It is currently 29 Mar 2024, 00:28

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1435 posts ]  Go to page Previous 143 44 45 46 4758 Next
Author Message
PostPosted: 01 Oct 2016, 20:09 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2197
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
cristianmiu Quote:
Pai 7000. Personal nu văd ce ar dauna un ulei pt DPF intr-o mașina NON DPF, ținând cont ca motorul este fix la fel.


Sent from my mobile
sa vad preturile si hotarasc.iarna trecuta nu stiu daca am facut 1k km.

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2016, 09:20 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
cum a zis si zveroboy78,
Petronas Syntium 3000E 5w40, Fuchs Titan Pro Race S 5w40 de la lubrifuchs , Petronas Syntium 7000 0w40 sunt uleiuri foarte bune.


Top
   
PostPosted: 03 Oct 2016, 23:39 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
am schimbat ieri uleiul Petronas Syntium 7000 0w40 la masina, aveam filtre Mahle la ulei si aer . Sunt multumit de uleiul care l-am scos din motor. zveroboy78 stie la ce ma refer
Per total , ma declar multumit de acest ulei si raman pe el, nu voi mai testa alte uleiuri. Se pare ca mi-am gasit uleiul.
Am pus iarasi un schimb de Petronas Syntium 7000 0w40 in motor :D Am folosit de data aceasta filtru de ulei Jakoparts, iar la aer Champion.


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2016, 07:47 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7025
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Ai pus varianta cu cooltech sau fără? O poza cu bidonul?


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2016, 21:09 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
salut, am pus vechea varianta
Nu am gasit cooltech sa cumpar saptamana trecuta. L-am luat de la Augsburg Militari uleiul
Acuma schimbul urmator daca apare cooltech am sa cumpar


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2016, 22:56 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7025
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Tare, eu nu am găsit la ausburg acum aproximativ o luna. Am cumpărat de la importator (Intesa), însă tot
Fără cooltech.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2016, 10:20 
Offline

Joined: 29 Jun 2016, 18:06
Posts: 7
Car: Fiat Bravo 1.4 TJet
Despre Eneos Sustina 5w40 C3, A3/B4 ce parere aveti? Pentru motor Tjet zic


Top
   
PostPosted: 20 Oct 2016, 11:14 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Am luat noul 20K Alfa Romeo (recipient gri), cred ca in weekend fac schimbul. O sa revin cu pareri.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 21 Oct 2016, 10:48 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jul 2006, 12:36
Posts: 1265
Car: 156 1.9 mJTD
Location: Radauti (Bucovina) / Sibiu
N-am mai citit de mult pe aici insa tocmai ce am vazut ca uleiurile ce le foloseam cel mai des LM si Motul au picat cu brio testul OM646LA . Poate cineva sa explice mai exact care este problema cu ele ?

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 mJTD (Bella) Image
Renault Megane2 1.5 DCI (BUG) Image
Renault Clio 1.5 DCI (Barca) Image
Image
ALFA ROMEO dauneaza grav permisului!


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2016, 16:02 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Razvan29 Quote:
O sa revin cu pareri.
Chiar sunt curios cum merge; unde l-ai gasit?

Eu am vreo 6000km pe Panda 1.1 cu noul Selenia Sport Power 5w40, din care 3000km efectiv in regim de circuit (pedala la podea, f. multe urcari abrupte pe autostrada cu 54cp, deci retrogradari frecvente si multe RPM ca sa ma mentin la 140/h, caldura mare, sute de km fara pauza).

Dupa tortura asta, a pierdut vreo 150ml, prin evaporare (s-a umezit teava de evacuare a vaporilor spre filtrul de aer/clapeta de acceleratie).
La mers normal, motorul respectiv nu consuma mai nimic, indiferent de marca uleiului.
Zic deci saru'mana de motor si ulei bun, numa 150ml evaporati la 3000km de scos untu' din ea e nimica toata. Altii raman fara ulei dac-o calca oleaca mai tare.

Initial ma temeam sa nu fie un 5w-40 cam gros pt motorasul asta (uleiul are kViscosity la 100grC - 15,2 - in stilul uleiurilor 5w40 Racing, nu ca alea normale, care au 13-14), acceleratiile intr-a 5-a pareau o fractiune mai lente.
Cred ca era vina temperaturilor nebune (37grC la umbra), fiindca imediat cum s-a terminat canicula, acceleratiile si-au revenit.
In plus, in perioada aia a mai primit benzina SP95-E10, ca n-aveau de 95 pe autostrada etc.

Silentios, urca frumos in ture...

Un mare plus: porniri foarte line la rece, inclusiv pe ploaie+ceata+5gr C, dupa 2 sapt de stat in parcare.
Nici o vibratie, motorul suna "cald" din prima, silentios.
Superb!

Mai bine decat Shell AT-L (gr III, il folosesc pe Giulietta, asta baga reprezentanta). Trepidatii, 1400RPM la pornire, dupa 2 sapt. de stat.
Mai bine decat Fuchs Titan Supersyn 0w-30, cu care acelasi motoras de 1.1 de pe Panda, acu doi ani, trepida vreo 5-10min, dupa o pauza de 2-3 sapt.

Pai daca 5w-40 de la Selenia porneste la rece semnificativ mai bine ca un 0w-30 laudat (un ulei bun si ala, in alte privinte), jos palaria, a meritat efortul sa-l comand in Germania.

Consumul, culoarea... nimic deosebit.

Mai ramane sa testez longevitatea (cati km dureaza comportamentul asta frumos)

In RO si DE e vreo 50eur/5L , mai pun odata poza cu ambalajul de la noua varianta.
Attachment:
20160813_122658.jpg
20160813_122658.jpg [ 292.04 KiB | Viewed 3806 times ]
Attachment:
20160813_123009.jpg
20160813_123009.jpg [ 372.61 KiB | Viewed 3806 times ]


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2016, 11:44 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Revin cu siguranta, dar momentan nici 200 km nu am facut cu el, ceva drumuri scurte prin oras si unul mai lung de aprox. 100 km.

La prima vedere motorul e o tenta mai silentios (normal tinand cont ca e nou) si mi se pare ca ajunge mai repede la temperatura (asta nu cred ca e un lucru bun comparativ cu SHU).

Vom vedea dupa minim 1000 km cum se comporta, cu SHU dupa rebuild am completat 1 litru la 8.000 km - voi mai scrie si pe topicul 156-lui meu.

L-am luat de la italoparts, in cazul in care mai intereseaza pe cineva. Din pacate importatorul nu a fost foarte interesat sa-mi dea prea multe informatii (fiind cantitate mica comandata) si nu m-am riscat sa primesc vre-un stoc vechi (bidon albastru).

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2016, 12:30 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7025
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Razvan, nu e cam mult ma 1L / 8000km ? sper sa se mai lase consumul de ulei ca altfel parca vad ca iar il desfaci ;)

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2016, 13:05 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Sunt perfect multumit sa fiu sincer daca ramane asa; sunt TS-uri mai noi de 2006 si cu km mai putini care mananca 200-300 ml/ 1000 km si doi la mana SHU 5w40 e mai "lichid" decat 0w40 Mobil 1, deci cu siguranta si-a mai facut loc pe unde nu ar trebui.

Vedem, eventual continuam discutia pe threadul masinii.

On topic:

Motivul pentru care am revenit la 20K (sau orice 10w40 semi-synth) e nenorocitul ala de API SL, care se pare ca ar fi indicat prin nivelul mai mare de zinc pentru tachetii hidraulici si viata axelor cu came, un subiect care merita dezbatut mult pe aici, cel putin pentru cei cu motoare mai vechiute.

Faptul ca bajetii de la Selenia au decis sa continue tot cu API SL revizia asta noua mi-a dat totusi de gandit in ceea ce priveste importanta API-ului, ca era destul de simplu sa faca un upgrade macar la SM de ex.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2016, 19:54 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
Razvan, ramai pe selenia 20K in formula noua cu mult zinc
Ptr cei care folosesc Liqui Moly SHT(Synthoil High Tech) 5w40, mare atentie ca uleiul se face ca apa la 7000km (am vazut test UOA(used oil analysis) care arata ca uleiul are o buba, ajunge la viscozitate de 11 cSt(centistokes) ) si suna metalic motorul(apar zgomote ptr cine are urechea formata). Recomandabil in loc ar fi Valvoline Maxlife 5w40 sau Petronas Syntium 3000E 5w40 ca variante de uleiuri bune. Sau Ravenol VST 5w40.


Top
   
PostPosted: 09 Nov 2016, 14:59 
Offline

Joined: 15 Jan 2016, 18:28
Posts: 40
Car: Alfa 159 1.9 16v
Location: Radauti
Bună ziua,
Nu am mai citit topicul acesta de prin februarie când am făcut ultimul schimb de ulei Mobil 1 Esp Formula 5w/30 , iar astăzi după 12k km făcuți vreau să îl schimb cu un ulei pe care l-am cumpărat intre timp și vreau să îl încerc. Desi am luat Mobil 1 la sfatul fostului proprietarului, pot zice după 12k km ca pornirile la rece de când s-a lăsat frigul sunt întotdeauna acompaniate de un sunet metalic până se încălzește motorul un pic.
Pentru că am citit multe posturi pertinente în ultimele pagini de pe topic , va rog să îmi spuneți ce credeți despre acest ulei http://www.triaxlubricants.com/triax-eurosyn-vx-diesel" onclick="window.open(this.href);return false; . Masina în care îl voi folosi este o Alfa 159 1.9 diesel 16v 150 + cai cu egr anulat din soft si dpf ON.
Va mulțumesc.


Top
   
PostPosted: 11 Nov 2016, 17:52 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Catalin88 Quote:
Bună ziua,
va rog să îmi spuneți ce credeți despre acest ulei
Nu am deloc experienta cu uleiuri 0/5w-30 pt diesele cu DPF, vorbesc doar teorie pe hartie :(

Tin totusi sa-ti atrag atentia asupra unui detaliu: enumera o gramada de aprobari , inclusiv MB229.51, dar nu-l vad pe lista oficiala MB, cel putin deocamdata. https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... 51_en.html


Pe hartie, un ulei fain pt diesele cu DPF-uri care cer vascozitati xW-30 pare a fi Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30:

- compozitie ulei de baza GTL (Fischer-Tropsch distillates in MSDS)

- aprobari multe (=teste ale producatorilor de auto), inclusiv MB (v. linkul de mai sus, il gasesti, spre deosebire de celalalt)

- datele tehnice sunt mai greu de comparat, intre un 5w30 vs 0w30, totusi Shell-ul asta e fenomenal:

.....kViscosity la 100gr C mai mare ( surprinzator!) decat la acel 5w-30 (11.9 cSt vs 11 cSt), deci la cald zic eu c-ar trebui sa sune mai bine
.....Viscosity Index 204 (!)
.....PP -51, FP 233

Probabil Shell ar fi si mai usor de gasit.

Tu decizi.


Attachments:
Shell_Helix_Ultra_ECT_C2_C3_0W-30_TDS.pdf [126.05 KiB]
Downloaded 83 times
SHU ECT 0w30 MSDS.pdf [77.97 KiB]
Downloaded 86 times
Top
   
PostPosted: 11 Nov 2016, 18:44 
Offline
User avatar

Joined: 27 Jul 2007, 10:43
Posts: 464
Location: Jassiorum Municipium
Un ochi mai 'antrenat' ma poate ajuta sa aleg castigatorul dintr-un versus, poate, controversat? Partea buna este ca nu o sa-l torn in jts. :D Asadar avem competitorii:
Selenia Multipower Gas 5w40 VS Motul Specific CNG/LPG 5w40

Cobaiul este un golan 1.2/2014, euro5, 55k km care merge cu Selenia de la 2k de cand i-am pus gpl. Multam

_________________
156 2.0 JTS


Top
   
PostPosted: 11 Nov 2016, 22:24 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
vladimir Quote:
golan 1.2/2014, euro5, 55k km care merge cu Selenia de la 2k
mai bine pui in jts uleiul ala :lol:

lasand gluma la o parte, shell helix ultra 5w40 sau selenia wr 5w40, petronas syntium 3000E 5w40. Nu face prostia sa pui uleiuri castrate LPG,CNG ! :!:


Top
   
PostPosted: 11 Nov 2016, 23:18 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2197
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
intrebare:
oare se intampla ce va daca le amestec?am jumatate de litru de selenia wr 5w40 si jumatate de PETRONAS syntium 3000E 5w40.
eu cred ca nu :D

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 11 Nov 2016, 23:23 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
vladimir Quote:
Selenia Multipower Gas 5w40 VS Motul Specific CNG/LPG 5w40

Cobaiul este un golan 1.2/2014, euro5, 55k km care merge cu Selenia de la 2k de cand i-am pus gpl.
Cam greu de comparat, la Motul nu gasesc MSDS-ul, sa-mi fac o idee de compozitie.

La Selenia, arata f. bine, "shaorma cu de toate": ar fi 15-20%PAO, 15-20% gr 3 , 20-30% "not dangerous oils" (probabil ester), Zn

Datele tehnice:
http://www.extranetpli.eu.petronas.com/ ... ec_eng.pdf
https://www.motul.com/system/product_de ... 1323963144

Selenia e mai bun la TBN (poti deci sa-l folosesti mai multi km) si la FlashPoint (important la motoare pe GPL, cred)
Motul e ceva mai vascos la 100grC (14,2 vs 13,1) , banuiesc ca ar face motorul ceva mai silentios la cald.

Asta e teoria, ramane sa vezi tu in practica :wink:


Top
   
PostPosted: 11 Nov 2016, 23:32 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
bluecar Quote:
intrebare:
oare se intampla ce va daca le amestec?am jumatate de litru de selenia wr 5w40 si jumatate de PETRONAS syntium 3000E 5w40.
eu cred ca nu :D
Nimic, au aceeasi vascozitate, sunt facute ambele de Petronas.

Eu voi combina (la Fiat) 2.5L de Selenia Sport cu 0.3L de Shell Helix Ultra (gtl).
Imi trebuie 2.8L la un schimb, si mai am doar 2.5L de Selenia si juma de L de Shell.

Asta carcalete! (=cocktail, in N Moldovei) :blink:


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2016, 11:21 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7025
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Am folosit eu pe 147 selenia multi power GAS, foarte încântat de el.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2016, 11:57 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Razvan29 Quote:
SHU 5w40 e mai "lichid" decat 0w40 Mobil 1, deci cu siguranta si-a mai facut loc pe unde nu ar trebui.

SHU 5w40 are vascozitatea la 100 gr C de 13.1cSt (e un 5w40 "light", "lichid")

Clasa de vascozitate 5w-40 inseamna kViscosity la 100grC intre 12.5 si 16.3 cSt.

Acu m-am prins de ce Shell HU li se pare unora mai "zgomotos" si de ce ti-l "papa".

Cauta un 5/10w-40 cu KinematicViscosity 100gr C cat mai mare, si teoretic ar trebui sa-ti consume mai putin (mai ales daca are si Noack mic=evaporare scazuta) si sa sune mai bine.

Cred ca atunci cand vine vb de uleiuri, ne aruncam toti in detalii gen PP, aditivi care mai de care mai obscuri (nu vb de Zn), si uitam proprietatea de baza a unui ulei, vascozitatea la 100grade (temp de functionare a motorului)

Ce-i drept nu e esentiala (deja daca am respectat clasa de vascozitate Xw-30 sau Xw-40 din manualul masinii, automat kV 100grC ar fi in parametrii "legali").

Insa e o "nuanta" care poate face diferenta (la sunetul motorului, consumul de ulei).


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2016, 12:12 
Offline
User avatar

Joined: 27 Jul 2007, 10:43
Posts: 464
Location: Jassiorum Municipium
cristianmiu Quote:
Am folosit eu pe 147 selenia multi power GAS, foarte încântat de el.
Pai de la tine m-am inspirat cand l-am pus in logan, prima data, acum 2 ani. In momentul de fata doar eram curios daca Motul poate fi o alternativa mai echilibrata privind raportul cantitate/pret/calitate. De fapt cam acelasi lucru ma intereseaza si pentru JTS, care merge cu selenia racing dintotdeauna, insa acum as fi curios si de petronas syntium racer x1 10w60. @zvero, poate arunci un ochi si pe astea doua, te rog. Am citit experienta lui antonel cu petronas, dar inca nu-s convins, si mai am vreo 2.5 litri de selenia, 'virgini'.

_________________
156 2.0 JTS


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2016, 12:34 
Offline

Joined: 15 Jan 2016, 18:28
Posts: 40
Car: Alfa 159 1.9 16v
Location: Radauti
zveroboy78 Quote:
Catalin88 Quote:
Bună ziua,
va rog să îmi spuneți ce credeți despre acest ulei
Nu am deloc experienta cu uleiuri 0/5w-30 pt diesele cu DPF, vorbesc doar teorie pe hartie :(

Tin totusi sa-ti atrag atentia asupra unui detaliu: enumera o gramada de aprobari , inclusiv MB229.51, dar nu-l vad pe lista oficiala MB, cel putin deocamdata. https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... 51_en.html


Pe hartie, un ulei fain pt diesele cu DPF-uri care cer vascozitati xW-30 pare a fi Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30:

- compozitie ulei de baza GTL (Fischer-Tropsch distillates in MSDS)

- aprobari multe (=teste ale producatorilor de auto), inclusiv MB (v. linkul de mai sus, il gasesti, spre deosebire de celalalt)

- datele tehnice sunt mai greu de comparat, intre un 5w30 vs 0w30, totusi Shell-ul asta e fenomenal:

.....kViscosity la 100gr C mai mare ( surprinzator!) decat la acel 5w-30 (11.9 cSt vs 11 cSt), deci la cald zic eu c-ar trebui sa sune mai bine
.....Viscosity Index 204 (!)
.....PP -51, FP 233

Probabil Shell ar fi si mai usor de gasit.

Tu decizi.

Multumesc pentru raspuns si informatii. Cele bune!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1435 posts ]  Go to page Previous 143 44 45 46 4758 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]