It is currently 28 Apr 2024, 18:58

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5
Author Message
PostPosted: 23 Oct 2018, 08:43 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Personal as merge pe bfgoodrich. Kleber am avut pe Clio... nu știu ce model, însă destul de zgomotoase.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2018, 01:19 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
M-am tot uitat la gagiul aata https://youtu.be/mhQh3IfXac0 in ultimul timp si mi se pare interesant modul in care face reviewurile: o combinatie de obiectivitate, cu cifre si masuratori, si subiectivitate inevitabila. Ce imi place este ca omul este constient si recunoaste aceasta parte subiectiva.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 07 Mar 2020, 23:08 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Da, e tare tipul, site-ul lui (tyrereviews.co.uk) e deja o referinta in domeniu, plus ca s-au apucat sa faca singuri teste serioase, si da niste info importante pe care fabricantii doar le sugereaza, printre aversele de marketing.

https://youtu.be/bKtnczk8Mxk

Testul de mai sus e o premiera (de vazut musai) si pune punctul pe i:

La alegerea intre winter, summer si Allseason, elementul cheie e temperatura (de fapt intervalul de temp pt care e gandita compozitia )

Stim deja ca alea de vara se intaresc la <7° si pierd aderenta.
In testul din link, la 2° alea de vara franeaza cu 5m mai lung decat Allseason !
Abia la 6-10° Summer se apropie de Allseason la franare.

Concluzia lui e ca pt UK ideal sunt gume de vara + Allseason in restul anotimpurilor.

Se coreleaza cu niste cifre gasite (greu) printr-un articol de la Pirelli : cauciucurile Allseason au plaja cea mai larga de temperatura, si performante ideale intre -5° si +35°
https://www.pirelli.com/global/en-ww/ro ... e-for-snow
Deci abia pentru temperaturi extreme trebuie gume dedicate de sezon: de iarna la <-5°, caci mai jos AS incep si ele sa se intareasca ; la >35 trebuie de vara, caci AS se uzeaza ceva mai repede pe canicula decat alea de vara (si alea de iarna si mai repede)


Inca o info : Allseason de pe piata europeana sunt de top, au cam toate marcajul 3PMSF. Adica trec testele pt cauciucuri de iarna.
3PMSF e un standard recent, pe baza de teste, pentru ca o anvelopa sa se califice pt severe snow service.
M+S e un standard vechi din anii 70, care inseamna ca banda de rulare are si santuri oblice sau transversale, pt tractiune mai buna, nu doar longitudinale cum se foloseau pana atunci. Nu presupune nici un test, e doar un standard vizual.
https://www.moderntiredealer.com/articl ... nter-tires

Pe piata nord americana, majoritatea AS sunt doar M+S... gen vechile Allseason-urile cu care au ramas unii in minte.
Dar deja in multe provincii din Canada, 3pmsf e obligatoriu pt a circula iarna, m+s e vax.

Eu am deja vreo 40k km cu Allseason pe 4 masini (Pirelli, Nokian, Maxxis, mai nou Vredestein), temperaturi -2 - +38° , multa autostrada pe ploaie , la 0-3° . Prefer sa nu vb de viteze online... :D
Sunt excelente, nici o problema.
Am derapat cativa.cm o data pe ploaie (fiindca aia care mi-au montat gumele le-au umflat la 1.7 in loc de 2.6 :thumbdown: ) si odata cand am descoperit fenomenul "summer ice" (la care nu rezista nici un cauciuc)
In rest, impecabile !

Uitati de vechiturile "No Season", AS au evoluat enorm in Europa.
Deja sunt vreo 4 modele de AS pt auto-utilitare cu A la aderenta pe ud.

Au aparut si Allseason UHP: Vredestein Quatrac Pro (by Giugiaro...), pt masini f performante si/sau grele, gen Stelvio, seria 5, XC90 , zic ei.
La unele dimensiuni au indice de viteza Y (300km/h)...

https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vred ... ac-Pro.htm
https://www.vredestein.co.uk/car-suv-va ... atrac-pro/

In concluzie, Allseason de pe piata europeana au 3PMSF (=cauciucuri de iarna, apte pt "severe snow service") si au performante maxime intre -5 si +35°
Cati dintre cei care aveti dedicate de iarna ati prins regulat <-5° si zapezi monstru?

Eu unul nu mai am absolut nici un motiv sa mai pun dedicate de sezon...doar daca ajung pe vreun circuit (slabe sanse)

:peace:


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2020, 02:21 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
In mare ai dreptate. In Ro insa, in continuare cred ca cea mai buna combinatie e cu 2 seturi de cauciucuri. Pentru ca iarna ai o medie ce se apropie de 0 grade. Ceva in fundul mintii mele imi spune ca orice cauciuc are un comportament ce variaza conform clopotului lui Gaus, adica la extreme au comportarea cea mai proasta. ASurile nu cred ca fac exceptie. Deci, daca limita acceptabila de jos e -5, atunci mergi constant la limita acceptata de aderenta. Vrei asta?

In UK pe de alta parte, cu vreme blanda iarna, mai ales in sud, nici macar ASurile nu se justifica. Pentru cele 5 zile pe an cand temperaturile coboara sub 5 poate cele 2 cu 3 fulgi de nea, o sa las masina acasa si aia e. Daca o iei insa in sus, spre Midlands sau nord, Scotia etc, da, incep sa aibe sens ASurile chiar si 12 luni pe an, caci vara rar trece temperatura chiar si peste 20.

E tot o chestie de a aprecia in functie de temperaturi, asa cum ai spus. Dar obiectiv, si obiectiv vorbind, in Ro nu cred ca e de AS.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2020, 05:13 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
yux_mm Quote:
, daca limita acceptabila de jos e -5,
-5° nu e limita acceptabila pt Allseason (aia e mult mai jos, de vreme ce trec testele 3pmsf = examen de admitere pt cauciucurile de iarna)

E doar temperatura unde se incruciseaza curbele de performanta Winter vs Allseason

Altfel spus, e temp de la care cauciucurile de iarna incep sa fie superioare celor Allseason (daca temp scade)

Goodyear dau aceeasi temperatura de -5°, mai jos de care recomanda cauciucurile de iarna
https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/ ... tires.html
(alineatul 4 de la sfarsit)

Lasa curba lui Gauss ca nu-si are locul aici, mai bine imagineaza-ti 3 curbe de performanta cu extremitatile orizontale, care se intersecteaza in anumite puncte
Curba Winter se intersecteaza cu AS la -5°


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2020, 08:54 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Am condus in urma cu o lună o masina echipată cu good year vector 4 season gen2 Temperatura era undeva la -3 - -5 grade... pot spune ca franarea era execrabila, abs-ul intra aproape la orice frânare mai fermă. Grip-ul lasa iarăși de de dorit... handling-ul la fel...
Am avut in trecut crossclimate gen1. Foarte bune la temperaturi intre 5-25 grade. Cu cat creștea temperatura cu atât deveneau mai moi. La temperaturi de 40+ erau f gumoase si tind să cred ca uzura era pe masura.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2020, 10:18 
Offline
User avatar

Joined: 20 Sep 2018, 21:32
Posts: 66
Car: Giulia 2.2 Super
Location: Bucuresti, CT
Michelin CrossClimate am pus pe ultimele 4 masini achizitionate de noi (Jeep Renegade, Hyundai i20, Renault Kadjar, Mazda CX30).
La temperaturi pozitive se comporta bine in conditiile unui condus in limite legale. Foarte silentioase. Pe zapada proaspata aderenta limitata.

Goodyear 4Season Gen 2 am pus pe Giulia (CrossClimate nu aveau buza de protectie la dimensiunea respectiva de aceea am optat in baza review-urilor). Nu am mers la temperaruri negative. La temperaturi pozitive sunt bune, silentioase. A trebuit sa franez de urgenta de cateva ori pe autostrada la viteze superioare si s-au comportat bine.

Pentru zona de ses (Bucuresti- CT) + aprox 3-5.000 km pe an per masina (Giulia, Kadjar, CX30) + vreme temperata consider ca sunt o alegere potrivita anvelopele AS.

_________________
- ex Alfa Romeo Giulia 2.2 180CP AT8 RWD
- ex Renault Kadjar 1.2 TCe MT6
- Mazda CX-30 Skyactiv G 122 AT6 Red Soul Cristal


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]