Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=32&t=2785
Page 6 of 6

Author:  spooky [ 03 Apr 2015, 13:04 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

Felicitari pentru cum ai grija de ea! Arata super coborata.
Cypy Quote:
Am noroc ca la service-ul unde merg de obicei proprietarul mi-e prieten si ma lasa sa-i hackeresc piciorusele alea
Mare noroc. Eu cand mergeam cu ea la service trebuia sa stau cu ochii pe ei ca pe butelie ca nu stiu cum mereu reuseau sa imi prinda si pragurile. Parca-s retardati.

Author:  Cypy [ 03 Apr 2015, 14:38 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

cristianmiu Quote:
Eu cand am dat-o jos nu am gasit solutia de a o desface precum cipy. Cea din plastic este dintr-o singura bucata. A durat o gramada pana am curățata-o asa cum trebuie.



Sent from my iPhone using Tapatalk
E ciudat oricum ca intre cele 2 bucati era un fel de garnitura, cautand pe eper codul garniturii nu am gasit nici o imagine cu galeria deschisa in 2 ci doar ea intreaga si nici vorba de garnitura. Totusi in sectiunea respectiva apare codul unui silicon de etansare cu care am inchis-o si eu la loc.

Author:  Cypy [ 07 Sep 2015, 21:43 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

Really low wedding car .
Intre timp se pare ca a cedat din nou rulmentul de pe dreapta spate, avand in vedere ca a tinut cam 1 an si aprox 10.000km cred ca a fost eroare de montaj sau de fabricatie a rulmentului. Rulmentul vechi a fost FAG, sa incerc altceva tura asta?

Attachments:
11850760_727552227356792_1842447398551268356_o.jpg
11850760_727552227356792_1842447398551268356_o.jpg [ 194.47 KiB | Viewed 7210 times ]
N&C-274.jpg
N&C-274.jpg [ 169.17 KiB | Viewed 7210 times ]

Author:  tzzivii [ 07 Sep 2015, 23:16 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

Din ultimele discutii cu Valak as zice ca montaj eronat.

Author:  nesquick [ 07 Sep 2015, 23:19 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

Cel mai probabil montaj eronat.

Daca diferenta nu este prea mare intre ricambi originali si afternarket ok, eu as zice sa mergi pe ricambi ;)


Sent from my mobile

Author:  comanr [ 07 Sep 2015, 23:38 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

sa fie intr un ceas bun cipisor, nu stiu ce sa zic, in ziua de azi e mai important sa tina caznicia, rulmentul dumnezeu cu mila, nimeni nu mai stie exact.

Author:  Cypy [ 08 Sep 2015, 09:44 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

cristianmiu Quote:
Cel mai probabil montaj eronat.

Daca diferenta nu este prea mare intre ricambi originali si afternarket ok, eu as zice sa mergi pe ricambi ;)


Sent from my mobile
In cutia de ricambi vine un rulment de la SNR , pe fata dreapta am pus ricambi...adica SNR si ce-i drept ala inca tine bine :) . Singurul element care ar putea sa difere e controlul calitatii poate o fi mai serios pentru cele ce pleaca pe ricambi. Tura trecuta nu am fost de fata la montaj insa tura asta voi sta langa mecanic , ceva sfaturi pentru un montaj corect ?

Author:  alfetta [ 08 Sep 2015, 10:25 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

In naval toti rulmentii sunt ina , fag sau skf , ina fiind cel mai des folositi.

Author:  comanr [ 08 Sep 2015, 10:38 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

Cypy Quote:
cristianmiu Quote:
Cel mai probabil montaj eronat.

Daca diferenta nu este prea mare intre ricambi originali si afternarket ok, eu as zice sa mergi pe ricambi ;)


Sent from my mobile
In cutia de ricambi vine un rulment de la SNR , pe fata dreapta am pus ricambi...adica SNR si ce-i drept ala inca tine bine :) . Singurul element care ar putea sa difere e controlul calitatii poate o fi mai serios pentru cele ce pleaca pe ricambi. Tura trecuta nu am fost de fata la montaj insa tura asta voi sta langa mecanic , ceva sfaturi pentru un montaj corect ?
cel mai bun sfat, nu trebuie folosit ciocanul!

don't use the fu**ing hammer!

не используйте молоток!

:mrgreen:

Author:  Valak [ 08 Sep 2015, 12:45 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

Mie mi-au nimicit recent un SKF pe spate, cel mai probabil l-au desfacut la montaj si apoi au incercat sa dea vina pe rulment. Apoi, nimeni nu il strange la cuplu, rulmentul face repede joc si se duce. Cuplul de strangere indicat de Alfa e de 320 Nm, adica unul destul de mare. Ca idee, VW spune sa il strangi la 180 Nm, apoi sa montezi roata si cu roata pe pamant sa mai strangi inca 180 de grade. Strangerea asta e tot reglajul lui, il strangi prea putin, isi face joc rapid si se duce, il strangi prea tare (foarte putin probabil) ori il spargi, ori se incalzeste, iti da toata vaselina afara si se gripeaza.

Author:  comanr [ 08 Sep 2015, 19:32 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

Valak Quote:
Mie mi-au nimicit recent un SKF pe spate, cel mai probabil l-au desfacut la montaj si apoi au incercat sa dea vina pe rulment. Apoi, nimeni nu il strange la cuplu, rulmentul face repede joc si se duce. Cuplul de strangere indicat de Alfa e de 320 Nm, adica unul destul de mare. Ca idee, VW spune sa il strangi la 180 Nm, apoi sa montezi roata si cu roata pe pamant sa mai strangi inca 180 de grade. Strangerea asta e tot reglajul lui, il strangi prea putin, isi face joc rapid si se duce, il strangi prea tare (foarte putin probabil) ori il spargi, ori se incalzeste, iti da toata vaselina afara si se gripeaza.
gresit, neadevarat, eronat.

rulmentii de alfa cu doua camasi interioare pot fi stransi pana in panzele albe, in cel mai rau caz va ceda piulita sau filetul de la planetara, insa cele doua camasi interne ale rulmentului pe care se face strangerea sant in asa fel gandite incat odata aduse in contact iese fix cota de rulaj a rulmentului, nu e ca la dacia veche unde trebuia sa strangi pana se blocau bilele si apoi sa slabesti cateva grade, aceia erau rulmenti conici, aici avem alta gasca in alta traista, toti rulmentii demontati de mine care erau stricati la alfa erau foarte bine stransi deci exclus aceasta varianta, doar in cazul in care e lasat nestrans se strica imediat.

cel mai important lucru este presarea butucului in rulment cu ajutorul unei prese, daca in urma procesului de presare se desface accidental rulmentul pot patrunde obiecte straine in rulment si pot scurta durata de viata a sa, mai exista si greseli de fabricatie chiar si la cei mai buni fabricanti, de exemplu am desfacut un rulment care huruia dupa cateva sute de km si am gasit o singura bila sparta, mi e greu sa cred ca la montaj s a spart doar o bila, restul erau perfecte, dar asta e un lucru rar, (comparabil cu rata de accident a unui avion in zilele noastre) la fabricantii premium.

multi rulmenti se strica de la apa, pur si simplu semeringul de etansare se uzeaza si la trecerea prin apa rulmentii iau apa si se strica imediat, se poate vedea usor daca e vorba de apa pentru ca apare rugina, tipul asta de rulment nu e gandit pentru trecut prin balta, e un rulment de sosea.

Author:  alfa146 [ 08 Sep 2015, 20:09 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

comanr Quote:
Valak Quote:
Mie mi-au nimicit recent un SKF pe spate, cel mai probabil l-au desfacut la montaj si apoi au incercat sa dea vina pe rulment. Apoi, nimeni nu il strange la cuplu, rulmentul face repede joc si se duce. Cuplul de strangere indicat de Alfa e de 320 Nm, adica unul destul de mare. Ca idee, VW spune sa il strangi la 180 Nm, apoi sa montezi roata si cu roata pe pamant sa mai strangi inca 180 de grade. Strangerea asta e tot reglajul lui, il strangi prea putin, isi face joc rapid si se duce, il strangi prea tare (foarte putin probabil) ori il spargi, ori se incalzeste, iti da toata vaselina afara si se gripeaza.
gresit, neadevarat, eronat.

rulmentii de alfa cu doua camasi interioare pot fi stransi pana in panzele albe, in cel mai rau caz va ceda piulita sau filetul de la planetara,
Pe spate, nu sunt rulmenti cu 2 camasi interioare. Aia sunt pe fata ! :wink:

Author:  comanr [ 08 Sep 2015, 20:13 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

alfa146 Quote:
comanr Quote:
Valak Quote:
Mie mi-au nimicit recent un SKF pe spate, cel mai probabil l-au desfacut la montaj si apoi au incercat sa dea vina pe rulment. Apoi, nimeni nu il strange la cuplu, rulmentul face repede joc si se duce. Cuplul de strangere indicat de Alfa e de 320 Nm, adica unul destul de mare. Ca idee, VW spune sa il strangi la 180 Nm, apoi sa montezi roata si cu roata pe pamant sa mai strangi inca 180 de grade. Strangerea asta e tot reglajul lui, il strangi prea putin, isi face joc rapid si se duce, il strangi prea tare (foarte putin probabil) ori il spargi, ori se incalzeste, iti da toata vaselina afara si se gripeaza.
gresit, neadevarat, eronat.

rulmentii de alfa cu doua camasi interioare pot fi stransi pana in panzele albe, in cel mai rau caz va ceda piulita sau filetul de la planetara,
Pe spate, nu sunt rulmenti cu 2 camasi interioare. Aia sunt pe fata ! :wink:

si mai gresit decat antevorbitorul, e acelasi rulment si spate si fata, difera priderea/ carcasa, incearca sa nu speculezi diverse lucruri decat daca te pricepi cu adevarat. :wink:

Author:  alfa146 [ 08 Sep 2015, 20:40 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

La ce model, ai vazut acelasi rulment ?

Author:  comanr [ 08 Sep 2015, 20:54 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

e acelasi tip de rulment cu doua camasi interioare, e foarte ok sa stii cand sa te opresti dar pentru asta trebuie sa stii unde vrei sa ajungi, ceea ce eu unul ma indoiesc.

Author:  alfa146 [ 08 Sep 2015, 20:58 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

Intreb, pentru ca am schimbat si la 156 si la 159. Mie nu mi s-a parut a fi la fel! :scratch:

Author:  comanr [ 08 Sep 2015, 21:08 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

ca sa reusesti sa blochezi rulmentii la strangere trebuie sa vina doi rulmenti separati la o roata, daca vine un singur rulment nu o sa reusesti in veci sa il blochezi daca il strangi, rupi tot si degeaba pentru ca acele camasi interioare se unesc si atat, nu se mai comprima, intelegi?

Author:  Freajka [ 08 Sep 2017, 09:00 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

Mi se pare mie sau ai vopsit masina ? :naughty:

Author:  Cypy [ 12 Sep 2017, 13:38 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

Nu, doar un detailing interior si motor. In afara de reviziile normale am schimbat again un rulment spate, un burduf planetara si am inlocuit furtunele de turbo cu unele siliconice dupa ce a pocnit cel superior in drum spre Budapesta si am fost nevoit sa merg si sa vin asa cu locomotiva.
Sunt ceva update-uri pending. Voi reveni cu noutati cand voi avea timp sa le montez :D

Attachments:
21273453_1587380107987284_3719539062005825921_o.jpg
21273453_1587380107987284_3719539062005825921_o.jpg [ 177.41 KiB | Viewed 5061 times ]
21742057_1592775280781100_996503384_o.jpg
21742057_1592775280781100_996503384_o.jpg [ 322.89 KiB | Viewed 5061 times ]
21754953_1592775410781087_767193464_o.jpg
21754953_1592775410781087_767193464_o.jpg [ 477.72 KiB | Viewed 5061 times ]

Author:  adriand78 [ 12 Sep 2017, 13:58 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

Felicitari pentru modul in care ai grija de masina asta! :dribble:
Cred ca este printre putinele 156 facelift de pe forum (daca nu chiar singurul) care mai are topic activ cu masina. Bravo, Ciprian! :clapping:

Author:  mugurel [ 12 Sep 2017, 14:41 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

Si eu ma bucur ca nu ai vandut-o , ca cine stie pe ce maini ajungea :)

Author:  Cypy [ 03 May 2018, 18:44 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

Soo, pentru ca se apropie festul la care sper sa ajung si eu anul asta am facut revizia de primavara unde s-au inlocuit urmatoarele:
- brate superioare FRAP modificate de comanr ( solutia cu rulmentul pe bucsa, in bucsa de fapt :) ) sunt si eu curios cum se vor comporta, voi reveni aici cu un feedback
- brate inferioare lemforder
- filtre, ulei Total Quartz 9000 5w40
Era in plan sa pun si setul de bare stabilizatoare Eibach cele de pe Alfisti insa cum nu am avut bielete antiruliu pregatite iar cele vechi se pare ca nu vor sa iasa decat cu flexul ma vad nevoit sa aman momentul :ban: .
Sper ca pana in fest sa apuc sa revopsesc capota si pragurile ( pentru ca romanica si pentru ca pietre)

Author:  Cypy [ 04 Jun 2019, 22:47 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

Sa vina festul zic:
- reconditionat turbina - TurboToni Suceava
- spalat catalizator - TurboToni Suceava
- amortizoare spate Bilstein B8 noi ( am reusit sa rup unul vechi )
- bara stabilizatoare spate Eibach ( o am si pe cea de fata dar nu a fost vreme si de ea )
- bielete antiruliu spate Meyle
- cilindru ambreiaj pedala nou TRW ( al treilea )
- scut nou plastic
- revopsit capota , 4 portiere, aripi fata, praguri etc. almost integrala

Attachments:
61933851_2875736272651768_2850634141555228672_n.jpg
61933851_2875736272651768_2850634141555228672_n.jpg [ 1.05 MiB | Viewed 3765 times ]

Author:  Danila Alexandru [ 09 Jun 2019, 00:17 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

Wow! am ramas uimit, dupa atatia ani si inca arata ca-n prima zi! Felicitari Ciprian! Poate ne vedem intr-o zi ca si asa suntem la 30 de minute distanta fata unul de altul!

Author:  coasamihai [ 16 Jun 2019, 10:35 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V M-Jet

Salutari! Cred ca te-am zărit ieri pe Cluj-Dej!

Trimis de pe al meu SNE-LX1 folosind Tapatalk


Page 6 of 6 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/