It is currently 20 Apr 2024, 05:28

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1435 posts ]  Go to page Previous 144 45 46 47 4858 Next
Author Message
PostPosted: 12 Nov 2016, 12:41 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Daca tot e sezonul multora de schimbat uleiul (normal, winter is coming :sig: ), hai sa va mai dau un pont:

Reprezentanta la care fac reviziile la Giulietta a schimbat mustaria.
Acu baga Yacco vx 1000 FAP 5w40 (kV 100 = 14.3cSt) in loc de Shell Helix Ultra AT-L 5w40 (kV 100 = 13.1cSt)
(Si un schimb costa 149 euro in loc de 99....)



Pana acum, cel mai bun ulei cu care a mers MultiAir-ul. Dar stiti, o diferenta de-aia, "uaau, sigur e acelasi motor!?" :o

Merge mai fain decat Q8 Formula Excel (kV 100 = 13.9cSt)

Asta e uleiul, e ACEA C3 (LowSAPS, pt DPF/Euro 6) https://en.yacco.com/product/40-vx-1000fap-5w40/



Sigur, mi-ar fi placut mai mult asta de la Yacco, are cele mai bune date (FullSAPS, fara prostii eco, kV 100grC = 15cSt)
https://en.yacco.com/product/39-vx-1000ll-5w40/

Sunt fabricate in FR (langa Rouen, Normandia)

Au si gama Competition ("Galaxie" , cu uleiuri PAO, esteri & stuff), pentru GeorgeG sau cine se mai da pe circuit. :D

Le gasiti si-n Ro, preturi mai bune ca-n Franta http://yacco-lub.ro/automobil-ro/ulei-d ... uri-5w-40/

..........................

Pana acum, ce m-a impresionat pe mine in practica, din ce-am folosit la motoarele din semnatura(5w40):

- Shell Helix Ultra cu GTL - cel mai longeviv (11k km), dar nu cel mai silentios (kV100 13.1cSt)

Cele mai "placute" la utilizare (silentioase, fara vibratii la relanti/accelerare)
- Selenia Sport Power (kV100=15.2)
- Yacco vx 1000 fap (kV100=14.3)
- Lukoil Synthetic Luxe/Genesis Premium


Sper sa va fie de vreun ajutor, am pus si kV100grC unde s-a putut, in sprijinul ipotezei din postul precedent (kV100 mare = motor silentios)


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2016, 16:41 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
vladimir Quote:
De fapt cam acelasi lucru ma intereseaza si pentru JTS, care merge cu selenia racing dintotdeauna, insa acum as fi curios si de petronas syntium racer x1 10w60.
[/quote]

Din pacate, o comparatie pe bune e imposibila acum, hai totusi sa-ti spun ce-am priceput eu:
-in toamna lu' 2015, Petronas si Selenia au trecut la o generatie noua: alte retete, alte ambalaje.

Petronas Racer X1 10w60 e ala vechi.
Ala nou se cheama doar Petronas Racer 10w60 (fara X1)


Ca documente, la ora actuala se gasesc MSDS-urile de la generatia noua (la ambele)
Si TDS-urile (datele tehnice) de la generatia veche (ambele)

Inca nu si-au actualizat datele pe site-uri, Selenia Racing nici nu apare deocamdata pe site-urile oficiale (era dar nu mai e, si-au facut recent site nou si inca nu e pus)

In plus, ca varza sa fie totala, in magazine in Ro ai foarte slabe sanse sa gasesti generatia noua, mai ales Petronas.


*din msds-uri, Selenia nou are 70-90% "not dangerous oils", Petronas Racer nou are 50-70% "not dangerous oils" si vreo 3-4% metacrylate copolymer (un "viscosity index improver")
Eu as alege Petronas-ul, nu stiu cat se justifica un ulei aproape full esteri in masina de strada.

Oricum, slabe sanse sa le gasesti pe astea NOI, in viata reala, deocamdata.

*din TDS-uri, rezulta ca Petronas Racing X1 (vechi) ar fi mai bun decat Selenia Racing (vechi):
-au cam aceeasi vascozitate la 100grC (23.1 vs 23 la Selenia)
-Petronas are insa indice de vascozitate mult mai bun (180, vs 150 la Selenia), deci o fi mai fluid la rece, daca la cald sunt la fel
-Petronas are si TBN mai bun (9.9 vs 8.6 la Selenia), deci are mai multe baze ca sa neutralizeze acizii rezultati din combustie, deci poti sa-l tii mai mult in motor.
-restul datelor, eu unul ma abtin sa le comentez (PP < -3x, FP>xx e cam "subtire", asa... puteau sa puna niste valori exacte)


..........
Inca un indiciu la Petronas Racer X1 (deci ala vechi):
http://www.oil-club.ru/forum/topic/2027 ... 0-svezhee/
fratii nostri rusi i-au facut o analiza de laborator (ulei proaspat, VOA), si la spectroscopie IR le-a iesit c-ar fi un ulei PAO + 10-15% esteri(POE). FP 242, Noack (pierderi prin evaporare) exceptional (6.7!)

Daca ar fi fost facut prin Occident, poate ca marketingul ar fi urlat cu litere rosii cat casa, pe bidon si pe site, ca-i cu PAO si esteri, ca-i "nec plus ultra", ca n-a mai existat asa ceva, si-ar fi costat 90euro/5L :tongue:

Ei nimic, tac malc (si fac), abia daca mornaiau ceva de esteri pe site (nu si pe bidon), la uleiurile moto din aceeasi generatie:
http://www.mymesra.com.my/Motorcycle_Oi ... o_2SX.aspx

Deci, daca ar fi sa credem analizele rusilor, Petronas faceau si-nainte uleiuri f bune, dar nu stiu sa le laude cum trebuie.
Daca gaseste cineva vreun MSDS vechi (<2015) de Petronas Syntium Racer X1 10w60, as fi tare curios sa-l vad cum se pupa cu VOA-ul de la rusi.


..............................................
Am lasat link-urile la urma, sa nu se piarda ideea
TDS Selenia vechi http://flcf.onion.it/commonfile/ENG/pdf ... ec_ENG.pdf
TDS Petronas Racing X1 (vechi, chiar daca e datat aug.2015, scrie X1) http://flcf.onion.it/commonfile/ENG/pdf ... ec_ENG.pdf

MSDS Selenia nou http://flcf.onion.it/commonfile/ENG/pdf ... ic_ENG.pdf
MSDS Petronas Racer nou (dec.2015, fara X1) http://flcf.onion.it/commonfile/ENG/pdf ... ic_ENG.pdf

Ambalaj Selenia Racing vechi
http://www.cdiscount.com/auto/huiles-ad ... 04773.html
http://www.cdiscount.com/auto/huiles-ad ... 04739.html

Ambalaj Selenia Racing NOU
http://www.olejacek.cz/selenia-racing-1 ... 98418.html
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :7383.html (am cumparat de la ei, 5w40 nou)

Ambalaj Petronas Racer X1 (vechi)
http://www.total-mps.co.uk/petronas-10w ... -4ltr.html

Ambalaj Petronas Racer NOU
https://www.lubuniversal.com/huile-comp ... oCIzLw_wcB


Top
   
PostPosted: 13 Nov 2016, 13:01 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1977
Location: Bucuresti
Am o luna si jumatate(dar doar 5-600km) de cand am schimbat si eu uleiul (motor 2.0 jts)
Inainte am folosit mereu Selenia racing 10w 60, iar acum am trecut la Petronas Syntium 10w 60, modelul nou, cu logo Cool tech.
Am fost mereu multumit de Racing, am trecut la Petronas pe motiv de disponibilitate.
Motorul este mai silentios putin(cred totusi ca e din cauza ca e nou)
Mi se pare ca motorul sta putin mai rece, dar poate e si vremea de vina. Adica acul de temperatura sta cu 0.5mm mai jos de jumatate.
Ar fi o coincidenta prea mare sa se fi stricat termostatul exact in ziua cand am schimbat uleiul.

Pentru cine mai vrea sa cumpere Petronas, as atrage atentia ca atunci cand am comandat, am primit un bidon de 4l si unul de 1l
Cel de 4l era fara logo cool tech si cu data de fabricatie martie 2009(e drept, pe bidon, nu pe eticheta)
L-am returnat si am cerut 4 bidoane de 1l, care erau toate 2016 si cu logo cooltech.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 15 Nov 2016, 16:50 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
e cam gros 10w60-ul. Mai degraba un Valvoline VR1 Racing 5w50 acuma iarna.Se gaseste din cate am vazut
Si Valvoline Maxlife 5w40 se gaseste de cumparat :)

@zveroboi78, ai vazut uleiul petronas selenia touring 5w50?


Top
   
PostPosted: 15 Nov 2016, 17:23 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
selenia touring 5w50 atasat pdf-ul :) ptr Zvero


Attachments:
PD1310005132806.pdf [16.69 KiB]
Downloaded 86 times
selenia touring 5w50.JPG
selenia touring 5w50.JPG [ 19.28 KiB | Viewed 5177 times ]
selenia touring 5w50  spate.JPG
selenia touring 5w50 spate.JPG [ 43.37 KiB | Viewed 5177 times ]
Top
   
PostPosted: 16 Nov 2016, 21:18 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1977
Location: Bucuresti
Pentru 2.0 jts singurul ulei recomandat este 10w60.
Iar cum masina mea nu prea circula iarna(au fost ani in care n-a mers deloc in lunile de iarna), alegerea a fost simpla.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2016, 11:07 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
dcmilitaru Quote:
Pentru 2.0 jts singurul ulei recomandat este 10w60.
vezi ca userul marylon foloseste cu succes uleiuri 5w50, 10w50 in 2,0 ts. Si el chiar da tare in masina, atinge mai mereu viteza maxima constructiva pe la el prin zona.


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2016, 11:22 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Man, JTS e ceva, TS e altceva. Cel dintai are injectie directa, cel din urma nu. Blocul e acelasi, chiuloasa e complet diferita. Producatorul cere 10w60 in mod expres pentru JTS.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2016, 11:59 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2015, 17:18
Posts: 213
Car: 147 1.6TS 88KW
Location: Bucuresti
Momentan am in motor Petronas Racer 10w60 si ma gandesc sa il schimb cu altceva pentru iarna.
Am vazut recomandare pentru uleiul de mai jos dar nu are standardul ala SL iar pretul mi se pare suspect de mic.
http://www.autokarma.ro/ulei-motor/5w40 ... s/31/20466" onclick="window.open(this.href);return false;
Sa raman la 10w60 de care sunt multumit dar nu stiu cat de bun e pentru iarna sau sa merg pe acest 5w40 ?

_________________
Alfa Romeo 147 1.6 16V 88kW


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2016, 12:16 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3164
1.6 TS: eu de vreo 2-3 ierni merg numai cu 5w40. Daca as gasi (L.E. relativ usor) pe la noi un 0w40 ok, as incerca si varianta asta.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2016, 16:14 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
AlexandruC Quote:
Am vazut recomandare pentru uleiul de mai jos dar nu are standardul ala SL iar pretul mi se pare suspect de mic.
http://www.autokarma.ro/ulei-motor/5w40 ... s/31/20466" onclick="window.open(this.href);return false;
te uiti la data de fabricatie scrisa pe bidon. Uleiuri Petronas mai gasesti si la Augsburg, sawauto si la importator (Intesa)
Pai nou este Petronas Syntium 3000E 5w40
goldfinger Quote:
1.6 TS: eu de vreo 2-3 ierni merg numai cu 5w40. Daca as gasi (L.E. relativ usor) pe la noi un 0w40 ok, as incerca si varianta asta.
petronas syntium 7000 0w40 gasesti. Eu sunt la al 2-lea schimb. Uleiul este exceptional.


Last edited by doogy on 17 Nov 2016, 16:17, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 18 Nov 2016, 16:25 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2015, 17:18
Posts: 213
Car: 147 1.6TS 88KW
Location: Bucuresti
Doar ce am ridicat comanda.Am primit 6litri din care 2l sunt generația veche iar bidonul de 4l este 3000e(cooltech) Pret 18ron/litru.
Weekendul asta ne murdărim pe mâini și ne pregătim de iarna cu antigel si toate cele... :D

_________________
Alfa Romeo 147 1.6 16V 88kW


Top
   
PostPosted: 18 Nov 2016, 22:54 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
De curiozitate, unde gasiti voi Petronas CoolTech in Romania ?

Pentru orasenii care vor sa-si schimbe singuri uleiul, un produs celebru (n-am rezistat, tocmai mi-a ajuns si mie prin posta)

Scuteste de multe complicatii.

http://www.pelapumps.co.uk/default.aspx?A10PAGE=PL6000


Top
   
PostPosted: 19 Nov 2016, 01:23 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3228
Car: Giulietta QV
pai si ce faci cu uleiul uzat ?

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -


Top
   
PostPosted: 19 Nov 2016, 09:10 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2015, 17:18
Posts: 213
Car: 147 1.6TS 88KW
Location: Bucuresti
zveroboy78 Quote:
De curiozitate, unde gasiti voi Petronas CoolTech in Romania ?
http://www.pelapumps.co.uk/default.aspx?A10PAGE=PL6000
Am pus link pe pagina anterioara,dar doar bidonul de 4litri are eticheta cu cooltech.
Uleiul uzat îl pun in bidonul celui nou si il las la un service oarecare să îl duc la tara sa ungă gardurile cu el :))

_________________
Alfa Romeo 147 1.6 16V 88kW


Top
   
PostPosted: 19 Nov 2016, 12:58 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
zveroboy78 Quote:
care vor sa-si schimbe singuri uleiul, un produs celebru (n-am rezistat, tocmai mi-a ajuns si mie prin posta)

Scuteste de multe complicatii.

http://www.pelapumps.co.uk/default.aspx?A10PAGE=PL6000
e de la i860 din UK,cu mercedesurile SLK, el ti-a zis :wink:

este si in romania, costa 4-500 ron :)


Top
   
PostPosted: 19 Nov 2016, 13:04 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Ii multumesc si pe aceasta cale.
Peste vreo 2 sapt o pun la treaba.

Eu am luat-o din Germania cu 40euro.

Cum Panama ajuunge sa coste 100euro in Romania! ?


Top
   
PostPosted: 19 Nov 2016, 15:48 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
la emag este 431ron, se mai gaseste si la alt site pieseauto.ro
Se lauda baietii cu 24 luni garantie.


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2016, 12:43 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Si-am facut din nou schimbul (la Fiat)
Am scos Selenia Sport Power, am bagat Selenia Sport Power (si >600ml de Shell Helix Ultra de-ala cu GTL, ca mai aveam doar 2.2L de Selenia, si-mi trebuie 2.8L ulei la schimb)

Am folosit pompa aia de extractie ulei (Pela 6000, multumesc lui "i860" pt pont), merge impecabil, daca stii s-o folosesti, in 45min a scos tot (a trebuit sa bag maximul scris in cartea masinii, 2.8L).
Cand bagati tubul de extractie pe gaura de la joja, trebuie sa "simtiti" cand atinge fundul baii de ulei; din acel moment nu mai trebuie impins, altfel risca sa faca bucla si sa ajunga capatul tubului in partea de sus a baii.
Se da la pompa 15-20 ori la-nceput, sa faca vid, apoi puteti s-o lasati sa-si vada de treaba.

Cand nu mai are ce suge, pompa te anunta (bolboroseste, trage ulei cu aer). Abia atunci se merita sa mai impingeti tubul cativa cm, uneori mai recuperati cativa ml de ulei (abia atunci trebuie pompat din nou, a "pierdut" vidul).

Important:
-de desfacut busonul de umplere, ca sa nu faca motorul vid
-de incalzit uleiul (la mine era cam rece, desi motorul a mers 10 min, poate de-aia a durat asa mult); dar nici foarte fierbinte nu-i bun, pompa si tubulatura sunt totusi din plastic.


In rest, uleiul Selenia e exceptional, merge f bine si la cald si la rece.
L-am tinut doar 8k (din motive de planning si frig), clar duce mai mult.

Dupa atatea avantaje, reamintesc si dezavantajele uleiurilor cu continut mare de esteri (POE), despre care am mai vorbit aici viewtopic.php?p=326310#p326310:

- nu le priesc drumurile scurte, capteaza apa si-o hidrolizeaza
- inmoaie si umfla unele garnituri; efectul e contrabalansat de PAO si uleiurile minerale sau HC (gr II, III), in plus exista si aditivi care incearca sa limiteze asta.

La mine se pare ca s-a umflat si inmuiat putin garnitura de etansare de la baia de ulei.
O sa stau cu ochii pe ea.

Uleiul actual ar contine 50-70% "not dangerous oils" (esteri, banuiesc) si 10-15% ulei gr III clasic.

Pe viitor o sa trec probabil pe Petronas 3000E, mai usor de gasit, mai ieftin (30e vs 50e+transport international), si cu 30-40% "not dangerous oils"+40-50% ulei gr III (pare mai echilibrat, pt garnitura mea :) ) .

Daca nu apare ceva mai interesant.
Attachment:
20161202_124807.jpg
20161202_124807.jpg [ 105.83 KiB | Viewed 6450 times ]
Attachment:
20161202_124758.jpg
20161202_124758.jpg [ 103.73 KiB | Viewed 6450 times ]
Attachment:
20161202_130022.jpg
20161202_130022.jpg [ 158.68 KiB | Viewed 6450 times ]


Top
   
PostPosted: 04 Dec 2016, 02:38 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Trecand peste latura comerciala a video-ului, tipul zice cateva chestii interesante.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2016, 00:21 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
yux_mm Quote:
Trecand peste latura comerciala a video-ului, tipul zice cateva chestii interesante.
Corect, info bune.


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2016, 13:30 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
yux_mm Quote:
Trecand peste latura comerciala a video-ului, tipul zice cateva chestii interesante.
Da, foarte interesante informatiile


Top
   
PostPosted: 09 Dec 2016, 22:39 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1277
Location: Lisbon
zveroboy78 Quote:

Pentru orasenii care vor sa-si schimbe singuri uleiul, un produs celebru (n-am rezistat, tocmai mi-a ajuns si mie prin posta)

Scuteste de multe complicatii.

http://www.pelapumps.co.uk/default.aspx?A10PAGE=PL6000
Thanks pentru info, nu stiam de acest produs.
Pana acum am tot folosit o mini-pompa electrica cu alimentare de la bateria masinii, schimb uleiul la al meu 159 in aproximativ 10-15 minute. Dar face galagie, se incalzeste foarte tare si trebuie sa stau intepenit langa ea cat lucreaza. :lol:

Tocmai ce am comandat Pela 6000. :)

_________________
Alfa Romeo 147 GTA


Top
   
PostPosted: 09 Dec 2016, 23:38 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
cu placere, ma bucur ca a fost utila informatia.


Top
   
PostPosted: 11 Dec 2016, 20:10 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Offtopic:
Doresc sa multumesc public colegului zveroboy78 pentru disponibilitate si mai ales pentru modul complicat in care intelege sa raspunda unei intrebari simple. :lol:
Atat.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1435 posts ]  Go to page Previous 144 45 46 47 4858 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]