Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Dacia
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=4&t=215
Page 19 of 22

Author:  PabloBVR [ 07 Oct 2014, 23:37 ]
Post subject:  Re: Dacia

marius Quote:
Oglinzile sunt probabil ultimul criteriu de evaluare a unei astfel de masini. :)
Eu cred ca au un rol important oglinzile, pe vechea dacie papuc oglinzile erau mai mari tocmai pentru o vizibilitate mai larga.

Author:  KALI [ 08 Oct 2014, 08:29 ]
Post subject:  Re: Dacia

Oglinzile sunt fix cele de pe Duster-ul de serie.

Author:  antonelcodreanu [ 08 Oct 2014, 15:36 ]
Post subject:  Re: Dacia

Acum ma duc in curte sa verific cum se sta la volan cu scaunul in pozitia aia... am vaga banuiala ca deloc ok.

Author:  yux_mm [ 09 Oct 2014, 09:48 ]
Post subject:  Re: Dacia

In ce pozitie te referi?

Author:  antonelcodreanu [ 09 Oct 2014, 13:28 ]
Post subject:  Re: Dacia

yux_mm Quote:
In ce pozitie te referi?
Scaunul nu poate fi dat prea in spate, pentru cei lungi in picioare e chinuitor.

Author:  zmarius [ 19 Oct 2014, 14:05 ]
Post subject:  Re: Dacia

http://www.topgear.com/uk/photos/the-be ... 2014-10-15" onclick="window.open(this.href);return false;

Attachments:
10646636_10154765192990571_7727052559264161904_n.jpg
10646636_10154765192990571_7727052559264161904_n.jpg [ 76.16 KiB | Viewed 4487 times ]

Author:  antonelcodreanu [ 28 Oct 2014, 22:15 ]
Post subject:  Re: Dacia

Duster Oroch

Attachments:
Renault-Duster_Oroch_Concept_2014_800x600_wallpaper_02.jpg
Renault-Duster_Oroch_Concept_2014_800x600_wallpaper_02.jpg [ 54.1 KiB | Viewed 4397 times ]

Author:  goldfinger [ 10 Dec 2014, 13:01 ]
Post subject:  Re: Dacia

Se pare ca mult trambitatul "autovehicul de 5000 de euro" va exista pana la urma, insa va fi comercializat, pentru inceput, doar in India/America de sud.
sper doar sa nu aiba "succesul" lui Nano in India. :twisted:

link autobildRO
link lesechos

PS. loganul, numit initial si "masina de 5k euro", nu a costat niciodata atat de putin. Pentru o scurta perioada de timp, in RO, o anumita versiune s-a vandut cu mai putin de 5k euro, insa pretul includea (si) un tichet "rabla". :mrgreen:

Author:  yux_mm [ 10 Dec 2014, 18:07 ]
Post subject:  Re: Dacia

Initial era 5000 de coco, adica $. Apoi s-a trecut la euro...

Author:  goldfinger [ 10 Dec 2014, 18:29 ]
Post subject:  Re: Dacia

link
link 2

nu ca as tine cu ursu', dar in toate articolele de presa eu am vazut ca s-a facut referire ca la masina de 5k euro. Nu sunt sigur, dar cred ca se facuse deja trecerea la euro cand s-a lansat loganul.

in fine, nu conteaza - nu a existat niciodata o masina Dacia la pretul ala si, dintr-un anume punct de vedere, poate ca e mai bine asa... :wink:

Author:  yux_mm [ 10 Dec 2014, 22:05 ]
Post subject:  Re: Dacia

Cand mosul care era la conducerea Renault, si al carui nume acum imi scapa, a pomenit prima data de intentia de a face o masina in Ro a pomenit de 5000 coco. Dupa ce din idee a inceput sa se materializeze planul, s-a trecut la oiro. Stiu ca m-a frapat trecerea asta pentru ca insemna o crestere de aproape 25% la momentul respectiv.
Orim acum nu mai conteaza. Visul a foat mult prea indraznet. Cert este ca totusi, la pretul la care se vand Daciile, nu prea exista concurenta pe masura. Si oricum, mie mi se pare ca Dacia, chiar si la preturile mari de 5000 la care se comercializeaza, reprezinta o mare lovitura data de Renault.

Author:  comanr [ 10 Dec 2014, 22:08 ]
Post subject:  Re: Dacia

asa e, e plastic la aproape pret de plastic iar profitul se face din volume.

Author:  alfetta [ 10 Dec 2014, 23:30 ]
Post subject:  Re: Dacia

Plastic , plastic dar motorul ? La 5000 de orice nici doi cai nu poti sa cumperi ! Cat fac astia profit la o masina de 20 000 € ???

Author:  valerica [ 11 Dec 2014, 00:01 ]
Post subject:  Re: Dacia

Eu stiu ca un Logan costa ~2500e, cost productie, Cristi ar trebui sa stie mai bine daca e chiar asa. Masina a aparut la pretul de 5000e pentru ca la vremea respectiva asta era cerinta si bugetul omului de rand. Probabil ca acum si din ce am vazut multi cauta masini sub 5000e, de aici si pretul cat mai mic.

Author:  comanr [ 11 Dec 2014, 10:49 ]
Post subject:  Re: Dacia

alfetta Quote:
Plastic , plastic dar motorul ? La 5000 de orice nici doi cai nu poti sa cumperi ! Cat fac astia profit la o masina de 20 000 € ???
go figure, industria auto este un biznis, doar atat, nu i pasa nimanui de nimic sau ai pasa din ce in ce mai putin, money rules.

Author:  georgecristian [ 11 Dec 2014, 11:08 ]
Post subject:  Re: Dacia

yux_mm Quote:
Cand mosul care era la conducerea Renault, si al carui nume acum imi scapa, a pomenit prima data de intentia de a face o masina in Ro a pomenit de 5000 coco. Dupa ce din idee a inceput sa se materializeze planul, s-a trecut la oiro. Stiu ca m-a frapat trecerea asta pentru ca insemna o crestere de aproape 25% la momentul respectiv.
Orim acum nu mai conteaza. Visul a foat mult prea indraznet. Cert este ca totusi, la pretul la care se vand Daciile, nu prea exista concurenta pe masura. Si oricum, mie mi se pare ca Dacia, chiar si la preturile mari de 5000 la care se comercializeaza, reprezinta o mare lovitura data de Renault.
Mosul vizionar este Louis Schweitzer, fost PDG (CEO), actualul fiind Carlos Ghosn. Cum, necum, Dacia are un succes economic formidabil in Europa, , si citez mai jos dintr-un articol in Guardian, 21 Oct 2014:
"..Dacia is Europe’s fastest-growing car brand, with sales on the continent rising 35% in the first six months of this year, according to the European Automobile Manufacturers Association, fuelled by a high demand for cheap but reliable cars."
..In the first eight months of 2014 sales of Dacia cars grew in France by 18.9%, Italy 46.4%, Germany 7.7% and Britain 69.7%, the company says, with new markets opening in Malta, Cyprus and across Scandinavia last year..." In Germania, cresterea pare mica pentru ca volumele oricum erau mari din anul anterior. Bine, e totusi Germania.
http://www.theguardian.com/business/201 ... rope-sales" onclick="window.open(this.href);return false;
Estimari vanzari 2014: 461.000 automobile. Cifra de afaceri 2013, 4.5 miliarde EUR..

Author:  Valak [ 11 Dec 2014, 11:16 ]
Post subject:  Re: Dacia

Daca mai intra si in State...

Author:  goldfinger [ 11 Dec 2014, 11:49 ]
Post subject:  Re: Dacia

valerica Quote:
Eu stiu ca un Logan costa ~2500e, cost productie, Cristi ar trebui sa stie mai bine daca e chiar asa. Masina a aparut la pretul de 5000e pentru ca la vremea respectiva asta era cerinta si bugetul omului de rand. Probabil ca acum si din ce am vazut multi cauta masini sub 5000e, de aici si pretul cat mai mic.
Primul pas: a se calcula 24% (TVA) la 5k euro, inseamna 1200 euro. 5000-1200=3800. Aritmetica simpla.

Ai atins o coarda sensibila cu asta. Este o legenda! Si o sa incerc sa explic cum pot eu mai bine. Ar fi multe de spus, dar... :ziped:

Din pacate, cei care, din interior, mai mult ca sigur :bash: , au transmis aceasta informatie dau dovada de prostie, nu reusesc sa se desprinda de meseria lor si sa priceapa automobilul in ansamblu. Gigel, no offence, cu 8 clase ale lui habar nu are ce inseamna ala cost de productie, este un muncitor perfect (caruia trebuie sa ii multumim pentru calitatea muncii sale), insa capacitatea lui de a intelege ce inseamna o masina (pre-productie, ciclu de viata etc) este limitata.

Gigel, probabil, lucrator la uzina - a insumat valoarea "saibelor", asa cum a dedus el, si-a calculat un "cost"; insa Gigel nu a mai luat in calcul si celelalte costuri, de care probabil nici nu e constient ca exista:
-studii de piata - oare cati stiu cati bani se cheltuie anual pe studii de piata? Stie Gigel de ce a ajuns Dacia in tara Y si cate departamente au muncit pana sa se ia decizia? Nu stie. :nono:
-design
- testare/inginerie - care lucreaza nu numai inainte de lansarea masinii, ci si dupa lansare. Se fac corectii/optimizari, de aici si update-urile de soft. Se iau in calcul primele impresii ale clientilor (alt studiu de piata) si se ajusteaza masinile. Asadar, se pregateste faceliftul. :P etc
-marketing
s.a.m.d.

Imi pare sincer rau cand oamenii transmit astfel de informatii pentru ca nu fac decat sa isi dea singuri cu [e o vorba ]. Aceste informatii se propaga repede si oamenii de rand, fara o minima cultura economica, ajung sa creada ca intr-adevar o masina costa 2500 de euro dar XXX, companie auto, vine si le cere, nejustificat, 5000 pe ea. Nu e asa, nu e asa deloc - a se vedea piererile inregistrate de multi producatori auto.

Reintorcandu-ne la DACIA, da, s-a tot publicat in presa, mai mult pe afara ce e drept, ca Dacia are o marja destul de mare, apropiata ca procent de cea a constructorilor premium. Ca si comparatie, marja dacia este mai mare ca marja Reno, VW ... etc

Author:  comanr [ 11 Dec 2014, 11:57 ]
Post subject:  Re: Dacia

din ce spui tu e posibil ca masina sa coste dublu dar ea defapt costa doar 5k, in acest fel putem trage concluzia ca pretul este subventionat pentru ca fiecare om sa guste din bucuria de a avea o conserva :lol:

normal ca exista si niste costuri bancare si tot felul de costuri care un lucrator la uzina nu le stie dar, ele au un procent mic atunci cand sant imparite la mii si mii de cutii de plastic, doar nu crede cineva ca dacia face munca voluntara sau ca merg cu o marja de profit foarte mica si in curand o sa moara de foame.

Author:  lucianm [ 12 Dec 2014, 13:31 ]
Post subject:  Re: Dacia

comanr Quote:
din ce spui tu e posibil ca masina sa coste dublu dar ea defapt costa doar 5k, in acest fel putem trage concluzia ca pretul este subventionat pentru ca fiecare om sa guste din bucuria de a avea o conserva :lol:

normal ca exista si niste costuri bancare si tot felul de costuri care un lucrator la uzina nu le stie dar, ele au un procent mic atunci cand sant imparite la mii si mii de cutii de plastic, doar nu crede cineva ca dacia face munca voluntara sau ca merg cu o marja de profit foarte mica si in curand o sa moara de foame.
Viva la revolucion, comane!
Mi-era dor de Che al nostru, atata doar ca sper sa nu ia puterea niciodata... :uhuh:

Author:  comanr [ 12 Dec 2014, 14:08 ]
Post subject:  Re: Dacia

probleme sefe? :roll2:

Author:  comanr [ 12 Dec 2014, 15:34 ]
Post subject:  Re: Dacia

daca mai traia Che multi dintre "consiglieri" erau satui de hiare. :mrgreen:

"Consigliere (Italian consigliere "counselor", pronounced [konsiʎˈʎɛːre], roughly kohn-seel-YEHR-eh) is a position within the leadership structure of Sicilian, Calabrian and American Mafia." sursa: wiki

Author:  antonelcodreanu [ 12 Dec 2014, 18:26 ]
Post subject:  Re: Dacia

Ma uitam pe mobile.de dupa una, dupa alta. Am observat foarte multe Sandero rasturnate. Cred ca nu e deloc intamplator, dar nici mediatizat.
Sandero :thumbdown:

Author:  comanr [ 12 Dec 2014, 18:34 ]
Post subject:  Re: Dacia

sicrie pe roti

Author:  antonelcodreanu [ 12 Dec 2014, 19:37 ]
Post subject:  Re: Dacia

madkat Quote:
Labanii aia nici nu te poti astepta la mare lucru. Dar in acelas timp, cat am fi de carcotasi, nu-s rele daciile, pentru pietele pentru care au fost gandite.

Si acum sa fim sinceri - in ce iti e mai frica - intr-un 56 sau intr-un logan? Ambele cu 3 stele-ncap - si stie toata lumea cum se face 56-le la accident...
Singurul avantaj este ca 56-le are manevrabilitate net superioara, si ai mai multe sanse sa iesi dintr-o situatie neplacuta - si sa nu ajungi la accident
La oricati bani, oricine se asteapta la un minim de siguranta activa, si cred ca la capitolul asta tot ce se produce in Romania, la Renault, e varza; si nu inteleg de ce germanii nu au sesizat rasturnarile Daciilor (A Classe a cazut la teste, nu pe sosele).
Mi-e mai frica in orice masina care incepe sa topaie si se rastoarna, decat in orice masina stabila dar care nu are airbag.
Am avut Logan (Ambition, adica 2 airbag-uri si ABS) si intr-o curba a vrut in sant, in timp ce 155 e obsolete si e cu mult peste, ca sa nu mai vorbesc de 156 (comparatia e oricum trasa foarte mult de par).

Page 19 of 22 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/