It is currently 28 Apr 2024, 19:44

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 154 55 56 57 58 Next
Author Message
PostPosted: 12 May 2021, 16:11 
Offline
User avatar

Joined: 13 Aug 2020, 00:54
Posts: 32
Car: Alfa Romeo 159 TBI
Location: Bacau
Da, am vazut ca Selenia Sport Power e laudat. Ce nu inteleg eu totusi e ca in carte scrie ca trebuie ulei cu aprobarea Fiat...S2, iar Selenia SP este -GH2. Ma ajuta cineva sa inteleg diferenta. Pe configuratorul Petronas, Selenia SP apare ca recomandare. Oricum masina tot cu uleiul asta a mers, sa vad acum unde gasesc.

L-am mai gasit si pe asta: https://www.emag.ro/ulei-motor-fuchs-ti ... D8RWG3BBM/
Pareri?


Top
   
PostPosted: 03 Jun 2021, 23:54 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
salut,
daca la gt-ul meu pun 10w40 in loc de 5w40 este gresit? se duce mult ulei pe epurator cu toate ca l-am schimbat.aproape de fiecare data cand schimb uleiul "spal" motorul cu mobil delvac 10w40.las motorul sa mearga cam 10 minute si este foarte silentios in comparatie cu 5w40 chiar daca este selenia,shell sau agip.
in 12500 km a mancat cam 500 ml.la alfa 145 1.9 jtd 8v cu 10w40 nu completam intre schimburi.

ma gandesc ca la urmatorul schimb sa ii pun 10w40,ulei ce il pun la generatoarele de curent de la vapor.merg 800 de ore la full capacitate.

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 04 Jun 2021, 01:46 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
In UK si probabil in tarile cu ierni blande se pune 10w in motorul asta. Daca il folosesti doar vara nu e nici o problema. Legat de uleiul in sine, vezi sa aiba specificatiile corecte. Lasa generatoarele de pe vapor de care zici ca motoarele alea au alte specuri, alte uleiuri. Plus ca generatoarele alea functioneaza la gen 1000-1200rpm costant, deci cu totul alta mancare de peste. Eu as sta cuminte.
Incearca Fuchs. Mie mi se pare foarte ok. Si benzina premium daca vrei mers mai linistit al motorului. Vezi de exemplu V-Power in Jermania, sau varianta echivalenta de la BP in Austria.

Pentru ierni in Ro eu as merge pe 5w sau chiar 0w. Am folosit 0w, dar pentru ca in UK iernile sunt blande, nu am observat nici o diferenta intre 5w si 0w la por irea la rece. La cald nu ar trebui sa fie oricum nici o diferenta.
De mentionat ca experimentul cu 0w a fost cu fix acelasi model de ulei ca cel 5w.

Legat de consum, cred ca tine de nivelul de uzura al motorului si turbinei. Eu la o utilizare normala, sa zicem, completez cam 100-200ml la 10k km, in general cam dupa primii 6-7k km. Pana se fac 10k posibil sa se mai consume oleaca. Deci cred ca vorbim de un 200-300ml la 10k. Cel mai hardcore a fost completare cu 400-500ml la 10k km, dar in aia 10k au intrat un Trans, pe vremea cand se faceau, si cam 2 ture Bv - Bucale pe Cheia saptamanal.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 04 Jun 2021, 10:12 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
@yux_mm,eu am diesel si cred ca am bagat motorina cam de la toti.mare diferenta nu este.
masina are 212k km,aproape 80k i-am facut pe autostrada.probabil consuma putin ulei la acest regim de mers.chestia este ca se duce mult pe epurator.l-am schimbat degeaba.
sigur conteaza si uzura motorului si a turbinei.celalalt gt avea cam aceiasi km si turbina incepuse sa fluiere si nu completam mai mult de 100 ml intre schimburi.
ulei 10w40 de la vapor am zis sa pun experimental din germania pana acasa....

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 04 Jun 2021, 12:55 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Tot experimental poate faci motorul franjuri :lol:
Ia si tu lista completa de specificatii a uleiului si compar-o cu Selelenia de exemplu. Daca datele sunt identice, baga. Daca nu...cum ti-o da mana si cum o vrea al de sus.

Pentru 30-40oiro nu stiu daca are rost sa te zgarcesti. Vrei 10w, ia un 10w cu specuri pentru jtd si cu asta basta.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 04 Jun 2021, 16:02 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
nu este vorba de bani.....daca ma hotarasc o sa pun un ulei cu specificatiile fiat.
pun poza cu uleiul cu care spal motorul inainte.


Attachments:
ulei mobil.jpg
ulei mobil.jpg [ 90.81 KiB | Viewed 1961 times ]

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit
Top
   
PostPosted: 29 Dec 2021, 09:53 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
O sa inlocuiesc zilele astea uleiul de motor , initial vroiam sa cumpar tot Valvoline 10w60 ,dar nefind pe stoc in perioada asta , am decis sa iau Liqui Moly 10W60 de la Emag , au preturi bune fata de celalate magazine ,am crezut ca toate 10w60 sunt sintetice ,dar se pare ca Valvoline este semisintetic si Liqui Moly este full sintetc .

Eu cred ca se merita 10W60 , in Constanta nu sunt temperaturile asa de scazute ca in alte parti si nu cred ca este o problema asa de mare pentru motor ,sa se foloseasca 10w60 pe toata perioada anului ,probabil daca stateam la munte sau in zone unde temperaturile scad mai mult ,era o problema .

Teoretic ma interesa un 5w50 ,mai bun decat un 10w40 la temperaturi scazute si ridicate ,dar daca nu specifica nicaieri acest ulei pentru 2.0TS ,nu are rost sa ma complic .

Daca vechiul motor nu crapa ,ramaneam tot la 10w40 dar am zis sa-l schimb ,poate 10w60 ii ofera o ungere mai buna ,mai ales ca masina este pe gpl si
motorul ar trebui sa se incalzeasca ceva mai tare .


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2021, 10:45 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
@iuli78 Ba chiar mai bun e Motul X Power 10W60 si e cam același preț.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2021, 16:17 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc ! Ma uit acum dupa Motul ,pe unde are si cat costa , facusem comanda de Liqui Moly , a ajuns la sediul Emag , pot sa o ridic pana pe 31 daca nu ma razgandesc si iau Motul . Nu imi place la Emag ca au ajuns sa ceara bani pentru ridicarea din sediu si pe tranzactile cu cash din sediu .


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2021, 18:20 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Eu iau de pe Targuldepiese.ro. Mai ieftin ca pe epiesa care e de fapt același sau autokarma uneori și iau cu ridicare din sediile lor.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2021, 19:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Tot de la Targul de piese am facut comanda , vad ca la Autokarma au preturile ceva mai ridicate , Motul 10w60 -248lei Autokarma ,225 lei Targul de piese . La Liqui Moly se pare ca cea mai buna oferta ramane tot emag , mult mai ieftin decat magazinele de mai sus .

Am facut comanda , vine maine uleiul , ca filtrul de ulei Mahle si saiba de la busonul de scurgere sunt in magazin de ieri .
Incerc sa o tin motorul asta doar cu 10w60 , chiar daca se pierd niste bani datorita scurgerii de ulei pe la simeringul de la arbore dinspre cutie.

In 12.500 km cat am facut pana acum cu Valvoline 10w60 ,au intrat cei 0,5 litri ramasi din bidonul de 5 plus 2 bidoane de un litru , daca nu aveam piederi de ulei, stiam daca motorul manaca ulei ,asa nu pot estima , daca nu se consuma , il schimbam la 10.000 km asa am mai lungit-o cu el .


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2021, 21:50 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Puteau si cei de la Motul ,sa arunce pe eticheta lui 10W60 niste recomandari , de exemplu daca pe site scrie, ca se poate folosi acolo unde producatorul recomanda FIAT 9.55535-H3 (cum este Selenia 10w60) , puteau sa bage si ei pe fata sau spate recomadarea asta , sa nu se multumeasca doar cu A3/B4 pe fata si pe spate niste recomandari compatibile cu marci /modele destul de rare in general .

Referitor la 10w60 , din cate am mai citit ,sunt multe marci care ofereau motoare de 2.0 benzina ,cu puteri asemanatoare cu cele al TS sau mai mari ,dar nu cred ca specificau pe undeva ca se poate baga si 10w60 , din cauza asta nu stiu motivatia ,pentru care cei de la Alfa Romeo,recomandau la Twin Spark daca se folosea masina ceva mai sportiv ,sa se bage 10w60 , ca TS o fi si mama sportivitatii in comparatie cu motoarele concurente si ii trebuia ulei recomandat masinilor cu multi cai putere.


Top
   
PostPosted: 31 Dec 2021, 12:37 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Cauta data sheet-ul ca sa vezi specificatii si compatibilitati.


Attachments:
Screenshot_2021-12-31-09-41-25-058.jpeg
Screenshot_2021-12-31-09-41-25-058.jpeg [ 663.04 KiB | Viewed 1088 times ]

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6
Top
   
PostPosted: 31 Dec 2021, 22:05 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Intrasem pe site-ul celor de la Motul , acolo sunt informatile complete , din cauza asta scriam ca au omis sa treaca niste specificatii pe bidonul de ulei ,cum este compatibilitate cu Fiat 9.55535-H3 , ma qandesc ca nu toti se uita pe net inainte sa cumpere uleiul , uni merg direct in magazin , conteaza sa sara in ochi anumite recomandari afisate pe eticheta .

Sunt mai multe marci care fac uleiuri 10w60 si zic ca sunt compatibile cu masinile care au recomandari Fiat 9.55535-H3 , Valvoline , Liqui Moly ,Motul , Motul este singurul care pomeneste ceva de Alfa Romeo ,dar nu pe bidon , doar in pdf-ul dupa site , bininteles ca nu zice ceva de Twin Spark ca nu o fi vre-o minunatie de motor .

O sa incerc sa ma mai documentez ,de ce recomanda Alfa Romeo ,pe langa 10w40 si ulei 10w60 la TS , ma gandesc ca trebuie sa fie o explicatie oficiala .

Am luat Motul 10w60 , este deja in masina alaturi de filtru de ulei si o saiba noua la surbul de scurgere .

Mai jos este diferenta intre uleiul curat Valvoline 10w60 si cel scurs din masina tot Valvoline, dupa 12.300 km , chiar daca am bagat 2,5 litri in acesti km nu este prea curat , din cate tin minte Selenia 20k era ceva mai curat dupa 10.000 km . Am atasat si o poza cu specificatile bidonului Motul 10w60.


Attachments:
Valvoline 10w60.jpg
Valvoline 10w60.jpg [ 219.33 KiB | Viewed 1059 times ]
Motul10w60.jpg
Motul10w60.jpg [ 151.82 KiB | Viewed 1059 times ]
Top
   
PostPosted: 31 Dec 2021, 22:47 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Să nu mai treci de 10 mii la schimbul de ulei. Eu am folosit la toate Alfele, TS și JTS, doar 10W60 pentru că atunci când am ocazia chiar îi arat 7000 rpm, fie de plăcere, fie de nevoie. :naughty: Am început cu Selenia Racing prin 2009-'10, apoi Liqui și apoi doar Motul. Ravenol este și el pe listă, dar fiind foarte aproape de Motul, între cele două dictează prețul și disponibilitatea. N-am abuzat de motoare iarna cu porniri pe geruri nebune.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 01 Jan 2022, 19:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Si eu schimb uleiul de obicei la 10.000km ,dar de data asta a aparut un drum de 1000km pe care nu il luasem in calcul , si bani pe schimb de ulei sau dus pe drum .
Eu nu ajung la 7000 de ture , dar cu 5000 se intalneste mai des ,foarte rar peste , doar daca trebuie sa fac o depasire mai serioasa , iar pe autostrada nu are rost , ca la 130 km/ora am 4000 ture (tr.5) si mai mult de 150 nu merg.


Top
   
PostPosted: 07 Jan 2022, 23:31 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jun 2008, 15:51
Posts: 223
Car: Alfa 166 3.0 V6
Location: Bucuresti
Motul X Power am pus și eu, a ieșit cel mai bine in acest test comparativ de uleiuri 10W60, iar foarte aproape e Ravenol:

https://youtu.be/VvYW5DWJBWE

Cred ca rămân pe Motul și la următorul schimb. Am aproape 10.000 km cu el și arata foarte ok, fata de Selenia care după 5000 km deja se subțiază si își cam pierde proprietatile, mai ales dacă conduci mai sportiv.

_________________
Weekend: Alfa 166 Super 3.0 V6 24V
Summer: Alfa Spider 3.0 V6 12V

Daily: Renault Megane Estate 1.3 TCe EDC


Top
   
PostPosted: 08 Jan 2022, 20:58 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cat o sa am masina ,o sa pun doar ulei 10w60 de la Motul , atata timp cat se gaseste. Cu Selenia nu mai mai complic .

Pentru masina ta ,cred ca era o recomandare buna facuta de Alfa Romeo sa se puna 10w60 , nedumerirea era pentru motoarele mai slabe de 1.6 sau 2.0 , cum sa recomanzi ca producator ,un ulei care ar trebui sa fie destinat motoarelor cu adevarat sportive , pentru niste motoare obisuite si cu nimic mai rasarite decat cele care sunt facute de concurenta , nu cred ca mai este un producator care sa recomade 10w60 pentru niste motoare obisnuite. O sa descarc mai multe manuale sa vad ce recomanda concurenta la benzinare pana in 2 litri.


Top
   
PostPosted: 08 Jan 2022, 22:29 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jun 2008, 15:51
Posts: 223
Car: Alfa 166 3.0 V6
Location: Bucuresti
Nu as zice ca 2.0 Twin Spark e un motor obișnuit. Fata de alte motoare de 2.0 aspirate ale vremii, as zice ca e mult mai temperamental, desi nu stiu daca se simte asa pe 166, o masina destul de grea. E totuși insa un motor de turatii mari și nu vad deplasata recomandarea 10W60. Un astfel de ulei ar trebui sa își păstreze mai bine proprietatile în cazul unii condus mai sportiv. Insa daca nu mergi sportiv, cred ca e ok și cu 10W40.

_________________
Weekend: Alfa 166 Super 3.0 V6 24V
Summer: Alfa Spider 3.0 V6 12V

Daily: Renault Megane Estate 1.3 TCe EDC


Top
   
PostPosted: 08 Jan 2022, 23:02 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1278
Location: Lisbon
La 156 TS aveam montat un manometru presiune ulei, am cativa prieteni cu 1.6/1.8/2.0 Twin Spark care au montat si manometru temperatura ulei. Nu stiu la motoarele concurentei la vremea aceea, dar la TS se incalzeste bine uleiul, si prin urmare in functie de calitatea si specificatiile uleiului, presiunea scade.
Este diferenta sesizabila intre 10W40 si 10W60.

Poti sa pleci de acasa cu masina intr-un ritm foarte relaxat si la intoarcere sa mergi mai repede :) deci cred ca 10W60 e alegerea cea mai buna.

Chiar cei de la Alfa Romeo dupa cativa ani au inceput sa scrie in cartea masinii (model 156/166) uleiul 10W60 pentru motorizari benzina incepand de la 2.0TS.
Ca si curiozitate, la 156 TS, am vazut fabricate in 1997 si 1998 in compartimentul motor sticker din fabrica care recomanda ulei Mobil 5W50 si nu Selenia 10W40.

_________________
Alfa Romeo 147 GTA


Top
   
PostPosted: 09 Jan 2022, 19:30 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Probabil daca motoarele se incalzesc ceva mai tare decat ale concurentei si au recomandat 10w60 pentru mersul ceva mai agitat ,sa nu crape mai repede motorul daca se folosea doar 10w40 .

Atata timp cat face bine masinii este ok , doar ca eram nelamurit ca 10w60 era recomandat in general ,pentru masini care umplu gura cu cai putere ,una este 400 cp cat are un BMW M5 e39 si alta este un TS cu 155 cp , pana la urma conteaza ca uleiul 10w60 protejeaza motorul la temperaturi mai inalte , ca nu o fi asa de frig sa ii dauneze prea mult pe timp de iarna.


Top
   
PostPosted: 09 Jan 2022, 23:28 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Prima cifra reprezintă vâscozitatea la rece, iar a doua cifra reprezintă vâscozitatea la cald.
Drept urmare, că folosești 10w40 sau 10w60, nu are nici o importanță la temperaturi scăzute.

Din ce m-am documentat, uleiurile 10w40 sunt recomandate pentru a fi folosite la temperaturi exterioare intre -25grade Celsius și +40grade Celsius, pe când uleiurile 10w60,sunt recomandate pentru a fi folosite la temperaturi exterioare intre -25grade Celsius și 50grade celsiul.

Daca dorești mai multe informații despre acest subiect, exista un topic dedicat aici pe forum, unde poți afla foarte foarte multe informații.


LE. Am văzut că ești pe topicul corect, spor la citit.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk



_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2022, 12:48 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Diferentele de pret intre 5w40 si 10w40 variaza de la brand la brand, de la model la model. Insa cateodata diferenta de pret e neglijabila sau inexistenta. In situatii din astea, daca producatorul recomanda 10w60, nu vad de as vrea sa pun altceva sau pur si simplu nu vad de ce mi-as pune intrebarea.

Pana la urma, daca pretul este cel care dicteaza, atunci ma duc orixum sa aleg cel mai ieftin ulei de pe raft, i difetent de marca.

In alta ordine de idei, daca si TSul e acelasi tip de fabrica de caldura ca Busso, cred ca sub w60 nici nu ai ce cauta. Poate 5w50, daca esti genul care pune ulei de iarna si ulei de vara.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 11 Jan 2022, 18:41 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca am citit bine , uleiurile chiar daca au aceiasi cifra in fata ,pot fi mai groase sau mai subtiri (daca asta o fi termenul corect) pe timp de iarna , din ce citeam un 5w40 este mai subtire iarna decat un 5w50 , la fel si un 10w40 decat un 10w60 , nu erau diferente mari intre ele dar existau .

La 2.0 Twin Spark se recomanda 10w40 pentru mers normal si 10w60 pentru mers mai sportiv ,sunt programe cu date tehnice despre masini ,care pomenesc doar de 10w40 ,eLearn166 sau stakis tehnik 2018 , confuzia apare ca producatorul recomanda 2 uleiuri si nu cred ca ia cineva un 166 cu motor de 2.0 TS sa mearga sportiv .

Nu este nici o problema , oricum in motorul asta nou am bagt doar 10w60 , 10w40 l-am tinut putin ,ca nu stiam cum se comporta motorul .

Am crezut ca stie cineva mai bine de de recomanda producatorul si 10w60 , eu nu am vazut 2.0 TS un motor cu inclinatii asa de sportive sa merite asemenea ulei , nu cred ca este mai agitat decat beninzarele asemanatoare de la BMWe39 si Mercedes w 211 .
Cine stie ,probabil nu le-au iesit socotelile inginerilor si motorul se incalzeste prea tare pentru ce ofera ,si uleiul 10w60 ofera o ungere mai buna decat 10w40 la temperaturi inalte , pana la urma asta conteaza , sa protejeze motorul cat mai bine posibil , nu stiu daca are treaba cu consumul de ulei , in sensul sa consume mai repede 10w40 decat 10w60 .


Top
   
PostPosted: 11 Jan 2022, 19:09 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jun 2008, 15:51
Posts: 223
Car: Alfa 166 3.0 V6
Location: Bucuresti
Tatăl meu a avut 2.0 TS pe 147, 156 și Spider. Motorul are niste valente sportive destul de pronunțate. Sigur, montat pe o balena de 1650kg ca 166, nu se simte la fel de vioi. Dar este un motor facut sa traga bine sus în ture, spre deosebire de exemplele nemtesti date de tine mai sus, care nu agreează atat de mult turatiile mari. Uleiul 10W60 își păstrează mai bine proprietatile la mers sportiv sau la mers susținut cu viteze mari pe autostrada. De asta e precizat ca varianta pentru cei care conduc sportiv.

_________________
Weekend: Alfa 166 Super 3.0 V6 24V
Summer: Alfa Spider 3.0 V6 12V

Daily: Renault Megane Estate 1.3 TCe EDC


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 154 55 56 57 58 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]