It is currently 25 Apr 2024, 18:24

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 10 Dec 2016, 01:07 
Offline
User avatar

Joined: 21 Sep 2013, 21:36
Posts: 1121
Car: 159 2.4 Q4 TI
Location: N-V
Legat de anvelopele all season tin sa spun ca nu sunt deloc incantat de idee.
Sunt unii pe aici care au incercat crossclimate-uri sii-au tinut un an, oameni foarte dezamagiti de anvelopele respective. Sa zicem ca vara sale descurca binisor, dar nu e o senzatie tocmai misto cand rotile din spate incearca sa te depaseasca
Nu merge nimeni cu 200 in serpentine, dar sa nu uitam ca anvelopele fac legatura intre masina si drum si sunt situatii in chiare chiar ainevioe de ceva care sa opreasca cu un metru mai in spate sau sa te scoata cu bine dintr-un viraj abordat mai vitejeste.
Daca folosesti masina pe post de carucior de cumparaturi e ok si cu allseason
Parerea mea ;)

_________________
Alfa Romeo 159 2.4 Q4 Turismo Internazionale
Ex: Alfa Romeo 159 Nero Oceano 1.9 jtdm 16v (150++ HP by ILuzoriu)

Toată ziua la volan Răsfăţat ca un motan, Rezervorul mereu plin, Nici o grijă, nici un chin, Şi-apoi cînd ieşi pe şosea Tot apare cîte cineva...
Femei goale cîte vrei Din reviste de doi lei, Unghii negre plus tutun, Băutură şi drum bun! Pot oricînd să susţină teze Despre cutia de viteze
Poa' să fie profesor, Medic sau aviator, Avocat sau conţopist, Inginer, frizer, dentist, Pictor sau electrician, Toţi înjură la volan !


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2016, 01:47 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Zveroboy, inteleg unde bati. Si ai dreptate, pana la prima zloata.
In opinia mea cauciucurile all-season au aparut initial sa serveasca 2 scopuri:
1. sa functioneze in tari precum UK, Spania, etc... unde clima e mai blanda iarna, dar temperaturile pot trece adesea sub 7-10 grade, dar nu prea des sub 0, ocazional mai poti da de o zapada
2. lenea de a mai schimba cauciucurile. Desi asta poate a aparut mai tarziu...

Si tot in opinia mea esueaza grav la punctul 1. Din motivul pe care l-am enuntat mai devreme: in tarile cu pricina, cand ninge e situatie grea si pentru un cauciuc de iarna de top, daramite pentru niste "catari". Pe zapada aspra, la -15 grade se poate sa se comporte binisor. Dar si unul de vara are un comportament mai bun decat pe zapada fleoscaita.
Vara nu e nevoie sa rupi soseaua in 2. E de ajuns sa dai intr-o situatie dificila, independenta de tine, cand trebuie sa eviti un obstacol, un berbec ce depaseste in curba sau sa trebuiasca sa franezi de urgenta pentru ca un copil s-a decis sa traverseze chiar in fata ta, ca sa iti dai seama ca cele 4 pete de cauciuc pe asfalt pot face diferenta.

Parerea mea este ca un cauciuc de vara, sau iarna, isi da dovada calitatii in situatiile extreme, cand trebuie sa puna in valoare toate acele caracteristici dupa care inginerii/proiectantii au cautat si rascolit. Si tocmai aceste extreme nu sunt atinse de all-seasons. Si e de ajuns o singura data sa fie o situatie limita, extrema, ca sa nu mai fi.
Si asta e motivul pentru care nu recomand nimanui sa foloseasca astfel de cauciucuri.

PS era sa uit tocmai concluzia la care vroiam sa ajung. Deci, concluzia mea e ca nu trebuie mers iarna cu alea de vara pentru ca alea all-seasons nu-s bune, ci ca trebuie vara de vara si iarna de iarna.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Last edited by yux_mm on 10 Dec 2016, 01:59, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 10 Dec 2016, 01:48 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Nu recomand nici eu allseason. Le am pe masina de firma si nu sunt deloc ce trebuie. Vara pe ploaie patineaza fara sa-ti dai seama, iarna pe zapada la fel, sunt un fel de no season :lol:

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2016, 12:12 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Eu nu va contrazic, stiu ca aveti dreptate, aia cu "no season" e valabila pt majoritatea (majoriatatea AS sunt derivate din cauciucuri de iarna)

Ma refer strict la exceptiile recente, AS optimizate pt performante bune vara, pe ud/uscat, gen Pirelli Cinturato All Season sau Michelin CrossClimate (am citit ce-a scris colegul care le-a testat pe ultimele)

Situatia mea: 6 luni pe an merg frecvent la 0-2 grade, pe umed, cu risc de polei. De zapada mi-e dor, am vazut odata in 4 ani, de 1 cm, dar cu alea de vara era a raman blocat pe o panta obisnuita, urca cu 2 oameni dar cu 4 nu :disgust: .

Nu pot sa ma complic cu 2 seturi de jante/ anvelope.

Merg cam tare, nu mult peste vit legala, dar cand nu pun pe nimeni in pericol, imi place sa iau virajele/giratoriile mai "infipt".
Cu niste penale de vara (clasa "E" pe ud), mi-a mai fugit fundu/botu la Fiat, si la modul pervers, pe tacute. Nu-i placut.

Pe zloata (zapada mare topindu-se brusc) a fost singura data cand am ramas blocat cu cauciucuri de IARNA , de altfel bune :)

De aia ma intreb daca niste AS de top, exceptionale, cu valente de vara (gen cele 2 citate, mai bune decat "no-season"-urile obisnuite) n-as iesi mai bine. Stiu ca e un compromis.

Tinand cont si de faptul ca
- in caz de polei, frunze, pietris, mazga, zloata - orice cauciuc e zero, cat ar fi de bun nu mai e in contact cu asfaltul, deci oricum trebuie mers tranquillo
- diferente de franare marisoare exista si intre alea de vara, inclusiv intre cauciucuri de acelasi model (presiune, uzura, vechime ...), deci face parte din viata si tre' sa traim cu asta, chiar daca aveti dreptate.

Repet, ma gandesc doar la niste AS de top cu valente de vara, clasa A/B pe ploaie, nu la no-season-urile obisnuite.
Parerile voastre ma intereseaza mult, daca puteti precizati va rog si modelul de cauciuc folosit.

Incerc sa iau o decizie, de aia am lansat intrebarea.

Nu cumva risc mai mult in alea 6 luni de frig+umezeala fara zapada, cu cauciucuri bune de vara, dar care se-ntaresc la <7grade?

Plus ca-n aceeasi zi am 0 gr dimineata/seara, 14gr la amiaza (!!)


Repet, n-am unde stoca 8 roti (2masini)


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2016, 22:58 
Offline
User avatar

Joined: 30 Sep 2016, 14:22
Posts: 131
Car: 159 2.4 JTDM Q4
Location: Bucharest
Quote:
Am folosit antigel HEPU ( diluat 1:1, rezultand punctl de inghetare la -36grade ) si ulei motor Petronas Syntium 0w40.
De ce nu ai tot Selenia si poti sa imi spui, te rog, care este faza cu 0w40 ? Asa ar trebui sa pun si eu ?

Multumesc


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2016, 23:14 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Servus! Ce uleiuri folositi iarna? Altceva decat Selenia?

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2016, 23:21 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3156
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Eu folosesc Eneos Sustina 5w40 si vara si iarna.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2016, 23:24 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Decat timp folositi Eneos?

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2016, 23:26 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Nu tacane un pic motorul la pornirea rece iarna?Cu acest ulei Eneos,parca e japonez,am vazut niste teste si coxa cam repede

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2016, 23:35 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3156
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
In primavara am facut schimbul si saptamana viitoare sper sa reusesc sa il schimb iar. Nu tacane, nu are de ce.
Ce inseamna "coxa cam repede"?

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2016, 23:47 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Iarna masina necesita atentie speciala cu lichidele asa ca ele sunt primele verificate si pregatite dar si bateria si rotile,la care in mod clar folosim cauciucuri de iarna dedicate daca stam la munte...dar la campie merg si allseason.Acum in ce priveste marcile parerile sunt impartite.Mai ales testele facute de reviste(ex.:autobild)care primesc fonduri de la firme interesate.Deci de asta le consider subective. Cel mai bine testam personal.Asa ca acest topic e foarte bun sa ne spunem parerile.Asa poate aflam mai repede ce vom folosi iarna.

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2016, 23:52 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
valerica Quote:
In primavara am facut schimbul si saptamana viitoare sper sa reusesc sa il schimb iar. Nu tacane, nu are de ce.
Ce inseamna "coxa cam repede"?
In testul respectiv uleiul se incalzea timp de 1h la peste 300 grade celsius.Iar uleiurile se evaporau puternic si se carbonizau,lasau cenusa...

,,coxare" sau ,,cocsare"proces de ardere si vaporizare excesiva,indicat de indicele de cocs:carbonizare si transformare in cocs(un carbune) a uleiului in timpul arderii. cam asa ceva ... :)

_________________
Batranu


Last edited by MikeSv on 28 Dec 2016, 00:13, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 00:04 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3156
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
MikeSv Quote:
valerica Quote:
In primavara am facut schimbul si saptamana viitoare sper sa reusesc sa il schimb iar. Nu tacane, nu are de ce.
Ce inseamna "coxa cam repede"?
In testul respectiv uleiul se incalzea timp de 1h la peste 300 grade celsius.Iar uleiurile se evaporau puternic si se carbonizau,lasau cenusa...
https://www.youtube.com/watch?v=afNapkmnUfw" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=TJUu8jq4SZk" onclick="window.open(this.href);return false;

Sunt teste si teste, nu cred ca temperatura uleiului sare de 150 grade vreodata, iar daca da, nu am de gand sa incerc.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 00:17 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Posibil,uleiul nu sare de temp asta,dar motorul atinge temperaturi mari,camasile de cilindri spre exemplu si unele parti care in contact cu uleiul il vaporizeaza ,mai mult sau mai putin ,asa apare consumul de ulei daca nu sunt scurgeri

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 00:20 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Iar dac uleiul nu e suficient de bun sau vechi,va face depuneri de cenusa sau cocs in motor,de vazut pistoanele cu depuneri de ulei ars sau cocsate cum arata...

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 00:25 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Cocs-ul distruge cilindrii si pierdem compresia si implicit puterea motorului pana se distruge si in plus un ulei neschimbat la timp si prost se intareste prin motor cu cenusa si gata cu motorul

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 00:26 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3156
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Ce ulei bun ar trebui sa folosesc?

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 00:28 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Oricum uleiul trebuie schimbat cat mai des si repede indiferent de tip sau marca...oricum in timp pierde proprietatile si mai ales daca folosim masina intens

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 00:30 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
valerica Quote:
Ce ulei bun ar trebui sa folosesc?
pai cred ca poti folosi ce ulei vrei,dar sa fie syntetic si sa fie schimbat tot timpul in termen sau chiar mai repede

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 00:34 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
am auzit ca unii folosesc castrol sau mobile,dar am auzit ca sunt si foarte falsificate...poate mai auzim pareri si de la altii ce uleiuri folosesc si mai vedem si teste pe net

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 00:39 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Este topic dedicat pentru uleiuri..

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 00:45 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
andreiblitz Quote:
Este topic dedicat pentru uleiuri..
Da,dar doar atat in topycul asta? Pregatim masina cu cauciucuri lichide si ulei?
Dar ce cauciucuri aveti? Ce ulei? Ce lichide?Cum aflam care sunt mai bune?
:?:

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 00:49 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Nu ne axam acum pe o discutie specifica pe un element anume,cum zice si autorul...discutiile specifice in topicul dedicat,dar asa in general ar fi interesant de stiut si de interes cu pregatirea de sezon rece

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 01:17 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Cateva posturi mai spus spuneai ca mai bine testeaza fiecare pe pielea lui si acum ceri pareri.. Parerile sunt impartite, asta-i clar :lol:
Unii sunt mai pretentiosi, altii au mai multi km la masina si le consuma altfel uleiul, ceilalti isi cumpara uleiuri direct de la sursa sau din alte tari unde e mai greu sa gasesti contrafacut si tot asa.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 01:24 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
:D Exact, domnul Andrei,mare dreptate aveti,cu prea multe amanunte intram in subectivism,dar macar sa facem asa o determinare generala...de asta nu dau sfaturi gen: ,,ce marca e mai buna" ... :)

Asa ca facand o determinare generala,cuantificand mai multe pareri si experiente,poate trage fiecare concluzia care o doreste el.

_________________
Batranu


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]