane apanajul celor bogati iar curentul electric pentru mase. Cei bogati vor dori sa auda in continuare vrum - vrum de pe teava de esapament a Ferrari/Porsche/Lamborghini etc., deci vor plati 7 - 10 euro/litru de benzina sintetica. Asa vad eu treaba.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Mar 2024, 21:40 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Adu-mi aminte sa avem discutia asta despre contabili, dar e de facut face2face, nu public. Cand ai drum pe la noi prin sat....

Volumele cum sa fie mari cand tu nu ai contracte de baterii pt volumele alea? Nici ieri, nici axi, nici maine. Daca populația cere de mâine ev only nu le putem oferi, esti conștient?

( nu e un efect contabil, e joc dr pr/marketing si influentarea pretului actiunilor. :lol: Muck related... e mai simplu sa bagi in ele, sa minti ca ai ceva wow, tehnologia viitorului, decât sa faci). Au vandut iluzii, au declarat ca vor full ev dar nu au avut niciodata resursa la indemana.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Mar 2024, 21:55 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 814
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Ei stiu foarte bine ca populatia niciodata nu va cere de maine doar EV-uri. Si asta in aceeasi masura in care altii stiu foarte bine ca populatia nu va merge niciodata maine ca sa scoata toti banii din banca, in conditiile in care banii virtuali sunt mai multi decat banii fizici. Nici o legatura intre una si alta, voiam doar sa spun ca , contabilii stiu foarte bine ca "nu trebuie sa ne facem griji pentru lucruri care nu se vor intampla" (una dintre ultimele replici din Chernobyl de pe HBO).


Cu mare drag ne intalnim, preferabil fara masina. :)
Doar ca nu prea ajung eu prin Bucuresti (presupun ca acolo esti), din fericire pentru mine.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Mar 2024, 22:10 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Ai dreptate.

Dar nu mai folosi, te rog mult, terminologia de contabil. Cand un contabil va decide tipul de motorizare in lume, avioane sburatoare scrie pe noi toti... ne ducem pe :censored:

Nu stie si nu baga. Valideaza cifre, nu se baga la a decide sau impune tehnologii sau volume.

Tehnologiile si volumele sunt stabilite in alta parte, contabilul cel mult are de zis: da sau nu, de accord cu scenariul A sau B. Niciodata nu o sa spuna: redu cu 10k masini ev anul viitor, taie un piston, nu mai pune o roata... adauga un televizor in plus ca iese cascaval mai gros!

Vaideaza niste date macro. Ce bine ar fi totusi sa stie contabilii si masini. Poate csndva....

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 15 Mar 2024, 12:21 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
European carmakers have secured less than a sixth of the key raw materials they will need by 2030 to make electric vehicle batteries, according to analysis that highlights the expected scramble for green-tech resources. Carmakers have secured contracts for 16% of the lithium, cobalt and nickel required to hit their 2030 electric car sales targets, according to public disclosures analysed by Transport & Environment (T&E), a Brussels-based campaign group.

LoL, si se vorbea de 2030 ca si punct final ptr ICE cars:)
Pe de alta parte, au stat si-au dormit in front tot inventand nise, gen SUV-uri coupe si SUV-uri decapotabile. In vreme ce chinezii faceau ca la jocurile alea vechi de Railroad Tycoon (daca e cineva din aceeasi grupa de varsta care a jucat jocul ala facut in Ms-Dos, unde ca sa iti bati rivalii cumparai la inceput toate vagoanele din joc, ca era un numar limitat:)

In materie de tehnologie, China au deja hypersonic missiles, care puse in comparatie cu ce tehnologie avem noi in Europa e ca la Civilisation (ca tot am adus vorba de jocuri), unde unii ataca cu tancuri si altii se apara cu ciomege. Oiropa are in schimb acest entitlement, ca noi suntem mari si frumosi si destepti.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 15 Mar 2024, 14:36 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Lasand la o parte astea, au prezentat euro7.

Ceea ce aduce multe in sine, dar ce mi-a atras atentia e o limitare la km intr-un regim specific, pt prim oara cand se scrie negru pe alb intr-un document oficial.

Ai access in zone low emission cu hybrid, dar masina sa nu parcurga mai mult de 5km cu ice on. Decent, nu zic ca nu, dar greu de gestionat ca sofer. Daca se consuma bateria si mai ai de parcurs 6km, iar ala sta pornit ca asa vrea el, ca e gestionat de un soft la care tu nu ai access (daca senzoru ii spune sa stea on ca e masina prea incinsa, el sta on si pace.) ce faci? Mergi 5 si iei autobuzul. Te amendeaza cineva, te bate? Cum o fi?

+ Mentiune ca datele masinii sa poata fii facute disponibile unor terti, pb se refera la autoritati only. sa verifice datele periodic (sau chiar real-time, why not :lol: ?)

:naughty:

L.E. plus trimiteri clare la geo-localizare. Ca altfel, bineinteles, nu ar stii exact unde faci matale acei km.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 15 Mar 2024, 14:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Dan, eu nu am.prins prima varianta cu numar limita de vagoane. Dar cumparam competitorii unul cate unul. Fain joc. M-am uitat de curand sa vad daca il gasesc de cumparat pe undeva. Chiar mi-a placut si am jucat o groaza. Am ramas corigent la fizica din cauza lui :lol:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 15 Mar 2024, 15:03 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
goldfinger Quote:
Lasand la o parte astea, au prezentat euro7.

Ceea ce aduce multe in sine, dar ce mi-a atras atentia e o limitare la km intr-un regim specific, pt prim oara cand se scrie negru pe alb intr-un document oficial.

Ai access in zone low emission cu hybrid, dar masina sa nu parcurga mai mult de 5km cu ice on. Decent, nu zic ca nu, dar greu de gestionat ca sofer. Daca se consuma bateria si mai ai de parcurs 6km, iar ala sta pornit ca asa vrea el, ca e gestionat de un soft la care tu nu ai access (daca senzoru ii spune sa stea on ca e masina prea incinsa, el sta on si pace.) ce faci? Mergi 5 si iei autobuzul. Te amendeaza cineva, te bate? Cum o fi?

+ Mentiune ca datele masinii sa poata fii facute disponibile unor terti, pb se refera la autoritati only. sa verifice datele periodic (sau chiar real-time, why not :lol: ?)

:naughty:

L.E. plus trimiteri clare la geo-localizare. Ca altfel, bineinteles, nu ar stii exact unde faci matale acei km.
Mama ce talmes balmes. Pai si cum ramane cu GDPRul? Nu iti dai acordul, nu intri in zona respectiva.

Eu ma gandesc serios la un clasic ca daily. Te doare la banana de toate taxele vietii. In vizor e un W123 in stare decenta. Bulletproof si inca are multe din convenientele actuale, gen AC, power steering, electric windows, etc.
Achizitia 8-10k, 10k sa il faci tip top. In total cam cat platesti pe un leasing decent pe 4 ani.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 15 Mar 2024, 15:10 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Pe cuvânt ca nici mie nu imi e clar. Merita o conferinta sa explice ce naiba a vrut sa zica autorul. Cum? ( ca de ce nu mai are sens sa intrebam)

Merg pe optimism, deocamdata.

Daca producatorii vin si declara ca hybrizii de azi, in orice conditii, nu pot functiona cu ice on mai mult de 5 km, eu sunt ok. Dar sa fie clar in specificatii si in caz ca ma intreaba big brother, ii trimit la rândul meu catre producator, sa se regleze intre ei. Nu?

Puse in carca utilizatorului toate pare cam o abordare puerila si facuta pe genunchi.

L.E. sunt in aceeasi etapa. Caut cu atentie o clasica. Sa fie acolo, ca nu se stie cand imi trebuie. Si daca nu imi trebuie, macar sa produca zambete. Tot pe plus ies!

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 15 Mar 2024, 15:23 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 814
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Citisem pe undeva ca se doreste pe viitor trimiterea de date intr-un "cloud". Date legate de locatie, distanta, viteza medie etc.
Astia in Europa sunt obsedati de control. Solutia nu este de cumparat un vehicul clasic. Prevad niste preturi prohibitive la combustibilii fosili, indiferent ca sunt cei prezenti sau vreo solutie sintetica. Si chiar daca nu ar fi asa, si preturile raman normale, controlul si urmarirea vor ramane. Astea sunt NOK. Solutia este/va fi ceea ce fac aia prin Franta cand se supara. Si asta de aplicat in fiecare tara din UE.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 15 Mar 2024, 15:41 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Intr-o lume ideala in care in 2035 vom fi electrificati, problema viitoare la combustibilii fosili nu va fi neaparat pretul, ci mai ales de unde alimentezi ptr ca statiile Peco vor fi la fel de rare precum erau chargerele acum vreo 5 ani. Ptr ca logistic e mult mai usor sa tragi curent, nu iti trebuie camioane sa transporte curentul spre chargere ca la benzina.
Si nu vor fi manifestatii ptr ca adevaratul elefant alb e ce se va intampla cu joburile pe viitor, scenariul asta cu universal income nu mai pare chiar o chestie de Netflix dystopian series. Iar cand populatia va fi amenintata de somaj generalizat, EV vs Fossil cred ca nu va face top100 prioritati in viata nimanui.

Acum nu se stie niciodata cand vei avea nevoie de o clasica, am citit de curand o serie de carti Kyla Stone (Age of Collapse, Age of Survival etc) unde omenirea a patit-o cu un EMP explosion care a prajit tot ce e computerizat si unde doar auto-urile dinainte de 80 mai mergeau ca nu aveau nimic computerizat:)

Acum despre hibrizi, eu unul mai degraba vad problematic un hibrid, incarca greu, incet si tine putin. Apoi cand se termina curentul ala putin, intra pe motorul de drujba. Si iti ia si jumatate din spatiul din portbagaj. Fara tax benefits, fara curent mocas (la noi la firma spre exemplu am interzis hibridele la chargere in timpul orelor de program din cauza de lipsa de eficienta, un hibrid incarca in 6 ore cam cat 2 full electrice 20-80% la un charger de 22kwh. La fel e si in Londra, multe chargere au interzis ptr hibride, e doar ptr full EV, tocmai ca sa fluidizeze chargingul, sa nu stai dupa o ascutitoare din aia careia ii trebuie o gramada de timp). Inteleg conceptul teoretic ca in oras mergi pe curent si in afara pe benzina, dar in practica inteleg ca e foarte greu, ptr ca e greu sa incarci un hibrid daca nu ai acces direct la un wall charger/priza. Si atunci de ce nu ai merge pe full EV daca ai astea doua?

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 15 Mar 2024, 16:05 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Viziunea despre incarcare trebuie re-evaluata. Altfel nu pot functiona, hybrid si ev. Asa este.

Wireless charging, slow charge, pe loc de parcare, absolut suficient pt un hybrid.. Plus ca nu mai stai cu cablu, sa te mozolesti pe sacou tragand de fire. Ca nu am gasit cablu curat niciodata, niciunde. Te faci ca porcu... înjuri de toti sfintii!

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 15 Mar 2024, 16:58 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3228
Car: Giulietta QV
Au inceput sa se coaca ardeii iuti , si shock ! Nu-s ca cei de acasa , din gradina . Sunt complet diferiti si nu trec prin toate fazele de culoare : verde/galben/mov/rosu , din verde trec direct in rosu , in plus au si alta forma, sunt lunguieti . Iuteala e la fel .
Acum in jurul meu sunt o gramada de radiatii electromagnetice , frecvente joase, frecvente inalte , wifi , sateliti etc

De curiozitate as planta niste seminte intr-o masina electrica , sa vad ce iese , tinand cont de toata tehnolgia de la bord : “ intra-vehicle (InV), vehicle-to-vehicle (V2V), vehicle-to-infrastructure (V2I), vehicle-to-everything (V2X) communications or vehicular ad-hoc network (VANET) For this purpose, several technologies, protocols and standards for wireless communication are used, such as: wireless fidelity (Wi-Fi), mobile communication, long-term evolution (LTE), Bluetooth, worldwide interoperability for microwave access (WiMAX), wireless access in vehicular environments (WAVE), dedicated short-range communications (DSRC), radio frequency identification (RFID), near-field communication (NFC), ZigBee, etc.” plus - cablajul+ bateriile+ motoarele electrice + charging .

Mai jos ardeii mei , iuti .


Attachments:
IMG_4910.jpeg
IMG_4910.jpeg [ 3.2 MiB | Viewed 105 times ]
IMG_9643.jpeg
IMG_9643.jpeg [ 374.2 KiB | Viewed 105 times ]
IMG_9642.jpeg
IMG_9642.jpeg [ 1.73 MiB | Viewed 105 times ]

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 15 Mar 2024, 17:39 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Daca ii plantezi intr-un EV or sa-ti iasa din aia de incarci apoi masina de la ei:) Si cand sufli, ii electrocutezi pe cei din jur...

Dar presupun ca nici nu stai in Bucuresti la cum arata ardeii aia:) ca in Bucuresti ar fi iesit deja negri, ca si cablurile de incarcare.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 15 Mar 2024, 19:33 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Eu cred ca vorbim povesti aici. Asta e mai vizionar ca noi toti.


Attachments:
DSC_2384.JPG
DSC_2384.JPG [ 3.54 MiB | Viewed 85 times ]

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6
Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 15 Mar 2024, 21:22 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Electric Viking e un blogger, dar inteleg ca e una din cele mai respectate voci in domeniul EV (deh, ptr cei care pot asculta ce spune un blogger). In multe cazuri mi se pare ca vorbeste tampenii, in multe cazuri pare a avea informatii destul de bune. Vad ca predictia lui despre Alfa Romeo Giulia EV e ca va fi un adevarat dezastru. Si la o prima vedere pare a avea dreptate, vad ca platformele astea gen 'jack of all trades' nu se reflecta in vanzari, decat cu discounturi foarte masive.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1267 posts ]  Go to page Previous 147 48 49 50 51 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]