It is currently 27 Apr 2024, 23:49

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1267 posts ]  Go to page Previous 146 47 48 49 50 51 Next
Author Message
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 25 Feb 2024, 05:07 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
yux_mm Quote:
Dane, vezi ca "15 minutes city" e un concept, nu un oras in sine. Si in mare se refera ca intr-o distanta de 15-20minute sa ai totul, inclusiv mersul la birou full time daca asta vrei sau daca te obliga angajatorul :fuck: .

Prin 2014-2015 la firma la care lucram faceam conversii de cladiri, de la office la birouri. Aceste cladiri erau in general ceva bloculete de 2-3 nivele la care mai puneam un nivel peste, in Croiden, Mitcham si in general in South London (ca acolo era zona noastra de activitate). Dar trendul era general pentru toata Londra dar si alte orase din UK. Asta inseamna ca oamenii care mergeau in cartier la birou, petrecand 10-15-20minute in commute acum trebuie sa mearga undeva in centru, sau naiba stie unde, cu transportul in comun sau cu masina. Longer commute -> less sustainability. Ca sa o ard corporatist in exprimare :lol: . Deci in mare, inversul conceptului de 15 minutes city.

Si chiar daca trecem peste ideea ca EV-urile salveaza planeta, nu e aproape acelasi lucru daca strazile sunt pline de EV sau termice care merg bara la bara cu 5MPH? Ca despre poluare am vorbit mai devreme, cum incalzim casele, industrializarea, etc.
Am observat o greseala: conversia era din cladiri de birouri in cladire de apartamente. De unde lipsa de spatii de birouri in cartiere si necesitatea commuting-ului in zona centrala.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Feb 2024, 23:34 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
In orase ca Londra, nu ai cum sa ai cladiri de birouri la care sa ai acces in 15 minute. Doar firme mici, locale, in rest ori ai in centru si nu ai cum sa stai 15 distanta de City daca nu esti vreun oligarh, ori la aeroport si nu poti sa stai in Staines sau Feltham (ca nici Hounslow nu e la 15 min). 15 minutes cities e o utopie, nici in Oxford nu cred ca va reusi (unde inteleg ca vor sa o testeze).

@Shaq - EV-urile sunt cam predominant de familie in ziua de azi, ca sunt SUV-uri mijlocii/mari, si autonomia a inceput cat de cat sa treaca peste 500km la majoritatea. Dar guverne precum cel german fac achizitia imposibila, e o bataie de joc enorma la adresa cetatenilor ca anumite state vor sa faca emisii zero/climate change etc pe banii contribuabilului. Guvernele trebuie sa isi asume costurile si ma repet, modelul e cel britanic. Adica nu lump sums ca sa profite samsarii de masini, ci reduceri de taxe acordate celor ce muncesc si angajatorilor care monteaza chargere ptr uzul exclusiv si gratis al angajatilor. Si atunci poti sa ridici si accize, daca ii oferi cetateanului un Golf diesel si un iX3 la aceeasi rata de leasing si el alege Golful, well, i-ai oferit oricum optiuni. Dar cand oferi ‘optiunea’ de a plati o rata dubla la leasingul ptr un EV, asta e o caterinca politica ce nu-si are locul intr-o societate dezvoltata. Sper sa nu cumpere/lease nimeni EV-uri in Germania anul asta si sa arate un deget mijlociu imens statului german. Care isi asuma climate change commitments cu banii cetateanului. Big fcuk off la astfel de state/guverne.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 27 Feb 2024, 00:37 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Pentru orase mici cum e Oxford, 15 mins city cred ca merge. Pentru Londra cred ca e un fel de 20 min city on bike. Ceea ce e rezonabil.
In Kingston daca avea firma un birou m-as fi dus linistit, poate si 5 zile pe saptamana. Faceam cam 10minute cu bicla sau 20-25 de mers pe jos. Langa gara Norbiton e o cladire de birouri cu un Sainsburys la parter. In cladire respectiva e o firma de consultanta in constructii, pelanga alte firme. La un moment dat cand imi cautam un job, un recruiter mi-a oferit un interviu la ei. Era perfect, 5 minute pana la birou, la pranz puteam sa vin acasa sa mananc, sa trag si un pui de somn daca vroiam. Singura chestie e ca workloadul lor nu se alinia cu ce vroiam eu sa fac.
Dar genul asta de cladiri, repet (arunca un ochi pe google maps), am "distrus" noi transformandu-le in apartamente, in Mitcham si cred ca si ceva prin Coydon. Cladiri similare sunt in toate sub-centrele: Wimbledon, Putney, Richmond, etc, etc.
Cu multinationalele/firmele mari e si mai simplu: poti sa inchiriezi spatii relativ reduse in astfel de cladiri. Partea de admin (curatenie, bucatarie, sala de mese, etc) e oferita de landlord, tu doar ai niste mese, scaune, monitoare si un server. Nu e nevoie sa inchiriezi 3-5 etaje in centru in vreo cladire "state of the art" pe niste preturi absolut exorbitante, doar ca sa stai in niste cocine de fapt (mentenanta proasta-power cut, AC failure si cate si mai cate-, cost reduction, etc, etc).

Cum ar fi sa ai un birou in Putney? cred ca te-ai duce zilnic :naughty:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 04 Mar 2024, 15:36 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Bate in lemn, probabil as fi nevoit sa ma mut, coșmarul meu cel mai mare e sa am serviciul aproape de casa (well, dupa a avea serviciul in casa, adica working from home:) Nu, fiind mai mocangiu din fire, mie imi place o locatie mai departe (10 mile e perfect), dar cu multe chargere, cantina si gym, toate gratis:)
Oricum ideea nu merge in Londra, cand e vorba de corporatii mari cu multi angajati, nu poti inchiria birouri in toate cartierele Londrei si nu poti sa faci angajari doar pe criteriul local. De asta alea din centru sunt acolo pe termen lung, sau cel putin pana cand AI-ul va lua locul la "white collar".

Apropo de Putney, uite o alta idee ptr a reduce numarul de masini in circulatie, care vad ca se aplica pe scara industriala. Limita de viteza de 20mph, care va fi efectiva din 25 martie pe tot A205-ul, A3-ul, tot ce e Upper Richmond Road, Wandsworth etc. Deci atentie data viitoare cand conduci, ca tocmai updateaza si camerele. In curand o sa fii mai rapid daca impingi masina pe drum, in loc sa conduci. Deci asta cu combustibilul nici nu mai conteaza, cand o sa ai limita de viteza de 5mph peste tot in orase (probabil foarte curand).

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 04 Mar 2024, 15:54 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Mariana si-a luat 2 amenzi in zona pe limita de 30mph. Amandoua la aceeasi camera, in acceasi zi :lol:

Treaba cu 20mph nu va rezolva nimic in afara de a enerva oamenii si mai mult si de a strange bani la buget aka amenzi de viteza. Pana nu rezolvi o alternativa de transport, oamenii vor continua sa se suie in masini (EV sau ICE) si sa se taraie pe drum indiferent de limita de viteza, ca e mai confortabil decat in autobuz sau pe bicicleta.

PS pai in curand o sa refuz sa mai vin in Londra :lol: . Ultima data cand am fost, undeva in South London am dat de vrea 10-12 camere de viteza intr-o distanta de 5-7km...WTF???. Dar te asteptam aici la noi la tara :naughty: ... unde iarba e verde si in mare poti sa gonesti golaneste :lol:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Mar 2024, 15:43 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Apropo de gonit golaneste, daca tot am inceput sa ma duc mai des pe la birou pe langa LHR, am descoperit niste drumuri numai bune prin jur de incercat mai mult masinile:) uitasem ce misto sunt drumurile alea de tara fara camere.

Si la capitolul asta am mai schimbat si niste impresii/incercat alte EV-uri ale catorva colegi. Pe unele le stiam, de doua insa am ramas foarte surprins. Well, la a doua ma asteptam, dar nu ma asteptam sa fie atat de bun:)

Primul EV care mi s-a parut foarte interesant si o surpriza placuta e Kia EV6 GT. Bine, colegul nu m-a lasat sa il si conduc (nu lasa pe nimeni, genul care nu isi lasa nici nevasta la volan, nothing personal:), deci impresiile sunt ca pasager. Masina e extrem de brutala la aproape 600 de cai si instant torque, cand a accelerat prima oara m-a luat pe nepregatite si golul simtit in stomac nu e o senzatie foarte placuta. De altfel, si aici e o chestie topica EV-urilor, mi se pare ca acceleratia brusca e oarecum nenaturala mai ales cand e in reprize din astea de cateva secunde, nu e acelasi lucru ca intr-un Ferrari sau Lambo (sau poate memoria ma inseala si nu-mi mai aduc exact aminte cum a fost atunci pe circuit inainte de Covid). Dupa vreo jumatate de ora in care colegul si-a descarcat nervii pe drumul de tara cu acceleratii foarte brutale, m-a luat o senzatie de voma si o durere de cap care m-au tinut toata ziua. Revenind insa, interiorul m-a surprins, ma asteptam la plastice gramada si tipicul design interior coreean, dar nu - mi se pare foarte decent design-ul. Nu are televizor (un plus ptr orice masina fara TV pe mijloc), are butoane fizice cam ptr toate comenzile, imi place si rotundul ala din mijloc ptr 'schimbat viteza'. Sigur, nu are bord din piele, dar nu da senzatie de saracie lucie (cum e in Audi Q4 e-tron spre exemplu). Autonomia e peste 300 mile, dar cred ca daca o forjezi sa testezi daca prinde 60mph in 3 secunde (cat e parca oficial) nu te duce la mai mult de 200:). Acum pretul mi s epare putin prohibitiv la leasing, adica vreo 700 pe luna cat plateste colegul, insa asta e GT, restul sunt sensibil mai ieftine. E oricum o varianta, cum spuneam o surpriza foarte placuta. Oricand as alege un EV6 in dauna unui Q4 e-tron (care e inca cel mai prost EV testat pana acum in topul meu personal).

Al doilea e Porsche Taycan. Un coleg rus a negociat un pret bun ptr un Taycan second hand, cu un an si vreo 8k mile la bord (75k) si l-a pus pe Ltd-ul nevestei ca sa isi faca deductibile si costurile cu amortizarea, si benefit in kind de 2% (asta e o alta cale, un "loophole" ptr tax advantages la EV-uri). Bine, omul e fan Porsche, a mai avut 2 'termice' inainte. Masina asta e senzationala de-a dreptul - desi stiam si ma asteptam la asta, totusi nu ma asteptam sa fie exceptionala. Interiorul e foarte misto facut, nu cu o gramada de briz brizuri ca la BMW-urile iX spre ex (sau chiar si EQE), e destul de simplist dar cu foarte bun gust si functional. El are bord din ala dublu si ptr pasager (e extras la Porsche), personal nu ar fi alegerea mea, dar bordul pasagerului e limitat si nu in genul hypermega screenului de la EQE/EQS. Dashboardul e cel mai misto vazut pana acum la un EV, si chiar si peste MBUX-ul de la Merc (care pana acum era preferatul meu). Adica e doar un ecran rotunjit care acopera doar suprafata soferului, dar avand tot ce ai nevoie in fata ochilor cand conduci. Si imi mai place ca au lasat chestia aia in care poti sa scrii de mana destinatia (mai rapid decat sa bagi literele in Navi) cum era la Audi-urile dinainte de 2020. Singura chestie care mi se pare mai misto la Merc e Hey, Mercedes, macar ptr faptul ca pot sa specific destinatia din mers, fara scrijelit/bagat in Navigator. Cea mai suprinzatoare chestie la interior e ca nu e foarte mare, masina e enorm de lata (colegul nu poate lua trenul spre Franta in vagonul de masini, ci merge doar cu camioanele, pur si simplu dimensiunile masinii nu permit accesul in LeShuttle cu celelalte masini) insa dimensiunile nu se traduc exact in interior, unde paradoxal mi s-a parut ca am spatiu mai putin decat in EQC, desi EQC-ul e cu mult mai ingust). Cam atat despre interior, la condus Taycanul e in alta galaxie fata de restul EV-urilor conduse/testate. E extrem de agila, faptul ca are vreo 2.5metri latime nu e asa evident, nici macar in curbe sau in parcari, as indrazni sa spun ca EQC-ul de pilda e mai greu manevrabil (desi mult mai ingust). Testele cu BMW-uri si Audi-uri electrice m-au facut sa imi scada asteptarile de la o masina la un nivel foarte de jos la modul, daca o masina are 'creep mode' si nu are regen braking agresiv/care nu se poate scoate e deja parfum, nici nu te mai uiti la altceva - ei bine, am rasuflat asa usurat cand am luat piciorul domol de pe frana si Taycanul a inceput sa curga domol in fata - micile bucurii ale vietii cand conduci un EV, dar pe care nu le mai poti lua 'for granted'. Noroc ca Porsche si Mercedes au inca asa ceva.
E genul de masina din care nu iti mai vine sa iesi, nici daca mai pun astia limite de viteza de 20mph peste tot, ai merge non stop, ai sau n-ai treaba:) My dream electric car:)
Daca as vrea sa-i gasesc hibe, ele ar fi legate de sistemul de optiuni si preturi - nimic nu e standard, nici macar stergatorul de ploaie d epe spate sau oglinzile rabatabile. Ma gandesc ce haios e sa mergi cu o masina de 100k si sa deschizi geamul sa pliezi oglinda cu mana. Chiar si app-ul pe care cre dca si Zoe il are de a vedea la orice moment cat ai incarcat, nope, - e £300 pe an subscriptia. Altfel trebuie sa te duci tot timpul la masina sa vezi daca s-a terminat incarcarea/cat mai ai. Sau presiunea in roti sau orice alta informatie pe care o vezi in app la orice masina de peste 20k.

Atat de impresionat am fost incat desi am comandat deja urmatorul EV (tot un EQC, ultimul vandut anul trecut ptr ca modelul e obsolete din decembrie 2023 si nu se mai face) care trebuie sa vina in mai, am zis ca platesc amenda de anulare daca Macan EV intra la vanzare pana atunci. Insa dealerul Porsche mi-a confirmat ca in cel mai fericit caz comenzile se pot lansa in iunie, cu un termen de livrare de 10-12 luni. Asa ca ramane pe urmatorul leasing, din 2026:) Pretul de pornire vad ca e £69k, bine fara roti si fara scaune (glumesc), dar la £75 am facut deja o configurare cu leather packet, stergator de luneta (hihi) si Bose sound system (ca Burmesterul pe care il are colegul pe Taycan e 4000!!!). Anyway, cred ca la EV-uri poti spune fara sa exagerezi ca exista Porsche si restul. Cel putin la momentul de fata.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Mar 2024, 16:09 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Stai sa inteleg, la majoritatea EV-urilor cand iei piciorul de pe frana nu pleaca singure de pe loc, ca la orice (sau aproape orice) automata?
Pe platforma de Tycan nu e si un Audi mai nou? La fel lat ca o placinta...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Mar 2024, 16:45 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Nu, BMW-urile si Audi-urile electrice nu au ‘creep mode’, nu pleaca de pe loc cand iei piciorul de pe frana, trebuie sa actionezi pedala de acceleratie, ceea ce favorizeaza un stil de condus foarte smucit. Exceptie e iX3, dar ala ptr ca e un X3 electrificat, altfel orice va veni electric la BMW e pe acelasi principiu. Pana acum doar Porsche, Mercedes si Tesla am vazut ca au ‘creep mode’.
Unele am inteles ca nici hill holder nu au, e foarte interesant cum pornesc in panta neavand nici creeping, nici hill holder. Ambreiaj n-ai, iar frana de mana e doar chestia aia minuscula, deci imi inchipui ca vin vreo 2 metri inapoi pe spate apoi pornesc cu scartait de roti. Fisker Ocean nu are din ce am vazut intr-un review, deci daca te nimeresti in spatele unuia in panta, lasa ceva distanta:))

Audi GT e poor man’s Taycan, aceeasi platforma, dar no creep mode. Paradoxal, imi place mai mult pe dinafara ca parca nu e atat de lat ca o placinta:), dar interiorul si senzatia la condus am inteles ca e nowhere near Taycan (rusul a avut si un Audi GT la test drive).

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Mar 2024, 17:13 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Informatia asta cu hill start e contradictorie. Fiind integrat deja in alte module, e cam greu sa nu existe... dubios tare ar fi sa nu fie prezent.

La fel cu acel creep mode, eu stiu ca e rezolvata problema deja. Parca pusesem si un document pe tema asta, unde explicau cum functioneaza. Taycan si audi ala impart aceeasi coaja, daca nu e by default, sigur se poate activa "la un baiat".

PS. Azi multe functii sunt integrate in televizor, cu o ramificație de .... trebuie cautate atent.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Mar 2024, 17:32 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Au fost relativ multe probleme raportate la Fisker, nici macar modelul cel mai scump (SuperOcean) nu are si masina se duce pe spate, vezi si review-ul Edmunds.
https://www.edmunds.com/car-news/2023-f ... pdate.html
"We've found that our Ocean refuses to stay put; even on the slightest of inclines it will immediately roll back once you take your foot off the brake. This seems to be in part because the vehicle won't creep forward when you lift off the brake at all. The vast majority of other vehicles (gas or electric) will at least hold the vehicle in place, or if a vehicle doesn't do that there is some forward force added. But the Ocean will immediately (and silently) start to roll backwards".

La BMW nu poti activa in nici un fel creep mode (dar masina sta pe loc in panta:), poti doar reduce active regen din ecran (fara a putea sa-l dezactivezi total). Am confirmat asta la dealer, inclusiv vanzatorul a fost de acord ca si pe el asta il enerveaza cel mai mult la i4-ul care il are de servici, ca mergi cu 2 pedale in trafic bara la bara, si el intreband in dreapta si-n stanga. Acum sigur cred ca se poate 'la un baiat':), dar daca masina e in leasing/de firma, nu prea merge:(.
Stiu ca ai pus documentul cu Audi GT creep mode, dar am vazut ca lumea inca se plange pe forumuri, nu cred ca e posibil totusi nici acolo, parca era o chestie geografica (ai "creep mode" in America, dar nu in Europa). La dealer-ul Audi am intrebat dupa testul cu Q4, dar aia erau complet pe dinafara, nici macar nu stiau ce e aia, si dupa ce au inteles, cautau sa ma convinga ca asa 'face toate si e normal si mai bine'.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Mar 2024, 18:00 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
poate nici vânzătorii nu știu ce vând, s-au mai văzut cazuri... :lol:

Eu zic ca hill start absent e mai degraba in zona de fake news sau legenda urbana, modulul ala e supplier based si aproape nimeni nu mai ofera asa ceva fara hill start (sa il elimini cu intentie nu prea are sens). A se vedea cum functioneaza. Nu se activeaza oricand, trebuiesc indeplinite anumite conditii. Oricum, chiar si activat, nu inseamna ca ramane masina "still" forever, ai un timp limitat sa actionezi pedalele, apoi pleaca in spate. Nu functioneaza ca un mod "parking" sau frana de stationare. Asa functioneaza el...

Creep e software based si in acest caz specific, din cunoștințele mele, nu e nicio bariera legislativa din punctul asta de vedere, europa vs usa. De cele mai multe ori, acest creep mode este disimulat intr-un setup de regen, poate de aici confuziile.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Mar 2024, 18:21 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Aceeasi confuzie se observa azi in legatura cu auto-start la cutiile automate. Sunt cazuri in care ele stiu sa fac asta, dar absenta unui buton, comanda fizica, ii induce in eroare pe multi, crezând ca masina nu stie acest mod de functionare. Practic activarea este o secventa de mai multi factori, nu doar o simpla apasare de buton. ;)

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Mar 2024, 18:25 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Chiar ma documentasem intre timp si ai perfecta dreptate, totul se face la BMW chiar si fara un 'baiat':) Si da, vanzatorul poate n-a auzit de acest lucru mirific numit internet sau il foloseste doar ptr Instagram si feisbuc.

Deci la BMW-urile electrice noi iX, iX1/iX2/i4/i5, 'creep mode' se activeaza prin dezactivarea Auto Hold-ului, tii butonul de Auto H apasat cateva secunde si atunci iti activeaza 'creep mode'. Nu te duci nici pe spate in panta, ptr ca ai 'creep mode' activ si atunci masina va tinde sa porneasca in fata. Fair enough, macar o faci rapid ptr ca butonul il ai alaturi in consola si nu pe ecran.
La Polestar inteleg ca e foarte dificil ptr ca e prin televizor si nu ramane fixat, de fiecare data cand vrei 'creep mode' trebuie sa dai in butoane si sa cauti in meniuri in televizor. Probabil si la audi e tot prin meniuri, nu mai am rabdarea sa caut prin forumuri.

Intrebarea mea totusi ramane, nu e mai simplu sa il lasi activ avand si Auto Hold activ in acelasi timp (ca la Merc, Tesla si Porsche)? Adica nu vad unde e avantajul sa apesi doua pedale cand parchezi, sau bara la bara, sau cand te apropii de un sens giratoriu si esti in trafic. Poate imi scapa mie ceva si intr-adevar e o chestie asta sa nu ai creep mode (vorba la Audi dealer, e mai bine fara).

PS: la Fisker cica chiar nu mergea auto Hold-ul, il remediaza acum printr-un software update. Destul de socant.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Mar 2024, 18:34 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Se promoveaza intens qceste ADAS-uri. Aici e cheia.
Multi leaga functionarea unor features considerate basic candva de activarea unui anume adas (ACC stop&go cu predictive assistant, aici) , trebuie vazut in manual care exact, exista totusi anumite variațiuni de la brand la brand.

PS. Pe scurt, cu ele pe on "full" ar cam trebui sa livreze la maxim potential, cam la orice brand.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Mar 2024, 18:43 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
goldfinger Quote:
...auto-start la cutiile automate. ...
What? ce e ala?

Ce e ADAS-ul?
Adica astia fac masinile intr-adins nesuferite ca sa te convinga sa cumperi subscriptii (aka jaf la drumul mare)?

PS ori am imbatranit ori is in afara industriei grav.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Mar 2024, 18:49 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Nici eu nu stiu :lol: , am auzit si eu vorbind despre ele si da bine sa le scriu. :lol:

PS. Mare parte software "la kill" pt pasionatii de computere cu roti. Prea putine care sa conteze si sa merite cu adevarat. Esti bine, stai linistit. Batran, dar simpatic. :harhar:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 11 Mar 2024, 20:13 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 814
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Chiar sunt curios care va fi deznodamantul analizei tehnice:
https://www.independent.co.uk/news/uk/h ... 08512.html


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 11 Mar 2024, 21:15 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1296
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Vazusem si eu asta pe canalul aluia, Electric Viking, I-Pace-ul are un renume destul de lugubru. Au rechemat aproape fiecare EV pe care au reusit sa-l vanda, macar o singura data.
Sotia unui coleg de servici lucreaza la un dealer JLR si cica primul I-Pace pe care au reusit sa-l vanda n-a reusit nici macar sa strabata distanta intre locul din parcare si iesirea din curte. Adusesera camionul ptr livrare, dar masina n-a reusit nici macar sa strabata cei 2-3 metri pana la rampa de intrare in camion, probabil record absolut in industria auto:)
Are o presa foarte buna in UK si reviewurile il pun mereu in topul EV-urilor (deh, mandrie nationala), desi in practica e probabil cel mai prost EV (si pe hartie, si in practica).
E facut de Magna Steyr din Austria, aceeasi care fac si Fisker Ocean (un alt EV care a umplut Youtube-ul de reviewuri foarte proaste), posibil aceleasi cauze?

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 11 Mar 2024, 21:45 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 814
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Problema este ca, in acest caz, este o situatie legata de securitate. Iar asta e naspa. Deci indiferent cine este responsabil, sper sa fie un caz singular de acest gen. Iar SW -urile, daca e caz de SW, sa fie validate complet inainte de a fi lansate in productie.

Nu leg acest incident de vehicule electrice. Am pus aici doar pentru ca a fost implicat un vehicul electric. Situatii cu acceleratii intempestive au fost si pe termice.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 11 Mar 2024, 22:34 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 814
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
dand Quote:
E facut de Magna Steyr din Austria, aceeasi care fac si Fisker Ocean (un alt EV care a umplut Youtube-ul de reviewuri foarte proaste), posibil aceleasi cauze?
Am inteles ca masina este intr-adevar construita la Graz, dar nu stiu daca situatia de fata are vreo legatura cu o problema de fabricatie. Ori ceva nevalidat, ori vreo componenta hardware sa fi cedat.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 11 Mar 2024, 22:53 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Magna Steyr au un renume bun pentru alte chestii serioase: Unimog, G-wagen, transmisii heavy duty. Asta daca nu ma inseala memoria.
Dar pare-se ca la astea cu electroni nu prea le-a iesit...

A mai fost un caz similar cu o chinezarie. Tot asa, politia a oprit electrocasnica.
I-pace e brake by wire? Ceea ce ar putea apune multe despre sisteme non-hardware. Adica la masinile mai vechi, chiar daca nu mai ai motor, apesi mai vartos pe pedala si creezi suficienta presiune sa opreari tigaia. Idem daca acceleratia o ia pe ulei, frana, fiind un siatem mecanic, si opresti cotetul pe roti.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 12 Mar 2024, 09:31 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 814
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
yux_mm Quote:
I-pace e brake by wire? Ceea ce ar putea apune multe despre sisteme non-hardware.
Tin sa reamintesc faptul ca Giulia si Stelvio au sisteme brake by wire. Continental a dezvoltat pentru Alfa Romeo sistemul brake by wire MK C1, care exista in productia de serie inca din 2016 (de la lansarea Giuliei). Mai mult, BMW parca ceruse prin 2019 - 2020 o adaptare a acestui sistem pentru functii de vehicul autonom, Continental dezvoltand MK C2. Deci aceste sisteme exista deja in productia de serie de multi ani. Nu am auzit de nici macar 1 caz in care ori o Giulia ori un Stelvio sa aiba probleme la franare de acest gen. Deci eu nu as critica un astfel de sistem atat timp cat este bine facut (conceptie, testare, fabricare) si nici nu as spune ca sistemele clasice sunt mai sigure. Nu mai spun de sistemele drive by wire prin care acceleratia se face prin control electronic.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 12 Mar 2024, 09:44 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Stiu de sistemul de pe Giulia si Stelvio, desi nu cunosteam pana acum cine l-a produs/brevetat. Oricum, Alfa are obiceiul sa testeze pe pielea si banii clientilor. :lol:
Daca e sa o luam asa, nu stiu cate recall-uri a avut in toata istoria. Deci nu as lua-o prea in serios.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 12 Mar 2024, 10:36 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Yuxu, exista niste functii de over-ride, back-up de siguranta. Doar ca, surpriza, sunt dependente de electronica. :naughty:

Daca ti se umfla voltii in arhitectura, face plici, ce naiba de control electronic mai ai!? :lol:

Tipologia de incident seamana extrem de tare cu ce a pătit tesla. Gasesc link si pun, exista chiar un documsnt extrem de explicit emis de nhtsa.
https://www.autoevolution.com/news/brea ... 17525.html

PS. Pt moment se pare ce veh elec sunt mai predispuse la acest high voltage decat ice. Oare de ce !? :mrgreen:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 12 Mar 2024, 11:00 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 814
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Sunt sisteme care supervizeaza "high voltage" si distributia lui de la bateria de tractiune catre consumatori. Imi vine greu sa cred ca nu exista niste limite maxime impuse, in volti sau amperi, pentru ceea ce primeste un anume sistem.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1267 posts ]  Go to page Previous 146 47 48 49 50 51 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]