yux_mm Quote:
allcarbrands Quote:
... peste 10.000 de marci si 50.000 de modele....
Cu riscul de a fi carcotas, ceva nu se leaga: 10.000 marci, ar insemna o medie de 5 modele/marca de-a lungul timpului. Asta inseamna ca trebuie sa fie foarte multe, daca nu majoritare, marcile cu un singur model intr-o singura editie in toata istoria lor. Iar daca ma uit, de exemplu la Mercedes, gasesc 26 de modele independente intre 1926 si 1944. Asta fara sa mai vorbesc de modelele de competitii, prototipuri si concepte.
Deci, ceva nu se leaga. Cred ca la 10.000-ul ala...
Aici sunt 3 aspecte:
1. Da, intr-adevar sunt intr-o pondere foarte mare cele cu un singur model.
2. Cifra de 10.000 de marci si 50.000 de modele, este o estimare. Din aceasta cauza am precizat "peste". Estimarea este facuta pe "minus", adica in mod sigur vor fi mai multe. Daca la marci numarul acestora poate fi mai mare cam cu aproximativ 1.000 decat am precizat, la modele, intr-adevar pot fi mai multe, chiar mult mai multe, deoarece la marci am putut face o numaratoare rapida, cat de cat exacta, in timp ce la modele imi este aproape imposibil sa fac aceasta numaratoare rapida.
3.Eu am incercat sa fiu cat se poate de obiectiv.
Stiu exact ca in baza de date am peste 10.000 de marci. Nu am cum sa numar excat modelele, dar facand o raportare a primului volum unde sunt 362 de marci si 1353 de modele,acesta imi da o medie de 1 la 5, ce poate fi estimata pe intreaga serie, raportul intre marci mici si mari fiind cam identic intre volume, exceptand poate volume ce contin marci cum ar fi "Ford". Eu banuiesc ca ar fi mult mai multe. Candva facusem o estimare cu o formula de calcul, din numarul de folder, subfoldere si numarand la mari mari si mici cam cate foldere ar fi care nu au relevanta, gen facelift, modele sport (care nu sunt foldere de modele) si mi-au iesit 120.000 de modele.
De asta am si spus:
Peste 10.000 de marci si 50.000 de modele.
Ar fi o mare pierdere de timp, sa ma apuc sa le numar pe toate. Daca dau o numarare foldere si fisiere cu click dreapta( la properties), nu ma ajuta deloc, fiind foldere pentru facelift-uri, versiuni sportive, precum si pentru notite legate de copyright, etc.
Nu neg faptul ca ar putea fi diferita proportia, in sensul ca ar fi mult mai mare proportia, adica o medie mai mare de modele/marca, avand in vedere faptul ca in ultimul timp, am mai adaugat un numar substantial de modele de competitii si prototipuri putin facute publice, ale unor constructori importanti si ca in acesti ultimi ani am acordat o atentie deosebita, producatorilor de monoposturi, pe car ii neglijasem initial si multi dintre acestia au realizat un numar mare de modele.
Si mie mi-ar placea sa dau un numar precis, dar mi-ar consuma foarte mult timp, de care nu dispun si pe car prefer sa il folosesc acum pentru a rezolva problemele tehnice, gen site si altele, pentru a putea sa intru in ritm normal, in vederea lansarii celorlalte volume.