S-a infaptuit si-acest roadtrip!
Dupa 8 zile pe drumuri, 79 de ore petrecute la volan si o distanta parcursa de aproape 6000km, pot spune cu mana pe inima ca nu-i deloc o masina nepotrivita pentru astfel de aventuri! Traseul urmat a fost Bucuresti - Budapest - Brescia - Cervia - Roma - Parma - Milano - Budapesta - Bucuresti, cu pitstops in zilele 2-4 de Mille Miglia in Macerata, Siena si Alessandria. A fost o aventura extraordinara, ce cu greu poate fi descrisa in cuvinte sau imagini (desi o sa incerc la un momentdat sa deschid un topic pe tema asta, si sper ca Mugurel sa ma completeze).
Masina s-a comportat excelent, deseori folosindu-ne de capacitatile ei la maxim cand trebuia sa ajungem dintr-un cap in altul al coloanei, sau sa parcurgem rapid distanta dintre 2 locatii pe o alta ruta. La Mille Miglia nu exista regula de circulatie, camerele de supraveghere de pe traseu sunt oprite, marea majoritate a intersectiilor sunt blocate si dirijate de politisti sau comisari de traseu, din cand in cand apare cate o motocicleta de politie care escorteaza convoiul, facand practic un culoar pe o banda inexistenta pe drumurile cu cate 1 banda pe sens. Deci se merge foarte alert. Si nu o sa va vina sa credeti cum merg unele masini prezente acolo, am avut placerea de a alerga in spatele unui Mercedes Benz 300 SL din 1954 (Gulwing) pe serpentinele din San Marino dupa care va marturisesc ca greu m-as fi tinut cu o alta masina; la fel si in cazul unei Alfa Romeo 8C 2300 Monza din 1933, care a depasit tot ce i-a stat in cale (si noi scai dupa ea) pe drumul spre Alessandria.
O alta bucurie a fost ca masina s-a incadrat perfect in convoiul de masini legendare. Initial ma simteam prost cand defilam prin orase intercalati in coloana (stiind cum la AlfaFest nu ne convine cand se interpune cate un BMW sau Audi), desi obviously nu eram singura masina moderna (si nici cea mai extravaganta, existand si Porsche-uri sau Lambo ca masini de presa sau sponsors, pe langa SUV-urile, break-urile si dubele de asistenta). Insa vazand ca oamenii se bucura in mod egal la prezenta noastra acolo, copii arata extaziati cu degetul, adultii ne imbie la accelerari scurte sa auda evacuarea, lumea murmura incantata stanga-dreapta "Quattro Ce - Quattro Ce", e o extra confirmare ca masina asta are locul ei bine pastrat in heritage-ul automobilistic.
Mille Miglia nu e doar despre masinile legendare de alta data (peste 400 anul acesta) si de parcursul lor prin niste orase incarcate de istorie sau drumuri idilice printre vii, pe coasta, lac sau munti, ci si despre toata zarva creata in jur. Cu ocazia asta vezi alte sute de masini rare ale pasionatilor veniti sa asiste la cea mai frumoasa cursa din lume, deopotriva vechi sau noi: foarte multe Spidere din toate generatiile, SZ, RZ, Bmw Z1, Isorevolta, Wiesmann, Ferrari-uri de toate felurile, inclusiv un F40. Ocazie cu care am intalnit si alte 5 4C-uri pe traseu, oricum, infinit mai rare decat Porsche, Lambo sau Ferrari.
Consum mediu de 8.0l/100 pe tot sejurul, cu o viteza medie de 74kmh. Mers legal sau putin peste pe distantele lungi, stilul "smuls" in coloana sau intre locatii (cand aveam de recuperat), si destul de mult stat pe loc cu motorul pornit. Evident ca nu asta a fost criteriul, dar am calatorit practic cu masina economica din familie
Attachment:
IMG_4417.jpg [ 2.22 MiB | Viewed 1156 times ]
Attachment:
IMG_9661.jpg [ 2.36 MiB | Viewed 1156 times ]
Attachment:
IMG_9765-2.jpg [ 2.43 MiB | Viewed 1156 times ]
Attachment:
IMG_4974.jpg [ 1.43 MiB | Viewed 1156 times ]
Attachment:
IMG_5035.jpg [ 2.74 MiB | Viewed 1156 times ]
Attachment:
IMG_6591.jpg [ 2.54 MiB | Viewed 1156 times ]
Attachment:
IMG_0044.jpg [ 2.88 MiB | Viewed 1156 times ]
Attachment:
IMG_0640.jpg [ 2.08 MiB | Viewed 1156 times ]
Attachment:
IMG_4061.jpg [ 1.52 MiB | Viewed 1156 times ]