Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Dieselgate
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=4&t=23969
Page 7 of 9

Author:  marius [ 11 Nov 2015, 19:10 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Pleci de la o premiza gresita. DNA nu modifica puterea absoluta a motorului, ci felul cum este transmisa ea la roti.

Author:  mishu87 [ 11 Nov 2015, 19:13 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Modifica cuplul.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  goldfinger [ 11 Nov 2015, 19:14 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Alex - ce a facut VW poate fi descris simplu: a scris un soft pentru a pacali un test. Softul face ca emisiile sa fie altfel, mai mici, in timpul testului, doar in timpul testului.

Selectorul DNA, cat si alte module de acest gen, nu are ca scop optimizarea emisiilor [...]. Mai mult, soferul poate selecta modul dorit, nu ii este impus soferului, fara ca el sa stie, printr-un soft la care oricum nu are acces.

Author:  ALXege [ 11 Nov 2015, 19:27 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

goldfinger Quote:
Alex - ce a facut VW poate fi descris simplu: a scris un soft pentru a pacali un test. Softul face ca emisiile sa fie altfel, mai mici, in timpul testului, doar in timpul testului.

Selectorul DNA, cat si alte module de acest gen, nu are ca scop optimizarea emisiilor [...]. Mai mult, soferul poate selecta modul dorit, nu ii este impus soferului, fara ca el sa stie, printr-un soft la care oricum nu are acces.
Nu contest nici o clipa asta!
Cum ziceam, ambalaj diferit :wink:
marius Quote:
Pleci de la o premiza gresita. DNA nu modifica puterea absoluta a motorului, ci felul cum este transmisa ea la roti.
Cum adica? Cum e transmisa la roti intr-un mod si cum e in celalalt?
Cel mult modifica "sensibilitatea" pedalei de acceleratie, dar eu cred ca e mai mult de atat
mishu87 Quote:
Modifica cuplul.
Puterea este o rezultanta a cuplului :wink:

Intre timp, o pasarica de pe forum mi-a soptit ca softul de la VW pacaleste altfel emisiile, si nu in modul descris de mine mai sus, dar ii e prea lene sa scrie, ca s-o citez :lol:

Author:  goldfinger [ 11 Nov 2015, 19:39 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

:console: Alex, no offence, mai bine iti aloci timp sa citesti despre asta. Chiar sunt doua lucruri diferite, nu e vorba de niciun ambalaj. Ca tu ai o opinie diferita, am inteles, dar nu ne forta sa ti-o impartasim.

Apropo de opinii - si seful RAR declara la inceputul scandalului ca masinile VAG din Romania nu sunt afectate de acest scandal, pentru ca ei testeaza / omologheaza masinile la introducerea in comercializare, in consecinta este imposibil sa avem pe piata masini cu soft manarit.

Author:  ALXege [ 11 Nov 2015, 19:50 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Stai asa ca nu ma prind, sa citesc ce, parerile altora?!
Privind functionarea celor 2 masini din exemplul dat (adica fapte), poti sa ma contrazici cu ceva? As prefera documentat, evident..
Mai departe, cum vad eu lucrurile, da, ai dreptate, e o opinie care-mi apartine si nu vad cum fortez pe cineva (implicit pe tine) sa mi-o impartaseasca :roll:
Haios este ca nici macar nu te-am contrazis cu nimic in tot ce-ai afirmat aici, dimpotriva, sunt in asentimentul tau :roll:

Author:  ILuzoriu [ 11 Nov 2015, 19:51 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Puterea maxima si cuplul maxim sunt aceleasi in N si D. Ce se schimba este comportamentul in plajele intermediare, mai exact la apasari ale pedalei de acceleratie cuprinse intre 5-90%, acest lucru ducand la senzatia ca masina este mai 'brutala', practic la aceeasi apasare a pedalei de acceleratie ai disponibil mai mult cuplu.

Atasez 2 imagini care ar trebui sa ajute la intelegerea celor scrise mai sus :wink:
Attachment:
DW Normal.PNG
DW Normal.PNG [ 15.61 KiB | Viewed 3880 times ]
Attachment:
DW Dynamic.PNG
DW Dynamic.PNG [ 13.39 KiB | Viewed 3880 times ]

Author:  ALXege [ 11 Nov 2015, 19:54 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

:goodpost:
Merci Tibi pentru lamuriri :peace:

Author:  sneaker [ 11 Nov 2015, 21:00 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Ar putea pune „VW” în loc de N, că și-așa nu știe lumea că vine de la „Natural”, nu „Neutral” :D

Author:  mishu87 [ 11 Nov 2015, 21:23 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Dar undeva eu am citit ca in modul N al mașini mele cuplul e limitat. Cand pun in D este puțin mai mare. Caut unde am citit si revin.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  sneaker [ 11 Nov 2015, 21:40 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

E stupid să-l limiteze, în WOT vrei să plece ca din pușcă, indiferent ce ai butonat când te-ai suit în mașină.

Author:  yux_mm [ 11 Nov 2015, 22:18 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Paralel cu scandalul Dieselgate, ca sa lamurim si problema DNA-ului (pe langa explicatia lui Tibi) eu le propun celor cu DNA, Mito sau Giulieta, sa il roage pe nenea de la ITP sa faca 2 teste de emisii: unul in N si unul in D.

Author:  mishu87 [ 11 Nov 2015, 22:51 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Îmi e lene sa "cobor in jos" pana la mașina, dar am căutat pe net cartea tehnica. Acolo scrie care e cuplul in modul normal si modul dinamic. Eu știu ca a explicat Tibi si ca nu vorbește prostii, dar in carte așa scrie.[img]//images.tapatalk-cdn.com/15/11/11 ... 1b1f45.jpg[/img]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  ILuzoriu [ 12 Nov 2015, 00:20 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Ai perfecta dreptate, pe langa hartile diferite de Driver Wish difera si limitatoarele de cuplu pana in 3000 rpm.
Puterea in schimb (care se obtine sus, gen 4000rpm) este aceeasi.

Author:  adriand78 [ 13 Nov 2015, 10:16 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Referitor la testele de noxe, din cate stiu eu, in Romania, trebuie turat motorul astfel incat sa se obtina puterea maxima declarata,( ex 4000 ture/100 CP) iar la momentul ala se noteaza noxele.
Asa ca, dupa umila mea parere, selectorul DNA si alte chestii asemanatoare, nu influenteza testul de noxele, deci, teorie cu privire ca ar fi aceeasi faza cu WV doar ca e sub alt ambalaj, nu isi are acoperire :D

Author:  Razvan29 [ 13 Nov 2015, 10:22 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Guys, chill.

Am sters cateva postari care erau offtopic, discutia a fost pana la un anumit punct constructiva.

Author:  lucianm [ 13 Nov 2015, 10:40 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

ce au zis, ce au zis? :shock:
Ai prins vreun shpion VW?

Author:  AlexMito [ 13 Nov 2015, 11:29 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Stiu ca sunt offtopic, dar si in cartea de la Giulietta scrie ca in N am 280 NM si in D am 320 NM.
Ceea ce este ciudat, este ca la MiTo, in N masina era insuportabila de condus (avea lag dupa fiecare schimbare de viteza si acceleratia in general nu parea conectata cu masina - parca era ceva... neterminat la mijloc, nu stiu cum sa explic altfel), pe cand in D era o placere, ZERO lag si masina tragea exemplar.

La Giulietta insa, diferenta nu este atat de dramatica intre N si D. Pe N mi se pare ca se comporta la fel ca pe D, numai ca pe D este usor mai "infipta".

Cu MiTo nu mergeam niciodata in N ca nu suportam si daca uitam sa comut pe D in cateva secunde imi dadeam seama ca ceva nu e OK si mutam imediat; Cu Giulietta, plec cu N si uit sa o mai pun in D cand e aglomerat prin oras. Doar cand e mai liber si vreau sa merg mai "alert" si sa mai fac ceva depasiri, o pun in D.

Author:  Razvan29 [ 13 Nov 2015, 12:19 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Plot twist: VW’s Emissions-Test Trickery May Not Be Illegal in Europe
Quote:
But the same practice may be legal in Europe. While defeat devices are ostensibly banned in Europe as well as the United States, Paul Willis, a top Volkswagen official in Europe, said in a letter published this week that the company was still considering “whether the software in question officially constituted a defeat device” under European Union regulations.
Quote:
Regulations that apply in Europe say “the settings of the engine and of the vehicle’s controls shall be those prescribed by the manufacturer.”

If manufacturers have the discretion to determine their own engine settings during emissions tests in Europe, it remains unclear if using software to alter engine settings would violate European rules.

Author:  Valak [ 13 Nov 2015, 12:30 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

In Europa probabil or sa li se plateasca si despagubiri, pentru daune de imagine.

Author:  marius [ 13 Nov 2015, 12:55 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Asta e buna. Doar pentru ca nu a existat un precedent si nici legea care sa specifice exact infractiunea asa cum a comis-o VW nu inseamna ca scapa basma curata.

Author:  zveroboy78 [ 23 Nov 2015, 15:16 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

http://m.mediafax.ro/economic/volkswage ... l-14896117

Author:  yux_mm [ 23 Nov 2015, 18:42 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

De platile compensatorii nu ma prea doare capul, desi daca as fi fost client, cred ca m-as fi gandit serios sa ii dau in judecata.
Eu sper sa remedieze treaba cu emisiile si sa le faca sa nu mai scoata atata mizerie pe tevile alea. Da pe bune nu doar pe hartie. Pana la urma e aerul pe care il respiram si eu si ei si voi.

Author:  ALXege [ 23 Nov 2015, 19:38 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Hai sa nu fim ipocriti, respiram infinit mai mult aer imbacsit de masinile vechi, cu probleme tehnice, resoftate etc. Si respiram si mai mult aer imbacsit de fabrici si uzine, poluarea produsa de automobile e un fel de scuipat intr-un ocean. Problema e alta: ca nu respecta regulile jocului si ca au mintit si inselat, mai putin aerul pe care-l respiram...

Author:  yux_mm [ 23 Nov 2015, 21:26 ]
Post subject:  Re: Dieselgate

Pai nu cred ca sunt chiar ipocrit. Ca am o problema si cu aia cu rable care trec ITP-ul pe bani, si cu aia cu coji de 500 de coco cu numere de Texas, si cu Kronospan, si cu tiganii care taie padurea aiurea, si cu multe altele care imi polueaza aerul. Dar daca as fi vorbit de ei aici as fi fost offtopic, nu-i asa?!
Asa ca m-am tinut strict de subiectul asta, unde ma intereseaza aerul pe care il respir, mai ales ca povestea se bazeaza pe o minciuna gogonata.

Page 7 of 9 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/