It is currently 28 Apr 2024, 06:21

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 154 55 56 57 58 Next
Author Message
PostPosted: 12 Jan 2022, 11:24 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
1650 in varianta v6 la 166. Cu 2.0 cred ca pierde vreo 100kg. Nu ca la 1500+ nu ar fi vreo balena pentru motorasul ala.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2022, 12:51 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
italian_car_fan_87 Quote:
Tatăl meu a avut 2.0 TS pe 147, 156 și Spider. Motorul are niste valente sportive destul de pronunțate. Sigur, montat pe o balena de 1650kg ca 166, nu se simte la fel de vioi. Dar este un motor facut sa traga bine sus în ture, spre deosebire de exemplele nemtesti date de tine mai sus, care nu agreează atat de mult turatiile mari. Uleiul 10W60 își păstrează mai bine proprietatile la mers sportiv sau la mers susținut cu viteze mari pe autostrada. De asta e precizat ca varianta pentru cei care conduc sportiv.
Foarte bine spus!

TS-ul funcționează fain rău de la 3500rpm în sus. Iar la drumuri lungi si viteze mai mari il ții constant ±5000rpm. Motoarele aspirate de la bmw cât si Mercedes trag mai bine de jos, însă se plafoneaza undeva la 5000rpm. TS-ul este în largul lui între 4500-6000rpm...

Cand scriu rândurile astea mi se face pielea de găina... ce minunăție de motor... Sincer, nu știu cât de repede prindea viteza (probabil raportat la vremurile de acum te depășește o loganeata 1.5dci fără prea mult efort), însă sunetul si senzația oferită, priceless.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2022, 21:20 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pana la urma, uleiul 10w60 este binevenit pentru TS , indiferent de stilul de mers , chiar daca se merge normal, in afara de bani platiti in plus fata de 10w40 ,nu vad o alta problema .

Oricum , mersul prea sportiv dauneaza serios bugetului , pe langa consumul destul de mare (in specificatii TS, consuma mai mult decat concurenta) , se uzeaza motorul mai repede ,plus planetare si ce mai tine de transmisie , asa ca ii las pe cei cu motoare mai mari sa nu isi puna problema asta .
Avand in vedere ca folosesc masina aproape zilnic , nu imi ies socotelile cu mersul prea sportiv.


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2022, 23:27 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
iuli78 Quote:
Pana la urma, uleiul 10w60 este binevenit pentru TS , indiferent de stilul de mers , chiar daca se merge normal, in afara de bani platiti in plus fata de 10w40 ,nu vad o alta problema .
Puneti ce vreti, eu nu am avut curaj sa pun 10w60, bine nici nu am avut una sa consume incat sa pun un ulei gros. Cel mai potrivit ulei si care mi s-a parut ca motorul era silentios, pornea extrem de usor a fost 5w30, apoi 5w40.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2022, 14:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
"N-am avut curaj sa pun 10w60"...pe asta nu prea am inteles-o. 10w60 ar trebui sa fie la paritate cu 10w40 pana ajunge sa se incinga prea tare motorul si uleiul. Trecand de un anumit punct w40 nu mai face fata in timp ce w60 ar trebui sa continue sa fie total adecvat. Deci chiar nu inteleg de ce nu ai pune w60 chiar si fara un mers agitat.

La temperatura ambientala de 10-20 grade nu se vad diferente sesizabile cu ochiul liber intre 5w si 10w, amandoua aceeaai marca, aceeasi gama (Fuchs ce folosesc eu momentan). Amandoua par la fel de "groase".
Am pus la un moment dat si 0w si la temperaturi ambientale de primavara-vara par sa "curga" la fel.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2022, 15:31 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jun 2009, 21:02
Posts: 991
Location: Brasov
Cand sunt grade cu minus afara, pe 10w40 e mai sanatoasa pornirea comparativ cu 10w60 (chiar daca au ambele "10W", vascozitatea este diferita). Acum exemplar ar fi 5w50 iarna iar restul sezoanelor 10w60.

_________________

166 V6 TB Zender
147 1.6 TS ECO

GT 2.0 jts
156 SW 1.9 8v
147 FL 1.9 8v
GTV 2.0 ts
146 1.4 ts


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2022, 19:08 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
57 pagini scrie degeaba... am ajuns de unde am plecat...

10w40 producator X vs 10w40 producator Y vs 10w40 producator Z = cand il torn in motor si sunt 5grade afara mi se pare ca cel de la producatorul X este mai gros ca cel de la producatorul Y dar mai subțire ca cel de la producatorul Z chiar dacă toate au același indice... iar dacă se murdărește nu e bun... sau invers... :bash: :bash: :bash:


Ma fratilor, exista fise tehnice... încercați sa le înțelegeți... de asemenea încercati sa înțelegi ca un ulei nou cu același indice (10w40 spre ex) are aceiași vascozitate indiferent de producător.

E ca si cum am spune ca berea Heineken cu 5% alcool este mai tare ca cea becks tot cu 5% alcool :lol:

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2022, 20:26 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jun 2009, 21:02
Posts: 991
Location: Brasov
Este diferita vascozitatea in functie de producator la aceeasi indici :), cauta specificatii de exemplu la Mobil vs Motul.

_________________

166 V6 TB Zender
147 1.6 TS ECO

GT 2.0 jts
156 SW 1.9 8v
147 FL 1.9 8v
GTV 2.0 ts
146 1.4 ts


Top
   
PostPosted: 14 Jan 2022, 08:42 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Tag Quote:
Este diferita vascozitatea in functie de producator la aceeasi indici :), cauta specificatii de exemplu la Mobil vs Motul.
Da, știu că există. Ce am vrut sa spun a fost că, personal consider că este greu sa ne dam seama de acest aspect când îl turnam in motor. Cred că doar avem impresia că unul este mai gros sau mai subțire. Pe hârtie indexul de vâscozitate diferă destul de puțin de la producător la producator.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2022, 14:34 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
cel mai in măsură să scrie pe aici este herr zveroboi78 amiralul din Franta. Se pricepe la fise tehnice cum sa aleagă un ulei bun.
Cred ca ptr 2.0TS un Selenia Abarth 10w50 ar face fata cu succes în toate timpurile, decat magiunul 10w60
https://extranetpli-eu.pli-petronas.com ... ec_eng.pdf


Attachments:
Screenshot_20220116-133305.jpg
Screenshot_20220116-133305.jpg [ 113.43 KiB | Viewed 856 times ]
Top
   
PostPosted: 16 Jan 2022, 16:48 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
E prea scump și prea greu de găsit și dacă te uiți comparativ cu fișele celorlalți e în zona lor.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2022, 18:21 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
se găsește și la noi, nu este asa de scump, probabil că nu l-ai cautat pe google.Este varianta de top uleiul asta, de aia si costa atat.
https://www.procars97.ro/ulei-motor/573 ... 19832.html
Colegul zveroboi78 folosise varianta 5w40 in alfa romeo lui.
Te-ai uitat măcar cat costa Selenia Sport Power 5w40 5 litri?
Nu e pentru oricine. Doar cine isi permite. Este un ulei superior.

Pentru cei care nu si-l permit, se pot uita la Total Quartz Racing 10w50,ala chiar este ieftin
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... X8x_XIL9Gp


N


Attachments:
Screenshot_20220116-172100.jpg
Screenshot_20220116-172100.jpg [ 723.31 KiB | Viewed 835 times ]
Top
   
PostPosted: 17 Jan 2022, 00:22 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
yux_mm Quote:
"N-am avut curaj sa pun 10w60"...pe asta nu prea am inteles-o. 10w60 ar trebui sa fie la paritate cu 10w40 pana ajunge sa se incinga prea tare motorul si uleiul. Trecand de un anumit punct w40 nu mai face fata in timp ce w60 ar trebui sa continue sa fie total adecvat. Deci chiar nu inteleg de ce nu ai pune w60 chiar si fara un mers agitat.
Este foarte gros, e un ulei destinat masinilor care merg pe circuit si care ajung la temperaturi ridicate. Pentru o masina care parcurge undeva la maxim 12km dintr-o data si asta in cel mai mare oras si tara, nu este deloc benefic, ba din contra.
Btw, 10w am pus pentru ca asta era in carte, nu as mai pune asa ceva in motor.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2022, 10:30 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2928
Location: Bucuresti
Am folosit mereu 10W60, si la 2.0ts si la 2.0jts.
La 2.0ts este recomandat daca conducerea este sportiva, iar la 2.0jts este obligatoriu.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2022, 13:03 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
@doogy Unde puteam sa-l caut decat pe "goagal"? :lol: Zici ca nu-i scump? 169 lei pentru 2l si nu cred ca-l vand la cutie de 1l, asadar in mod normal iti trebuie pentru un schimb la TS/JTS vreo 4.5l, dar hei, nu poti cumpara 5 l, asa ca trebuie sa iei 6, astfel rezulta 3 cutii care au un cost de 507 lei fara filtru si manopera. Iti raman pentru completare, dar asta e partea a doua. Link-ul pus de tine e abia pe a patra pagina de cautare. La restul magazinelor din tara, care le numar pe degetele de la o mana, preturile pleaca pentru 2 l de la 300 lei (tg de piese) pana pe la 515 emag si 542 un altul de piese.
In concluzie, Abarth nu prea isi merita banii pentru ca celelalte uleiuri din gama sa pot fi chiar mai bune sau la fel de bune, la un pret mai mic, gen Motul, Liqui, Total si restul. Cred ca mai bine de jumatate din pretul ala e dat pe marca. La pretul ala se ia la tranta cu Yacco si Ravenol.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2022, 14:19 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Caz concret: jts 2.2

Ulei 5w40, mers oras (nu sportiv), vit medie de deplasare 25km/h. (Practic ocoleam cu succes orele de vârf).
Temp ulei ok, 90 , foarte rar urca spre 100.

Schimbat zona, traseul si orele de deplasare, vit medie 15km/h, chiar sub.
Temp ulei 100, urca și spre 110 in bara la bara, cand ventilarea naturala practic nu era posibila. Intrau ventilatoarele pe treptele mari, nebunie. Începusem sa folosesc ac-ul chiar si cand nu mi-as fi dorit.

Pus 10w60, all good. Temp ulei sta la 90, doar exceptional creste spre 100.

Nu sunt specialist in uleiuri, nici nu imi place sa stau sa pierd foarte mult timp cu niște indici pe care ii înțeleg doar marginal.

La feeling, ureche (plus ce mai indica ceasurile, temp ulei etc) si cum se comporta mașină, 10w60 pare ok pt usage-ul meu actual.

La 1.6 TS, 5w50 mi s-a părut cea mai echilibrata alegere. Cu minusurile aferente, pt ca am întâmpinat situații în care furnizorul mi-a spus: nu avem pe stoc si mai aducem abia peste 3 luni, când primim x tir-uri de marfa noua.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2022, 20:25 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu stiu motivul pentru care uleiul 5w60 nu este prea raspandit , la prima vedere genul asta de ulei trebuie sa fie bun iarna cat si vara , singurul pret gasit este destul de obscen pentru utilizatorul obisnuit, 1000 lei 5 litri .
Cum se vede si in poza de mai jos este diferenta mare la temperaturi mai mici in favoarea lui 5w40 fata de 5w60 , chiar daca amandoua au 5 in fata.
Daca era la un pret decent ,si aveau si specificatii recomadate cred ca era o varianta mai buna decat 10w60 , teoretic ambele uleiuri sunt destinate masinilor cu multi cai putere.


Attachments:
5-60.jpg
5-60.jpg [ 194.16 KiB | Viewed 665 times ]
Top
   
PostPosted: 17 Jan 2022, 21:40 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
nu e cerinta pentru 0w60 și 5w60 la noi in tara. De aia nu se aduce.
Te poți uita spre un ulei de top redline 5w40 inuman de gros sau amsoil 5w50. Doar cine isi permite.
https://boutiqueoils.ro/5w-50/224-amsoi ... 946ml.html

https://boutiqueoils.ro/5w-40/22-red-li ... 54093.html

Ptr iuli78 si goldfinger , uleiul folosit de zveroboi78 in Alfa Romeo 1,4
16v turbo MultiAir, Fiat Panda 1,1 și Ford Fiesta 1,3 este Selenia Sport Power 5w40
https://www.turacoauto.ro/catalog/tag/u ... er-5w40-5l

Toate uleiurile astea sunt de top, rezistenta la stres, căldură mare, viteze mari

De-aia ziceam ca nu mai sunt la moda în 2022 uleiurile groase gen 10w60


Attachments:
Screenshot_20220117-203427.jpg
Screenshot_20220117-203427.jpg [ 262 KiB | Viewed 651 times ]
Screenshot_20220117-203738.jpg
Screenshot_20220117-203738.jpg [ 496.92 KiB | Viewed 651 times ]
Screenshot_20220117-204816.jpg
Screenshot_20220117-204816.jpg [ 191.98 KiB | Viewed 647 times ]
Top
   
PostPosted: 17 Jan 2022, 22:32 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Eu te-am pierdut: zici 5w40 inuman de gros si sfarsesti cu 10w60 ca fiind un ulei gros?!...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2022, 22:40 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
:lol:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2022, 00:11 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Tag Quote:
Cand sunt grade cu minus afara, pe 10w40 e mai sanatoasa pornirea comparativ cu 10w60 .
Nu neapărat.
Între 2 uleiuri cu aceeași clasă de vâscozitate la rece, ăla cu CCS și MRV mai mici e mai sănătos.
Un 10w60 cu baze performante (gen Shell Helix Racing cu "Pure plus technology" pe etichetă, deci pe baza de ulei GTL, adica grupa III+) s-ar putea sa fie mai performant la rece decât un 10w40 cu baze mai vechi, gr III
Zic "s-ar putea", ca n-am timp sa caut fise tehnice.

Repet, pt performanta la rece la uleiuri din aceeași clasa (5w vs 5w, 10w vs 10w) uitați-vă la CCS și MRV, nu la alte info gen vâscozitate la 40°, indice de vâscozitate etc, nu sunt relevante pt demarajul la rece.
Am explicat totul la pag 50 pe larg,
viewtopic.php?p=355754#p355754
și la pag 53 pe scurt (4 rânduri...)
viewtopic.php?p=363322#p363322

Și chiar ma bucur ca "bătrânii " de p-aici au prins ideea.


Comparatiile ochiometrice n-au nici o relevanță, vâscozitatea la ulei variază f mult cu temperatura. Un ulei scos din subsol de la rece pare gros, același ulei scos din pod vara pe canicula sau dintr-un motor care tocmai a fost încins pe serpentine sau în mers bara la bară curge ca apa de izvor.

Apropo de vâscozitatea la rece, singurul lucru care ma deranja la MultiAir erau smuciturile și balbaiala la primele acceleratii cu motorul la rece, dimineața.
Cum e vorba de un sistem electro-hidraulic, care transmite comenzile spre supapele de admisie aer prin intermediul unei coloane de ulei, m-am gândit ca are de-a face cu vâscozitatea f mare a uleiului la rece.

Asa ca am trecut de la 5w40 la 0w40, deși rar vad temperaturi sub -3°
Smuciturile la primele acceleratii s-au redus f mult, cu vreo 60-70%. Cum ating oleacă pedala la câteva secunde de la demaraj, cum dispar complet pt ziua respectivă. Asta când mai apar...

Nu eram fan Mobil1, pana am dat de asta:
https://www.mobil.com/en/lubricants/for ... -x3-0w-40/

Vâscozitatea la 100° 14.1, mare pt un 0w40, sper sa ma țină 12000km.
HTHS 3.8 (tare !)
Pe lângă specificația Fiat care trebuie, e printre puținele uleiuri care îndeplinesc noua norma de la Porsche (C40, pt modelele f sportive, au parteneriat...)
11 euro/L pe Amazon.

Selenia Sport Power 5w40 a cam dispărut, înlocuit de Selenia Quadrifoglio. F greu de găsit, și niște preturi... no comment.


Last edited by zveroboy78 on 18 Jan 2022, 00:37, edited 2 times in total.

Top
   
PostPosted: 18 Jan 2022, 00:20 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
iuli78 Quote:
Nu stiu motivul pentru care uleiul 5w60 nu este prea raspandit ,
E foarte greu de făcut cum trebuie, dpdv tehnic
Trebuie baze f bune, care costă. Ori rasoleala cu baze mai ieftine bucsite de polimeri gen VII, care se toacă repede și lasă ceva depuneri, dacă nu-s de top.

Plus ca nu se caută, acum la moda sunt polizoarele eco, care încearcă s-o taraie cu licori ultra subțiri 0w16 bucsite de aditivi. Nu mai e la moda termenul "antiuzura", ci "uzura accepatabila"
Înțelegeți voi... :D


Top
   
PostPosted: 19 Jan 2022, 11:03 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La temperaturile actuale de dimineata -2-3 grade ,motorul porneste normal cu 10w60 , nu se aud zgomote in plus , nu cred ca ii dauneaza asa de mult la pornire , daca stateam pe la munte sau in zone unde temperaturile sunt mai scazute o perioada mai mare de timp , atunci puneam ceva mai subtire .

Este mai greu cu specificatile detaliate , pentru ca producatori nu scriu prea multe in fisa uleiului si tot informatile care scriu ei in pdf,ajung la clienti . Teoretic nu ma dadeam in vant dupa 10w60 ,ca nu merg prea sportiv cu masina , dar am zis ca daca vreau sa o turez ceva mai mult ocazional , sa aiba ulei bun . Pe viitor o sa caut mai multe informatii despre 5w50 ,care ar trebui sa fie o alternativa buna pe timp de iarna si mai buna decat 10w40 pe timp de vara.
Singura neplacere ca Alfa nu specifica nicaieri de 5w50 , dar asa ei nu specifica nici 5w40 , si se pare ca motoarele TS merg ok si cu el.


Top
   
PostPosted: 19 Jan 2022, 14:00 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
iuli78 Quote:
Este mai greu cu specificatile detaliate , pentru ca producatori nu scriu prea multe in fisa uleiului
Așa e, unii n-au cu ce se lăuda, alții au alte motive; nu stau sa le găsesc eu scuze.
Dar dacă ei nu-mi spun pe bune ce poate produsul lor, eu de ce să scot banu? Trec la alt producător.
Mobil în cazul meu.

Nu ma interesează paragrafele interminabile de marketing, nici densitatea, nici vâscozitatea la 40° (nu știu de ce o tot publică, ca să poți verifica c-au calculat corect indicele de vâscozitate:D ?)
Eu vreau să știu astea 4-5 valori
viewtopic.php?p=363322#p363322
Plus ce aprobări au (=ce teste au trecut)

Nu se aplică doar la uleiuri.

Acu un an mi s-a stricat masina de tuns, după vreo 15 ani.(?) O pramatie de 18 RON făcută în Finlanda sau Rusia, dar care a făcut istorie. S-au tocit lamele, motorul era încă ok. Înaintea ei am avut una la care-a crăpat motorul în 6 zile.
Când încă mai mergea, am luat una modernă fără fir, cu baterie. Cum intram cu ea în smocuri de par mai dese, cum ii scădea turația, ca motorul care moare la deal , apoi s-au tocit și lamele. Deci a ajuns și asta la pubela cu reciclabile :)

O zi întreagă am bătut magazinele, din zeci de modele, doar 3-4 afișau PUTEREA motorului în Wați (și astea erau ieftine și pe cablu). În rest vrăjeală, leduri, wireless etc., dar în afară de preț, nu prea vezi CIFRE...

Din alea 3, cea mai forțoasa era o marca ieftina de supermarket la 9,99 , simplă fără figuri. Motorul ăleia sigur tine o veșnicie, pana nu mai taie lamele.

Am pus câțiva euro în plus si-am luat una aproape la fel de puternică, dar cu lame care cică se auto ascuțesc, ceramică &stuff. Hai sa-i cred pe cuvânt la faza asta.

Ce vreau sa spun cu paranteza asta: au trecut vremurile când ingineru calcula ca trebuie un motor de 25W, da-l făceau de 30, ca să fie siguri ca ține. Dădeai un ban, dar știai că face.

Acu e cu economia la sânge de costuri de producție, produsul "perfect " e ala fabricat de niște amărâți în lumea a 5a, cu niște gioarse de materiale care abia duc garanția (pe hartie) .
Și 5 pagini sclipicioase de marketing, cu vulturi, țîțe și leduri. Plus un preț de Dubai, ca e "firmă "
Gata cu offtopic-ul, scuze.

De-aia vreau date, cât ma mai duce capul sa le pricep.


Top
   
PostPosted: 19 Jan 2022, 14:49 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
O comparație între ce folosesc, yacco 10w60 vs selenia sport 5w40power.

Practic eu am urmărit vâscozitatea si tbn-ul. :D
Attachment:
Screenshot_20220119-132402_Drive.jpg
Screenshot_20220119-132402_Drive.jpg [ 497.79 KiB | Viewed 519 times ]
Attachment:
Screenshot_20220119-132149_Drive.jpg
Screenshot_20220119-132149_Drive.jpg [ 1.39 MiB | Viewed 519 times ]

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 154 55 56 57 58 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]