In numarul din Martie revista italiana Quattroruote a efectuat un soi de sondaj de piata, testand preferintele cititorilor sai vis-a-vis de partea frontala a viitorului SUV compact Alfa Romeo. Revista italiana pare sa aibe o pozitie privilegiata, avand acces la informatii secrete, lucru demonstrat in trecut de articolele spion despre diverse alte modele, publicate in avanpremiera.
Dupa 9 ani de incertitudine, proiectul SUV-ul compact Alfa Romeo se pare ca intrase in linie dreapta, exista chiar si un prototip macheta in faza avansata de realizare, dispunand de un inovator sistem de iluminare in partea frontala, cu tehnologie LED -aceste tipuri de blocuri optice sunt utilizate in prezent pe Rolls Royce, sau optionale pe Audi A8. In completarea lor, partea frontala agresiv desenata ar dispune si de faruri de ceata de dimensiuni generoase, care sa inglobeze si faza scurta -in genul Nissan Juke(cu amaraciune o spun, nu numai in vanzari, dar si in tendinte de design, Alfa urmeaza, si nu mai conduce). Scudetto-ul este desenat intr-un stil complet nou, alungit si subtire, si foarte mult imi plac si elementele laterale ce amintesc de Montreal. Din pacate, acest prototip a fost considerat de catre Wester ca fiind prea avangardist, el motivand ca in acest segment de piata, cumparatorii sunt traditionalisti, conservatori, si nu risca experimente de design. Mai mult, introducerea unui nou stil frontal ar rupe din nou linia omogenitatii orizontale in cadrul limbajului de design Alfa Romeo. Atat de tare s-a opus seful Alfei proiectului, incat Marchionne a ordonat construirea unui nou prototip, de data aceasta cu fari normale, si cu partea frontala cunoscuta de la Giulietta. De unde si dilema din Quattroruote, pe care am redat-o aici.
Parerea mea personala este ca in timpul scurs degeba, totul fabricantul de masini, de la mic la mare, are acum in portofoliu cel putin un SUV, pana si Dacia, si nu unul fara de succes. Asadar, Alfa nu isi poate permite sa intre in joc in al doisprezecelea ceas, imitandu-si competitorii, aducand doar emblema ca nouate. Dupa parerea mea, Alfa nu poate sa mai intinda prea mult fata 8C-uluiu pe foarte multe modele, nu poate sa aduca pe piata un concept de acum aproape 10 ani. Alfa trebuie sa inoveze, trebuie sa vina cu ceva nou, trebuie sa se distinga. Cat despre publicul tinta : nu pretind sa detin datele absolute sau sa fi facut analize amanuntite de piata, dar putinii posesori de Q5, Evoque pe care-i stiu sunt oameni cu familii tinere, dinamici si intreprinzatori, care vor lucruri noi si moderne ! Se spune acum ca prototipului Kamal nu i-a fost data unda verde la timpul respectiv datorita lipsei fondurilor, si mai ales datorita faptului ca cifra preconizata pentru a putea fi profitabil (30.000 - 40.000 de exemplare produse anual) parea greu de atins. Istoria auto recenta a dovedit cat de mult s-au inselat : Nissan Qashqai, un banal pseudo-suv compact, s-a vandut anul trecut in 150.000 de exemplare. Daca cuiva chiar ii pasa de Alfa Romeo la Torino, probabil isi plange acum in pumni pentru aceasta imensa oportunitate irosita.
Nimeni nu garanteaza ca de data aceasta Marchionne va asculta glasul alfistilor, dar macar peste cativa ani, cand una dintre aceste doua variante se va dovedi a fi un succes sau nu, macar ne vom putea consola ca am putut sa pronosticam stilul unui model nou Alfa Romeo. Asadar dragi alfisti, cum preferati viitorul SUV C-Wide ce va fi construit in State, pe o platforma comuna cu un model Jeep : cu faruri clasice, sau moderne, cu LED ?
Attachments: |
faruri moderne, cu LED[800x600].jpg [ 85.28 KiB | Viewed 5736 times ]
|
faruri normale, clasice[800x600].jpg [ 68.36 KiB | Viewed 5736 times ]
|
|